Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Opelcalibra.nl
DeelnemerZiet er allemaal netjes uit :thumbup
Alleen die rode accenten snap ik niet helemaal, want verder is er helemaal niets rood aan de auto, persoonlijk zou ik ze een mooie zwarte tint geven, maar dat is mijn smaak.
En dat playstationstuurtje is gewoon helemaal 3x fout, waarom zit dat er in hemelsnaam in? Maar afgezien daarvan ziet het er netjes uit.
Opelcalibra.nl
Deelnemer[rquote=1897777&tid=145057&author=Baas J.]1500 – 2000?[/rquote]
Voor een auto zonder motor?
Opelcalibra.nl
DeelnemerVandaag de Astra-G van m’n zus een klein beurtje gegeven. Verse olie, filtertjes e.d. Kwamen er ook achter dat de middendemper gaar was bij de flens van de uitlaat, dus deze ook meteen maar even vervangen. We hadden er gelukkig nog eentje liggen, dus kwam mooi uit.
18 maart 2011 om 11:52 In reactie op: binnekort wss trotse eigenaar van een astra G cabrio #17835813Opelcalibra.nl
DeelnemerDan ziet deze er beter uit. Wel een 1600, dat dan weer wel, maar zo hoort de auto er wel uit te zien.
Opelcalibra.nl
DeelnemerAls je Angeleys wil, ga dan in een BMW rijden. En als je devileyes wil, koop dan een audi.
Die aftermarket lampen voor auto’s waar het niet origineel ingezeten heeft zijn 9 van de 10 keer rommel.
Het past niet goed, ziet er niet mooi uit. Maar dat is mijn mening.15 maart 2011 om 21:19 In reactie op: binnekort wss trotse eigenaar van een astra G cabrio #17835788Opelcalibra.nl
DeelnemerOff topic: Grappig toch dat garages standaardzaken altijd weer aanmerken als optie.
On topic: Succes met je aankoop, en kijk er niet van op als de MID kapot is. Ben benieuwd naar hoe de auto er verder uit ziet!
Opelcalibra.nl
DeelnemerIk kan begrijpen als een iemand langs komt die geen vaste klant is, of met een ander merk dat er dan boter bij de vis moet komen. Dat zou ik ook helemaal niet vreed vinden als ik met mijn auto bij een ‘vreemde’ dealer aan kom rijden. Maar een bedrijf waar je zelf en ook je familie al jaren komen en je geld heen bonjouren, dan mag je daar toch wel wat voor terug verwachten. Maar blijkbaar toch niet.
Opelcalibra.nl
Deelnemer[rquote=1887324&tid=144204&author=koenelsenaar]Tja, vroegah als je hier bij de garage kwam vulde ze je olie wel is gratis bij, service. Kwam er een tijdje terug een keer en kreeg gelijk een factuurtje á 1 liter motorolie 13 euro. Daar komen we dus niet meer, heb die olie niet betaald. [/rquote]
Dat had ik laatst ook met de Opel testdag. Alles was goed, moest alleen een beetje olie en koelvloeistof aangevuld worden, was ook meteen kassa!
Opelcalibra.nl
DeelnemerIk was ruim 20 euro kwijt voor het uitlezen van een storinkje. Nog geen 5 minuten werk. Dat die apparaten duur zijn snap ik, maar goede service is onbetaalbaar.
Opelcalibra.nl
DeelnemerAstra F, G, H, J?
Benzine? Diesel? Bouwjaar?
Gebeurd het ook als je stil staat?, of alleen bij bepaalde snelheid?
Iets meer informatie zou handiger zijn…Opelcalibra.nl
DeelnemerWelke Forté reiniger is er gebruikt? Er zijn er nog al wat namelijk, ben wel nieuwsgierig…
Opelcalibra.nl
DeelnemerSetje kabels besteld, hopelijk snel binnen en dan afwachten of het opgelost is…
Opelcalibra.nl
DeelnemerIk heb de kabels doorgemeten en 1 t/m 3 geven verschillende waardes aan mbt weerstand. Op kabel 4 kreeg ik helemaal geen meting, dus die is totaal gaar denk ik. Er is nog wel ontsteking in de 4e cilinder, maar blijkbaar gaat het niet van harte.
Inmiddels is wel het tapeind gerepareerd. Moet alleen nog een nieuwe pakking tussen komen, maar dat is zo gedaan.
