opeltechniek

Aangemaakte reacties

23 berichten aan het bekijken - 126 tot 148 (van in totaal 148)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: distributieriem vervangen, wat is het nou…? #17646369

    Dat is bij een 1.7 cdti verschillend. Welke motor heb je er in zitten?
    En is ook per bouwjaar verschillend.

    In reactie op: Meriva Easytronic lampje motorelectronica brandt #17646295

    Is je accu leeg geweest??

    In reactie op: dpf geforceerd regeneren #17611921

    Vervang je egr-klep maar dat is je probleem roeten en inhouden van een 1.9dtl,dtjof dth is errug vaak egr klep.

    In reactie op: Cruise control Z16XEP #17646033

    Wat je moet doen:
    1. hendel kopen 79,61 incl.
    2. hendel monteren
    3. stuurapparaten programeren ipc ecu bcm uec en rec
    4. testen en hopen dat ie het doet.
    Bij 90% lukt het en bij 10% soms niet ik weet niet waar het aan ligt maar soms wil het gewoon niet.
    Ik doe dit regelmatig en spreek uit ervaring.
    Wil je weten of het bij jou werkt zul je ff een keer langs moeten komen.

    In reactie op: Onderhoud #17645671

    60.000 km
    en vergeet niet je interieurfilter en koop ook wat ruitensproeiervloeistof en evt ruitenwissers, multiriem.

    In reactie op: Aansluiten van MP3 speler op DVD90 #17620296

    de originele aux aansluiting voor in de zafira kost14,88

    In reactie op: Aansluiten van MP3 speler op DVD90 #17620294

    Ja dit kan wel radio’s zijn gelijk behoeft wel wat aanpassing maar het is mogelijk

    In reactie op: probleem met 2000 f in de boord komputer #17632509

    Eerst maar eens weten hoe oud de vectra is en dan verder kijken is in ieder geval erg moeilijk als er geen diagnose gesteld kan worden met tech1.

    In reactie op: probleem met 2000 f in de boord komputer #17632507

    Er staat wel een heel topic op tis to web waar in staat dat je na 1989 met tech1 of sleutel foutcodes kunt uitlezen en daarvoor moet je een zelfdiagnose laten uitvoeren maar dat is nogal ingewikkeld op tis to web omdat de linken naar bepaalde pagina’s een “beetje”krom lopen. Maar ben nog bezig.

    In reactie op: probleem met 2000 f in de boord komputer #17632505

    Moet met diagnosesleutel of tech1 zijn uit te lezen zal eens in de techn. info kijken.

    In reactie op: Zafira-a h7 lamp "houder" #17645601

    Deze kosten bij de dealer 8,21 euro per stuk incl. Dit is de lamphouder voor het h7 lampje.
    Voor een Valeo koplamp kost deze 10,65 euro.

    In reactie op: stekkertjes c18xe ecotec #17596955

    Heb je een 56.0 simtec of een 56.1 simtec daar zit nogal wat verschil in rondom de motor.
    De kleuren die jij aangeeft lijken mij iets met de ventilatoren van doen te hebben.
    groen/bruin is een massageschakelde draad en rood/wit een spanning over contact.
    Of misschien iets met de secundaire luchtinjectie?????

    In reactie op: airbaglampje brand.wat te doen? #17645355

    Storing uitlezen en airbaglampjes resetten is bij mij gratis krijg je er ook een kop koffie bij.
    Ben in het bezit van tech1 tech2 en mdi.
    Voor het programeren van radio’s en ecu’s vraag ik een kleine vergoeding.
    Ook updaten van software voor motorstuurapparaten kun je bij mij terecht.

    Misschien een tip als je in het oosten woont.

    In reactie op: Autosleutel kwijt ! #17633357

    Een vectra -b van 95 heeft altijd immo wat inhoud dat je een transponder in je sleutel hebt.
    Een veel groter probleem is dat opel niet altijd alle codes van 1996 en daarvoor nog heeft. Als je me even een mailtje doet dan kan ik dat nakijken.

    In reactie op: Brandstofmeter en rijbereik! #17504342

    Het “klepje”wat jullie bedoelen is het tankontluchtingsklepje deze zorgt ervoor dat je motor geen brandstofdampen aan kan zuigen bij stationair.
    Bij deellast wordt deze klep aangestuurd en zo kunnen dan de dampen vanuit het koolstoffilter afgezogen worden.
    Deze klepjes gaan niet stuk nog nooit eentje vervangen.
    Het koolstoffilter daarintegen zit vol met koolstofstaafjes zodat er voldoende damp kan worden opgenomen nou wil het volgende dat deze staafjes naar verloop van tijd uit elkaar vallen tot stof. samen met een beetje vocht wordt dit een blok koolstof waar geen lucht (damp) meer doorkan waardoor hij niet mee belucht en ontlucht kan worden wat resulteerd dat het motor vacuum rechtstreeks op de tank wordt gezet.
    Ik heb dit probleem al dikwijls meegemaakt en ook dikwijls dus opgelost door middel van het monteren van het koolstoffilter.
    Om nu te controleren of ik gelijk heb zitten er naast het luchtfilter twee dikke leidingen met een snelsluiting als je deze even uit elkaar haalt en je gaat dan rijden met de auto moet het probleem weg zijn.

    In reactie op: Turbo stuk na 5000 km #17632183

    Bij de nieuwe turbo wordt een “nieuw”koelingspakket geleverd vraag maar aan je dealer of hij die er wel bijbesteld heeft of dat dat te duur was?

    In reactie op: Controle lampje SIGNUM 1.8 XE i ECOTEC #17415807

    Defectcodes met betrekking op lambdasignalen zijn vaak te wijten aan een slechtwerkende luchtmassameter.
    Een dealer die dit kan meten is een goeie de enige remedie is om deze te vervangen voor een exemplaar van een goed draaiende auto of voor een waarvan je zeker weet of die goed is,
    Veel problemen zelfs nieuw stuk in de doos.
    Deze zeer gevoelige componenten zij erg gevoelig voor vochtige lucht.

    Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat de voet van de egr klep was kromgetrokken waardoor ook storingen op het lambdasignaal naar voren kwamen.

    In reactie op: Waterpomp Sintra 3.0V6 #17521308

    ook gelijk nieuwe banjobouten en “moeren” bestellen worden vaak stuk gedraaid.

    In reactie op: stroompunt via kontakt #17621661

    onder de asbak/pook zit een klem 15 aansluiting voor sig.aansteker of accesoireplug deze wordt ook gebruikt voor aansluiten carkit.

    In reactie op: TIS dvd opel #17628901

    Op de tis dvd staan alleen bedradingsschema’s vanaf 1996 en dan nog niet allemaal dus dat gaat hem niet worden.

    In reactie op: groot probleem tikkend geluid! #17633109

    Motor lamp knipperen duidt op cilinderoverslag toeren wil dan ook niet hoger dan 2500 geloof ik.
    kijk maar eens onder het kleppendeksel denk dat je daar de oorzaak vind.

    In reactie op: vervangen EGR klep #17633142

    Nee deeze kun je straffeloos vervangen zonder gevolgen geld voor zowel de dtl,dtj en dth motoren

    In reactie op: Brandstofmeter en rijbereik! #17504339

    Dit is een bekend probleem.
    De tank wordt namelijk vacuum gezogen via het koolstoffilter.
    Nieuw koolstoffilter monteren en alles is weer normaal.

23 berichten aan het bekijken - 126 tot 148 (van in totaal 148)