Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
V Power is idd 95 octaan, alleen is er iets aan tegevoegd wat dezelfde kwaliteit geeft als 98.
Kamei heb ik ook :angel
Der valt mij wel wat op aan de overigens prachtige omega van je ;)
De bumpers en skirts zijn niet in kleur,
En geen elektrische achterramen in een MV6 van 98 :wtfMaar puike bak hoor :thumbup
Puike bak,
En welkom bij de club :thumbup
We wachten hier met smart de foto’s en specificaties van de auto af ;)
Veel plezier ermee, en veilige km ;)Origineel gepost door kadett-supreme
kan iemand mij nou het verschil uitleggen tussen v-power en 98 van BP? scheelt dat zoveel? want bij de shell krijg ik geen freebees he.. ;)als ik dit zo allemaal lees is het sowieso beter om 98 te rijden dan 95? ik heb me er nooit in verdiept eigenlijk.. reed voorheen altijd 95..
Er zit kwalitatief volgens mij weinig verschil tussen deze 2, het verschil tussen 95 en 98 is echter wel groot in het voordeel van de 98(superplus, Vpower, BP ultimate etc)
kleine off topic,
Maar k vindt het mooi om te horen dan Autoglym Leather care cream ook bij jou goed bevalt :thumbup
K wacht met smart op de rest van de foto’s :thumbup:wub
Goodgoan,
Lars
Damn Niels,
:wub:thumbup
Toch wel weer net ff anders als je 2.5 hé, zoon 3.0 :P
K verwacht wel ff een apart topicje hé ;)
How to, interieur verwijderen:
1. Deurpanelen verwijderen achterin:
Verwijder eerst de het lampje onderin het portier (dit zodat je niet vergeet de bedrading af te koppelen), de asbak en de deurgreep.
De deurgreep kun je verwijderen door er bovenin voorzichtig een schroevendraaier in te drukken.Wanneer je dit hebt gedaan kun je alles schroefjes verwijderen, rondom, achter de asbak en achter de deurgreep. Wanneer je alle schroefjes hebt verwijderd kun je de deurkaart omhoog drukken, LET OP ! wanneer je elektrische ramen achterin hebt moet je deze stekker eerst los peuteren, deze hangt ter hoogte van de asbak. Ook moet je letten op de eventueel aanwezig tweeter, deze zit dan wel ligt vast geklikt op de luidsprekerkap, maar t zou zonde zijn als je hem toch kapot trekt.
2. Deurpanelen voorin verwijderen:
Hiervoor geld het zelfde principe als bij stap 1, er zit echter nog een schroef verstopt achter de ”deurslot-knop” hiervoor moet je het oranje lipje er even uitwippen. Verder hoef je hier geen asbak en tweeter te verwijderen ;)3. Achterbank verwijderen:
Er steken 2 zwarte lipjes onder de bank uit, 1 links en 1 rechts, terwijl je aan deze zwarte lip trekt, trek je de bank omhoog. Wanneer je dit bij beide kanten hebt gedaan, trek je de bank er zo uit.4. Bies verwijderen achterin.
Wanneer je de achterbank verwijdert hebt kun je beginnen met het demonteren van het rug gedeelte. Eerst demonteer je de bies, hier buig je de lip die op de foto staat omhoog, vervolgens kun je het geheel naar BOVEN drukken. Er zit verder niet gebout, geschroefd enz.5. Verwijderen ruggedeelte
Dit geldt voor zowel links als rechts. Klap eerst de ‘’bank’’ open. Verwijder vervolgens het zwarte lipje dat op de bekleding zit (foto 1 & 2) vervolgens zie je 2 bouten (foto 3) aan de andere kant van de bekleding doe je precies het zelfde, hier zie je ook 2 bouten (foto 4) Wanneer je alle 4 de bouten los hebt gehaald kun je het zo verwijderen. De zelfde procedure herhalen voor de andere kant.6. Verwijderen van de achter armsteun.
De midden armsteun achterin wordt op zijn plaats gehouden door 2 zwarte klipjes. Deze kun je simpelweg verwijderen door er voorzichtig een schroevendraaier achter te zetten. Wanneer je links en rechts dit zwarte klipje hebt weggehaald kun je ook de armsteun er zo uithalen.7. Verwijderen skiluik.
Het skiluik zit met 2 bouten vast, draai deze los en het skiluik kun je zo verwijderen.8. Verwijder passagiers zetel.
Om te beginnen draai je de 4 bouten los ( 2 voor en 2 achter) die ‘’in’’ de rails van de stoel zitten op de foto zijn ze rood omcirkeld, ook moet je even 1 schroefje loshalen van het kunststof koofje deze is met een groene pijl aangegeven.
