Opelfreakz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 81)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Temperatuur Corsa b. #18323412

    @corsaracer wrote:

    wat je kunt proberen is eens een co test laten doen bij je koelvloeistof om te kijken of er soms uitlaatgassen erbij komen wat zou kunnen duiden op een lekkende koppakking. daardoor zou je temp iets sneller kunnen stijgen.

    Dan zou ik koelvloeistof verlies moeten hebben of sludge vorming in de olie? Maar beide is niet het geval.

    Heb voor de zekerheid een nieuwe thermostaat besteld die ga ik zodra binnen vervangen. Deze kosten niet de hoofdprijs. Daarna kijken we wel weer verder mocht het probleem niet zijn opgelost!

    In reactie op: Temperatuur Corsa b. #18323410

    @corsaracer wrote:

    ja en de ventilator slaat pas bij 102 graden aan dus niks aan de hand als de ventilator gewoon werkt!!

    Volgens mij is er dus wel wat aan de hand! Dit is nog nooit zo geweest. Tot ongeveer 3 weken geleden liep hij langzamer naar het rode gedeelte. Toen kon ik gerust een 20 min stilstaan op stationair en dan sloeg de fan pas aan.

    En dat is nu dus de helft van de tijd. En de buiten temperatuur speelt ook geen parten.
    ’s Morgen als het koeler is of ’s middags op t warmst van de dag loopt de temperatuur even snel op en naar mijn mening te snel. Kijkend naar een paar weken terug.

    In reactie op: Temperatuur Corsa b. #18323407

    @bart-gsi wrote:

    Kan een defecte thermostaat zijn.. Slaat je ventilator wel aan??

    Ja die slaat gewoon aan. Mijn verwarming wordt ook gewoon goed heet.

    In reactie op: stuurbekrachtiging inbouwen corsa b #18283016

    @bart-gsi wrote:

    als deze als set verkocht wordt zal er vast wel een soort van handleiding of inbouw instructie bij zitten lijkt mij

    Bedoelde eigenlijk meer van heb ik nog meer nodig. Heb
    Een kale corsa fabrieks-af.

    In reactie op: stuurbekrachtiging inbouwen corsa b #18283014

    Even inhaken.

    Is het echt zo simpel?
    Het setje bestellen op ebay wat fearless aangeeft.
    En dan installeren?

    Verder niets nodig. Sorry voor zo’n stupide vraag xD

    In reactie op: Contactslot vervangen incl. Transponder ring. #18275662

    Hallo,

    Nog even een vraag.

    Is het mogelijk om een (gebruikte) ID40 transponder opnieuw te laten programmeren?
    Met de juiste code of kan dat maar eenmalig?

    Mvg

    In reactie op: Contactslot vervangen incl. Transponder ring. #18275659

    Hallo,

    Ik wil deze graag vervangen,
    omdat er bij deze set een tweetal sleutels zit met correcte chip.
    Oude set heeft één sleutel waarvan de chip vastgelijmd is wss met sec. lijm
    En de chip niet heel uit ga krijgen.

    @ Liviu

    Geen idee of de transponder-ring gereset is. :???:

    Mvg.

    In reactie op: Past deze banden setup? #18270255

    Hallo Johan.

    In mijn corsa ligt een c1.4nz 8v motor.

    Gr.

    In reactie op: Knipperlicht knippert snel #18147734

    Als je twee aparte relais hebt voor links en rechts zoals midnight Black zegt.
    Kun je ze dan niet uitwisselen met elkaar om een defect relais uit te sluiten.

    Of zitten de contact punten van beide anders :wtf

    Gr. :agent

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121493

    Morgen!

    Ik heb in mijn corsa b een aftermarket setje Spy cv/ab ingebouwd.
    Maar aangezien ik daarmee niet de achterklep en tankklep kon vergrendelen,
    ben ik opzoek gegaan naar 2 originele motortjes.

    Die heb ik inmiddels gevonden maar nu heb ik 2 kleine vraagjes.

    1. Het motortje van de achterklep heeft de draad kleuren:
    Geel/zwart en rood/zwart. Welke is hier van de + en welke de -?

    2. Zelfde vraag maar dan voor de tank klep.

    Gr. :agent

    Volgens mij links onder op de foto met het bruine en zwarte(??) draadje

    Dacht de eerste links toevallig dat ik hem ook uitgewisseld heb kort geleden.

    Anders zet even je ruitenwisser aan en voel even aan de relais om het zeker te weten. Je voelt hem dan duidelijk klikken.

