Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
filter secundaire luchtsysteem
Zit achter de kuip gemonteerd montage tijd ongeveer 15 min.
Het koolstoffilter zit onder het rechter voorscherm voor het wiel.
Mijn Renault trafic omgebouwd naar een vivaro loopt gemiddeld 1 op 10 met 17″ 225 banden 2.5cdti en 6 versn automaat
He trompie je hebt een garage bij je in de buurt waar je dat te weten kunt komen je pa is daar klant en anders wel via remon.
Groetjes erwinvooralle problemen
de 1.6 8v de 1.8 8v de 2.0 8v.
bij de oude 1.6 en 1.7 diesel 8v moet je geluk hebben dat je tuimelaars breken dan heb je ook weinig schade
1.2 en 1.4 8v lopen wel stuk verhalen gehoord dat deze ook weer liepen met alleen distributieriem maar deze komen naar verloop van tijd toch terug met verbrande kleppen.Je moet eerst je cim herprogrameren(laten herprogrameren) als dit niet helpt deze vervangen.
De cim zit achter je stuur.Is eerder een topic over geweest kijk maar eens onder de auto als ie stil is gevallen je koolstoffilter zit verstopt.
Je heb je luchtmassameter defect weer een duidelijk voorbeeld van een mengselstoring die veroorzaakt wordt door de luchtmassameter.
Gewoon een nieuw contactslot op nummer bestellen krijg je automatisch 1 sleutel bij dan de sleutel ff programeren in je immo en voila alles weer hetzelfde.
Even voor de duidelijkheid chips hoef je niet te vervangen zijn gewoon programeerbaar. Kiekert heeft niets te doen met de startonderbreker is alleen voor de cv. Ook de ab’s zijn gewoon te programeren.
prijs om en nabij de 100 euro.Dit zijn echt opelprijzen en wel de laatste update
Kapje kost 9,64 euro. Kan ik wel voor je bestellen wordt denk ik na het weekend.
Terug gaan naar je dealer en ff vragen wie die motor heeft gereviseerd want 3 liter op 2000 km is behoorlijk veel dan met je dat ook ergens terug kunnen vinden.(Op je achterklep bijvoorbeeld). En olieverbruik van de 1.8 komt mij niet bekent voor de 1.6 weet ik maar de 1.8 geen problemen mee.
Welke olie zit erin??Dan zet je gewoon je ontsteking wat later en dan pingelt ie nie meer maar dan haal je er niet uit wat er in zit.
En alleen met webers komme der nie.Het verschil tussen RON95 enRON98 zit hem inderdaad in het octaangehalte.
Oude motoren zullen op beide prima lopen indien de ontsteking juist is afgesteld voor het juiste octaangetal.
Later hebben we dit kunnen wijzigen (bv tijdens de vakantie) door dat ze er een octaanstekker aan hingen hierdoor werd dan je ontstekingstijdstip iets verlaat als je 98 naar 95 ging.
Hoe hoger je octaangehalte hoe vroeger we de ontsteking kunnen afstellen voordat “pingelen” optreedt. En dit is wat we willen bereiken.
Nu tegenwoordig werken we met pingelsensoren of overslagdetectie, dat houdt in dat het motorstuurapparaat de onsteking zo optimaal mogelijk bepaald (lees zo vroeg mogelijk) als het pingelen dan optreedt dan stelt hij weer iets later en dat gebeurd continu.
Dus als je bij een monza gse meer vermogen uit 98 dan uit 95 haalt is dat technisch mogelijk alleen dan zal hij geweldig pingelen bij gebruik van 95 (of je komt niet in dat bereik maar danheb je ook geen vermogen nodig). De 3.0 24v is voorzien van een klop/pingelsensor en zal dus daadwerkelijk iets voordeel kunnen halen uit een hoger octaangetal. Maar dit zijn niet de verschillen die door de doorsnee bestuurder gemerkt worden. Het verbruik daarintegen kan daadwerkelijk wel verschillend zijn.He dit is wel leuk.
Ook een z1.6se kan vrij eenvoudig uitgerust worden met cc.
Er zijn wel een paar kanttekeningen.
Je moet een koppelingschakelaar (6240093 32,01 euro) monteren draad ligt er waarschijnlijk al (ff zoeken in de kabelboom zit ingetaped).
Als het goed is is de remlichtschakelaar al aangesloten.
En je ecu moet geprogrameerd worden en je instrument eventueel (voor het lampje).
En uiteraard moet je een schakelaar (6240240 79,61 euro) monteren om het zaakje aan te sturen.
Als je hier aan begint valt het altijd mee als het lukt meestal wel maar soms heb je een hoop werk voor niets maar dat is het risico van het vak.yep
Ja maar niet alleen voor die motoren ook veel andere motoren hebben datzelfde probleem. Ik heb vroeger veel gesleuteld aan het oude spul maar het nieuwe wordt steeds meer een uitdaging omdat er maar weinig zijn die daar echt diep in zitten.
En ik neem rustig een avond de tijd om iets uit te zoeken en te proberen totdat het werkt.
Sommigen zeggen dat ik gek ben maar ik zie nooit problemen alleen uitdagingen en dat is het verschil.
Maar moet er iets geprogrameerd worden of uitgelezen volgens de normen van opel met tech2 of mdi dan moeten ze maar bijmij aan de bel trekken.Als je ook maar iets wil weten van programeren, uitlezen, electrische schema’s,
onderdeelnummers of wat dan ook moet je mij maar vragen ik beschik over de hele mikmak. Ben zelf een erkend reparateur van opel en beschik over alle info en apparatuur. En misschien nog belangrijker een foutcode uitlezen is het ene maar wat het nou precies inhoud is het andere. Ik ben nogal van wat volgens opel niet kan wil ik eerst zien en ik heb nogal eens gelijk.Volgens mijn informatie moet dit vrij eenvoudig te doen zijn met een beetje programeerwerk willem.
De schakelaar gaat in dit geval niet rechtstreeks naar de ecu van de motor maar de informatie van de schakelaar wordt verwerkt door de bcm en deze zal dus geprogrameerd moeten worden. Er wordt voor de verschillende bcm’s geen onderscheid gemaakt tussen wel of geen cc dus moet te doen zijn.hoi kobiyashi,
tot 2004 -41048789(Laatst 8 chass.nr.) AA (1010713 onderdeel nummer)
v/a 2004 41048790- AC (1010718 onderdeel nummer)Nee je hebt gelijk willem bij een astra G is het inderdaad
1 Schakelaar aanschaffen
2 Schakelaar in bouwen
3 # draden aan ecu aansluiten pen 10,11 en 12
4 programeren ecu motor variantconfiguratie instrument variantconfiguratie en dan testen.Stekker
pen 10 zwart/rood
pen 11 zwart/bruin
pen 12 zwart/geelMaar bij de z16xep is het niet meer zo oldscool meer er komt zeker nog wat programeerwerk om de hoek kijken om ook het lampje op je instrument te activeren en om aan te geven in het motorstuur apparaat dat er cc op zit
Nee vervangen stelt niets voor alleen voor het programmeren heb je de benodigde apperatuur nodig.
ECU incl montage en programeren kost bij mij 1000,00 euro dit betreft een nieuwe ecu.10 jaar of 100.000km het is een Z1.7DTH
-
AuteurBerichten