Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ze wel meer gehoord alleen toen ze warm waren. Die korte stukjes helpen zeker niet mee, wellicht ook met te weinig onderhoud in die tijd.
ATF kan je altijd effe proberen.
Klinkt mij toch als klepstoters.
Jep is een bosch systeem.
Heb je een filmpje van het geluid?
Tpms sensoren zitten in de velg, deze laat je gewoon zitten. Alleen opletten dat je ze niet stuk draaid als je de banden vervangt.
En de velgen niet wisselen, dan moet je ze opnieuw inleren omdat ze op een andere plek zitten.
Dus alleen de banden vervangen en verder hoef je niks te doen.
Normaliter moet de crash data verwijderd worden, of airbag ECU vervangen.
De switch is waar je het slot mee bediend.
Microswitch van de achterklep niet defect?
Onderblok waarschijnlijk toch krom.
Kan je beter een ander blok in hangen.
Is niet nodig.
Radio heeft geen losse code, dus deze blijft gewoon werken.
Ramen alleen effe inleren, boven en onder raam knop paar sec bast houden.
Eerst maar is uitlezen i.v.m het motorlampje.
Onderblok wil ook wel krom trekken.
Met deze kettingen zijn over het algemeen weinig tot geen problemen.
Valt of staat (zoals met zoveel) met onderhoud.
Als er een probleem is met de ketting, spanner / geleiders etc zal je dat vooral horen met de koude start aan een ratel van een seconden of wat. En meestal een foutcode.
Kettingspanning hoeft ook niet gecontroleerd te worden o.i.d.
Ketting.
De F40
Z18XER gewoon niet doen op gas!
Je hebt er twee een Z18XER (140pk) deze kan er niet goed tegen.
En nog een Z18XE(125pk) deze kan er wel goed tegen deze motor is vervangen door de 140pk versie.
De corsa 1.2 en 1.4 kunnen er ook wel tegen. Wel altijd zorgen dat er een klep smeer systeem aanwezig is ook voor de z18xe.
Nee niet doen op gas, is een Z18XER en die kan er slecht tegen.
Liviu woont in Capelle aan den ijssel
Anders even een PB sturen.
Idd even langs liviu die kan hem aan de scope hangen, dan heb je zekerheid praktisch zonder demontage kosten!
Reken maar op een uitgerekte ketting(en)
We hebben het hier over een techshift(quickshift bij renault) deze heeft geen cilinder bij het pedaal, daar het een automaat is.
Aangrijpingspunt van de koppeling opnieuw inleren zou kunnen helpen.
Accupolen goed vast?
Ketting kan je niet altijd wat van zeggen. Je kan controleren of er een kettingspanner met bult op zit, en goed luisteren met koude motor hoe die klinkt(mag niet ratelen)
Spanner en olie spray nozzle zijn gemodificeerd maar ze willen nog steeds stuk gaan, valt of staat voornamelijk met onderhoud!
Wervelkleppen stang aan het inlaatspruitstuk willen wel rammelen( kan die goed oud mee worden)
En hogedrukpomp problemen komen regelmatig voor, met deze motoren moet je alleen euro 98 tanken.
Heb er zelf 2 gehad erg fijne auto’s wel bij beide de kettingen en de hogedrukpomp moeten doen. Verders bere sterke motoren.
Een 2.0cdti?
Zoja dan is het de afdichting tussen je aanzuigzeef en je oliepomp, is een bekend probleem. Staat zat over op internet.
Ik zou er niet mee doorrijden als ie echt lucht gaat aanzuigen is de motor overleden(vaak zat gebeurt)
-
AuteurBerichten