Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor je antwoord, ga er zoiezo aan beginnen zie wel waar ik strand heb al een aantal dashboards uit mekaar gehaald maar dat waren allemaal renaults(trucks).
Maar ik dacht als iemand nou een goede werkwijze had had ik die graag willen horen scheelt weer tijd en misschien een hoop werk.
Luuk
Bedankt voor je aanbod, maar ik hou het het gewoon bij arko :D handigheid zit wel goed maar om er airco op te bouwen komt er natuurlijk wel wat meer bij kijken airco pomp leidingen condensor etc.
Maar als ik het geld had was het zeker een optie.
Kan jij mij vertellen hoe het dashboard ongeveer vast zit en wat er los moet zag in jou topic dat je ecc had ingebouwd dus jij moet het wel weten ;) Knappe coupé trouwens vooral die wielen :wub
eeuwig zonde van zo’n mooie wagen dat ie nu in onderdelen wordt verkocht.
Volgens mij is het naafgat 56.5 en de ET 39.
Luuk
Ja klopt
Als de motor koud is is de olie nog dik zodra de motor warm wordt wordt de olie ook dunner en kan er een stoter gaan lekken.
Maar als je maar als je meer dan 10000 maakt is er nog wel meer stuk hoor :jerry
Luuk
Ja ze vragen tegenwoordig overal geld voor :fy1
ja wij hebben inderdaad de auto daar gekocht wel 2de hands het is toch zo dat alleen de dealer waar de auto nieuw gekocht is de security code heeft en dat elke andere opel dealer het op kan vragen toch?
Luuk
Ja dat ligt eraan ik heb ook geen carpass, en geen service boekje maar ik heb gewoon de dealer gebeld(motorhuis) waar wij de auto 2de hands gekocht hadden hoefde alleen het kenteken op te noemen en de receptioniste gaf de code en klaar top service.
Kop lekt meestal naar binnen, Jammer dat je geen extra garantie heb genomen ik hoop voor je dat ze het willen vergoeden.
Luuk
Ja daar ben ik zelf ook de mist mee ingegaan gelukkig heb ik zelf een op-com maar als je ervoor gaat reizen en je hebt die code niet is toch lullig :jerry
Heb je wel de security code van de auto anders is speedlock niet te activeren je moet die code hebben.
Luuk
Zo beetje gefrustreerd nee zo ga je veel reactie’s krijgen ook niet effe netjes voorstellen :thumbdown
Ik zit nog op school voor een opleiding bedrijfs auto’s technicus en daarvoor heb ik een licentie op workshopdata en dan kijk ik gewoon bij jou motor type en komt dit naar voren.
Luuk
Vernieuw de distributieriem(en) (elke 150.000 km/120 maanden) De vervangingstermijnen van de distributieriem kunnen gewijzigd worden en verschillen per regio.
Luuk
Denk dat het ook wel wat te maken heeft met het G3 systeem volgens mij is de Z1.4XEP geen goede motor voor G3.
Ik zou dan inderdaad de klepstoters laten vervangen.
Luuk
Je hebt ook wel gelijk maar ik vertrouw gewoon op mijn collega hij heeft er al zo veel gedaan en de motor loopt voor de rest gewoon goed en rijd ook goed maar ik let gewoon goed op het geluid en als dat erger wordt laat ik het direct vervangen.
Luuk
@robbie als jou motor hetzelfde klinkt als die van mij zou ik het nog even aankijken, mijn college heeft met z’n oor vlak boven de kleppendeksel geluisterd en zij dat ze wel wat tikken maar dat het nog niet schrikbarend is.
De Z1.4XEP die hij heeft gedaan waren veel erger hij heeft er al talloze gedaan dus ik vertrouw gewoon op hem.
Maar als jij er geen vertrouwen in heb zou ik ze gewoon laten vervangen en doe er dan meteen 16 anders zit je over 2 maanden weer met getik ;)
Over de kosten weet ik niet zoveel weet niet precies wat voor tarieven mijn collega hanteerd hij zij tegen mij reken rond de €400-450 euro.
PS hoor jij ook bij een koude start ongeveer 2 seconden zo’n klapperend geluid zoals hier: http://www.youtube.com/watch?v=XBj4NMomEsg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Luuk
Als je voor bedoeld misschien een remklauw die niet helemaal soepel is en achter misschien een handrem kabel die vast staat of een wiel remcilinder die niet helemaal fris meer is.
Maar is dit niet gewoon gevolg schade heb je voor de rest niks aan de monteur gevraagd of heeft ie voor de rest nergens naar gekeken?
Luuk
Ik haal het altijd bij de gamo goeie olie.
Luuk
Heb precies hetzelfde probleem tikkende klepstoters bij een Z1.4XEP ben gister bij een collega geweest(monteur) hij zei tegen mij dat het bij mij nog niet zo heel erg is maar dat ze er wel aan zitten te komen als je wil weten hoe onze klinkt even dit filmpje bekijken http://www.youtube.com/watch?v=iflVyHW1ofY&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Kan je misschien even vergelijken het koste mij ongeveer €400,- om 16 klepstoters te vervangen en inclusief ketting spanners pakkingen etc werd het €1000,-
Dus als jou motor hetzelfde klinkt misschien even mee wachten en in de gaten houden want het is wel een duur grapje
let wel dit zijn kosten van een één mans bedrijf.En de waterpomp hoeft niet vervangen te worden want die wordt aangedreven door de multi riem.
Luuk
zit nu op 87200 maar ben gister bij die jongen geweest en hij zij dat ik er nog even mee door moest rijden en het in de gaten houden hij had er laatst één met dezelfde motor die was nog veel erger kwa tikken dus daarom nog effe doorrijden en aankijken.
Luuk
Ik was voor €64,- klaar alleen olie+filter en interieur filter.
Wij waren 1 jaar geleden voor een grote beurt en apk ongeveer 480,- kwijt en met de apk was alleen 1 kenteken lampje vervangen dus reken 435,- voor de beurt bij het motorhuis.
Maar je kan zelf ook een beurtje doen hoef je echt geen monteur voor te zijn als je maar op let gewoon olie+filter vervangen effe kijken naar je lucht en interieur filter effe kijken wanneer koelvloeistof is vervangen moet ongeveer om de 3-4 jaar en alles effe op peil zetten ruitenwissers nakijken verlichting checken en dat soort dingen.En voor de onderdelen effe naar brezan of gamo gaan welke bij jou in de buurt zit effe kenteken opnoemen en hun geven jou de onderdelen die je nodig hebt
En je onderhoud door zetten :jerry
Luuk
-
AuteurBerichten