Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Iets in deze trand :D

Want ik ben op dat tijdstip wel daar geweest :vertag
Race met regelmaat van Wageningen naar Oldenzaal :PIk zou kijken of ze een keurmerk hebben.
Zoja, dan moet je ermee door de keuring kunnen komen.
Je wilt je nog wel in heel wat bochten wringen voor een paar velgen.
En het naafgat groter maken !? het kan bij sommige velgen inderdaad, maar niet elke velg leent zich hiervoor.Beter zou je gewoon een paar passende velgen kopen :vertag
@ erwin: je kunt niet alleen op de wielbouten centreren, 110 punten dat is begint te trillen.
Kan van alles zijn, voor dit soort dingen moet je de auto er eigenlijk hebben staan.
Op deze manier is het natuurlijk koffie dik kijken.
Origineel Opel Omega
Steek 5×110
6,5J rondom
ET 33 rondom
Bandenmaat 205/65/15Origineel Opel Omega
Steek 5×110
7J rondom
ET 33 rondom
Bandenmaat 205/65/15Onder de grijze
Origineel Opel Omega
Steek 5×110
7,5J rondom
ET 39 rondom
Bandenmaat 235/45/17Onder de rode en op de 2e foto onder de grijze
Origineel opel Omega
Steek 5×110
7J rondom
ET 33 rondom
Bandenmaat 205/65/15
AZEV C velgen
Voor velgen:
Steek 5X110
8,5J
ET 18
Bandenmaat 235/40/18Achter velgen:
Steek 5X110
10J
ET 14
Banden maat 265/35/18

Hieronder is op het moment mijn huidige setup, maar ik houdt wel van een beetje afwisseling overigens nog een 2 setjes ”vergeten”, foto’s hiervan moet ik thuis nog even uploaden.
Wintervelgen origineel Opel Omega
Steek 5×110
7J rondom
ET 39 rondom
Bandenmaat 225/55/16

