Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
tering… dat is niet hendig…
Had je de auto verlaagd? of is dit gebeurd met het originele spul?
Het zou in ieder geval niet mogen kunnen bij een auto van dat bouwjaar…
Sterkte ermeemvg matty
Ik heb onder de coupé een erg cheap ass verlagings set zitten, die gaat er onder uit.
Er komt een KW variant 2 schroefset onder, die in hoogte en hardheid verstelbaar is.
Maar daar betaal je wel voor hoor, de keerzijde is dat deze niet na 2 of 3 jaar al lek zijn zoals nu het geval.En wat hoogte betreft, dat kun je met een schroefset mooi uitproberen en bijstellen.
Als je voor jezelf een goede hoogte hebt gevonden, dan laat je de auto even uitlijnen waardoor de stand van het wiel weer goed komt. (anders gebruik je niet heel het loopvlak van je toch al niet goedkope banden, en het zorgt er ook voor dat je auto niet naar links of rechts trekt.)Uitlijnen kost tussen de 45 en 65 euro denk ik, en het schroefset varieert heel erg.
Je zou ook nog kunnen verlagen door alleen verlagingsveren te monteren, maar daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee gehad bij mijn oude astra G hb. (dood punt raken bij afrijden van drempel enzo.)
Daarna ben ik ook overgestapt naar een schroefset van merk TA Technicks, welke toen 300 euries kostte, die hebben er ruim 3 jaar onder gezeten zonder problemen, en ik heb ze daarna verkocht, dus ze rijden nog ergens rond denk ik. ;) Dit was eigenlijk een redelijk goedkoop set.Ik hoop dat je wat aan de info hebt.
Mvg Matty
Kijk, das een mooi setje! dit is toch de zw 1?
Voor het mooie mag hij wel iets zakken ja ;)
Maar absoluut een nette Astra!Mvg Matty
waar blijven de foto’s?? king:
Leuke ombouw weer!
Mist hij nou de passagiers stoel?
Succes ermee.Mvg matty
Nice, ik ben erg benieuwd.
Zal hem goed staan denk ik… :D@JDB astra g coupé wrote:
is het zeer slecht naar 1 schakelen ook een oorzaak van slechte synchromes ringen?
mijn F23 is soms met geen geweld in zijn 1 te stampen… stilstaand, bijv. geremd in 3 en tot stilstand voor stoplicht, moet dan als nog eerst naar 2 voordat ie 1 uberhaupt lust.Dat wil ik ook weleens weten, ik heb dat ook.
Je moet soms een beetje rommelen om hem goed in de eerste versnelling te krijgen.Is dat makkelijk te verhelpen, of wordt dat een ingrijpende klus?
Mvg Matty
@Astralfred wrote:
Zie ik nu een hatchback/station/sedan bumper met originele onderlip op een Coupe? Heel vet!!!!! :thumbup Dikke wielen en mooie wagen!!!
Dat heb je goed gezien, de bumper hoort eigenlijk op een hatch.
Maar dit blijft niet lang meer zo, de coupé bumper komt er weer onder met een lip van JMS.
Vind ik zelf toch heel wat mooier.ik kwam laatst deze foto ergens tegen op internet. Vind hem ook netjes!

