Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb opcom, kan dus gewoon ook zo uitlezen neem ik aan.
dat zijn wat zaakjes..
maar hoe merk / zie je dat?
Ik wil wel weten waar ik op moet letten en hoe ik iets herken.
Ik hou het even in t achterhoofd
idd… mooi feitje om af te dingen :)
ik ben uit de tijd van de kadetjes :) en ascona en calibra :) verwacht dat wat nieuwer spul toch wel het roest probleem opgelost zou hebben.
oei dat is nog wel even schrikken.. en pfff een auto van dat bouwjaar en dan dit probleem…kom op zeg opel….
wat kosten die lagers?
ok goed om te weten
who else :)
hoe merk je dit tijdens proefrijden / stationair draaien?
Ik ga van t weekend heen om te kijken
Jup.. evengoed bedankt voor je info
Hoezo lage prijs?? Is een auto uit 2004 met alleen de kit erom… is een 1.6 met 105 pk
die pulsgever kun je toch gewoon gebruiken dan.. die draadjes die eruitsteken ff doorlussen (stuk ertussen zetten) en dan op de draadjes van de stekker van je digi dash plaatsen:)
kleur op kleur.. dan komt t goed :)
die kabel gaat je bak in.. je zal een pulsgever moeten hebben die met 3 draden eruitkomt daar kun je de boel mee aansluiten.
met een kabel gaat dat niet werken, stond ook in de post.. pulsgever kadett gsi :) of in ieder geval 1 van een f16 of f20 bak met 3 draden.je kan even kijken welke kleur draden er bij je licht vandaan komt en zien of je die kan doorverbinden met een van beide.
Schema:
pulsgever kadet gsi, indien je dat wil hebben een oliedruk sensor, als het goed is het je er 1tje met enkele draad, en van gsi heeft er 2.
verder misschien handig om ff te weten waar de kleuren voor zijn.je hebt ook 2 stekkers bij je digi dash….
aan de zwarte ‘analoge’ stekker zit:
zwart groen; rechter knipper
zwart wit; linker knipper
bruin wit; handrem lampje
bruin: aarde
bruin geel: abs
bruin blauw: motor management
wit: groot licht lampje
wit geel: lichten lampje
zwart: aanhanger lampje ?
zwart; spanning
groen wit: digi dash verlichtingvervolgens de witte data stekker:
2x zwart spanning
3x bruin aarde
2x grijs groen: draden zijn voor je dimmer en voor je lichtschakelaar
blauw water temp
blauw rood km/u meter
blauw wit accu meter
blauw zwart benzine meter
groen toerenteller
blauw geel oliedruk meter
blauw groen oliedruk lampjedeze draden verbinden kleur op kleur en dan volgens mij moet je dan knipperlicht weghalen bij je alarmlichtschakelaar of als deze al achter je dashbord zitten gewoon daar weghalen.
Zo moet het wel lukken.Ik heb klemmetjes gebruikt die je eroverheen zet en dan een 2e draadje kunt inpluggen, zo hou je de originele kabelboom intact, en hoef je niet te knippen aan de stekkers.
ok dat kunnen we ff doen :)
inloggen met opcom en antidiefstal uitzetten geloof ik.
vag com heb ik ook :) volledige versie 12.12.3a
@ haasje,
Misschien zit er wel verschil ja maar waarom zou de nieuwe set het wel bij mij doen en niet in de corsa….. mijn eigen set die doet het in beide auto’s.
Is precies dezelfde radio….Ja maar als ik de sub en versterker uit mn andere auto erop zet dan werkt het wel in de corsa….
Als ik dan het spul wat het niet doet in de corsa … in mn eigen auto zet dan werkt dat ook….Als de remote niet goed is moet hij bij beide sets toch nix doen??
dus met een dikkere kabel zal het geen verschil maken zeg je?
Het is wel gewoon goed aangesloten allemaal… en geen habbibabbi kabels…. maargoed heb nu een 20mm kabel en kijken wat dat doet morgen..
bedankt maar inmiddels voorzien..
wieringerwerf is ook op-com met kabel beschikbaar (niet veel kennis, aldoende leert men.)
17 februari 2015 om 11:47 In reactie op: iemand een goedkoop adresje voor spoorverbreders / spacers? #18273629normaal zijn ze duurder maar omdat ik daar vaker besteld heb kreeg ik een mooie prijs van hem..
-
AuteurBerichten