Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nice ride, maar ook t huisje is erg leuk :) zo er zo wel willen wonen…
komt goed :)…. ik heb er ook een setje dagrij verlichting bij gekregen van die jongen.. ook nog even kijken waar we die gaan plaatsen..
top :) k heb geen mistlampen en hoeft ook niet denk ik :) ze zitten er nog niet in, eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad en het weer is ook zwaar klote momenteel….
mn meissie is nog bezig met haar rijbewijs, even zien hoe dat loopt want zij moet er tenslotte mee rijden :)Ik heb dus nog even,
wat k wel heb gedaan is de kleppendeksel eraf gehaald en de bouten van de nokkenassen aangedraaid.. er zaten 5 losser dan verwacht dus alles netjes vast gedraaid en de boel schoongemaakt, en nu weer lekker rijden af en toe wachtend op beter weer zodat we wat kunnen doen :)
netjes hoor :) woon dichtbij en werk nog dichterbij :) hhw :)
kadetje begint ook wel weer te kriebelen bij me :) zou er wel weer 1 willen aanschaffen
dealer is altijd duurder dan een gewone garage…
Ik heb geen idee wat de kosten normaal gesproken zijn voor een cdti, maar ik rij in het dagelijks leven een seat Toledo 1.9 tdi, en als die turbo vervangen moet worden.. kost dat 1250 euro inc montage en heb ik er een nieuwe turbo op zitten dit bij een gespecialiseerde garage….
als k dat dan vergelijk vind ik die 2000 euro erg duur… en dan heb je nog en revisie turbo ook ipv een nieuwe…haha :) theorie en praktijk zijn heel verschillende dingen lol
waar om je vandaan?
een 2.0 v8… haha was het maar een v8 lol.. een 8v :P maar ik zou een f16cr erop zetten.. die heeft kortere versnellingen, trekt snel op, en heeft inderdaad de aansluiting voor digi dash.
de tandwieletjes in de bak zijn goed voor je digi dash, weet niet of het een bak is inclusief pulsgever die je koopt maar je hebt dan een pulsgever nodig, die zijn wel op t forum hier of marktplaats te koop….er zijn verschillende 1.6 motoren en heb je geloof ik 7 verschillende bakken welke allemaal zijn aangeduid met een F.
De bakken die ik zo 123 weet die erop zitten zijn de f13 en f15 bak
deze passen niet 1 op 1 op de c20ne voor zover ik weet.De f16wr (wide ratio, lange versnellingen) f16cr (korte versnellingen) f18 en f20 bak zijn gewoon 1 op 1 pas op de c20ne.
daar kun je de pulsgever (zwarte ding op de bak) gewoon op draaien en aansluiten op je digi dash.k weet niet waar je vandaan komt maar er staan er een aantal op marktplaats… f16 of f20… past allebei…
vraag er 1 te koop hier op t forum of marktplaats of zo
als je een c20ne erinhangt.. doe je toch ook een andere versnellingsbak .. de bak die bij de 8v hoort. daar past gewoon de pulsgever van een digi dash op .. dan is het kwestie van draden aansluiten kleur op kleur en voila
voor snellere acceleratie kun je beter een afgedraaid vliegwiel pakken en schakelwegverkorter dan ligt ie sneller op t gas en je schakelweg is korter al zou dan niet heel veel meer doen aan het totaal plaatje … als je met veel meer vermogen gaat rijden is een zwaardere koppeling niet overbodig maar voor een beetje snelheid … niet nodig…
ik had in mn oude ascona,
c20ne
snelle nok
spag spruitstuk
ander brandstofdrukmeter / injectoren
lexmaul inlaaten nog wat dingetjes.. en alles gewoon op de originele f16cr bak.. hield het prima…
waarom zou je een zwaardere koppeling willen hebben?
waarom zwaardere koppelings plaat? de gewone is goed genoeg hoor… afgedraaid vliegwiel en knallen maar :)
haha die zijn mooi maar staan niet bij mij in de tuin :P ook niet op marktplaats of zo :P
kleinigheidje hou je..
ik zou op zich wel weer een kadett gsi erbij willen.. maar die zijn gruwelijk schaars .. en bijna niet meer te vinden :(
distributie hoeft niet :P t is vrijloper.. gewoon doorrijden tot ie knapt.. nieuwe erom en weer gaan :P
ziet er netjes uit zo op t 1e gezicht :)
kan vuil zijn in de leidingen.. ff goed doorspoelen.
roestkleur koelvloeistof.. heb je in het resevoir gekeken? want koelvloeistof kan rood zijn en doordat het in een bruinig resevoir zit lijkt het al snel roestkleurig.
Succes en post even war mooie fotos
Hallo,
Een kadett gsi weegt 1000 kg ongeveer, motor heeft 115 pk, en komt bij laag toerental al op.. ik heb altijd 8v gereden en heb het altijd als zeer snelle autootjes ervaren..
een 16v is tot de 100 kmpu niet sneller (bij optrekken vanuit 0) bij de 4000 rpm begint de 16v pas te blazen.. als die gaat dan gaat ie sneller dan een 8v :P maar er zijn wat voors en tegens..wil je snel bij het stoplicht weg? dan zeg ik een 8v (16v is absoluut niet traag hoor maar mijn ervaring is 8v net iets sneller weg)
wil je tijdens het rijden knallen.. een 16v blaast bij 4000 rpm behoorlijk rap weg en een 8v heeft zijn power maar tot zo’n 5000 5500 rpm en dan is de 16v nog lekker bezig.
een 16v is qua onderhoudt wat gevoeliger dan een 8v, met name de koppakking en distributie (goed onderhoudt doet geen wonderen maar zal zeer zeker bijdragen aan een langere levensduur van een 16v
8v is lekker vlotte bak en ook wel makkelijk wat leuks mee te doen qua vermogenje kunt het zo duur maken als je zelf wilt maar met een andere nokkenas, inlaat en spag spruitstuk op een 8v win je redelijk wat koppel en vermogen.. geen 50 (kroeg) pk’s maar met zo’n setup zal je wel van 115 richting de 145 pk gaan.
dat zijn mijn ervaringen :)
15 november 2014 om 09:39 In reactie op: Kadett E Astra F Electronic Roof Draadschema Gezocht #18258900leuk projectje :)
-
AuteurBerichten