Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij mijn corsa b brandt regelmatig het mm lampje, als ik gas geef blijft hij uit en als ik gas loslaat gaat hij branden en slaat de auto over/auto gaat bokken/inhouden..
Nu heb ik de auto uitgelezen en de apparatuur geeft het volgende aan: ”Stationair- toerentalregeling”.De vraag is, is het nu bij mijn corsa ook een kwestie van stappenmotor/gasklepversteller vervangen?
:thumbupVanmorgen ander uitlaatspruitstuk opgehaald op de sloop.
Volgende week ff monteren samen met een nieuw setje handremkabels en dan mag hij weer voor APKTrouwens, ik heb inmiddels alweer een tijdje een tellerunit uit een 3-Cilinder in de Corsa zitten.
Dus het werkt nu gewoon zoals het hoort king:Is die wel schoon te maken bij een x10xe ?
Ik heb namelijk gehoord dat je daar verder niks mee kan, klopt dat ?5 september 2013 om 20:08 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171490Dat zijn er meer dan ik gedacht had haha
Maar bedankt, duidelijk schema :thumb4 september 2013 om 20:22 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171488McKaamos, maar waar plaats je die precies ?
Heb er al wat meer over gehoord, alleen weet niet waar die rubbers horen te zitten..4 september 2013 om 20:14 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171486@robert_corsa wrote:
Tigra is meestal in veel betere staat. Niet echt afgetrapt.
ik zou een donor kopen. Lopend of niet lopend. Gok kan je nemen als je genoev info heb.
voordeel is dat ze meestal nog wel even apk hebben. Dus je kan er nog even mee rijden.
Als je even geduld heb vind je gerust een knappe die fijn rijdt en technisch (remmen) in orde is.wat ik zeker zou doen is her aanschaffen van pu rubbers, en de achteras over plaatsen
je bent toch al bezig en zo verbeter je de boel gelijk goed.als je goed bezig bent heb je voor rond de 700 euro een 1.6 16v op kenteken.
aanschaf tigra, grote beurt geven, evt ondeddeel vervan vervangenZal het in de gaten houden, ik heb nog even de tijd dus dat scheelt haha :P
Waar stop je die pu rubbers precies tussen ?3 september 2013 om 15:10 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171480Het gaat mij ook om de pk’s idd, maar dat is omdat ik 54pk gewoon te weinig vindt.
Als ik de auto vol heb dan kan ik goed merken dat ik er maar zo weinig van heb haha :-P
Ik heb ook nagedacht om er een X14XE in te bouwen, maar omdat een X16XE in een 5-deurs toch wat ‘unieker’ is denk ik dat ik daar maar voor ga …
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ik ‘m dan uiteindelijk als 5-deurs GSi op kenteken krijg :D3 september 2013 om 12:46 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171478Een 5deurs met X16XE uit een GSi is natuurlijk ook wel redelijk uniek toch ? king:
3 september 2013 om 12:42 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171477@McKaamos wrote:
Als je puur in termen van geld en tijd-is-geld gaat denken, dan is het inderdaad een stuk lonender om een Corsa B GSi te kopen die gewoon goed is.
Aan de andere kant, het is wel leuk voor de hobby om te doen. Als je je Corsa niet dagelijks nodig hebt en hem b.v. prima een weekje kan laten staan, dan kan dat een ideaal leermomentje zijn.
Gewoon lekker knoeien met auto’s, leren hoe het werkt terwijl je een ombouw doet.Dat van die stuurbekrachtiging daar had ik nog niet over nagedacht.
Inprincipe hoeft dit natuurlijk ook niet meer geld te kosten, alleen tijd!
Mijn Corsa is verder helemaal netjes en ik wil hem verder ook niet kwijt, want hij bevalt verder goed enzo.
De reden dat ik een ander blok wil inbouwen is; omdat ik graag een 4cilinder wil :thumbup3 september 2013 om 12:32 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171476@robert_corsa wrote:
Gewoon donor tigra zoeken. En alles o verbouwden
waarom een tigra lijkt mij wel duidelijk.Waarom persé een Tigra?
