Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag heb ik men voorruit gestoken, was op een wip en een draai geflikt :D:D, het enige moeilijke was de chrome baguette in ze rubber te krijgen. maar een beetje WD40 doet wonderen. Echt een mooi zicht nu. Zal er wel eens foto’s van maken. het enige spijtige is dat de vorige eigenaar van de voorruit een fervente ijskrabber is geweest want er staan zo allemaal fijne krasjes over de ruit, maar dat is nog altyd beter dan de waaier van barsten die erin zat
die bonk die je hoort is niet de koppeling maar je achteras/aandrijfas
En kan dit kwaad? Of is dit normaal? Ik heb ook als ik 110 rijd en de gas loslaat dat hij achteraan ergens fluit. Hij heeft dit enkel bij 110km/h. De koppeling zelf zal ik dan mer laten steken want ik kan de wagen niet omhoog zetten en kheb geen zin om daarmee te liggen klodden.
Een keertje laten uitlijnen. Hebben ze er al ooit andere veerpotten opgelast?
In België –> indien aanwezig moet het werken, maar dit is geen afkeurpunt, enkel een opmerking
Bijna elke zondag hoor ik een witte Monza toeteren als die voorbij ons gereden kom, maar dat is jantjemonza
Ben net men ruit gaan ophalen en wat bleek: de ruit is in perfecte staat zonder steenslag, blauw getint en blauwe zonneband en op de koop toe zit er nog een antenne in ook :o:o:o ik heb me gek gezocht achter deze ruit, en nu ik het beu was en ik de eerste de beste heb genomen die ze me aanboden blijkt het nog het juiste exemplaar te zij. Ook zit de rubber met chrome lijst er ook nog rond :wors:wors Nu nog hopen dat ze héél de auto ingaat
:kewlpics wil ik zien! :D Idd bij mij komt de draad ook vanbij de rembekrachtiger gelopen, daar zit een hele kabelboom
Heb er net één gekocht voor 50€ van een afbraak Monza, das nogal wat minder dan bij carglass, die vroegen ongeplaatst voor de ruit hier 450€
Ik laat alles lekker orgineel zitten :) vind dat ook zo zen charmes hebben en ik heb er net 4 nieuwe banden onder gestoken dus die zullen eerst op gereden moeten worden eer er grotere velgen onder komen :)
heb vandaag weer naar het werk gereden en de wagen reed gewoon weer doodleuk normaal zoals vroeger dus het was echt de wind wel. En idd het ligt gewoon aan mijn super hoge banden 175/70 r14 en met de orginele veren eronder.
ik denk dat ik et zowat gevonden heb. Toen ik weer met de Monza ben beginnen rijden was het slecht weer en véél wind. Ben net weer met de Monza gaan rijden en hij trekt ineens niet meer in zijn stuur :D. Volgens mij was de wind toch de boosdoener maar des te beter.
10 februari 2009 om 18:23 In reactie op: Natte voeten, beslagen ramen, bevroren ramen binnenkant. #17466392Schuifdak aanwezig? Anders de rubbers en afvoer eens checken. Ook zou ik de deurrubbers nakijken of deze nog goed afdichten. Anders moet je er eens met een lamp inkruipen en iemand anders de auto nat laten spuiten, zo zal je de lek wel op het spoor komen.
Ik ben net terug met de wagen van de bandenboer. Heb hem volledig laten uitlijnen en 4 nieuwe banden erop laten zwieren. Maar de wagen stond praktisch goe qua wielvluchten enzo, ze hebben hem dan iets bijgeregeld zodat hij perfect recht staat. Nu heb ik nog steeds de indruk dat hij zowat van links naar rechts zwiepert tijdens het rijden. ik denk toch dat ik in het stuurhuis moet zoeken. Het stuurhuis verliest of lekt nergens olie, dus ik zou denken dat er water in de olie is geraakt door de lange stilstand en de hevig koude, en aangezien water samendrukbaar is kan het wel is zijn dat hij hierdoor wat wegtrekt ofzo.
Schobrekers zijn ook hebben een wegcontact van 64% eusama
Ik ga hem van de week wel eens bij keuring na ongeval op de brug zetten en dan kan hij meteen uitgelijnd worden
allemaal gecheckt, bandenspanning staat op 2.2 bar vooraan en 2.0bar achteraan. Heb daarstrax de auto in het keuringsstation omhoog gezet en ik vind nergens speling of iet vreemds. Volgens mij ligt het aan het suurhuis ofzo.
Uitlijnen zou ik raar vinden want hij trekt niet echt in zijn stuur en het is maar soms , hij rijdt ook recht als je het stuur loslaat. (je kan het precies omschrijven dat er ineens een zware windstoot komt langst links of rechts dan voel je ook dat je auto ineens wegtrekt)
In België mag dit allesinds al niet. Het ligt ook niet aan de trekhaak waaraan het gewicht bepaald wordt wat je wilt trekken. Maar de constructeur schrijft dit voor (remmen van je auto moeten het geheel natuurlijk te baas kunnen). Je kan het sleepgewicht vinden in de PVG van de wagen of in je gelijkvormigheidsattest
zeer wijze beslissing!!
1 februari 2009 om 20:16 In reactie op: Standaard diesel tanken of V-Power, Excellium, Pura #17463603Was van de week nog op het nieuws. Het resultaat was dat goedkopere diesel zuiniger was dan de duurdere. Van de duurdere diesels kwam Total excelium als zuinigste uit de bus en als meest verbruike de Shell V-power. De smerende eigenschappen waren hierbij wel niet bijgenomen. Maar het kwam er op neer dat als je de goedkoopste diesel tankt je per jaar van 33 tot 150€kon uitsparen qua vervruik.
http://netto.tijd.be/vrije_tijd/auto/_Duurdere_brandstof_niet_beter_.8084359-1773.art
Ik heb onder men Monza een hangeschakelde 5 bak zitten, is dit eigenlijk een 265 bak? Lompe vraag misschien maar op dat gebied weet ik er zoveel niet van.
Volgens mij is ie direct in 1978 al met 3.0E motor geleverd. Er bestond toen nog geen GSE uitvoering maar wel een C en S uitvoering.
Heb ik dan een C uitvoering? want een S uitvoering is volgens mij met carburator.
Ik heb een Opel Monza A van 1980 met een 3.0 injectiemotor. Men dealer zei dat dit uitzonderlijk was dat mijn monza al met een injectiemotor is uitgerust maar het is n og steeds de orginele motor volgens de papieren. Het zal dus één van de eerste zijn.
Volgens mij hebben alle Monza schijfremmen achteraan
De rest kan ik niet een antwoord op geven
Zijn allemaal nieuwe auto’s want wij kopen elke 9 maand een nieuwe opel (dus deze meriva vliegt er binnenkort ook uit)
215km/h met men corsa D 1.7cdti 92KW


168km/h met men astra f 1.7D 44KW (trage sleur haha)

200km/h met men astra f 1.8i 85KW

Van men Astra H Twintop heb ik geen foto maar die ging met zen 1.6 (77KW) ook maar 170km(h en hij was op
Men Opel Monza 3.0E heb ik eens tot 180km/h getrapt en hij had nog in zen macht maar hij leek te gaan zweven en ben maar gestop -
AuteurBerichten