Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb even een stuk gereden maar de polen blijven gewoon koud.
meteen even bij de dynamo gemeten. Zonder belasting met de motor aan schommelt hij tussen de 11,5 en 12,5 maar met de verlichting aan gaat hij ineens heel erg schommelen tussen de 5 en 12 volt. Het zouden dan dus de koolborsteltjes zijn. Als ik bij de accu meet heb ik een stabiele spanning van 11,6 volt met de verlichting en achterruit verlichting aan.
ga ook eens een goed stuk rijden met veel verbruikers aan en voel of de accu polen heet worden..
Dit kan ik ook nog even gaan doen, wat zou dit betekenen? Dat hij al het vermogen bij de accu wegtrekt?
Ik ga meteen even meten, gewoon proberen recht achter de dynamo te meten?
Vandaag was het weer alsof er niets aan de hand was (ook een goed koude motor). Geen accu lampje of niks. Sinds de dynamo kapot zou is er ongeveer 300km mee gereden, zou de accu dan al niet leeg moeten zijn of kan je echt lang rijden zonder dynamo?
Vandaag was het weer alsof er niets aan de hand was (ook een goed koude motor). Geen accu lampje of niks. Sinds de dynamo kapot zou is er ongeveer 300km mee gereden, zou de accu dan al niet leeg moeten zijn of kan je echt lang rijden zonder dynamo?
Maar verklaart dat ook waarom die nu zo slecht start en loopt op het begin (er is niets meer aan de hand als hij warm is). Als er meer kapot is heeft het waarschijnlijk geen zin meer om hem te maken, de auto is maar 500 euro waard ofzo volgensmij.
hmm, een paar dagen leek hij het weer goed te doen, lampje brandde niet meer (spanningswaardes niet meer gemeten). Maar vandaag kwam er een aantal problemen bij (de auto had één dag stil gestaan).
Ik wilde hem starten wat al vrij moeizaam ging maar na een paar seconde viel hij weer meteen uit, vervolgens opnieuw proberen te starten en dat ging ontzettend moeilijk, tijdens het starten ging de motor wel een beetje rond maar hij bleef alleen maar gaan als ook de startmotor ronddraaide, na een minuut of 2 starten sloeg hij toch weer aan maar wel heel bokkig. Ook viel het me op dat de toerenteller op 300 toeren bleef hangen en ging ook niet mee naarmate ik gas gaf (de motor maakte wel degelijk meer toeren). Vervolgens had ik de auto een minuut of 10 laten draaien en toen werd alles weer normaal.
hmm, het slot lijkt er vanaf de buitenkant gewoon helemaal uit te zijn, morgen maar eens van de binnenkant proberen :(
Kan het ook kwaad of valt dat wel mee?
Het zijn krappen bochtjes ooit he.
Weet iemand wat dat reviseren ongeveer zou moeten kosten?
15 januari 2010 om 19:58 In reactie op: ongelukje gehad wie kan me helpen met mijn vraag nieuwe SPOE #17588135vanuit het midden meten kan toch ook?
overigens is het spoeDvraag.
Net even een testje gedaan:
1. motor uit
2. spanning bij accu 12,75 volt
3. Motor aan
4. spanning bij accu 12,45 volt
5. achterruitverwarming aan
6. spanning bij accu 12,2 volt
7. Verlichting aan
8. spanning bij accu 12,0 volt
9. motor uit
spanning bij accu 12,48voltBij een kapotte dynamo merk je het toch ook altijd aan je stuurbekrachtiging (uitvallen) of geldt dat alleen bij elektronische stuurbekrachtiging?
Maar als hij helemaal stuk zou zijn had ik toch wel meer moeten merken?
Het gaat om een corsa b 1.5TD, de spanning blijft nu met een gestarte motor exact op 12,0V hangen terwijl de spanning met de motor uit 12,5V is
Ik heb verder nog geen problemen tijdens het rijden, de stuurbekrachtiging werkt bijv nog gewoon goed dus echt stuk is ie nog niet. Ik ga morgen de dynamo even doormeten.
Maar ik heb nu dus wel kans dat over een paar dagen de accu leeg is, met 12volt laad hij niet bij of wel?
Ik heb er gewoon één besteld met firmware 1.33, 35euro incl verzending dus ik kan me er nooit een beul op vallen.
De orginele interface kost 900euro dus dat is een behoorlijke smak geld. Je kan over een tijdje wel ook de code indexen veranderen met de orginele interface.
Dus als je gewoon een opcom kabel koopt met firmware 1.33 (bijv die op e-bay van 20 pond) kan je gewoon de software gebruiken die op sommige plekken is te vinden en kan je ook dingen programmeren zoals mistlampen etc.
bijvoorbeeld deze:
http://cgi.ebay.nl/OP-COM-V1-33-Opel-SAAB-Diagnostic-Tool-Latest-Firmware_W0QQitemZ110478674419QQcmdZViewItemQQptZUK_Diagnostic_Tools_Equipment?hash=item19b90ac9f3Astragsi had ook een complete conversie gedaan van een cdr2005 in een vectra c naar een dvd90, ik wil dus ook graag de meest uitgebreide variant inplaats van de variant waarmee je alleen kunt uitlezen.
Kan je met die op-com ook echt dingen programmeren of alleen maar uitlezen want het schijnt dat je veel immitatie ziet. Wat zijn zo de richtprijzen voor deze apparaten?
Als ik hem nu peil met warme motor dan zit ie gewoon tot de max. het lijkt wel alsof de peilstok tegen de wand van het blok zit.
Het peilen is soms overigens ook wel een klus. De ene keer staat ie half op de stok, dan weer vol en soms als ik hem eruithaal staat ie aan de ene kant van de peilstok op half en aan de andere kant tot de max :wtf. Zit het uiteinde van de peilstok soms tegen de wand van de motor aan ofzo?
Volgens het boekje is het 30k
Oke niks om me druk te maken. Volgens mij is dit de eerste keer dat ik voor m’n auto een bus olie moet kopen :)
-
AuteurBerichten