Wanneer je dit hebt gedaan zul je het koofje moeten verwijderen om 2 stekkers los te maken.
Let wel, ik heb het hier over een passagiers stoel die volledig elektrisch verstelbaar is en stoel verwarming heeft maar geen airbag, het kan dus zijn dat wanneer je een ander type stoel hebt, je meer/minder stekkers tegen komt !?9. Bestuurders zetel demonteren.
Ook hier haal je weer de 4 bouten los en het schroefje van het kunststof koofje.
Onder het kunststof koofje moet je even stekkers loshalen, EN onder de zetel zitten ook nog 2 stekkers die dienen te worden losgehaald, deze zijn voorzien van een witte pijl.Let wel, ik heb het hier over een bestuurders zetel die volledig elektrisch verstelbaar is, voorzien is van memory en stoel verwarming heeft maar geen airbag, het kan dus zijn dat wanneer je een ander type stoel hebt, je meer/minder stekkers tegen komt !?
How to, interieur verwijderen:
1. Deurpanelen verwijderen achterin:
Verwijder eerst de het lampje onderin het portier (dit zodat je niet vergeet de bedrading af te koppelen), de asbak en de deurgreep.
De deurgreep kun je verwijderen door er bovenin voorzichtig een schroevendraaier in te drukken.Wanneer je dit hebt gedaan kun je alles schroefjes verwijderen, rondom, achter de asbak en achter de deurgreep. Wanneer je alle schroefjes hebt verwijderd kun je de deurkaart omhoog drukken, LET OP ! wanneer je elektrische ramen achterin hebt moet je deze stekker eerst los peuteren, deze hangt ter hoogte van de asbak. Ook moet je letten op de eventueel aanwezig tweeter, deze zit dan wel ligt vast geklikt op de luidsprekerkap, maar t zou zonde zijn als je hem toch kapot trekt.
2. Deurpanelen voorin verwijderen:
Hiervoor geld het zelfde principe als bij stap 1, er zit echter nog een schroef verstopt achter de ”deurslot-knop” hiervoor moet je het oranje lipje er even uitwippen. Verder hoef je hier geen asbak en tweeter te verwijderen ;)3. Achterbank verwijderen:
Er steken 2 zwarte lipjes onder de bank uit, 1 links en 1 rechts, terwijl je aan deze zwarte lip trekt, trek je de bank omhoog. Wanneer je dit bij beide kanten hebt gedaan, trek je de bank er zo uit.4. Bies verwijderen achterin.
Wanneer je de achterbank verwijdert hebt kun je beginnen met het demonteren van het rug gedeelte. Eerst demonteer je de bies, hier buig je de lip die op de foto staat omhoog, vervolgens kun je het geheel naar BOVEN drukken. Er zit verder niet gebout, geschroefd enz.5. Verwijderen ruggedeelte
Dit geldt voor zowel links als rechts. Klap eerst de ‘’bank’’ open. Verwijder vervolgens het zwarte lipje dat op de bekleding zit (foto 1 & 2) vervolgens zie je 2 bouten (foto 3) aan de andere kant van de bekleding doe je precies het zelfde, hier zie je ook 2 bouten (foto 4) Wanneer je alle 4 de bouten los hebt gehaald kun je het zo verwijderen. De zelfde procedure herhalen voor de andere kant.6. Verwijderen van de achter armsteun.
De midden armsteun achterin wordt op zijn plaats gehouden door 2 zwarte klipjes. Deze kun je simpelweg verwijderen door er voorzichtig een schroevendraaier achter te zetten. Wanneer je links en rechts dit zwarte klipje hebt weggehaald kun je ook de armsteun er zo uithalen.7. Verwijderen skiluik.
Het skiluik zit met 2 bouten vast, draai deze los en het skiluik kun je zo verwijderen.8. Verwijder passagiers zetel.
Om te beginnen draai je de 4 bouten los ( 2 voor en 2 achter) die ‘’in’’ de rails van de stoel zitten op de foto zijn ze rood omcirkeld, ook moet je even 1 schroefje loshalen van het kunststof koofje deze is met een groene pijl aangegeven.
Wanneer je dit hebt gedaan zul je het koofje moeten verwijderen om 2 stekkers los te maken.
Let wel, ik heb het hier over een passagiers stoel die volledig elektrisch verstelbaar is en stoel verwarming heeft maar geen airbag, het kan dus zijn dat wanneer je een ander type stoel hebt, je meer/minder stekkers tegen komt !?9. Bestuurders zetel demonteren.
Ook hier haal je weer de 4 bouten los en het schroefje van het kunststof koofje.