nette coupé!
veel plezier ervan.mvg Matty
hier wat plaatjes bij de praatjes…




Ik heb ongeveer 4 a 5 mm speling bij de veerpoten van mijn verlagingsset. dat is dus genoeg.
Ik heb de velgen wel met schuifbouten vastgezet, die hebben een los ringetje dat taps loopt om het verschil in de steekmaat op te vangen.Op deze foto’s had ik de randen nog niet gepolijst, nu wel inmiddels, was een even werk, maar het resultaat is :wub :wors
mvg matty
Ik rijd met m’n coupé ook op zw3. Het is 17″, voor 9j met band van 215, en achter 10 j met een bandje van 245
RH heeft perfect passende spacers geproduceerd, maar die zijn 15 mm dik! Dat vind ik te breed uit m’n wielkasten komen, dus ik heb de velg zonder spacer op de wielnaaf zitten. Gaat perfect! king:
Zal straks wat foto’s opzoeken.Mvg matty
oke fijn te weten ;)
Ik heb zojuist betaald, dus ik ben benieuwd :D
In de mail stond dat alle toeslagen door mijn bank betaald moesten worden, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.
Dus ik heb gewoon op ‘shared’ geklikt, toen pas kon ik de betaling afronden….
Was dit bij jou ook?Ik zat ook te twijfelen over die wonderbolt…
Nu ik dit lees denk ik dat ik hem ook niet gebruik.Mvg Matty
Keurig! Mooi werk hoor!
Hej,
Ik ben er nu ook echt aan toe, dus ben ook bezig bij courtenay.
Ik heb ze gisteren een mail gestuurd over de betaling zonder creditcard, alleen nog niets terug gehad.
Hoe is dat bij jou geregeld?mvg matty
Thanks, dat moest ik even weten. :thumb
Ik wil over een tijdje fase 1 gaan toepassen, maar eerst een leh turbo aanschaffen en dan weer even sparen.
moet je bij fase 1 een geupgrade acurator hebben? En kan die ook tot die tijd op standaard software?een LEH lader kan je zo zonder enige mods gewoon een z20LET blok schroeven, dat kan geen kwaad.. je haalt er alleen neit het volle vermogen uit[/quote]
na een remap wel?
en zijn er nog meer dingen die aangepast moeten worden bij een remap?Mvg Matty
12 maart 2012 om 21:17 In reactie op: Nieuwe Astra GTC OPC… Zou je hiervoor geen moord plegen? #18004746leuke bak die Astra, maar als ik toch al veel geld uit zou geven, dan gaat mijn voorkeur ZEKER naar de Insignia OPC!
Die is echt fantastisch…. king:haha das handig, dan kan die ook niet kapot! :jerry
ik ben vanmiddag eens begonnen aan de inbouw van de meters…


Olie temperatuurmeter zit er al in, de turbodruk meter verwacht ik deze week bij de post.
28 februari 2012 om 21:06 In reactie op: Welke downpipe/katvervanger ist beste, pasvorm kwaliteit enz #17996261Already on it… ;)
25 februari 2012 om 16:07 In reactie op: Welke downpipe/katvervanger ist beste, pasvorm kwaliteit enz #17996254Ik heb hem al eens geraakt bij het afrijden van een drempel.
Naar mijn idee is het ding gewoon niet geworden wat het eigenlijk moest zijn.
Maargoed, ik denk dat ik deze toch maar laat omlassen. Het is niet anders.Hij verkoopt ze alleen met meters en al, maar die heb ik al. Hij vroeg dan ook 169 euro, voor 2 meters afgewerkt in de roosters.
Hij maakt die houders zelf, als de meters er al in zitten.
Ik ga ze nu zelf in de roosters plaatsen, dat moet wel lukken. ik ben creatief genoeg :D
En een extra setje roosters heb ik al liggen, dus ik kan een keer een foutje maken :angelmvg Matty
23 februari 2012 om 19:18 In reactie op: Welke downpipe/katvervanger ist beste, pasvorm kwaliteit enz #17996250Ik heb hier van Friedrich en downpipe gevonden, maar deze heeft dezelfde vreemde bocht als mijn huidige downpipe…
zo ziet dat er bij mij uit…



je kunt zien dat die bocht veel te ruim is, waardoor hij erg laag onder de auto uit komt. hij kan gerust 7 cm omhoog, dan hangt hij beter in de tunnel.
Deze lijkt me veel beter, omdat die bocht veel scherper lijkt waardoor hij beter in de buurt komt van het origineel…

-
AuteurBerichten