Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Stuur me effe een PM met je chassis nr, dan zoek ik t originele nr voor je op.
Ketting kan je niks aan stellen.
Alleen vervangen of laten zitten natuurlijk.
Meestal het klepje van egr koeler wat in de turbo ligt, dan kan deze niet opspoelen.
Even de intercoolerslang in de gaten houden en iemand gas laten geven, wordt de intercooler slang vacuüm gezogen draaid je turbo niet.
16 augustus 2023 om 12:16 In reactie op: Controleer injectie systeem en luchtverontreiniging #185435559 van de 10x injector zelf defect.
Als je de airco uitzet mag de pomp niet draaien, dus dan zou het je magneet koppeling moeten zijn die zoveel lawaai maakt of de koppeling zit vast.
Kan ook goed de waterpomp zijn, heb er al meerdere vervangen omdat ze zoveel herrie maakte.
Snelste en makkelijkste is met een sleutel 15 de multiriem ontspannen en eraf halen, is het geluid er dan nog? Reken dan maar op een waterpomp
Ook hier zijn remmen reiniger en air intake cleaner je vrienden. Hiervoor hoef je niet naar de garage.
1e foto is je EGR klep, 2e is je gasklep.
Ja gewoon het inlaatspruitstuk volspuiten van binnen, en proberen met een kwast o.i.d in hoeverre het gaat schoon boenen.
Daarna binnen en buitenkant na spuiten met remmenreiniger, zodat alle air intake cleaner van het oppervlak is.
Wij hebben meestal die van wynn’s, maar dat zal weinig uitmaken wat betreft merk.
Na het reinigen met air intake cleaner effe nadoen met remmenreiniger, air intake spul is rommel.
Aan je bovenste radiateur slang richting je waterpomp.
Dit moet je niet uit elkaar halen, dat gaat nooit meer afdichten.
Gewoon met air intake cleaner o.i.d de boel zo goed als mogelijk reinigen.
Bij HBM heb je een complete set voor €10,- met verschillende soorten popnagels.
Verder alleen een boor met boortje 5 om de oude uit te boren.
Dat zal lastig worden, uitzoeken op chassis nr/ kenteken zal uitsluitsel geven.
Anders beide bestellen en één terug sturen? Is toch baak kosteloos.
Nee hoor niks specialistisch nodig.
Schroevendraaier met een doekje of iets van kunstof om het paneel los te drukken is voldoende.
Gebeurt vaker bij de astra H en zafira B, m’n zwager z’n H heeft t zelfde.
Als ie zich vast klemt moet ie op het moment dat ie omhoog gaat en klemt weer een paar cm zakken. Doet ie dat niet zal de raammotor defect zijn
Volgensmij valt t wel mee, zit met popnagels dacht ik. Dus dan is een popnagel tang wel handig :-)
Voor 3 tientjes heb je op de sloop een motor, paar tientjes erbij voor monteren. Dus 500-600 is wel erg duur.
Riem, interval 60.000km of 4 jaar.
Vanaf eind 2002 zou het 90.000km en 6 jaar zijn. Maar zou het niet gokken.
Lampen vervangen.
Opcom China clone aanschaffen.
Sinds de vernieuwing van het forum, zijn de meeste gebruikers gestopt.
Vooral de gebruikers met een hoop kennis helaas!
Vroeger regelmatig wat besteld(toen ik nog een opel had) en ja als er origineel staat krijg je dat ook. Dus daar kan je prima wat aanschaffen.
Toen der tijd was de naam ook fsrs opel webshop.
De mechanische sleutel code kunnen ze daar ook gewoon “uitlezen” dmv de sleutel baard te “lezen”
https://www.klapsleutels.nl/?s=Astra+H&post_type=product
Hier kan je sleutels vinden, originele klapsleutel heeft ie er niet opstaan. De originele reserve sleutel wel(geen klap sleutel) inclusief programmeren en sleutelbaard slijpen zal het een paar tientjes duurder uitvallen.
Een AF40.
-
AuteurBerichten