Onder het kunststof koofje moet je even stekkers loshalen, EN onder de zetel zitten ook nog 2 stekkers die dienen te worden losgehaald, deze zijn voorzien van een witte pijl.Let wel, ik heb het hier over een bestuurders zetel die volledig elektrisch verstelbaar is, voorzien is van memory en stoel verwarming heeft maar geen airbag, het kan dus zijn dat wanneer je een ander type stoel hebt, je meer/minder stekkers tegen komt !?
Nice car :P:thumbup,
Turbotom heeft hem aan rallyastra gedaan, en deze heeft hem weer door verkocht ;)
Waar rijdt deze auto nu ergens ?
Zou een dikke 5 euro schelen ja,
Maar zoals Nielss ookal eerder hier heeft gezegd: het is beter voor de auto. Deze mening deel ik met hem, en dan doet die 5 á 6 euro het hem ook niet ;)
Wanneer je een eigen huis wilt is het inderdaad niet echt handig om een benzine slurpende V6 te kopen. Succes trouwens met je huis ;)
Goodgoan,
Lars
betaal hier bij de shell op het moment 1,46 per liter voor V power.
Je portemonee hoeft er niet persé naar te zijn om een V6 te rijden, ik ben ook student ;) Gewoon lang sparen en wanneer je geen 2 linker handen hebt scheelt het ook al wel ;)
Goodgoan,
Lars
Allebei de Omega 6 pitters worden hier vol gegooid met V-Power en soms als we toch in duitsland zitten met een goedje wat naar verluid een octaan gehalte heeft van 100.
Ik vindt de auto’s er ook mooier door lopen, maar dat is toch logisch ter verklaren: hoe hoger het octaan gehalte hoe beter de verbranding, hoe beter de verbranding hoe mooier de auto loopt.
En ik vindt dat die paar euro op een volle tank het hem ook niet doet !
Als liefhebber wil ik alleen het beste, en als ik daarvoor een iets duurdere benzine moet tanken neem ik dat op de koop toe ;)
Goodgoan,
Lars
Eey luitjes open anders ff een topic ;)
K denk elke keer weer, o mooie foto’s erbij en dan zitten jullie te ”chatten”-offtopicK wil niet zanniken ofzo, maar iedereen gaat nu -offtopic
Juist Wilfred,
Ieder heeft de auto naar zijn smaak, dat is het mooie ook juist, zo heb je veel verschillende ”soorten”. Anders wordt het ook zo saai ;)
Goodgoan,
Lars
Gaat hier denk ik om een replica,
De kleur van de bumper en skirts wijkt af van de rest van de carresorie.Goodgoan,
Lars
250 Km is ook wel te doen, maar dan moet het van te voren natuurlijk wel lonend zijn, niet dat er maar 2 á 3 auto’s komen opdagen.
Verder is het geen probleem ;) Misschien is het een idee om binnen kort alweer iets op stapel te zetten, bijv voor de zomervakantie. Zo kan iedereen er al rekening mee houden. ;)@ thatso: Je kunt je dan wel schamen voor je velgen :P maar t gaat meer om de ervaringen die je uitwisseld en de gezelligheid. Dus die velgen van jou mogen dan geen probleem zijn ;)
Dat vindt ik juist het mooie van een (omega) meeting, je hebt veel verschillende soorten, van origineel tot compleet omgebouwd.
Goodgoan,
Lars
K vond wit is beter als contrast, de auto is licht van kleur, de velgen, en straks ook nog heldere koplampen. Vandaar dat ik voor wit heb gekozen, ook na aardig wat twijfelen ;) want zwart past weer mooi bij de stootstrip.
Goodgoan,
Lars
Ja sorry voor die balkjes, maar k heb ook al eens foto’s van de auto van mijn ouders gepost, en die vindt ik later overal weer bij mensen die zeggen dat dat bijv hun project was. :fy1 vandaar.
Klopt op autoweek heb ik ook 2 reviews staan ;)
En wat betreft die kleur, k vond die kleur en velgen al verdacht veel ergens op lijken :P
Goodgoan,
Lars
Oke bedankt, nog een poging :
Hier 3 foto’s van de verkoop


Hier de kleine aanpassingen na 2 dagen:
Hier is toch geen uitleg voor nodig :P
Van de omega van mijn ouders komen in de loop der tijd ook meer foto’s, hierbij alvast 1 van de beide V6 zusters
Kan iemand mij vertellen hoe ik ingodsnaam de foto’s van mijn MV6 op kan zetten, want dat had ik nog beloofd !
Goodgoan
Lars
-
AuteurBerichten