Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja een M32
Het kan alles zijn of je nu wilt of niet.
grijs/rood meteen achter het schermpje.
of gewoon geen deurpinnen zoals bij de astra h :agent
alles werkt ook gewoon perfect, geen lekkages of wat dan ook, maar ik ben benieuwd of het zo hoort of dat het door het een schade kwam. Ik vermoed eigenlijk dat het komt vanwege plaatsgebrek door de ventialtor die ook nog tussen de bumperbalk en condensor moet. Het is lekker krap in de motorruimte van die auto. Maar schijnbaar hoort het dus zo :)
klinkt iemand dit bekend?
deze twee staan erin:
VERLICHTINGSSCHAKELAAR – VOOR KOPLAMPEN,AUTOMATISCH AAN-UIT GEBRUIKT ALS VOORSTE MISTLAMPEN ZIJN GEPLAATST
2 13129250 62 40 267 SCHAKELAAR, COMPLEET, VERLICHTING, KOPLAMP/INSTRUMENTENVERLICHTING DIMINSTELLING (IDENT ZT) HATCH, CONVERTIBLE, SALOON L08, L48, L67, L69 1
Opmerking: NIET GEBRUIKT MET XENON KOPLAMPEN2 13198933 62 40 366 SCHAKELAAR, COMPLEET, VERLICHTING, KOPLAMP/INSTRUMENTENVERLICHTING DIMINSTELLING (IDENT WA) STATIONWAGON, BESTELWAGEN L35, L70 1
Opmerking: NIET GEBRUIKT MET XENON KOPLAMPENvandaag het spul kunnen vinden bij vagtechniek in nuenen.
Nu is even de vraag hoe je het beste kunt gebruiken, op een aantal plekken lees ik dat je beter niet de handleiding kunt volgenen maar gewoon 1 flesje op +/- 15liter diesel wil het helpen.
Welke dosering is het beste te gebruiken wil het helpen.
het gaat overigens om forte advanced diesel fuel conditioner, ik hoop de injectoren er een beetje mee te kunnen reinigen aangezien eentje wat tikt.
mja dat wordt dus wel genoeg verkocht schijnbaar dus vandaar even de vraag.
Gisteren 3 bedrijven langs geweest maar ze hadden het niet helaas :(
hmm vrij logisch, whehe.
Is het misschien goed om er een keer wat injector reiniger van forte(Linkje) in de tank te gooien onder het motto werkt het niet, schadd het niet? Gewoon om te kijken of het iets scheelt met het tikken zonder meteen hoge kosten te maken?
Of je kan je beter van dat soort dingen afblijven?
ja dat is dus een beetje het probleem, tijdens dit filmje kon ik het tikkende geluid niet horen (nooit stationair of bij gas geven in zijn vrij). het tikkende geluid komt echt alleen bij het optrekken voor en dan nog niet altijd. Toen ik bij de garage was hoorde je het niet. Dus ik weet eigenlijk niet goed wat ik er mee aan moet :hmmz en of het kwaad kan, niet dat ik dadelijk heel mijn motor aan gort aan het rijden ben.
Zou het iets met de olie te maken kunnen hebben? Verkeerde olie misschien?
p.s. weet je misschien hoe je dieselklop in het engels schrijft, misschien dat ik ergens een filmpje met het geluid kan vinden als vergelijkinsmateriaal.
vandaag het geluid proberen op te nemen toen het wel voorkwam maar helaas hoor je het niet op de opname. Tevens heb ik geluisterd of er een injector meer geluid maakt dan de rest (door er een schroevendraaier op te houden en de andere bij mijn oorschelp), de eerste 3 hoor je dan eigenlijk niet maar de 4e hoor je wel iets maar dat is meer een soort van ratel geluid.
Het is in ieder geval een totaal ander geluid dan het tikken wat ik hoor, het tikken is meer een metaal op metaal geluid wat snel achter elkaar tikt. Het lijkt overigens ook iets beter hoorbaar sinds dat er nieuwe olie in zit.Ook lijkt het of het geluid alleen voorkomt onder belasting, ik heb het nog nooit gehoord als ik stationair gas geef.
