Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de bovenste kachelslang zit inderdaad op het termostaathuis.
heb nu de boel ontlucht via het boutje bovenop het termostaathuis, naaldje van de termometer staat nu ook mooi in het midden de kachel blaast nu ook warme lucht maar wel erg lauw vind ik
Dadelijk een testrit maken kijken of het naaldje dan ook mooi in het midden blijft staan,
het is iig al wat verbetering in gekomen :thumbuporigineel gepost door postbusmanta
Ik heb ook alles weer doorgelezen.Als je motor koud is en je start hem….
Vervolgens draai je de dop van de radiateur en je geeft wat gas……..
Zie je dan het water stromen in je radiateur????Kun je je thermostaathuis ontluchten?
Als je de slangklem van de kachelradiateur los draait met lopende motor, komt daar dan vloeistof uit?
Kachelslangen van de kachelradiateur en doorspoelen met de tuinslang???
Kan het zijn dat je steeds de verkeerde thermostaat krijgt van de automaterialenzaak?
Heb je een dubbelwerkende of een enkelwerkende?
Plaats eens wat foto’s van het verloop van je slangen.
Ik heb al je stappen eens nagelopen alles zonder resultaat helaas, het ontluchten via het imbusboutje moet ik nog proberen ik heb niet de juiste maat hier volgens mij is het 7 en die zit niet bij mijn setje dus ga zo even kijken bij de gamma ofzo.
_________________________________________________________________________
Als je motor koud is en je start hem….
Vervolgens draai je de dop van de radiateur en je geeft wat gas……..
Zie je dan het water stromen in je radiateur???? JAKun je je thermostaathuis ontluchten? Er zit idd een inbus boutje bovenop het termostaathuis
Als je de slangklem van de kachelradiateur los draait met lopende motor, komt daar dan vloeistof uit? Ja en het is mooi schoon van kleur
Kachelslangen van de kachelradiateur en doorspoelen met de tuinslang??? Ik heb er met de mond op geblazen stroomt er dan goed uit zowel boven als onderste slang
Kan het zijn dat je steeds de verkeerde thermostaat krijgt van de automaterialenzaak? Nee zijn 100% de goede
Heb je een dubbelwerkende of een enkelwerkende? Enkel
Plaats eens wat foto’s van het verloop van je slangen.
De kleppendeksel wordt wel lekker warm maar kan mijn hand er toch nog goed ophouden.
origineel gepost door deziggy
vroeger hadden alle auto’s een vaste vin en die kwamen ook mooi op temperatuur…..Bij die van mij wil die gewoon echt niet, moet een oozaak hebben maar ik ben radeloos heb volgens mij al alles geprobeerd, Bij mijn vorige 2.0 GT/E was mijn nokkenas ineens zover afgesleten dat hij beroerd begon te lopen en die kwam toen ook niet meer op temperatuur, Maar deze 1.9 GT/E loopt gewoon als een zonnetje maar wordt gewoon niet warm :hmmz
origineel gepost door Freestyler
Kun je toch los ervoor zetten, en dan een schakelaar in een buis zetten, en die in de onderste rad slang zetten?Kwestie van slang vervangen, fan eruit en hij is weer origineel.
Of een vaste fan erop zetten.
Kan ook nog een plaat voor de radiator plaatsen met wat gaten erin ofzo denk dat ook nog wel zal gaan.
origineel gepost door Freestyler
een brede zoals de 2.0Dat dacht ik al, het probleem bij mij is ook nog steeds niet opgelost, onderhand alles al vernieuwd zonder resultaat :(
enigste optie die wel zou werken is een eleckrice vin te plaatsen maar dat wil ik eigenlijk niet omdat ik hem graag in orginele staat wil houden :hmmzZit net het topic (Radiateur vraag van plummeuh) te lezen.
Wat voor een radiateur hoort er orgineel in een 1.9 GT/E B manta te zitten? Gewoon gelijk aan de 2.0 of een kleinere zoals in de A manta van plummeuh?
Bonrath levert ze toch ook, heb ik zelf ook en zijn super goed
Wat heb je met de turbo motor gedaan? Toen die nog van Mantamania was had ik ook nog interesse maar kon het financieel toen net niet halen, Bedoeling van mij was toen de turbo motor over te bouwen in mijn mantzel en de gewone 16v in de CC te hangen en dan verkopen of zelf te houden als daily ride.
