opelforever

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 237)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Veren afslijpen monza / verlagen #18320547

    dat bedoel ik

    als ik er zo graag vanaf wou had ik ze wel te koop gezet

    wou die jongen er alleen maar mee helpen (omdat die veren haast niet te vinden zijn)

    ik dacht dat dit forum ervoor was om elkaar te helpen

    duidelijk denkt iemand anders er anders over en gooit gewoon mijn bijdrage eraf

    In reactie op: Veren afslijpen monza / verlagen #18320545

    wat lullig hier ook mn hulp eraf gehaald

    mag zeker ook geen mens ergens mee helpen

    :puke

    In reactie op: C20xe in Rekord C (tips) #18320490

    wat lullig probeer je iemand te helpen

    gooien ze mn antwoord eraf :puke

    In reactie op: opel rekord d coupe uit 72 #18201189

    er is wel serieus een hoop moeite gedaan om hem mooi te lassen

    en wat ik op de foto`s zien kan is dit wel mooi gebeurd

    hopelijk is hij een beetje compleet want reserve onderdelen vind ik op het moment niet makkelijk te krijgen

    alleen de techniek dat lukt vrij aardig

    ik hou ook zeker je restauratie in de gaten

    vind het altijd mooi als er weer een d rekord of b commodore op de weg komt

    succes :thumb :thumb

    In reactie op: Rekord D 2.1D #18307805

    tja 17 td zijn natuurlijk ook goede motoren

    maar wel een beetje ondermaats vind ik zelf

    hoe dat met die bak zit dat weet ik niet die kwamen na mijn “tijd”

    maar daar zit wel meer werk in omdat je dan alles pas moet maken

    kan je naar mijn mening beter een krachtige motor uit een of andere sloopauto kopen want dat is net zoveel werk

    en een sloper van jonger dan 40 jaar kosten niet zoveel voor de sloop omdat die dingen peperduur in de belasting zijn

    kenteken even op export en het restant als je klaar bent naar het oud ijzer (scheelt weer in de kosten)

    hoeft ja niet perse een opel te zijn

    mercedes en nissan hebben ook goede en eenvoudige diesels

    In reactie op: Rekord D 2.1D #18307803

    jah je stuurhuis moet korter

    inkorten is wel te doen maar een orginele op de kop tikken is makkelijker

    in principe is de hele ombouw goed te doen

    gewoon simpel houden

    voor die diesel kun je ook een omega of een frontera a pakken want die blokken zijn in de basis hetzelfde

    maar net zo moeilijk te vinden als een E rekord of een A senator diesel

    als je er echt geen een kunt vinden moet je de bedfordgarage in smilde even bellen

    die heb ik er een stuk of 10 verkocht een tijdje geleden

    allemaal goede blokken :thumb

    In reactie op: Rekord D 2.1D #18307798

    hey louwe

    nee hoor dat is niet vloeken in de kerk

    als ik klaar ben met de commodore ga ik verder met een admiral b

    daar komt dan ook een mercedes 6 cilinder diesel in (wat voor een OM motor dat is weet ik niet)

    die 6 cilinder omega B motor zat mij toch te veel elektronica aan

    heb ik geen kaas van gegeten :hmmz :hmmz

    wat betreft die radiateur van de rekord diesel

    die heeft wel dezelfde afmetingen als de commodore maar zit wel verder naar achteren

    dus de 6 cilinder past er niet in dan moet de radiateur naar voren geplaatst worden dan wel

    bootje ?? met 2 diesels ?? zeker een veerboot dan :D :D

    In reactie op: Rekord D 2.1D #18307795

    ik ben op het ogenblik bezig om een rekord E/ omega A 2.3 TD motor in te bouwen in een B commodore (Hetzelfde als een d rekord alleen kwam er bij mij een 6 cilinder op gas uit) omdat ik nogal dieselig ben wou ik er een vlotte diesel inhangen ik wil de auto semi dagelijks rijden om vooral eens een keertje weer wat meetings te bezoeken

    de ombouw is redelijk te doen en als alles klaar is komt die redelijk van zijn plek

    met de zelfgemaakte intercooler kom je ongeveer op 105 PK uit en met een 3.70 of 3.69 achteras overbrenging is dat goed te doen

    de genoemde diesel met 5 bak is alleen niet zo eenvoudig te krijgen

    en over de achteras van een E rekord

    die past wel , maar alleen als je de bevestiging van je oude as overlast want de draagarmen van een E rekord zijn onder een andere hoek op de as gemonteerd

    maar als alles dan klaar is heb je een auto die redelijk makkelijk de 1 op 14 haalt goed van z,n plek komt en ook nog eens leuk is om te zien………………………. :D

    In reactie op: Commo ’67 #18282735

    ik heb er denk ik ook nog wel een

    gr rob

    In reactie op: Commodore projeckt #18278607

    had jij ook geen b commo 4 drs te koop ?

