Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gecupte banden zouden volgens mij enkel geluidsoverlast bezorgen en geen hobbelen, zelf al gehad, precies of er een wiellager kapot is…
Ik zou voorstellen om eens een ritje met die van mij te maken om te vergelijken, maar die is verlaagd op schroefset en hobbelt sowieso al wat meer :D
Geen dop in je sleutelbak te vinden die er enigzins wat op klemt?
Heb je het doosje ofzo van de slotmoeren niet meer? Staat daar niet ergens een code van de fabrikant op zodat je deze opnieuw kan bestellen?
Met een beiteltje en hamer loskloppen in de draairichting?2 augustus 2015 om 14:55 In reactie op: Terugroepactie (15-C-038) – gaslek veerpoot achterklep #18291351Brief al enkele maanden terug ontvangen…
Wacht voorlopig gewoon de brief af dat ze terug voorradig zijn.Ik zou het meteen opnieuw doen… vind hem nog steeds te traag, turbogat van opel is gewoon te groot…
Egaal OK, maar ook waterpas? ;) Auto heeft echt niet veel nodig om “scheef” te staan. Merk dit ook in mijn garage, gepolierde betonvloer maar niet 100% waterpas en dan lijkt het ook al alsof de wagen scheef staat ;)
Voordeel van schroefset, kan je allemaal zelf bijregelen :thumb
Als de wagen niet op een gelijke ondergrond staat ga je nooit de juiste hoogte kunnen meten doordat hij dan wat kan hellen…
@KRSA2000 wrote:
Dat is het geval in belgie…
Je mag je niet eens een sportluchtfilter monteren.
Het is zelfs zo, als je schroefset laat monteren (en laat keuren) komt er een verzegeling op omdat je na de keuring de hoogte niet meer mag aanpassen.Inlegfilter zullen ze nooit zien en controleren, voor de andere varianten (kelk) heb ik op mijn kadett enkel de opmerking “niet originele luchtfilter” gekregen, geen afkeur.
En schroefset moet niet verzegeld of geborgd worden, dit gebeurde wel eens in de vage overgangsperiode naar de “tuningkeuring” 10 jaar geleden. Nu meten ze sporadisch na op de hoogte op de attesten van tijdens de geometriekeuring nog kloppen.Wat betreft de upgrade naar originele grotere remmen, gewoon doen… geen haan dat er naar kraait als ze maar niet gegroefd en geperforeerd zijn.
Hierbij de gevraagde photo’s.
achter 25mm/kant:



voor 20mm/kant:



Zoals je kan zien, velg komt nergens buiten, achteraan zit de band mooi gelijk met de kas en vooraan zelfs nog ietsje binnen.
Dit alles met een schroefset en nergens problemen mee :thumbIk heb achteraan 25mm per kant en vooraan 20mm per kant :thumb
@DutchPlayer wrote:
Niet verlaagd,
Wat betreft de spporverbreders van 20mm voor montage dient er iets afgehaald te worden van de schroefdraden op de as, is dit maar enkele mm/met een vijl te doen of heb ik echt een slijptol nodig?Slijptol (of ijzerzaag)… Je kan best gelijk het smallere draadeinde eraf zagen/slijpen.
Is lid op dit forum:
http://opel-forum.nl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=3086Ahzo, ik wist niet dat je er voor een sedan zocht :hmmz mijn maat had ook een break :D
Volgens mij kan je wel een setje 45-35 bestellen, beide veren bestaan dus moet mogelijk zijn, maar dan zal het sowieso zonder attesten zijn denk ik.
En als ze niet willen gewoon via pipo :thumbStation hangt ook op zijn gat, ik zou vooraan zeker minstens 1cm lager gaan als achteraan, dan komt het mooi.
Maat van mij heeft 45/30 gehad onder zijn station en dat stond mooi, ikzelf heb 30/30 gehad en hing even hard op zijn gat als origineel.
Mijn schroefset staat nu ook zo geregeld dat hij vooraan lager komt dan achteraan.V-maxx veren zijn gewoon goed, denk zelfs dat de meeste andere “fabrikanten” ze gewoon bij v-maxx halen…
Sedan en station zijn niet hetzelfde.
Voor 200€ heb je een set rondom incl goca-attesten als je die nodig hebt, via pipo kan het goedkoper maar dan zonder attesten :thumb@remutr: nee, niet alles insignia’s hebben standaard xenon…
@Stefke insignia: al mijn lampjes komen van “GM-tuningparts”, de lampjes die jij bedoeld heb ik ook gehad en vond het maar niks. Die zijn amper witter dan de standaard gele lampjes, zeker als deze gedimd worden als de standlichten opspringen. Daarom heb ik er led ingestoken, krijg ik wel een foutmelding maar dat stoort mij al lang niet meer. Grill is idd eentje van Irmscherxenon kan je niet vergelijken met halogeen hoor.
Ik heb de H7 lampjes van gp-thunder met 7500k en die zijn echt niet blauw, gewoon mooi wit.
Als je met xenon 6000k neemt zijn die vele malen witter/blauwer dan de gp-thunder 7500k.Koplampen + mistlichten gp-thunder 7500k, led drl:


Kuil is normaal, met mijn rubberen matjes in de winter voelde ik dit harder dan met de velouren (dikkere) matten. In andere insignia’s ook eens gevoeld en die hadden het ook allemaal :D
Ivm deinen verdenk ik de schokdempers voor, als deze niet nadeinen na het indrukken… Als je op je spatbord je wagen naar onder duwt zou deze op-neer-op-stil moeten deinen. Dacht ik :hmmz
Ik merkte zelfs geen verschil tussen 17-18-19-20 inch, heb ze allemaal gehad onder mijne…
Nee, banden slepen nergens aan, komen ook niet buiten de kas, totaal nergens problemen van.
De schroefset van kw veert iets stugger maar rijdt comfortabel, grote voordeel is dat hij achteraan minder doorveert als je bvb een verkeersdrempel op of af rijdt. Dus geen stoombootgevoel meer :thumbOriginele 5-spaaks 19″ met achteraan spacers van 20mm per kant

BBS CH 19″, vooraan 8.5j ET35, achteraan 9.5j ET35


Originele 20″ met achteraan spacers van 20mm per kant

Originele 20″ antraciet gespoten met vooraan spacers van 20mm per kant en achteraan 25mm per kant

Lelijke 17″ Dezent velgen met winterband

Originele 18″ met winterband

Even genoeg velgen gehad :D :D :D
Is die van Bradley, staat op air-ride. Knappe bak :thumb
En waarom zou er een sportonderstel moeten op zitten vanaf 18″? Mijne was origineel met 19″ geleverd met de gewone ophanging en met 20″ is dit toch ook geen probleem…
Mijne verliest water door een kapotte dichting van de inlaatcollector… zou 1 van de 3 zwakke plaatsen zijn ivm waterlek bij insignia.
Die dichting kost het geld niet, maar ellendig veel werk om er aan te geraken, dikke halve dag demontagewerk :pukeDat konden ze bij mijn vectra c1 al…
Is idd een topbedrijf, altijd correct :thumb
-
AuteurBerichten