Dan is het voor mij ook duidelijk haha :-P3 september 2013 om 12:30 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171475@BlackDevil wrote:
Wat mij als eerste te binnen schiet:
– motorsteunen
– ECU met bijbehorende kabelboom
– transponder startonderbreking (in verband met andere ECU)
– remmen
– velgen incl. reservewiel (als je nu bijv. 13″ hebt, zul je in verband met de grotere remschijven op minimaal 14″ moeten overstappen)
– uitlaat (sowieso uitlaatspruitstuk)
– wellicht versnellingsbak en homokineten
– omkeuring & voertuigregistratie RDW in verband met aanpassing kentekenbewijs als je het goed, netjes en legaal wil doen
– eventueel wielophanging (stabilisator) en vering in verband met gewijzigde asbelasting
– tellerhuis wisselen tegen eentje met toerenteller uit een 4-cilinder, zoals Carpento al aangafVast ook nog andere dingen die afgestemd moeten zijn op de zwaardere motor, denk aan zaken als benzinepomp.
Omkeuring & voertuigregistratie RDW is niet zo’n probleem aangezien mijn Corsa van ’96 is en het omkeuren dus maar 53 euro kost.
Verder heb ik al 14”, schroefset en een veerpootbrug.
Ik ken iemand die op een sloperij werkt en dus weleens wat corsa’s/tigra’s heeft staan.
Misschien kan ik een donor auto regelen voor iets meer dan sloopprijs?
Alles los kopen maakt het namelijk alleen maar duurder en moeilijker :jerryDit probleem heb ik ook last van, toch maar is een x naar gaan kijken dan :jerry
Weet niet of je auto verlaagd is, maar als dat niet zo is ligt het waarschijnlijk puur aan de sporing..
Btw : die van jou staat ook lager, daar komt dat door ..
@Vannos, haha lekker :P
Als ik die waardes zo vergelijk dan valt het bij mij dus nog wel mee :jerryVannos, ik zag op een foto dat jij zo’n schuif op je schroefset hebt waarmee je dus gewoon camber kunt stellen, maar ik heb gewoon 2 ronde gaten erop.
Vandaar dat ik camber ook niet zo ver terug krijg..@Vannos wrote:
bij die kon je volgens mij gewoon de 2 bouten van de schokdemper loshalen een het wiel naar buiten drukken !
Heb dit even geprobeerd, en heb nu rechtsvoor: -2°14′ ipv -2°20′.
Beter dan dit krijg ik hem gewoon niet op deze manier..
Ik zie dat veel van jullie je camber expres ‘negatief’ zetten, maar wat zijn bij jullie eigenlijk de waardes?
Daar ben ik wel benieuwd naar :-P hahaOkeoke, geen wasstraat met bodemreiniging vooraf ?
@Vannos wrote:
Vandaag aan de gsi,
nieuwe bougies
olie + filter ( 5w30 )
nieuw brandstoffilter
nieuw luchtfilter
bodem behandeling ( tectyl )zaterdag wat las werk aan 1 chassis balk en dan keuren maar :D
Goed bezig, maar hoe heb je precies die bodem behandeling aangepakt ?
@joop1970 wrote:
Je kan ook wat dunnere bouten nemen zodat je de naaf kunt schuiven, vind ik zelf alleen geen goede oplossing.
Ja dat kan, maar dan kan ik denk ik beter zo’n setje excentrische bouten aanschaffen..
Mocht het niet werken kan ik natuurlijk altijd nog zo’n setje bouten aanschaffen..
Maar dat is voor latere zorg :jerry@Vannos wrote:
tja bouten om je camber mee af te stellen.
opelrobin,
dan heeft rechtsvoor een redelijke afwijking. 0.35 tov linksvoor
bij die kon je volgens mij gewoon de 2 bouten van de schokdemper loshalen een het wiel naar buiten drukken !
Goede tip!
Ga morgen kijken of ik het kan fixen.
Als ik rechts ongeveer net zo kan krijgen als links, dan vind ik het netjes..
De wielen hoeven van mij ook niet kaarsrecht, staan eigenlijk ook altijd wel ‘iets’ negatief;Thnx :thumbup
Hij heeft nu;
Linksvoor: -1°45′
Rechtsvoor: -2°20′
Hij zou eigenlijk tussen -1°20′ en 0°10′ moeten zitten..@joop1970 wrote:
Lekker hoor, maar ik zou hem wel uitlijnen, dit vreeeet echt banden.
+ een setje camberbouten, scheelt een hoop kost een beetje
Daarvoor moet je toch zo’n schuif op de schroefset hebben om wielvlucht te stellen?
-
AuteurBerichten