Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Over het algemeen werkt dat niet.
Vervang hem ook voor een originele.
Ze willen ook intern wel is lekken.
Dan wordt de stekker van binnen nat van de olie, dan kan uiteindelijk de olie via de bedrading bij de motor ecu komen.
Je kan eens kijken of je een losse o-ring in de juiste maat kan vinden.
Ja die komt los door die bout los te draaien. Dan kan je hem er uit trekken (solenoid klep voor de nokkenas verstelling) uiteraard de stekker ook even loshalen.
Deze dicht af d.m.v een o-ring.
Deze doe ik altijd in de karl van m’n vader:
https://www.motorolien.nl/GM-5W-30-Dexos-2-(5-liter)
Deze heeft de juiste specs voor deze motor.
Ik ga kijken of ik het maandag even kan opzoeken voor je.
Wat is het onderdeel nr precies? Kan het slecht zien op het plaatje.
Dan kan ik wel even kijken op m’n werk morgen voor je.
Je kan de wisser gewoon uit de arm drukken, heb het bij de karl van m’n vader ook gedaan zonder de arm te demonteren.
Heeft niks te houden, handvast is prima.
Ja dat zal de kachelweerstand zijn.
Nee dan zal het niet de dynamo zijn.
Onderste foto staat U term 30 op 11.3v ging ervanuit dat dat met draaiende motor was, heb dit zelf in het verleden ook gehad constant fluctueren van het voltage dat was toen een defecte dynamo.
Makkelijkst is gewoon multimeter aansluiten en zekeringen trekken, kijken wanneer het amperage terug zakt.
Hoogstwaarschijnlijk dynamo defect.
Raar verhaal, als u een op-com o.i.d aanschaft kunnen we u misschien helpen.
Waarschijnlijk heeft de accu te weinig capaciteit.
Het feit dat het lampje een aantal seconden knippert geeft aan dat het systeem wel goed werkt, maar de accu gewoon te “slecht” is.
Wellicht is het handig om zelf een opcom aan te schaffen, dan kan je hem zelf uitlezen. Ik kan je op locatie helaas niet helpen.
Ga is rijden met de stekker van de luchtmassameter los.
Deze bevind zich op de deksel van je luchtfilter.
6 december 2024 om 18:51 In reactie op: vermogenverlies vanwege onderhoud melding Vivaro 2021 #18555965Een melding met een rood symbool kan niet voor onderhoud zijn.
De 2.0 blue hdi (peugeot motor) heeft wel een kwaal met de waterpomp, deze gaan wel vaker ruim voor de distributie interval defect. (Als het deze motor betreft natuurlijk)
U heeft het over 2 omderdelen defect geraakt welke bedoelt u daarmee? Als ze de waterpomp gaan vervangen zullen ze hoogstwaarschijnlijk ook de distributie set en multiriem set mee vervangen.
Wat betreft het noodloop verhaal dat is een kwestie van uitlezen.
Dat zou vrij kansloos zijn, dit zijn juist hele fijne opties!
Heb het in het verleden met een Karl gehad, toen was de usb aansluiting van de auto defect.
Met dit soort vragen altijd een motorcode vermelden.
Oude uitleren met de opcom, tech2 of MDI. met de security code van je auto.
Nieuwe dient uitgeleerd te zijn, deze,dan monteren en inleren met de security code van je auto
10 november 2024 om 19:50 In reactie op: Opel Corsa D 2008 start niet meer + geen foutcode #18555633Zou kunnen, maar als de accu leeg geweest is is het nagenoeg altijd dit.
Er is niks stuk, de sleutels moeten alleen opnieuw ingeleerd in de BCM
Een andere aftermarket radio monteren.
Of een originele, maar dan zul je de security code van de auto moeten hebben en een afgemelden originele radio. Om het display en de radio aan elkaar te koppelen.
Makkelijkste is een aftermarket pasklare android radio
Vliegwiel blokkeren, ik doe het eigenlijk altijd met de luchtsleutel :yes:
-
AuteurBerichten