Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat kloppend geluid zou ik ook denken aan de stabi stang, maar dat de wagen dan ook aanvoelt alsof deze een platte band heeft… zoveel speling kan er nu toch ook nog op die stang zitten lijkt.
Ik zou deze toch nog eens goed laten bijdraaien hoor, bij mijn insignia ook gehad, alles leek vast te staan. Op de brug gezet en met de brugkrik de auto wat op en neer laten gaan en toen zagen we dat deze toch nog bewoog. Met alle kracht wat bijgedraaid (paar mm) en niet meer gehad.
Nieuwe? Uw wagen is nieuw… en ik denk dat als ze zien dat er een schroefset onder zit dat ze moeilijk gaan doen over garantie op uw onderstel.
Gaat idd een hele verbetering zijn, had dit ook gedaan bij mijn insignia en de originele 19″. Wel een klein beetje moeten boren in mijn velgen :D
1-2mm

Resultaat:

Je hebt ook nog een ander grilletje nodig ;)
zonder:

met:
12 februari 2013 om 15:59 In reactie op: Achterklep gaat niet open. Vectra C 2004 2.2 Bezine #18105865Kofferbekleding eens eraf halen en zien of die microswitch niet is losgekomen dan?
Als je je koffer echt niet meer open krijgt langs buiten moet je langs binnen in de koffer kruipen en onderaan in het midden het rubberen/plastieken dopje eruit peuteren, dan met een grote platte schroevendraaier erin en draaien, dan springt hij uit slot. Dit is enkel een noodoplossing tot het probleem verholpen is uiteraard ;)
Met bumpstops komt je wagen niet hoger te liggen hé, die zorgen er enkel voor dat je wagen niet helemaal kan inveren om bvb te voorkomen dat je banden aanlopen tegen de wielranden ofzo.
Denk dat je zowiezo beter af zal zijn met een setje 14″ of 15″ velgen, persoonlijk vind ik 13″ te klein onder een E kadett.Hetzelfde gehad mijn mijn break destijds, klinkt alsof je veer verspringt in de veerschotel hé?
Bij mij was de toplager stuk, is een ring met lagerkogeltjes in, bij mij was 3/4 van deze kogels vermalen zoals in een pepermolen…Toplager op afbraak gehaald, poot onderuit gehaald, veerspanner erop, toplager eraf, andere erop, veerspanner eraf en poot er terug onder, weg geluid!
Die krakende rubbers kun je eens inspuiten met teflonspray ofzo, maar of het blijvend wegblijft vrees ik voor.
Niets te verliezen dus :D
Dvx brengt hem ook tot 190 met 400-410 koppel.
En die hebben ook een testbank dacht ik.Grappig, vooral het gedeelte over biv enz, elke vorm van motortuning is verboden in België… waarom dan nog de moeite doen om het te melden en meer taks te gaan betalen terwijl het eigenlijk gewoon niet mag :hmmz
Gewoon chippen en verder geen zorgen over maken.
Wie komt dit te weten als jij het niet vermeld? Toch niemand, hoe kunnen ze dan opslagen? :D
Door ze links of rechts te schuiven en dan eruit kantelen.
Zitten gemonteerd met volgende principe, aan ene kant een haakje en andere kant een klemmetje, dus moet je hem opschuiven zodat het klemmetje inveert en dan komt het haakje van achter het spatbord vandaan en kan je hem er uit kantelen.
@Basshoven wrote:
Als het goed is zijn de diameter van de ring voor net zo groot als achter.
Is even een kwestie van meten.
Als die gelijk zijn heb je er maar 1 nodig.Zo even uit mijn hoofd is vast dus de ring omhoog draaien verhogen
En de ring naar beneden draaien dus los verlagen.
PLEASE CORRECT ME IF I’M WRONG ;)Doorsnede van de stelringen heeft niets te maken met voor of achter, maar met het feit dat er mss een contra-stelring opzit dewelke een kleinere diameter heeft. Zoals deze:

Voor de rest is het idd ring omhoog = hoger, omlaag = lager.
Het is natuurlijk wel handig om te weten over welk merk van schroefset het hier gaat, er zijn zoveel verschillende met elk dan nog eens een ander type stelsleutel…
Mijn koni’s destijds ook 2dehands gekocht, en die zagen er een pak slechter uit als deze :D Zitten ondertussen al meer als 6 jaar onder mijn city en nog steeds tevreden van. Volgens mij zijn deze wel bruikbaar voor verlagingen tot -80 en mss wel meer ook als je er niet te gek mee rijdt. Ik heb ze zitten met 70/60 en nog nooit horen kloppen.
@KadAstra-EF wrote:
Waren ook nog Belgen :hmmz
import-belgen…
Ik wil daar niet mee veralgemeend worden ;)
Heb dit ook gehad in mijn vectra en is toen ook vanzelf verdwenen naar een paar dagen :hmmz
De laatste foto van mijn vectra c break, vergezeld van vectra b, combo c en astra g :D :D :D
9 januari 2013 om 12:50 In reactie op: sterretje in voorruit, iemand tips of carglas bellen? #18093405Ik dacht dat die sticker er alleen voor zorgde dat er geen vuil in de ster komt…
En best gewoon laten maken, gaat zowiezo de goedkoopste en goede oplossing zijn.Als het een mooi prijsje is (<80€) gewoon kopen.
En als het uw smaak niet is verkopen voor meer (/+-150€) :thumb2 januari 2013 om 07:10 In reactie op: Forumleden van België, Oost-Vlaanderen of Antwerpen? #17718389Hij is zelf Belg, dus zie dat eventuele probleem niet :D
Ik kan ook PM ontvangen moest het nodig zijn :thumb
1 januari 2013 om 09:14 In reactie op: Forumleden van België, Oost-Vlaanderen of Antwerpen? #17718387Waarom in PM? Is het niet voldoende als ik hier zeg dat ik van provincie antwerpen ben? ;)
Die loopt zowiezo lekkerder dan die 1200 die er in lag :-)
Ondanks dat het een 8v is heb ik de indruk dat je hem toch ook in toeren moet houden.uhu, heb geen andere D hé :D
Idd, dat was mij ook al verteld, daarom ben ik er ook nooit naar gaan horen. Ik heb er 2 nu, de ene is al beter dan de andere, maar ik heb beiden hersteld en werken prima, dus heb eentje op reserve. Zelfde verhaal met de brandstofrelais, probeer die maar eens te vinden. Die van een 2.0 past ook maar werkt niet 100%. Ik zit ook nog steeds te kloten met iets vervelend, de ene keer start hij vrijwel meteen en de andere keer gebeurd het dat hij na een kwartier nog niet aanslaat… echt kut.
-
AuteurBerichten