Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja deze foutcode wijst daar wel naar, maar kan nooit geen kwaad om er even naar te kijken.
Deze storing zie je overigens nooit op je display, alleen met uitlezen.
De 2 dunne draadjes gaan naar de ECU voor de aansturing van het relais.
Als het goed is zit er op de kachelslang naar je kachel radiateur toe een blok met 4 gloeistiften voor de verwarming van de koelvloeistof. Deze wordt aangestuurd door een ander relais met o.a dit nr: 93459410
In principe zou er een andere foutcode gegeneerd moeten worden als hier iets mis zou gaan. Maar deze kan je op dezelfde manier testen op de lange smalle stekker zitten de 4 gloeistiften aangesloten.
Ja dat zou kunnen, alleen zou je dan verwachten dat ze allemaal defect zijn aangezien hij ze alle 4 tegelijk aanstuurt.
Je kan de weerstand op de stiften zelf meten, dus de stekker van de stift loshalen en dan meten op de bovenzijde van de stift en tussen massa, dan kijken wat de weerstands waarde is. In principe is onder de 5ohm goed, ze moeten alle 4 ongeveer hetzelfde zijn.
En je kan nog de stekker van het gloeirelais afhalen, in die stekker zitten 4 draden welke naar de gloeistiften lopen. Ik doe dan met een testlampje kijken één kant op de plus andere kant op één van die 4 draden welke naar de stiften gaan (dat is dan je massa) en dan moet je lampje bij alle 4 even fel branden.
Ik zou ze even doormeten bij het relais, dan weet je zeker dat de bedrading ook goed is naar de stiften.
Ik zou ze even doormeten, bij het relais dan weet je zeker dat de bedrading ook goed is naar de stiften.
Hemeltje moet een stukje los.
Aan beide zijde aan de achterkant kapje weghalen dacht met torx 20 dan kan de hemel een stukje omlaag.
Dan kan je met dopje 10 de bout van de antenne klem loshalen.
Als je mij je VIN nr stuurt, kan ik kijken wat het onderdeel nr van de antenne is.
Hebben ze zeker alle gloeibougies vervangen en de storingen gewist?
Gloeirelais van deze types gaan weinig defect. Zijn nagenoeg altijd de stiften zelf.
Deze kan je zelf ook makkelijk doormeten met een multimeter.
Zorgen dat de P0380 opgelost wordt, gloeistiften gebruikt ie om te regenereren. Druksensor pijpje voor de turbo gaat vaak dicht zitten hierdoor regenereert hij ook niet. Youtube staat er vol mee zoek deze meneer maar is op: O’Rileys Autos
Afstel gereedschap is wel wenselijk, de sensoringen afstellen vooral.
Hoeft niks aan gekalibreerd te worden na het afstellen.
Internet staat er vol mee, hoe de distributie te doen van deze motoren.
Uitlezen met goede uitlees apparatuur.
Jep, komen vaak bedrogen uit. Eind rijden dan uiteindelijk nog een paar honderd van de prijs af, uit ellende maar akkoord gegaan. Ik zou het niet doen.
Kan je altijd proberen, heel veel slechter kan het ook niet meer worden.
Motor intern vervuild, gebeurt wel vaker zal wel slecht of niet olie ververst zijn.
Gaat niet, zal toch een kwestie van wennen worden.
Uitlezen met een goede tester!
13 juni 2025 om 09:21 In reactie op: Astra kon niet schakelen, motor uit wel. Nu geen probleem meer. #18558548Werkt deze ook niet na een paar keer het koppelingspedaal intrappen?
Vaak is het onderste druklager lek (in de versnellingsbak) deze pakt dan lucht, na een paar keer op het pedaal trappen werkt deze vaak weer.
Deze motoren hebben geen hydraulische klepstoters, dus bovenstaande gaat niet op.
Wat je hoort zijn de nokkenasverstellers, je kan eventueel de in en uitlaat solenoids ( deze voorzien de steller van olie druk) demonteren om te kijken of de filtertjes er nog op zitten, zo ja deze demonteren.
En dan alles weer monteren en kijken of dat het geluid oplost, wat minder vaak (niet optijd) olie verversen kan dit ook veroorzaken.
Het geluid is er overigens vrij kort, als dat zo blijft kan het geen kwaad.
Start niet of slaat niet aan?
Welk motortype gaat het om?
Originele heb ik ook regelmatig gebruikt en geen problemen mee gehad, vandaar mijn reactie.
Maar nogmaals vooral gebruiken wat voor jou het beste werkt.
Vooral gebruiken wat voor jou het beste werkt.
Ik gebruik voornamelijk total met dexos 2 specs
Dexos 2 is voor benzine en diesel, dus gewoon compatible.
Gebruik het dus al jaren in verschillende motoren, ook met nokkenasverstelling.
Dus dat het zou “knoeien” met timing is gewoon onzin!
Heb meerdere z16xer’s en z18xer’s in onderhoud (of gehad)
Doe ik altijd dexos 2 spec olie in, nooit problemen met de verstellers gehad.
-
AuteurBerichten