Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als de kachelradiateur of de aansluitingen ervan zouden lekken/zweten, ruik je dat meteen in het interieur zo’n viezige zoete geur.
4 augustus 2024 om 10:35 In reactie op: Opel Astra J (2011) 1.4 turbo cylinderoverslag bij hoge belasting. Bobine? #18554375Dat zal beide zijn denk ik.
2 augustus 2024 om 18:14 In reactie op: Opel Astra J (2011) 1.4 turbo cylinderoverslag bij hoge belasting. Bobine? #18554351Dit is 100% een probleem, en waarschijnlijk ook je probleem.
24 juli 2024 om 07:53 In reactie op: Opel Astra J (2011) 1.4 turbo cylinderoverslag bij hoge belasting. Bobine? #18554237Dat zou goed kunnen je hebt er Mcgyvers bij.
Originele bobine is het best, imitatie wilt nog wel eens problemen geven.
Bosch en NGK beide prima.
Torx 35 bestaat niet, moet T30 zijn ;-)
Dat is waarschijnlijk geen los onderdeel.
Dan zul je een nieuw waterpomphuis moeten bestellen.
Of bij de bouwmarkt wat halen en knutselen.
De 1.6 heeft (helaas) een M32.
Ja als je geen compressie hebt i.c.m deze foutcodes, kan het haast niet anders dat of je ketting versprongen is of er in z’n geheel vanaf ligt.
Klopt airco staat in principe altijd aan, tenzij je de knop indrukt en er ECO in het display staat.
Dus als er niks brand van ECO op je display, moet je airco gewoon werken.
Dan even laten controleren of het systeem lek is (hopen dat ie gevuld is met fluor) veelal lekt de condensor (radiateur achter de grill)
Climate control?
Dan werkt het dmv de eco knop, als eco dan brand op het display is je airco uit.
Kan je gewoon uitlezen.
Ja, staan zat filmpjes van op YouTube.
Rechts aan de cilinderkop boven de versnellingsbak.
Hoogstwaarschijnlijk katalysator defect.
Dat zou zeker kunnen ja, je kan het controleren door de merktekens op de nokkenassen en de krukas juist te zetten, en kijken of ze overeen komen. Hiervoor moet je wel het één en ander demonteren.
Dit kan ook met een scope al zullen er weinig mensen zijn die dit doen.
Nee hooguit de fouten even wissen.
Distributie staat wel optijd?
Oliekoelers gaan regelmatig stuk bij de Z(A)18XER motoren, dan krijg je olie in je koelsysteem en dus van die aanslag in je expansievat. Internet staat er vol mee.
Bovenstaande met Z18XE motor is compleet anders ( heeft geen koeler)
Ik denk dat je deze bedoeld bijv:
Dit noem je een deurrubber.
Die druk voor turbine is ook geen melding die je kan krijgen, maar dat is een parameter die je kan uitlezen met een diagnose tester. Deze moet meelopen met het toerental met gas geven en vooral ook goed mee zakken( mag niet blijven hangen) dat duid namelijk op verstopping van het pijpje.
Inspuiting controleren is inderdaad een algemene storingsmelding en kan een heleboel betekenen.
Dat van die verstuivers is een retour lek test dat zegt niet altijd alles, dan zul je ze allemaal moeten laten demonteren en laten testen, alleen een verstuiver met meer de 2ton valt al gauw buiten de waarde, en dan zit je aan 4 nieuwe vast en misschien nog niets opgelost.
Roetfilter problemen kunnen lastig zijn, en de kennis in de garage ontbreekt vaak m.b.t roetfilter diagnose.
Zomaar sensoren v.v. is erg zonde en ook kostbaar, wellicht anders anders eens naar een roetfilter diagnose specialist.
Is een andere sensor, pijpje zit op het uitlaatspruitstuk en loopt naar een losse sensor, op het eind zit nog een klein dun slangetje(vlak voor de sensor)
Als deze verstopt zit krijg je dit, dat ie steeds vol zit.
Wordt meestal omschreven in de diagnose software als “druk voor turbine”
Bestaat ook niet.
Berekend hij aan de hand van de hoeveelheid regeneraties (daardoor ontstaat olie verdunning) dus te slechte kwaliteit.
Roetfilter zal dus te snel vol raken, waardoor er dus te veel geregenereerd moet worden.
Dit kan diverse oorzaken hebben, meestal te veel korte ritjes, en vaak zit de pijp van de voorste druk sensor( voor de turbo, in het uitlaatspruitstuk) verstopt.
En als het filter vervangen is, dient dit d.m.v diagnose software te worden aangegeven in de motor ECU!
Eerst kijken of de stekker voor de regen/licht sensor is voorbereid.
Moet in het midden boven op de hemel geplakt zitten, als ie er zit.
Dan programmeren d.m.v de opcom of tech2 en een andere verlichtingsschakelaar monteren.
Motor liep goed. Trek de vacuüm leiding eens van je rembekrachtiger, dan de motor starten met je vinger op de leiding (die dan normaal in je rembekrachtiger gaat) loopt ie dan goed zit het in je rembekrachtiger.
Koppeling schakelaar kan zeker een oorzaak zijn.
Kan ook zijn dat je wikkelveer ( in je stuurkolom) defect is waardoor hij het signaal van je knoppen op je stuur niet krijgt.
Met een goede uitleeskast kan je zien of ie de input signalen van alle knoppen en schakelaars ziet.
Dat werkt niet met een goedkope OBD scanner.
Heb dit in het verleden met m’n vader z’n Z14XEP ook gehad.
Hier was de rembekrachtiger van lek( zoog valse lucht aan) met remmenreiniger op de bekrachtiger spuiten binnen en buiten zijde, met draaiende motor dan luisteren of de motor erop reageerd (meer toeren maakt uit zichzelf)
Als dat het niet is kan je sowieso even met remmenreiniger rondom het inlaat traject spuiten om een vacuüm lek uit te sluiten.
Of naar de garage en hem aan een rook machine aansluiten, dan zie je gelijk of het een vacuüm lek is.
Nieuwe kant en klaar bestaat niet moet altijd geprogrammeerd.
2e hands van de sloop zou kunnen en dan laten inleren( gaat niet zomaar bij de dealer) of een complete set met alles erbij immo etc.
Repareren kan ook bij bijv ac tronics, ben ik zelf overigens geen groot fan van.
Meerdere gezien die na een tijd weer terugkwamen met een defect.
-
AuteurBerichten