    Gr. :agent

    In reactie op: problemen met Opel corsa #18145906

    Ik rij met mijn corsa 1.4nz gemiddeld 1op16.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121485

    Nee gewoon standaard boodschappen autootje.

    Gr. :agent

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121483

    Wie weet welke bougies het beste zijn voor een corsa b c1.4nz?
    Uit 1995.

    Gr. :agent

    In reactie op: Van Opel corsa b GSI naar Opel Vectra c GTS #18143320

    Zoek maar eens reviews op.

    Als ik me niet vergis zijn ze ook bij undercover in Nederland geweest.
    Al met al zegt dat genoeg.

    Gr. :agent

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121470

    Weet iemand toevallig de draad kleuren van de knipperlichten.
    Had ergens gelezen dat het groen/zwart en groen wit is.

    Nu heb ik in mijn stuurkolom wel groen/zwart maar geen groen/wit.
    Dit i.v.m. cv/ab. Linker knippersignaal doet t wel.(groen/zwart??)
    Alleen de rechter nog niet.

    Wie o wie helpt me.

    Corsa b 1.4nz uit 1995

    Gr. :agent

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608852

    Vandaag erg productief geweest :D

    Spy setje in de auto gebouwd en inlaatpakking en uitlaat pakking vervangen.
    Binnenkort maar is een motortje voor de kofferklep en tank klepje scoren voor de corsa.

    :agent

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121459

    Een small block c1.4nz..

    Zal het is in mijn onderschrift zetteb.
    Vergeet het nog wel eens te vermelden.

    Gr.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121457

    Middag,

    Ik wil zeer binnenkort mijn pakkingen van mijn inlaat en uitlaatspruitstuk vervangen.
    Inclusief de pakkingen van de rest van het traject.

    Is dit makkelijk te doen? En moet ik nog ergens rekening mee houden? Of extra dingen
    Preventief vervangen?

    Gr. :agent

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121448

    Morgen!

    Sinds gister houd mijn corsa’tje in. Nu heb ik het vermoeden valse lucht.
    Hij trekt haast niet door en heeft een smorend geluid…

    Afgelopen donderdag mijn gasklephuis schoon gemaakt,
    viel het me op dat de slangetje allemaal poreus waren.

    Iemand een linkse of adres waar ik die slangetjes kan bestellen?
    Dealer vraagt wss de hoofdprijs. Aangezien dat ze voor de pakking van het
    Gasklephuis 18 euro durfde te vragen en de plaatselijke onderdelen boer er
    Let wel 3 hele euro’s voor vroeg..

    Mvg

    @corsaboy wrote:

    alles kan,
    weet niet wat je ervaring is met sleutelen.. :ass

    Mijn sleutel ervaring is redelijk. Niet dat ik een hele motor kan reviseren. Maar
    Kan toch wel het een en ander.

    Opgelost.

    Heb er even een nieuwe pakking tussen gezet. En gelijk even nieuwe bougies
    er in gezet. En toen kwam ik er achter dat mijn cilinders vol stonden met benzine.
    Daardoor leek het net dat de startmotor niet of moeilijk rond ging.

    Uiteindelijk waren het dus de cilinders die hun slag niet konden maken.

    De cilinders waren vol komen te zitten doordat ik mijn injector niet juist had terug gemonteerd. Daardoor te veel bezine inspuiting. En je raad het al.

    Maar al met al..

    Opgelost. :thumb

    Gr. :agent

    Heb ook de pontentiometer, gasklepsteller, injector en stappenmotor eraf gehad kan ik daar iets verkeerd mee gedaan hebben??

    Gr. :agent

    Nee dacht hij is nog wel gangbaar. Die op de inlaat.

    Niet dus lekt benzine.
    Kan het daar aan liggen?

    Morgen even een pakking halen..

    Startmotor slaat na aantal pogingen ook vast en komt dan moeilijk rond…

    :wtf

    In reactie op: corsa c z14xe 2003 geen vermogen #18136932

    @Kleine-Paul wrote:

    @Ugur wrote:

    Probleem gevonden het was de kat hy zat vast
    En dat die fluit was spruitstuk omdat die geen lucht uitlaat
    Er zit in barst in de spruitstuk

    Ik vind het vrij lastig te vertalen als ik eerlijk ben.

    Spruitstuk was kapot?

    Zo moeilijk is t niet te lezen..

    volgens mij staat er :

    Probleem gevonden. Het was de katalysator die zatvast/verstopt. Dat veroorzaakte de fluit omdat de uitlaat de druk niet kwijt kon. En er zit ook een barst in het spruitstuk.

    Gr :agent :agent

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 81)