Opelcalibra.nl
Deelnemer[rquote=1883053&tid=143817&author=krasy]je moet ze wel goed afstellen en goede xenon setje hebben.
ik heb zelf zovaak voor me eigen auto gereden of er langs en heb geen last van strooilicht,
oke je moet ook niet recht me koplampen inkijken dat is wat anders maar dat moet je bij projectors ook niet doen,waar ik wel mee eens ben is dat de meeste mensen xenon erin zetten maar niet goed afstellen.
[/rquote]
Xenon in ‘gewone’ koplampen is nagenoeg niet goed af te stellen. Verblind je iemand niet van dichtbij, dan is het wel van ver af. En de meeste stellen inderdaad überhaupt helemaal niets af, het moet er snel in geprakt worden zonder enige kennis van zaken.
Ik kom ze s’ochtends vaak genoeg tegen. Je kent ze wel, van die snotjochies met een hard dreunende bas en de meest foute voorbumper die je maar kunt verzinnen en dan goedkope xenon erin. Ze geven enorme bakken geld uit aan versterkers, basboxen en een lelijke voorbumper, maar verder ho maar.
Opelcalibra.nl
DeelnemerIk zal eens rond kijken her en der. Nieuw zijn ze ook wel goed(koop) te krijgen. Ik vraag me alleen af of het echt nodig is om ook de kabels te vervangen. Misschien is het er maar 1 die niet goed is.
Zijn er weerstandwaardes van bekend die deze kabels moeten hebben?
Opelcalibra.nl
DeelnemerVandaag onder het rijden begon de Astra opnieuw enorm te schudden en te bokken en ging het motorstoringslampje ook branden. Vermogensverlies trad tijdelijk op. Daarna ging het lampje uit en vermogen kwam weer terug.
Meteen doorgereden naar de dealer en laten uitlezen met de Tech2. Kwam uit dat er geen ontsteking op cilinder 1 en 4 was. Conclusie, bobine is kapot en moet vervangen, samen met de bougiekabels omdat die ook een opdonder gehad kunnen hebben. Het konden niet de bougies zijn gaf de monteur aan. Die zitten er ook net een jaartje in en zoveel kilometers heb ik sindsdien niet gemaakt.
Het bokken was dus de verkeerde ontsteking en het lampje gaf aan dat de motor tijdelijk in noodloop ging er daarna weer uit kwam…
Al met al weer een duur geintje om te repareren. De bobine is een gegoten geval, daar kan ik weinig mee. Maar is het mogelijk om de weerstand van de kabels te meten? Zoja, wat moet de weerstand zijn om te zien of ze nog goed zijn?
Opelcalibra.nl
Deelnemer[rquote=1882486&tid=143817&author=Blue-Dragon]Angel eyes zijn ook projectorkoplampen?:hmmz
En hij heeft het over zijn Angel eyes koplamp en over het beugeltje waar die de lamp mee in de fitting kan vast zetten.[/rquote]
Weet ik. Die reactie was ook niet voor de TS bedoeld, vandaar ook mijn on topic antwoord eronder.
Opelcalibra.nl
Deelnemer[rquote=1882301&tid=143817&author=krasy]oei pas een gewoone lamp h7 niet erin zonder beugel
zoja dan zou je je H7 lamp kunnen aanpassen zodat je xenon daarin komt te zitten.
aanpassen: lamp uit H7 vitting halen
fitting doorbooren,
xenon lamp draadjes door de fitting heen .
lamp op plaats houde afkitten met kit , en erin draaien :D[/rquote]Ja joh! Lekker goedkoop houtje touwtje knutselwerk! Zo weet je zeker dat iedereen last heeft van je pruts xenon setje, helemaal goed!
Koop gewoon projectorkoplampen, ben je in 1 keer klaar. Kost iets meer, maar dan zit het wel goed.
On topic: Om welk beugeltje gaat het? Als je ook op de goedkope manier bezig bent door in je standaard units xenon te plaatsen, ga dan eens naar de sloop, daar staan genoeg g’tjes. Haal daar een beugeltje van een koplamp en klaar. Anders wordt het lastig denk ik… Of je moet handig genoeg zijn om zelf een beugeltje te maken?
Opelcalibra.nl
DeelnemerZe zijn inderdaad nog wel te krijgen, maar de meeste dealers hebben er gewoon geen zin in om moeite te doen voor een model dat niet meer courant is. Soms als je ze overrompelt met de juiste bestelcodes en een beetje een welwillende dealer hebt, dan wil het nog wel eens lukken. Succes ermee in ieder geval!
