Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
G9U is inprincipe allemaal hetzelfde zou in theorie dus moeten passen.
Al weet ik dat niet 100% zeker.
Kan hij je dat zelf niet vertellen?
Raar verhaal, je hebt stroom naar de ECU gemeten?
Als je al dingen om gaat/wil leggen dan zal je toch een schema moeten hebben.
En als ie beter aanslaat met een ander gloeirelais, hoe kan het dan aan de voeding van de ECU liggen :unsure:
Dan zou je zeggen dat het in het gloeirelais zit.
Ik zou de stiften even doormeten inclusief bedrading.
Stekkers op de stiften willen ook wel stuk gaan.
Hij zal zeker broerder aanslaan als er 1 of meerdere gloeistiften niet goed werken. Maar of het je probleem is.
Ik zou eerst je stiften eens door meten of gelijk vervangen.
Ik geloof niet dat het aan de E10 ligt.
Ik zou het gewoon effe aankijken.
Oliepeilsensor is vaak erg optimistisch.
Kan zijn dat ie een beetje lucht pakt dan zie je geen lekkage. Ik zou als ie een nacht stil gestaan heeft eerst het balgje op druk pompen, en dan kijken hoe die aanslaat.
Hij hoeft niet slecht te lopen met een lekkende verstuiver( naar de retour dan)
Blokkering schiet er niet in door het starten.
Probeer eens met een lage snelheid in een te hoge versnelling op te trekken, slaat ie dan af? Dat is ook een symptoom van defecte verstuiver(s)
E10 kunnen ze gewoon tegen, zou dus niet uit mogen maken.
P0325 willen ze ook wel geven met een te laag oliepeil.
Motortype is wel handig.
Weet je zeker dat je opvoerbalgje wel goed is? Deze moet gewoon hard zijn deze willen wel lekken dan krijg je deze symptomen.
Verstuiver zou ook nog teveel retour kunnen lekken.
Wat betreft startblokkering dat kan een hoop zijn is lastig.
Dat is alweer een tijd terug dat ik dat gedaan heb.
Pomp is te vervangen zonder speciaal gereedschap, aan de distributiezijde de afdekdop demonten moer van tandwiel loshalen.
En vanaf de andere kant pomp losbouten.
Je hebt alleen heel weinig ruimte bij een vivaro. Ik heb het jaren geleden ooit bij een master gedaan. Dus weet niet of je er zo bij komt.
En ik zou voor de zekerheid de motor optijd zetten, ivm het nokje op je brandstofpomp tandwiel.
:good-job:
Ik zou is beginnen met verstuivers testen.
Met lekkende verstuivers kan ie gerust wel mooi stationair lopen.
En als je het balgje van je brandstof filter eerst op pompt slaat ie dan sneller aan?
Anders verstuiver lektest doen.
:good-job:
Kan vuil zijn tussen schijf en de naaf.
Mooiste is schijven stukje laten afdraaien op de auto.
Massa hoort aan de bak.
Eerst is uitlezen met opcom of tech2 dan kan je ook live data zien, en of ie de sleutel herkent etc.
Krukas sensor zit wel goed? deze zit onder je rechter aandrijfas deze kan je ook makkelijk verschuiven.
Anders uitlezen met opcom of tech2
Je eigen motor ecu gebruikt? Branden of knipperen geen lampjes op dashboard?
Waarmee is ie uitgelezen?
Hij moet gewoon lopen als de verstuivers niet zijn ingeleerd, inleren is voor de fijn afstelling.
Niks aan de distributie gedaan zodat het brandstof pomptandwiel( nokkenas sensor) anders staat?
Loopt ie wel met de stekker van de LMM eraf? Dan wel effe goed doorstarten.
Dit is de stang van je wervelkleppen die geluid maakt! Deze zit onder je inlaatspruitstuk, als je de stang met draaiende motor vast houd zal het geluid verdwijnen.
Kan opzich weinig kwaad, repareren is een dure aangelegenheid.
Achter de voorwielen links en rechts zit een dwarsbalkjes daar kan je hem goed opzetten.
Strip die boven je radio en dashboard kastje loopt demonteren, deze zit geklikt voorzichtig vanaf de dashboard kant los klikken naar het midden toe.
En dan zit je CID frame met 4 torx boutjes vast.
En dan nog 2 stekkers aan de CID.
Laat hem eens uitlezen er is een softwareupdate voor de CIM(stuurkolommodule) geweest m.b.t de startonderbreking dan herkent ie de sleutel niet.
Kijken welke foutcodes er in de cim staan, p1614 en p1616 dan eerst de software updaten.
Daarom laten draaien zonder multiriem, is het geluid dan weg weet je dat het in één van de componenten zit die de multiriem aandrijft.
-
AuteurBerichten