Opeltje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 6,227)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Klein lekkage koelvloeistof Z18XE? #18554385

    Als de kachelradiateur of de aansluitingen ervan zouden lekken/zweten, ruik je dat meteen in het interieur zo’n viezige zoete geur.

    Dat zal beide zijn denk ik.

    Dit is 100% een probleem, en waarschijnlijk ook je probleem.

     

    Dat zou goed kunnen je hebt er Mcgyvers bij.

    Originele bobine is het best, imitatie wilt nog wel eens problemen geven.

    Bosch en NGK beide prima.

    Torx 35 bestaat niet, moet T30 zijn ;-)

    In reactie op: Koppelstukje overloop ? #18554236

    Dat is waarschijnlijk geen los onderdeel.

    Dan zul je een nieuw waterpomphuis moeten bestellen.

    Of bij de bouwmarkt wat halen en knutselen.

    In reactie op: Welke versnellingsbak heb ik #18554155

    De 1.6 heeft (helaas) een M32.

    In reactie op: Opel corsa start niet #18554139

    Ja als je geen compressie hebt i.c.m deze foutcodes, kan het haast niet anders dat of je ketting versprongen is of er in z’n geheel vanaf ligt.

     

    In reactie op: Airco aanzetten #18553624

    Klopt airco staat in principe altijd aan, tenzij je de knop indrukt en er ECO in het display staat.

    Dus als er niks brand van ECO op je display, moet je airco gewoon werken.

    Dan even laten controleren of het systeem lek is (hopen dat ie gevuld is met fluor)  veelal lekt de condensor (radiateur achter de grill)

    In reactie op: Airco aanzetten #18553611

    Climate control?

    Dan werkt het dmv de eco knop, als eco dan brand op het display is je airco uit.

    In reactie op: parkeer sensor storing #18553253

    Kan je gewoon uitlezen.

    In reactie op: fout p0340 opel meriva #18553231

    Ja, staan zat filmpjes van op YouTube.

    In reactie op: fout p0340 opel meriva #18553221

    Rechts aan de cilinderkop boven de versnellingsbak.

    In reactie op: P0420-00 Katalysator werkt niet optimaal #18553213

    Hoogstwaarschijnlijk katalysator defect.

    In reactie op: fout p0340 opel meriva #18553212

    Dat zou zeker kunnen ja, je kan het controleren door de merktekens op de nokkenassen en de krukas juist te zetten, en kijken of ze overeen komen. Hiervoor moet je wel het één en ander demonteren.

    Dit kan ook met een scope al zullen er weinig mensen zijn die dit doen.

    In reactie op: fout p0340 opel meriva #18553192

    Nee hooguit de fouten even wissen.

    Distributie staat wel optijd?

    In reactie op: Vermoeden van een stukkende koppakking #18552886

    Oliekoelers gaan regelmatig stuk bij de Z(A)18XER motoren, dan krijg je olie in je koelsysteem en dus van die aanslag in je expansievat. Internet staat er vol mee.

    Bovenstaande met Z18XE motor is compleet anders ( heeft geen koeler)

    In reactie op: Rubbers tussen deuren Astra H #18552802

    Ik denk dat je deze bedoeld bijv:

    Deurrubber Links Achter Opel Astra H Hatchback

    Dit noem je een deurrubber.

    In reactie op: Olie kwaliteit sensor #18552801

    Die druk voor turbine is ook geen melding die je kan krijgen, maar dat is een parameter die je kan uitlezen met een diagnose tester. Deze moet meelopen met het toerental met gas geven en vooral ook goed mee zakken( mag niet blijven hangen) dat duid namelijk op verstopping van het pijpje.

    Inspuiting controleren is inderdaad een algemene storingsmelding en kan een heleboel betekenen.

    Dat van die verstuivers is een retour lek test dat zegt niet altijd alles, dan zul je ze allemaal moeten laten demonteren en laten testen, alleen een verstuiver met meer de 2ton valt al gauw buiten de waarde, en dan zit je aan 4 nieuwe vast en misschien nog niets opgelost.

    Roetfilter problemen kunnen lastig zijn, en de kennis in de garage ontbreekt vaak m.b.t roetfilter diagnose.

    Zomaar sensoren v.v. is erg zonde en ook kostbaar, wellicht anders anders eens naar een roetfilter diagnose specialist.

    In reactie op: Olie kwaliteit sensor #18552775

    Is een andere sensor, pijpje zit op het uitlaatspruitstuk en loopt naar een losse sensor, op het eind zit nog een klein dun slangetje(vlak voor de sensor)

    Als deze verstopt zit krijg je dit, dat ie steeds vol zit.

    Wordt meestal omschreven in de diagnose software als “druk voor turbine”

     

    In reactie op: Olie kwaliteit sensor #18552769

    Bestaat ook niet.

    Berekend hij aan de hand van de hoeveelheid regeneraties (daardoor ontstaat olie verdunning) dus te slechte kwaliteit.

    Roetfilter zal dus te snel vol raken, waardoor er dus te veel geregenereerd moet worden.

    Dit kan diverse oorzaken hebben, meestal te veel korte ritjes, en vaak zit de pijp van de voorste druk sensor( voor de turbo, in het uitlaatspruitstuk) verstopt.

    En als het filter vervangen is, dient dit d.m.v diagnose software te worden aangegeven in de motor ECU!

     

    In reactie op: Inbouw Lichtsensor Vectra C #18552676

    Eerst kijken of de stekker voor de regen/licht sensor is voorbereid.

    Moet in het midden boven op de hemel geplakt zitten, als ie er zit.

    Dan programmeren d.m.v de opcom of tech2 en een andere verlichtingsschakelaar monteren.

    In reactie op: Foutcode P0170 astra h z14xep #18552472

    Motor liep goed. Trek de vacuüm leiding eens van je rembekrachtiger, dan de motor starten met je vinger op de leiding (die dan normaal in je rembekrachtiger gaat) loopt ie dan goed zit het in je rembekrachtiger.

    In reactie op: Cruise control Vivaro 2012 werkt niet #18552343

    Koppeling schakelaar kan zeker een oorzaak zijn.

    Kan ook zijn dat je wikkelveer ( in je stuurkolom) defect is waardoor hij het signaal van je knoppen op je stuur niet krijgt.

    Met een goede uitleeskast kan je zien of ie de input signalen van alle knoppen en schakelaars ziet.

    Dat werkt niet met een goedkope OBD scanner.

    In reactie op: Foutcode P0170 astra h z14xep #18552185

    Heb dit in het verleden met m’n vader z’n Z14XEP ook gehad.

    Hier was de rembekrachtiger van lek( zoog valse lucht aan) met remmenreiniger op de bekrachtiger spuiten binnen en buiten zijde, met draaiende motor dan luisteren of de motor erop reageerd (meer toeren maakt uit zichzelf)

    Als dat het niet is kan je sowieso even met remmenreiniger rondom het inlaat traject spuiten om een vacuüm lek uit te sluiten.

    Of naar de garage en hem aan een rook machine aansluiten, dan zie je gelijk of het een vacuüm lek is.

    In reactie op: Vectra B op 3 cilinders! #18551870

    Nieuwe kant en klaar bestaat niet moet altijd geprogrammeerd.

    2e hands van de sloop zou kunnen en dan laten inleren( gaat niet zomaar bij de dealer) of een complete set met alles erbij immo etc.

    Repareren kan ook bij bijv ac tronics, ben ik zelf overigens geen groot fan van.

    Meerdere gezien die na een tijd weer terugkwamen met een defect.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 6,227)