Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beetje laat misschien: RS Tuning uit Eindhoven (maatwerk chiptuning)
Sorry, maar ook die Z17DTH met Denso ECU kunnen ze bij RS Tuning aan…
@GTC_Michieleke wrote:
Vandaag bij Klasen Motors geweest om de motor te laten tunen… Bleek dat er een beveiliging in zit zodat deze motor niet getuned kan worden :???: Men kon wel het e.e.a. tunen, maar dan zou er meer tijd voor nodig zijn… Men scheen ook verbaasd te zijn dat er een ISUZU-motor in ligt… In ieder geval zonder extra pk’s en Nm’s naar huis gereden… Vervolg afspraak moet nog gemaakt worden, maar weet dus niet of dit veel zin heeft? Ik heb overigens niets hoeven af te rekenen (ondanks ruin 3 uur werk en een aantal dyno-runs)… Schijnbaar wel een aantal Nm’s extra (weet niet hoeveel of wat)… Is dus nog maar even afwachten? :wtf
Zit er bij jou dan geen Bosch EDC 16 in?
@gasboer wrote:
@GTC_Michieleke wrote:
19 juli is de dag dat het allemaal gaat gebeuren! Ik ben benieuwd… Ik denk wel dat het verschil erg goed merkbaar zal zijn? Op papier zal het in ieder geval goed te zien zijn… :hmmz
Dank je Opeltje2, dan ga ik even wachten op deze ervaringen! Weet je ook of ik gewoon kan doorrijden met de EGR losgekoppeld? Ga binnenkort een rit maken van 3000 km! Brandend lampje is wel lastig, maar hij rijdt veel plezieriger!
Om te tunen zal wel te laat zijn om binnen 2 weken een afspraak te maken vermoed ik.
Zit er in de omgeving van Rotterdam misschien ook een tuner naar iemand weet of moet ik dan helemaal naar Duitsland?Ik heb goede ervaringen met RS Tuning in Eindhoven, weten veel en zijn niet te beroerd om die kennis te delen
@gasboer wrote:
Goede middag, heeft iemand al eens een Z17DTJ laten chippen? Ik kan er niets over vinden in het forum v.w.b. deze motor. Heb nu, bij 148K km stand, voor de 2e keer problemen met EGR. verbruik loopt weer op, motor loopt hortend en stotend rond de 2000 r/min, in de lage toerentallen trekt hij voor geen meter. Gisteren bij de dealer de nieuwste software laten flashen. Zou verbetering moeten geven, ook wat betreft de roetverbranding. € 42,00 later blijkt dat het voor de EGR het echter geen verschil maakt, loopt nog steeds slecht. Zal wel weer vervuild zijn. Bij het chippen wordt de EGR gedeactiveerd lees ik zo hier en daar. Kan dat ook bij de Z17DTJ? Of kan ik die met een plaatje afsluiten? Nu heb ik hem losgekoppeld. Motor doet het weer ‘ouderwets”, maar lampje brandt ( auto met steeksleutel ).
Inderdaad kan bij het chippen de EGR dichtgezet worden, met plaatje afsluiten is ouderwets en niet meer te gebruiken voor moderne ECU’s.
Neem eens contact op met RS Tuning, zitten in Eindhoven (Nederland).
Vraag eens na bij RS Tuning wat zij voor je kunnen doen, zitten op Ekkersrijt.
-
AuteurBerichten