Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van deze motoren kun je ook alleen de ketting vervangen zonder demontage van het distributiehuis en de tandwielen.
Dit scheelt enorm in de kosten en wij hebben dat in het verleden dan ook veel gedaan alleen kwamen een hoop klanten terug naar verloop van tijd.
Nu monteren wij alleen complete sets. Normale prijs complete distributie is ongeveer 550,-. Alleen ketting is ongeveer 200,-Dat is service bullitin 3119.
Ja dat is normaal..
Misschien eens een andere garagist zoeken voor je Meriva..
Dit is een alom bekend probleem bij opel..En niet alleen bij de 1.4 motoren..Klacht – Sporadisch speelt de radio geen cd/USB af of werpt deze de cd uit. Betreffende auto’s geproduceerd vóór 22-apr-2013.
– Geen gesproken navigatieaanwijzingen. Betreffende auto’s geproduceerd vóór 22-apr-2013.
– Sporadisch blijven zoemtonen klinken bij geopend portier en andere situaties na het inschakelen van het contact. Betreffende auto’s geproduceerd vóór 22-apr-2013.
– Sporadisch schakelt de radiomodule vanzelf uit en start deze weer na 15 sec. op. Storing doet zich alleen voor bij actieve routebegeleiding/navigatiemodus. Het betreft alle MJ’s.
– Geen respons van radio op commando’s via console, muziek en navigatie werken wel. Radio schakelt vanzelf uit en kan pas ingeschakeld worden als het contact uit is, of radio schakelt niet uit bij het uitnemen van de sleutel. Het betreft alle MJ’s.
– Verbinding met DAB+-kastje wordt verbroken. Het betreft alle modellen vanaf MJ13.
Oorzaak Softwarefout
Productie
OplossingPlaats bij een klantenklacht de software-cd V200 in de cd-sleuf
van de radio.Opmerking:
Werp na de SW-update de cd met de SW-update uit. Klik bij een pop-up
met een vraag om nog een update op “JA” nadat de cd met de SW-update
verwijderd is. Radio hoeft niet met SPS te worden geprogrammeerd!Opgeslagen bestemmingen en POI’s worden gewist. Informeer de klant
dat hij zijn POI’s het best op een USB-stick kan opslaan. Raadpleeg
de bedieningshandleiding Infotainment voor instructies.Daar is een buitendienstoplossing voor vanuit opel.
staat bij MenM dronten gewoon in de catalogus onder nummer 1304610 is wel een gebruikte
P0130 en P0170. zijn defectcodes die meestal afkomstig zijn van een niet goed functionerende luchtstroommeter….
Voor deze motor is er maar 1 ECU beschikbaar en daar kun je dat inderdaad programeren via de variantconfiguratie.
Succes met je nieuwe Op-Com!!FF belletje naar Mario van M&M in dronten daar zijn die pannen niet zo duur!! Uitlaatje laten zakken ff nieuwe pakking en nieuwe pan en rijde!!
Jammer dat niemand het heeft over de LFR-regeling van deze motoren!! De x18xe en teven de x20xev hebben een stappenmotortje op het gasklephuis zitten die heel vaak vervuild raakt. deze zit met 2 imbusboutjes net boven de dynamo aan het gasklephuis. Als je deze nu ook even schoonmaakt dan heb je het probleem wel te pakken!! Het is hier zeker van belang dat je je juiste motortype vermeld en ook daar de oplossingen van geeft. De x18xe1 en de z18xe zijn andere motoren met andere gasklepregelingen.
8 mei 2012 om 21:03 In reactie op: start problemen en onregelmatige toerental zafira a 2003 #17898060Het probleem was dat de massa verbinding in de accuklem (-) door corrosie aangetast was en daardoor de weerstand van deze zo hoog werd dat die als gebruiker ging fungeren!! Dit was met behulp van een infrarood temp.metertje in no time ontdekt en binnen een half uurtje opgelost.
Ik ga je van de week nog even bellen steven om de noodoplossing te vervangen voor een definitieve oplossing.23 april 2012 om 17:03 In reactie op: start problemen en onregelmatige toerental zafira a 2003 #17898057Ik wil je wel helpen maar dan zul je naar olst moeten komen.
Een probleem is geen probleem maar een uitdaging!! En een 1.6 mag geen probleem zijn!!
Ik weet niet waar je woont maar kom eens langs zou ik zeggen!!Je EGR klep is defect nieuwe erop en gaan met die banaan!! Heb er vorige week al 2 gehad!!
20 november 2011 om 00:03 In reactie op: Benodigdheden voor het tonen gegevens op GID ASTRA H #17943255Haha gefeliciteerd henk !!! Ik hoor het wel!!
14 november 2011 om 22:36 In reactie op: Benodigdheden voor het tonen gegevens op GID ASTRA H #17943250Als jullie in de buurt van deventer zitten kan ik jullie wel helpen!!
stuurkolom vervangen!! de torsiesensor in je stuurkolom is defect en dit kan alleen verholpen worden door de stuurkolom in zijn geheel te vervangen voor een ruilexemplaar.
Zelf haal ik deze in zeewolde!!Dit is geen radio die origineel geleverd is bij een nieuwe auto zal dus idd “gereset”moeten worden helaas!!
doe me het nummer eens van de radio het nummer wat aan de zijkant in gegraveerd is dan kan ik kijken of ik de auto terug kan halen via opel!! daarna een beetje programeerwerk en voor een tientje of 5 heb je hem dan weer klaar!!
Recirculatieklepmotor (mooi woord voor galgje) zit vast! Of het asje is dolgedraaid!!
Ja jongens ik heb het niet bedacht en heb het er maar mee te doen. Maar ik ben benieuwd wat het kost bij die andere dealers om dat te doen?? Tegenwoordig hangt er veel meer aan zo”n piepje!! Er worden merken veroordeeld bij de NCAP omdat ze het niet hebben en ja de consument wordt helemaal geil als zien dat “hun” auto 5 sterren heeft alleen omdat er registratie is van het aantal gordels wat gedragen wordt. En als er sterren worden uitgedeeld die om wat voor wazige reden dan ook heel simpel tenietgedaan worden is dit dus een wassen neus!! Als ik een aanrijding zou hebben tussen een renault clio en een Landwind dan wist ik wel waar ik het liefst in zat ondanks het enorme “veiligheidsverschil”. Heb jarenlang in een Campo rondgereden en die zijn best wel hard!!
Zie ander topic!!
420,50 euries ex btw en ex programeren!! En probeer dat maar eens met je opcom zonder alle info die je nodig hebt!!
Haha ik denk dat je het geluidje dan niet meer mist!! :D
Bij een nieuwe module kun je dit programeren!! Als je hier geluid aan of uit programeerd brand je dit vast in het geheugen en is dit niet meer te veranderen!! Ik programeer dit standaard uit!! (dan maar een NCAP minder)
-
AuteurBerichten