origineel gepost door ICEQUEEN_Manta_Logan
origineel gepost door opelmantagek
Volgens mij gaat het alleen om de motorkap ;)Nee want als je kijkt naar meer advertenties zie je dat er meer onderdelen verkocht worden :cry
Idd. Nu zie ik het pas :P wel zonde zou best nog wel wat van te maken zijn :hmmz
Volgens mij gaat het alleen om de motorkap ;)
origineel gepost door d.kadett
@ opelmantagek:Ziet er super goed uit!!waar heb je deze gekocht?:thumbup
Ik kon zo snel in nl geen verkoper vinden…
Je kan ze op twee plaatsen in nederland kopen
Ik heb hem bij adams classic cars gehaald ;)
origineel gepost door marcomanta
ook een hele dikke Manta, een Evolution, staat in Lochem bij http://www.autoschade-peters.nl
http://www.autoschade-peters.nl/MantaEvolution/album/slides/mantaevolution0010657.jpgVind het kleurtje niet echt passen bij de auto, ook jammer dat de uitbouw op de deuren niet meer is zoals het hoort te zijn, en jammer van de niet juiste kofferbakvleugel ;)
Verder wel een mooi ding :thumbupIk zoek eigenlijk nog zoiets voor als zonneband voor de voorruit, op mijn eerste auto een blauw metalic D kadett 1.3 S Luxe had ik een blauwe zonneband met witte letters in het midden OPEL en op de uiteindes het opellogo op een vierkantje, het was een transparante band van dus plastic zonder lijm, je kom hem gewoon met een plantenspuit met water en een beetje afwasmiddel aanbrengen aan de binnenzijde van je voorruit en dus ook weer makkelijk verweideren als je dat wou zonder stuk te maken.
Dat zoek ik nog, waar zou je zoiets nog kunnen krijgen :vertag
origineel gepost door calibra16v
schoep van waterpomp nog wel goed,heb het idee dat het koelvloeistof niet goed circuleerd.Als je het topic had doorgelezen zie je wat er allemaal al is vernieuwd, dus ook de waterpomp ;)
Nee toch niet, hij staat in de voorste gaten naar de neus toe
Hij staat wel zo kort mogenlijk op de fan geloof ik :hmmz
En het gekke is dat die wel oploopt als ik harder dan 140 ga rijden maar rijd ik rustiger komt hij het blauwe niet uit
Vandaag een gloednieuwe visco koppeling gemonteerd maar ook die draait net zo zwaar als mijn oude en het probleem is dus nog niet opgelost, ook nog een andere radiator geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil. termostaathuis is gewoon in goede staat zonder rottigheid of stukken eruit. snap er geen fuck meer van :cry
mooi uitzicht daar en mooie plaatjes :thumbup
Geniet lekker van je vakantie ;)origineel gepost door McLambo
hmmmm, een ijsbak….. :jerrykan er zo nog wel genoeg lucht achterlangs..
Ja hoor je merkt geen enkel verschil :thumbup
origineel gepost door eddepet007
stomme vraag maar je ging toch voor de radio ivm de in bouw diepte dat deze gering zou zijn nu moet je je kachelhuis nog aanpassenKlopt maar vind alleen maar lelijke modellen daarin die mij niet aanspreken, dus dan toch maar iets anders en ben er zeer tevreden over, morgen komen mijn nieuwe speakers waar ook weer het chroom in terug komt :thumbup
origineel gepost door Stender
Heeft COPE niks?Jawel staat er 1 op
Zo gister maar eens die retro radio gaan kopen :P
En gaan inbouwen, kost toch nog de nodige uurtjes voordat die er netjes in zit,
Zo heb ik het gedaan ;)Eerst het kachelhuis aanpassen want ook met de retroradio ga je het niet redden anders
Zo eerst even een flink gat in mijn kachelhuis geslepen :oMaar hoe gaan we dat nu weer dicht maken?? Bij mijn vorige GT/E heb ik toen een stuk skaileer gebruikt dat ging prima, maar kon dat thuis nergens meer vinden dus dan maar zoeken naar een andere oplossing, en jawel toen kwam ik op het briljante idee ik neem een stevige ijsbak :jerry
Deze in het gat geplaatst en het paste ook nog :P
Dan een beetje modderen met de kitspuit om het zaakje aan elkaar vast te lijmen en dicht te maken :D
Even 12 uurtjes laten drogen en toen de boel weer zwart gespoten, en het kachelhuis is weer radio inbouw vriendelijk :jerry
Om de retro radio in te bouwen moet je ook wat aanpassen want zo past het er voor geen meter in, ik heb het volgende bedacht en heb de retro radio gewoon in een oude slede bevestigt met montage kit king:
Zo kun je hem dus zo inbouwen als iedere andere radio en je hoeft bijna niks uit te meten, en je zet hem zo vast door het ombuigen van de lipjes in de slede, de ruimte tussen de onderkant van de radio en bovenkant asbak heb ik opgevuld met een rubbere mat van ca 2 cm dik zodat de radio daar op draagt.
Dan nog het frontje ervoor plaatsen en de knoppen bevestigen en dan ziet het er naar het nodige werk ongeveer zo uit :thumbup
De USB stekker heb ik in het handschoenvakje gelegt mooi uit het zicht :wub
Wat de USA frequenties betreft, je kan de radio instellen naar europeese frequenties :thumbupDat is toevallig de mijne begaf het vandaag ook net langs de slangklem een scheurtje, ik heb hem nog kunnen inkorten :P lukt dat bij die van jouw niet meer?
-
AuteurBerichten















