Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Denk dat het hele dashboard eruit moet helaas maar het koelwater kan je er toch gewoon uitlaten lopen door de onderste koel slang van de radiateur af te halen en in een schone bak opvangen als je het wil hergebruiken.
Luuk
@GSI Racer wrote:
die stoters vervangen is een uurtje of 2 a 3 werk.
je hebt een distributieketting volgens mij he?
die 1400 waar ik het toen bij gedaan heb in ieder geval wel.De Z1.4XEP is inderdaad een ketting motor maar de Z1.6XEP heeft gewoon een riem.
Luuk
@mich89 wrote:
laat een deze weken wel even een grote beurt doen. dan kan hij in iedergeval weer een tijd verder.
maar heb ik nu een standaard interval van (bijv 30.000 of flexibele interval zodat meerdere factoren meespelen voor de beurt)?Dat is volgens mij gewoon standaard je kan de interval wel veranderen d.m.v de tech-2 of de op-com.
Interval resetten moet anders: knop dagteller in drukken vasthouden dan op contact zetten en rempedaal indrukken en vasthouden totdat er —- staat
Zou soiezo olie+filter vervangen effe kijken of het luchtfilter vies is zoja ook vervangen en interieur(pollen) filter effe bekijken en koelwater om de 3-4 jaar vervangen.
Luuk
Dit topic even doorlezen gaat over onze auto viewtopic.php?f=5&t=168381 en de koelvloeistof moet vervangen worden omdat de waterpomp los moet en omdat het alweer een paar jaartjes oud is gelijk laten verversen.
Olie wordt ververst omdat het een ketting motor is wat inhoud dat d.m.v olie druk de ketting gespannen wordt.
Luuk
@Robbie Heb er nog niks aan laten doen van de week ga ik naar een collega die er effe naar kijkt en een prijs opgave maakt en dan afspraak maken om te laten maken.
Zou niet weten hoe duur het is maar denk dat het bij de opel dealer wel erg aan de prijs is er is namelijk speciaal gereedschap voor nodig om de klepstoters te kunnen vervangen.
Misschien even kijken naar een vakgarage in de buurt of een universele garage waar je vertrouwen in hebt.
Luuk
Kapje in het midden van de trommel los wippen moer los draaien en dan zou ie er zo af moeten komen of het stel mechanisme moet terug gesteld worden of het kan zijn dat ie blijft zitten op het wiellager.
Luuk
Misschien een randje aan de schrijf waardoor het blok niet helemaal lekker op de schijf wordt gedrukt wil ook nog wel is schrapen/piepen.
Luuk
Dan denk ik toch dat het vervangen wordt, de garage laten controleren welke er stuk is/zijn en die laten vevangen.
Luuk
4 september 2012 om 11:49 In reactie op: Van een astra G 3deurs past dat in astra G station #18063517Voorstoelen passen zeker, en de achterbank ook volgens mij maar die moet je wel iets aanpassen dacht ik.
Luuk
De Z1.6XEP heeft geen ketting maar een riem en die kunnen inderdaad last hebben van tikkende klepstoters je zou kunnen proberen om er iets dikkere olie in te doen misschien dat het tikken wat minder wordt.
Dit heeft niks te maken met de CIM modificatie dit is alleen zodat de claxon werkt als de verlichting brand en dat de knopjes op het stuur werken als de verlichting brand.
De modificatie is alleen een klem om je CIM kan je controleren door je stuurkolom kappen te demonteren.
Luuk
Het CID scherm(color info display) is inderdaad in kleur en wat groter
Luuk
Je kan je ramen laten sluiten met je AB alleen dan moet je kijken of je een REC hebt die zit links achter in de kofferruimte en of deze is voorbereid op comfortsluiting heb het namelijk zelf ook geprogrammeerd dit is alleen mogelijk met de tech2 of de op-com.
Luuk
Zou niet weten welke maten het precies zijn werk namelijk bij renault maar wat betreft de radiateur aftappen gewoon onderste koel slang loshalen en in een bak leeg laten lopen.
En kijken hoe die vast heeft gezeten en eventueel afgebroken boutjes verwijderen en nieuwe radiateur ophangen en koelsysteem weer afvullen ontluchten doet hij volgens mij vanzelf als je de motor warm laat draaien iemand die dit kan bevestigen?Luuk
Ook welkom en we zijn inderdaad gek op :kewlpics
@Opeltje17 wrote:
Bekijk dit filmpje eens http://www.youtube.com/watch?v=q0kAEp5F6ok” onclick=”window.open(this.href);return false; als jij het zelfde geluid heb is het normaal.
Inderdaad, dit is exact hetzelfde geluid. Het is dus normaal dat die klep telkens bij het in- en uitstappen geluid maakt? Waarom gebeurt dit? Heeft dit te maken met een verschil in temperatuur tussen binnen of buiten ofzo?[/quote]
Denk dat het iets van kalibreren is, waarom de één het wel doet en de ander niet zou ik niet weten.
Misschien ligt het aan het bouwjaar?
Luuk
Bekijk dit filmpje eens http://www.youtube.com/watch?v=q0kAEp5F6ok” onclick=”window.open(this.href);return false; als jij het zelfde geluid heb is het normaal.
Is best zelf te doen met een beetje verstand en juist gereedschap alleen goed oppassen als je het mechanisme van het raam los haalt dat je raam niet naar beneden dondert succes :thumbup
@hawk45 wrote:
Jongens even je huiswerk doen dit zijn wel degelijk lichtmetalen velgen wieldoppen voor een astra zijn meestal complete discs.
daarnaast zie je nooit een remschiif door een stalen velg zitten
wakker worden :sleeping

Zijn voor 100% stalen velgen heb ze zelf ook je kan zo de dop eraf trekken en dan zie je een stalen velg heb vorige week nog nieuwe banden gemonteerd dus ik zou het toch moeten weten.
De stalen velg is gewoon de vorm van de wieldop.
Dat bedoel ik klopt vaak niet
Ik gebruik die app ook is wel heel handig maar heb al een aantal keer mee gemaakt dat de uitvoering niet klopt
Ja moeilijk te zeggen zal dan geen cosmo zijn maar waarschijnlijk een bussines of een edition
Als je foto’s heb is het makkelijker te zeggen.Luuk
9 augustus 2012 om 17:11 In reactie op: Elektrisch raam mechanisme astra G 3drs. op station? #18055163Volgens mij past het ook niet en is het raam van een 3deurs groter dus waarschijnlijk ander mechanisme
-
AuteurBerichten