Irmscher Sportstar
Steek 5×110
8J rondom
ET 30 rondom
Bandenmaat 235/40/18

origineel gepost door Opelkees
ik heb een leuke auto gezieneen Omega a 3000 met iets meer als een tonnetje op de teller lijkt een nette auto is in concourstaat zo word beweerd
alleen heb ik niet zo’n idee van prijzen van zo’n auto
iemand een idee wat kan en echt niet kan?
alvast bedankt
Kees
In mijn ogen niet de 6 ruggen die ervoor worden gevraagd.
Echter kom je met deze auto’s ook wel weer in de categorie terecht ”wat de gek er voor geeft”Als ik voor mijzelf dan even redeneer: ik deed er liever nog 2000 euro bij en kocht mijzelf de Evo 500 van Ronald hier op het forum.
De B1 van 1994 t/m 1999
De B2 van 1999 t/m 2003Kunt u zich op dat gebied nader verklaren ? Want ik volg je niet helemaal :P
origineel gepost door Bartjex88
Velg valt niet meer temaken, Nieuwe gekocht voor 77€, Het aansprakelijk stellen gaat niet omdat ik geen getuigen heb en geen bewijs,Dat zal het probleem ook wel niet zijn.
”ik” reed er toevallig ook :vertag en met mij misschien wel nog een paar forumleden :vertag
Maar daar ben je wel lekker mee, de prijs van de velg valt mij ook erg mee :o
30 september 2009 om 10:46 In reactie op: Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag #17524575origineel gepost door IceFreak
Eigenlijk alleen op zaterdagen :P . Maar misschien over een tijdje ook wel op vrijdags.O ja joh :P
Onderdelen van een senator B passen ook ;)
Volgende is gebaseerd op mijn ervaring:
Het rubber wordt met een te goedkope tape op zijn plek gehouden.
Door de jaren heen komt het rubber van de tape los, doordat de hoeken constant onder spanning staan.Ik heb dit opgelost door de grill er weer uit te halen.
Eerst het rubber strak in de éne hoek geplakt, toen die opgedroogt was, het rubber in de andere hoek vast geplakt, en toen dit weer klaar was het in het midden vast gelijmt.Dit alles heb ik gedaan met goeie seconde lijm, en dit gaat nu denk ik een goed half jaar goed.
origineel gepost door wim-v6
alleen ja, 1 op 6,9 de laatste keer, dat was wat minder.
Valt nog mee :P
Als ik bijna op de max zit loopt het beestje rond de 1 op 4 :D24 september 2009 om 06:34 In reactie op: namen veranderen wie doet dat op het opel forum? #17526270Admins of forum owner:
14XE = Admin
Danny = Forum ownerKun je denk ik beter 14XE vragen, die heeft toch tijd zat :jerry
Volgens mij is het wel te omzeilen maar dan moet je een andere schakelaar steken, die dus geen hoogte regeling erin heeft zitten.
Ik zou hem gewoon fixen, is het werk en de kosten ja niet.
24 september 2009 om 06:27 In reactie op: na een totalosse x20xev nu op zoek naar een 2,5,iemand tips #17525549Punten waar je op moet letten heb ik allemaal in een topic op http://www.opelomega.nl beschreven, en wel hier:
Je kunt meestal al wel merken wat voor vloeistof het is als je er aan ruikt, of het proeft.
Wanneer het echt water is, dan is de airco ook het eerst waar ik aan denk. 2e eventueel een lek ruitensproeier tankje.
Voor wat betreft de 3 weg klep/kachelkraan:
Heb er nog wel foto’s van die ik eens eerder heb genomen, echter wel bij de X30XE, naja heb je in iedergeval een idee ;)origineel gepost door IceFreak
Ik heb het mijn corsa precies hetzelfde probleem. Sinds ik mijn Corsa 5cm verlaagd heb met een KW schroefset, moet ik nu allebei de ashoezen vervangen…. :hmmzJij ? :P
Is natuurlijk erg relatief, als je maar hard genoeg trapt, krijg je vanzelf wel een olie zuipert.
En andere blokken lusten standaard al wat meer.
Aangezien ik nu meer km maak vervang ik de olie 2 tot 3 keer per jaar.
Maar als ik het omreken gebruikt mijn X30XE 1L op 20.000 km !
Bouwjaar 1995 en nu >140.000 km
Overigens: op de autobahn gaat het meestal wel iets vlotter.
Maar dus ook nog verantwoord, geen bumperkleven, goed weer etc etcFilmpje bij het praatje:
Hier klikken !Ah kiek, gezocht en gevonden :P
Zat net nog even te denken, ik heb morgen in de namiddag nog wel wat tijd, doe maar een belletje als het nodig is ;)
Tja, binnen en buiten de bebouwde kom hou ik mij altijd aan de snelheid. De boetes zijn me te hoog en vindt het vooral niet verantwoord.
Daarnaast hou ik er op de autobaan (bijna) altijd een snelheid van tussen de 140 en 150 op na (in de avond uren in Nederland max 170). Daarbij wil ik wel de opmerking plaatsen dat dat op een verantwoorde manier gebeurd: weinig tot geen verkeer, veel afstand tot voorgangers, goed weer etc etc anders is het voor mij ook gewoon 120.
In de 3 jaar en +- 180.000 km die ik nu heb afgelegd nog geen enkele boete gehad ! (klopt af) Daarnaast controleer ik ook regelmatig sites als flitsservice.nl, werkt Tomtom met TMC ook goed en weet ik inmiddels de ”bekende/vaste” plekken wel.
Ik zou mij zelf willen omschrijven als een heer in het verkeer: ik anticipeer, laat mensen rustig invoegen, houdt veel afstand tot voorgangers, geef vrachtwagens voorrang als ze al lang proberen in te voegen (al dan niet met een lichtsignaal), laat moeders met kinderen voorgaan etc. Alleen op de snelweg rijdt ik op een verantwoorde manier vlotter.
Overigens heb ik geen zin aan dat gejakker, en is mijn trouwe V6 mij lief. Ik zit niet te wachten op kosten die alleen maar te danken zijn aan achterlijk gejakker.
origineel gepost door speaker
zijn de cilinders van een C dan veel anders dan een B??Bij de B neem je gewoon een blokje hout en een moordenaar ( grote pijpentang ) en druk je hem zo naar binnen!
Komt door de handrem ;)
origineel gepost door Opel4all
Hallo,
Als je dat gereedschap niet hebt, kun je het ook met een punttang doen.
Deze zet je dan in de gaatjes, en je draait en drukt de zuiger naar binnen, dit werkt ook :thumbup :)
Groetjes, Joche
Mij is het toen niet gelukt :vertag
Toen ze mij eens hebben zien ploeteren (vonden ze leuk :P)
werdt er mij dus ook medegedeeld dat het met dit gereedschap moest.En dat relais kun je denk ik ook op je buik schrijven, niet onaardig bedoelt maar dat is nog zeldzamer als de schakelaars.
Sommige mensen doen ze er ook als foppers is, alhoewel ik dat meer het niveau vindt hebben van ”wie houdt je nu voor de gek”
-
AuteurBerichten