Opelcalibra.nl
Deelnemer[rquote=1876623&tid=138108&author=Blue-Dragon]Er zijn ook xenon lampen tekoop voor de originele koplampen,.op deze xenonlampen zit een speciaal hoedje gemonteerd.
http://www.lince.nl/Lince-Xenon-Auto/18/Lince–H7R-kit.aspx%5B/rquote%5D
Dat is een leuk trucje inderdaad, maar dan nog heb je verstrooing. De halogeenkoplampunits zijn er gewoon niet voor gemaakt. De projectorlampen hebben niet voor niets een speciale lens erin zitten.
Opelcalibra.nl
DeelnemerDat het mag is helaas erg jammer, want je hebt helaas genoeg van die halve zolen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met ombouwsetjes aan de gang gaan. Je kent ze wel, van die fout neppe achterlichten erin, gruwelijk lelijke monsterbumpers en vervolgens geen geld willen uitgeven aan knappe projectorkoplampen. Als je iets wil, doe het dan goed. En als je er geen geld voor hebt, spaar dan eerst en doe het dan in een keer goed. Depo koplampen bijvoorbeeld hoeven niet duur te zijn en je hebt meteen alles erbij en goede kwaliteit.
Opelcalibra.nl
DeelnemerDe carterventilatie is reeds aangepast, de aansluiting van het dunne vacuumslangetje hebben we naar 2mm opgeboord. Zoals gezegd is het bokken nu minder, maar nu is het alsof er af en toe ingehouden wordt, een lichtere vorm van bokken.
Omdat ik dus ook een probleempje nog heb met de uitlaat (zie ander topic) dacht ik dat dat er ook misschien mee te maken kon hebben. Omdat het uitlaatsysteem niet meer gasdicht is, doet de lambdasonde misschien foutieve metingen waardoor de motor ook gaat bokken.
Opelcalibra.nl
DeelnemerHet bokken is nu een stuk minder maar tijdens het rijden komt het nog heel lichtjes voor en soms lijkt de motor in te houden.
Nu is het zo dat mijn uitlaatspruitstuk op 1 hoek een tapeind mist, en het systeem is dus niet meer gasdicht. Je kan het horen tikken als je gas geeft en je kunt het ook voelen.
Is het mogelijk dat de lamda sensor van slag is geraakt omdat niet alle uitlaatgassen er langs passeren? Kan de ecu hierdoor verkeerde zaken uitvoeren of is dit slechts een hersenspinsel?
Na zaterdag a.s. zullen we het sowieso weten, dan wordt er een helicoil in gemonteerd en de boel weer netjes gemaakt bij een revisiebedrijf.
Opelcalibra.nl
Deelnemer[rquote=1863527&tid=142254&author=wim-v6]stationair wel goed.
al de gaskep nagekeken en eventueel de mod uitgevoerd.
EGR problemen zijn wel zeldzaam bij de X18XE en X20XEV motoren.
Vaak zit de gasklep vol vervuiling en olieresten ivm onjuist werkende carterventilatie.
deze werkt onjuist ivm vertopt pijpje op de gasklephuis waaraan het dunne slangetje vanaf het klepdeksel zit.
In het verctra deel in het how-to topic staat omschreven hoe te reinigen en aan te passen.
Willem[/rquote]
Kun je deze carterventilatie niet gewoon omleiden ergens anders heen? Gewoon het slangetje loshangen in een opvangbakje o.i.d. en de aansluiting op het gasklephuis dicht maken?
Ik heb de How To gevonden trouwens.
Opelcalibra.nl
DeelnemerHeliCoil klinkt wel goed inderdaad. Om het dicht te lassen moet de hele zooi er uit zeker? Of is het afdoende om alles aan de voorkant te demonteren? Zoals radiator en koplamp e.d. En aluminium lassen is natuurlijk ook een vak apart, dat kan niet iedereen gok ik…
Iemand in de omgeving van StedeBroec toevallig zo’n helicoil tapsetje liggen in M8 die ik mag lenen? Dingen zijn nogal prijzig namelijk…
Bij de Conrad heb je ook een setje voor 25 euri wat hetzelfde doet, maar is dat een beetje kwaliteit? Of krijg je dan echt waar je voor betaald? Iemand ervaringen mee toevallig??
-
AuteurBerichten