Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je de teller er uit haalt kun je zien of er een pulsgever achter op je tellere zit.
Er zijn 2 types 1 met een vaste sensor deze is niet los te vervangen waar je de snelheidsmeter/km-teller moet vervangen en 1 met een losse sensor en deze is gewoon te vervangen.de klep van je omloopluchtsysteem is lek waardoor die dit geluid maakt.
origineel opel in een nieuwe auto 2 jaar garantie. Bij balieverkoop 3 jaar wel factuur overleggen en getest met originele tester goedgekeurd door opel nederland!!
securitycode opvragen kan bij mij voor 30,00 euro.
krijg je al je codes radiocode(mits origineel gemonteerde radio) sleutelnr en securitycode.Ja dat zijn de kleine weetjes die niet iedereen weet!! Dit heet variabele interval!! Je begint met het “aantikken van je ruitenwisser schakelaar zodat de wissers 1x wissen (Dus niet in “stand 1″doordrukken), als je daarna denkt van nu is het handig dat ie weer eens een keer wist druk je de schakelaar wel door naar “stand 1” deze tijd die tussen deze twee handelingen zit zal hij aanhouden als zijn “interval-tijd”. Leuke gadget maar wordt vaak niet verteld aan de klant. (Wel jammer eigenlijk)
C20xe is motronic besturing en deze zet geen foutcode op motortoerental sensor (tenminste hij wist deze als de motor draait) dus waarschijnlijk je toerental sensor die een probleem geeft.
M.vr.gr. ErwinHet is inderdaad 150.000km of 10 jaar!!
Je kunt zo binnen hobbelen ik ben dan denk ik ook wel de hele dag bezig!!
Ik hoop voor je dat het een beetje stuurt ben onlangs terug gegaan naar 17″ kan hem nu tenminste in het spoor houden!! 20″ is te groot en pas op met je LI anders geheid apk afkeur!!
Ik heb een vivaro 2.5 177PK techshift. supercar ruim 200+ P/HZe moeten gewoon ff bobinebank en bougies vervangen, die gaan vaak stuk in corsa D.
Misschien injector stuk!! even met stetoscoop luisteren of ie goed tikt?? Het is maar een idee ander ff scoop op injectorkabel om te kijken of ie goed aangestuurd wordt.
Alle kabels onder de kap loshalen en inspuiten met een contactspray dit doet wonderen bij deze motoren heb er verschillende lopen waarbij ik dat standaard doe bij het onderhoud!!
Hebben ze je ecu al geupdate anders ff zegge dat ze buitendienstoplossing 1957 moeten toepassen!!
M.vr.gr. ErwinJa heb eigen erkend reparateurschap van opel!! Dus ook alle techn. info schema’s apparatuur e.d. . En ik sleutel zelf graag aan opels en als iemand zegt dat iets niet kan dan noem ik dat een uitdaging!! Ben dus ook in het bezit van Tis2web, epc, cis, security codes enz. enz……, Heb tech 1, tech2, MDI met alle software!!
Misschien wel makkelijk soms. Alleen nogmaals je hebt hier alleen wat aan als je er ook mee kunt omgaan!!motornummer staat in topic is:02MN7410
Dit zijn gewoon de standaardmaten en overmaten!! Meten is weten!
Kijk gewoon ff terug naar de basis en dan kom je er wel niet meteen moeilijk beginnen te zoeken!!
Ik doe dit werk al zo”n 26 jaar en ben op de hoogte van het “oude” en van het “nieuwe” en wat mij nu gewoon opvalt is dat de jonge garde direct naar de meters en uitleesapperatuur grijpt terwijl ze niet echt weten waar ze mee bezig zijn. Een foutcode uitlezen is ok maar weet wel wat je er mee moet doen!!
Goede klachtomschrijving is belangrijk en een klein beetje ervaring doet wonderen!!Als ik voor mezelf een koppeling monteer probeer ik altijd een FS te krijgen (Fightel en Sachs)!!
Maar verder heb ik er gelukkig ook niet zoveel verstand van!! Ben maar een arme sleutelaar!!Koppelingsset koppelingsplaat + drukgroep: 1606209 (voorheen 1606205)
Druklager: 5679333 (voorheen 5679332 of 5679304)Dit zijn de originele opel nummers
Ja is inderdaad een f13/f17 bakJe hebt geen x16xel maar een z16xe is een andere motor zal ff kijke welke originele nummers je nodig bent moment!!
Chassisnummer: W0L0TGF081xxxxxxxx
Autotype: Astra-G
Modelcode: 0TG08
Uitrustingscode: IXSP
Modeljaar: 2001 A
Kenteken: 12-..-..
Eerste toelating: 15. mei 2001
Verkoopdatum: 09. mei 2001
Dealercode verkoop: NL1140
Motorcode: L91
Transmissiecode: MG4
Motortype: Z16XE (NT4 L91 :Z16XE)
Serienummer motor: 02MN7410
Kleur: 151
Kleurcode: 94L
Bekledingscode: XXCLMisschien wil je nog meer weten??
Doe me je kenteken maar ff prive dan krijg je van mij je motornummer!!
Codes?? lijkt op krukassensor!!
5 oktober 2011 om 21:26 In reactie op: Hydraulische stoters in schacht van mechanische stoters #17916132Wel even de juiste nokkenas monteren die bij het blok met hydro-stoters hoort hier zit een groef extra in de het eerste lager van de nokkenas!!
En bij hydro-stoters moet je wel degelijk kleppen stellen deze hebben een basis afstelling!!Is condenswater van je airco dit is niet ernstig!!
-
AuteurBerichten