    meende dat ik dat ook zag…

    In reactie op: Rem revisie set en wiel lager voor verschil #18277037

    ik weet even niet meer welke wagen je hebt

    maar het merendeel van de rekords heeft de kleinen lagers

    alleen de diesels en 2.2 met abs hebben de grotere lagers net als de senator

    even met een roestborstel over de achterste remklauwen en daar moet de maat staan

    In reactie op: Rem revisie set en wiel lager voor verschil #18277035

    senator voor heeft maar 1 soort lager
    deze komt overeen met de rekord diesel voor en de kadett e achter

    normale rekord is kleiner en past niet

    meestal zijn de a1 en a1.5 hetzelfde met 40 mm zuigers en de a2 met 38 mm zuigers

    maar dat wil nog wel eens verschillen

    anders even op de remklauw kijken daar staat het meestal wel op

    In reactie op: Keinath Senator station te koop #18276389

    precies eerst moet de minium prijs bereikt zijn anders gaat het feest niet door

    en ik wordt meestal in de laatste seconden altijd overboden……………..

    maar ik heb geen bod uitgebracht op deze wagen

    dus ik gun jullie alle geluk………………………

    :wors :wors :wors

    In reactie op: Keinath Senator station te koop #18276385

    ik bedoel als ik hem voor 3000 zou kunnen krijgen

    dan zou het beginnen te jeuken

    maar nee ik doe het niet zoals peter zegt is dan weer het hek van de dam en staat het hier binnen no time weer vol

    dan maar spijt louwe

    ja deze heeft orgineel ook onafhankelijke achterwielophanging arjen

    In reactie op: Keinath Senator station te koop #18276381

    nee zie je niet verkeerd

    die van mij had een andere opzet

    bij deze gaan de achterlichten en de rest mee als je de klep open doet

    maar voor 3000 eurie begin ik toch wel te twijfelen………………………… ;) ;) :hmmz :hmmz

    In reactie op: Keinath Senator station te koop #18276379

    ik weet het arjan

    jeukt ook nog wel

    maar tandjes op elkaar en proberen niet aan te denken

    heb er jaren achteraan gezeten en nooit een gevonden

    en nu staat er een om de hoek te koop……………………..

    en wist nog geen eens van het bestaan af……………??

    In reactie op: Keinath Senator station te koop #18276374

    maar wel een echte

    dus super zeldzaam

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071228

    de actie van chauffeurs vindt ik deels goed

    alleen zou ik liever zien dat ieder zijn truck thuis liet staan

    je hindert er geen mens mee en het resultaat is deels hetzelfde

    ik heb 4 trucks en die staan die dag allemaal stil

    achter het huis

    net wat die medeforummer zegt als je alle trucks stil zet is nederland na 4 weken failliet

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071144

    als je zo`n pasje hebt hoef je hem niet meer verplicht bij je te hebben

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071119

    goed zo
    allemaal schorsen zodat er geen cent belasting binnenkomt
    zien ze vanzelf dat ze er geen zak mee opschieten
    en dat het hun uiteindelijk enkel geld kost
    ik heb in mijn omgeving nog niemand gehoord die nu op gas of op diesel rijd ook daadwerkelijk de volle pond wegenbelasting gaat betalen vanaf 1 januari

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071004

    ik heb net die steno berichten vanuit den haag zitten lezen maar het is inderdaad zo dat een heleboel politici zich er ook aan storen dat het kabinet zo`n zigzag beleid voert en dat ze inderdaad vinden dat de overheid onbetrouwbaar overkomt met naam en toenaam ook voor de gedupeerde oldtimerbezitter

    maar helaas legt het overgrote deel van die politici zich daarbij neer in die discussie en zijn ze voornemens voor het belastingplan 2014 te stemmen :puke we zijn ook lang niet de enigste gedupeerden zoals uit die verhalen blijkt :(

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070996

    is er nou al gestemd door de 1e kamer?

    zou toch een dezer dagen gebeuren ?

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070967

    als iedereen het zou doen (ik doe het in elk geval wel) volgens mij heb je dan de meeste kans dat ze het aanpassen
    omdat er dan geen geld binnen komt
    dan zouden ze er toch over na moeten denken over hoe ze ons dan (een beetje) moeten laten betalen ?
    en misschien dat er dan een betere regeling komt

    een jaartje in een wrak van een alto rijden is ja ook niet zo erg :puke :D

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070964

    ik weet het maar zou het niet makkelijker zijn om te demonstreren door gewoon al onze old- en youngtimers vanaf de invoeringsdatum te schorsen ?

    niemand hoeft de deur uit en je treft de regering waar het zeer doet …. in de portemonee want aan zo`n schorsing verdienen ze volgens mij niet veel :hmmz

    In reactie op: voorpijp rekord 2.2e #18171551

    yep past 1 op 1 hetzelfde geld voor de middendemper alleen 2.3 TD is anders

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 237)