Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is bij een 1.7 cdti verschillend. Welke motor heb je er in zitten?
En is ook per bouwjaar verschillend.Is je accu leeg geweest??
Vervang je egr-klep maar dat is je probleem roeten en inhouden van een 1.9dtl,dtjof dth is errug vaak egr klep.
Wat je moet doen:
1. hendel kopen 79,61 incl.
2. hendel monteren
3. stuurapparaten programeren ipc ecu bcm uec en rec
4. testen en hopen dat ie het doet.
Bij 90% lukt het en bij 10% soms niet ik weet niet waar het aan ligt maar soms wil het gewoon niet.
Ik doe dit regelmatig en spreek uit ervaring.
Wil je weten of het bij jou werkt zul je ff een keer langs moeten komen.60.000 km
en vergeet niet je interieurfilter en koop ook wat ruitensproeiervloeistof en evt ruitenwissers, multiriem.de originele aux aansluiting voor in de zafira kost14,88
Ja dit kan wel radio’s zijn gelijk behoeft wel wat aanpassing maar het is mogelijk
Eerst maar eens weten hoe oud de vectra is en dan verder kijken is in ieder geval erg moeilijk als er geen diagnose gesteld kan worden met tech1.
Er staat wel een heel topic op tis to web waar in staat dat je na 1989 met tech1 of sleutel foutcodes kunt uitlezen en daarvoor moet je een zelfdiagnose laten uitvoeren maar dat is nogal ingewikkeld op tis to web omdat de linken naar bepaalde pagina’s een “beetje”krom lopen. Maar ben nog bezig.
Moet met diagnosesleutel of tech1 zijn uit te lezen zal eens in de techn. info kijken.
Deze kosten bij de dealer 8,21 euro per stuk incl. Dit is de lamphouder voor het h7 lampje.
Voor een Valeo koplamp kost deze 10,65 euro.Heb je een 56.0 simtec of een 56.1 simtec daar zit nogal wat verschil in rondom de motor.
De kleuren die jij aangeeft lijken mij iets met de ventilatoren van doen te hebben.
groen/bruin is een massageschakelde draad en rood/wit een spanning over contact.
Of misschien iets met de secundaire luchtinjectie?????Storing uitlezen en airbaglampjes resetten is bij mij gratis krijg je er ook een kop koffie bij.
Ben in het bezit van tech1 tech2 en mdi.
Voor het programeren van radio’s en ecu’s vraag ik een kleine vergoeding.
Ook updaten van software voor motorstuurapparaten kun je bij mij terecht.Misschien een tip als je in het oosten woont.
Een vectra -b van 95 heeft altijd immo wat inhoud dat je een transponder in je sleutel hebt.
Een veel groter probleem is dat opel niet altijd alle codes van 1996 en daarvoor nog heeft. Als je me even een mailtje doet dan kan ik dat nakijken.Het “klepje”wat jullie bedoelen is het tankontluchtingsklepje deze zorgt ervoor dat je motor geen brandstofdampen aan kan zuigen bij stationair.
Bij deellast wordt deze klep aangestuurd en zo kunnen dan de dampen vanuit het koolstoffilter afgezogen worden.
Deze klepjes gaan niet stuk nog nooit eentje vervangen.
Het koolstoffilter daarintegen zit vol met koolstofstaafjes zodat er voldoende damp kan worden opgenomen nou wil het volgende dat deze staafjes naar verloop van tijd uit elkaar vallen tot stof. samen met een beetje vocht wordt dit een blok koolstof waar geen lucht (damp) meer doorkan waardoor hij niet mee belucht en ontlucht kan worden wat resulteerd dat het motor vacuum rechtstreeks op de tank wordt gezet.
Ik heb dit probleem al dikwijls meegemaakt en ook dikwijls dus opgelost door middel van het monteren van het koolstoffilter.
Om nu te controleren of ik gelijk heb zitten er naast het luchtfilter twee dikke leidingen met een snelsluiting als je deze even uit elkaar haalt en je gaat dan rijden met de auto moet het probleem weg zijn.Bij de nieuwe turbo wordt een “nieuw”koelingspakket geleverd vraag maar aan je dealer of hij die er wel bijbesteld heeft of dat dat te duur was?
Defectcodes met betrekking op lambdasignalen zijn vaak te wijten aan een slechtwerkende luchtmassameter.
Een dealer die dit kan meten is een goeie de enige remedie is om deze te vervangen voor een exemplaar van een goed draaiende auto of voor een waarvan je zeker weet of die goed is,
Veel problemen zelfs nieuw stuk in de doos.
Deze zeer gevoelige componenten zij erg gevoelig voor vochtige lucht.Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat de voet van de egr klep was kromgetrokken waardoor ook storingen op het lambdasignaal naar voren kwamen.
ook gelijk nieuwe banjobouten en “moeren” bestellen worden vaak stuk gedraaid.
onder de asbak/pook zit een klem 15 aansluiting voor sig.aansteker of accesoireplug deze wordt ook gebruikt voor aansluiten carkit.
Op de tis dvd staan alleen bedradingsschema’s vanaf 1996 en dan nog niet allemaal dus dat gaat hem niet worden.
Motor lamp knipperen duidt op cilinderoverslag toeren wil dan ook niet hoger dan 2500 geloof ik.
kijk maar eens onder het kleppendeksel denk dat je daar de oorzaak vind.Nee deeze kun je straffeloos vervangen zonder gevolgen geld voor zowel de dtl,dtj en dth motoren
Dit is een bekend probleem.
De tank wordt namelijk vacuum gezogen via het koolstoffilter.
Nieuw koolstoffilter monteren en alles is weer normaal. -
AuteurBerichten