Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Lijkt me eerder een waarschuwings lampje van een botswaarschuwing o.i.d
Even opletten of het lampje zich laat zien als je wat dicht achter eem voorganger rijd.
17 januari 2024 om 16:03 In reactie op: Zelf vervangen ontkoppelingsschijf/embréage Vivaro 2016 #18549494Heb er zelf zat vervangen.
Is niet zo heel spannend, een brug is wel wenselijk.
En het subframe weghalen, dan ben je ruim binnen een dag klaar.
Filmpje uploaden met het geluid?
Wervelklep bedieningsstang wil wel “tingelen” deze bevind zich onder het inlaatspruitstuk, deze kan je met draaiende motor even vast houden en luisteren of ie dan niet meer “tingelt”
Distributieketting wil ook wel geluid maken.
Tja dat is lastig te zeggen dat voel en zie je meestal zelf of je er nog mee door kan rijden natuurlijk.
In dit geval zou ik hem ook vervangen.
Hij zou ook gereviseerd kunnen worden, al zou dit in de praktijk in de garage weinig gebeuren.
Dat begrijp ik niet helemaal in je verhaal.
Ik ging er vanuit dat hij het nu helemaal niet meer deed.
In dit geval zou ik eerder denken aan een defecte krukas sensor.
En imitatie sensoren kunnen ook rare storingen geven.
Distributieketting moet op “tijd” staan (nokkenassen en krukas gesynchroniseerd)
Als dit dus van “tijd” staat gaat ie het hoogstwaarschijnlijk niet meer doen.
Nee is niet relevant E7 of L is geen code
M9R met 3 cijfers erachter is de volledige motorcode.
Waterpompen zijn hetzelfde.
27 december 2023 om 19:31 In reactie op: ECC (Climate Control) blaast op geen enkele stand #18549076Lamp (H7 bijv)aansluiten op de kachelmotor dan de standen inschakelen, dan zou deze steeds feller moeten gaan branden naar gelang de stand die je inschakelt.
Kachelmotor wordt geregeld door een weerstand, meestal “fan speed regulator” genoemd o.i.d.
Heb je al gekeken of de stekkers op de CIM met een klem vast zitten.
Anders meestal een defect in de CIM.
Staat ook zat over op YouTube.
Temp sensor zie je op je foto rechts naast het dunne slangetje.
Temp sensor zit ook in een nieuw thermostaathuis.
Vervangen is heel simpel, paar boutjes, 2 slangen en een stekker.
Ontluchten doet ie zelf, koelsysteem alleen goed op peil houden.
Gewoon een nieuwe thermostaathuis monteren van bijvoorbeeld “gates”
Dan kan je altijd een gewone slangklem om het dunne slangetje doen als het daar lekt.
Koelvloeistofreservoir zelf gaat ook vaker stuk.
Geen dank, toppertje die Mitchel.
Motortype vermelden is altijd handig.
En in dit geval laten uitlezen! Is zo niks over te zeggen.
5W30 met RN0720 specificatie.
Zie Pb
Rammelende nokkenas verstellers. Komt regelmatig voor.
Je kan eens kijken of de filtertjes van beide solenoid kleppen eraf zijn.
Als het alleen kort met de start is kan het geen kwaad, sommige willen met motor aan ook wel rammelen, dan moet je actie ondernemen.
Contact opnemen via Facebook met Mitchel Daams die kan je hier vast mee helpen.
Turbo druk regelaar vervangen, gaan wel vaker stuk.
Hangt rechts naast je inlaat slang naar de turbo.
Heb al heel wat pomp motoren vervangen(die aan moet gaan met de deur openen) is ook regelmatig een “af en toe storing”
Schakelpook gaat zover ik weet weinig tot niet stuk maar….. Toevallig van de week wel een filmpje over gezien, gaat weliswaar over een renault twingo maar is hetzelfde principe.
Zoek maar eens op YouTube naar: robert bosch quickshift.
Ja dat past gewoon.
Echt achter de motor komt een tuutje uit je schutbord die zat bij mij dicht.
Zoek anders even op “aircon drain vectra c” dan komt er wel wat tevoorschijn.
Geen airco water? Afvoer zit in je schutbord achter de motor, deze zat toendertijd bij mij verstopt.
Gewoon origineel nemen, imitatie is vaak rotzooi helemaal met een pcv klep.
-
AuteurBerichten