Dit is nog een geluidsopname van hoe de motor stationair klinkt en een beetje gas geven.
http://blablabla.000space.com/motorgeluid.wav
(even kopieeren naar de adresbalk, een directe url werkt helaas niet.)
net met de op-com ook nog even gekeken wat de afwijking per slag is en daar kom ik op de volgende waardes:
Cilinder 1: -0,90 mg per slag
Cilinder 2: 0,84mg per slag
Cilinder 3: 0,27mg per slag
Cilinder 4: -0,20mg per slagDe waarden fluctueren iets of wat als je gas geeft maar hier kom het ongeveer op neer. Op zich zit dit toch vrij aardig binnen de marges of niet?
Met deze waardes zou je zeggen dat de cilinders de juiste hoeveelheid brandstof krijgen.
Of is er nog steeds kans op motorschade met deze waardes?
(Graag corrigeren als ik er helemaal langs zit :P)
vandaag bij de garage geweest, bijna 10 tot 15km gereden met een monteur maar toen was het geluid er natuurlijk weer niet :mad:
De ene keer hoor je het niet en ook niet altijd even hard. Het klink ook zachter dan blij de x16xe met tikkende kleppen maar het is wel een zelfde soort geluid.
Ik had ook even met de op-com gereden en een uitdraai gemaakt, ik heb daar vervolgens een kolom gevraagde brandstof druk en met gemeten brandstof druk. de gevraagde kolom variant van 30MPa bij stationair en 170MPa bij 3800 toeren. De gemeten druk is dan wel gelijk met de gevraagde brandstof druk (1MPa verschil ofzo)
Is het dan eigenlijk alleen op te lossen door de defecte injector te vervangen of zijn ze ook nog te repareren?
net eff bekeken maar de 3e injectormod lijkt al uitgevoerd te zijn, De 3e kabel is namelijk dichtgetaped waar er bij de andere 3 injectoren een slangbuisje omheen zit.
Zou de stekker 3e injector dan genoeg zijn? Aangezien die dingen reparatie setjes 25 euro per stuk kosten.
Ik zag hier in ieder geval een stukje voorbij komen daarover:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=116333&page=1daar maar eens mee beginnen dan, ik heb ook af en toe dat hij iets hikt, misschien dat het ook daardoor komt, maar eens een paar reparatiesetjes bestellen daarvoor.
Kan dit ook komen door een slechte stekker op de injector aangezien dat schijnbaar een kwaaltje is bij de z19dth?
Waardoor wordt dat dan veroorzaakt?
uhm niet echt uit die buurt (zeg maar aan de andere kant van het land:P)
Het is eigenlijk alleen bij accelereren.
Het is vrij lastig te horen waar het exact vandaan komt. Het lijkt gewoon uit het blok te komen maarja dat is natuurlijk ook lekker vaag omschreven:hmmz maar meer kan ik er niet echt van maken.
Ik hoor het geluid ook nog in de auto als ik 50 rijd en dan gas geef.
Hij is 2 weken terug wel gewoon door de keuring gekomen (het zijn wel 2 radiaal banden wat voldoende is voor de keuring).
origineel gepost door Longdude
180,- nieuwe originele intercooler dan wordt ie thuis bezorgd, 1 jaar garantie Opel rekent 375,- ex BTWDe olie komt er in doordat op de inlaatslang van de turbo een dampafzuiging (of zoals je wilt een ontluchting) zit aangesloten. Die damp slaat neer in alle slangen en natuurlijk de intercooler/tussenkoeler. De intercooler zit tussen de koelwaterradiator en condensor ingemonteerd en is eenvoudig zelf te wisselen:
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intercooler_vervangen.pdf
Er zijn mensen die de dampafzuiging bypassen om zodoende geen olie in het inlaattraject krijgen. Opbouw van het inlaatsysteem van een Z19DTH:
Mijn intercooler:
Gr. Arjan
Heb je misschien die handleiding nog ergens?
net even geluisterd terwijl iemand gas gaf, het lijkt voor weg te komen van de intercooler.
Weet iemand misschien of het veel werk is om hem te vervangen en heeft er iemand een handleiding voor? Want de ruimte is volgensmij erg beperkt.
-
AuteurBerichten