Opel_Astr@

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 363)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: iemand bekend met deze #17482562

    origineel gepost door bmwmanu
    Deze wagen ben ik vrijdag gaan opladen:P
    Weer eentje minder in Nederland:jerry

    En ik heb je nog gespot met de Bestelbus met deze kadett erachter op autoambulance:jerry

    Kon het topic zo snel niet terugvinden:vertag

    Als die defect is ruil je hem maar om:vertag:angel

    Ojah glenn ook een handige site:

    http://members.home.nl/opeltje

    Hij gaat dan 1x knipperen en dan tellen hoevaak het motorstoringslampje knipert.

    dus 1x knipperen en dan 12maal motorstoringslampje is code 12

    Code
    fout

    12
    Diagnosis aangevangen

    13
    Lambda sensor (open circuit)

    14&15
    motor temperatuur sensor (voltage laag & hoog )

    16
    pingel sensor signaal circuit

    18
    pingel sensor controle systeem

    19
    verkeerd toerental signaal

    21&22
    gasklep positie sensor (voltage hoog & laag )

    24
    wagen snelheids sensor (geen sensor gevonden)

    25
    Injector (voltage laag)

    28
    brandstof pomp relay (contact probleem)

    29&32
    brandstof pomp relay (voltage laag & hoog )

    33&34
    Map sensor (voltage hoog & laag )

    35
    Stappen motor (geen stationair controle)

    41
    EST line coil cylinder 2 & 3 (voltage hoog)

    42
    EST line coil cylinder 1 & 4 (voltage hoog)

    43
    Linear EGR systeem

    44
    Lambda sensor (mengsel te arm)

    45
    Lambda sensor (mengsel te rijk)

    46
    EST lines (voltage high)

    47
    Linear EGR position

    49
    Battery voltage high

    51
    Electronic control unit (memory failure)

    54
    Idle CO potentiometer

    55
    Electronic control unit

    63
    EST line coil cylinder 2 & 3 (voltage laag)

    64
    EST line coil cylinder 1 & 4 (voltage laag)

    69&71
    lucht temperatuur sensor (voltage laag & hoog)

    75
    Torque controle (voltage laag)

    76
    Torque controle (continu)

    81
    Injector (voltage hoog)

    93
    Quad driver module

    Ey glenn.

    Uit een ander topic geleent: (wbt noodloop 4500Toeren)

    Zou de krukas of nokkenas sensor kunnen zijn “defect”

    Of de stekker van je lmm en stappenmotor of gaskleppositiesensor is omgewisselt

    Uitleesstekker in zekering kast:

    Paperclip tussen pin 5 en 6 van de stekker die in de zekering kast zit, indien je auto nieuwer is dan ’95

    is ie ouder dan pin A en B verbinden met elkaar:

    dan kan je via knippercode (knipperen in bepaalde volgorde van het motorlampje). de storingen ophalen.

    In reactie op: opel_astr@'s german style kadett project #17311663

    ojah 3 foutje haha…:angel

    In reactie op: restauratie kadett #17356989

    Goed bezig daar….:o

    In reactie op: opel_astr@'s german style kadett project #17311661

    Nog 2 .. onee 3:angel foto’s van afgelopen zaterdag.

    Bijna helemaal strak:wub

    In reactie op: opel_astr@'s german style kadett project #17311653

    Foto’s van vandaag

    Andere kant ook dicht gelast

    Bumper opgeschuurd met 80

    Andere kant met 80

    Strakgetrokken in de ABS plamuur

    In reactie op: opel_astr@'s german style kadett project #17311652

    Gewoon met een soldeerbout met dikke stift idd.:vertag
    Gaat perfect.:thumbup

    Let wel op dat je hetzelfde soort plastic gebruikt (type staat in het onderdeel gegoten) anders zou het kunnen dat het niet goed op elkaar hecht.

    En voor het in vorm maken kan je een hitte pistool gebruiken.
    Als het plastic warm is kan je het zo in vorm drukken en als het dan weer afgekoeld is behoud het die vorm:vertag

    In reactie op: opel_astr@'s german style kadett project #17311650

    Dinsdag nog even verder gegaan met cleanen van de voorbumper:

    morgen verder:vertag

    In reactie op: AUTOMANIA 2009 2 t/m 5 Juli #17475453

    Wij als “Dutch blitz society” zullen ook van de partij zijn.
    Voorzitter heeft ons ook al aangemeld voor de opel ring:vertag

    In reactie op: NL-TUNING TOPIC: #17376472

    Goed bezig en de velgen staan echt bruut:vertag:wub

    In reactie op: Opel Kadett GSI 2.0L 16V. #17446582

    Super kadettje weer:wub

    In reactie op: nieuwe regels apk #17473435

    Opsomming van alle veranderingen:

    Roest
    De roestnorm en de bijbehorende gradaties zijn ongewijzigd.
    Ook de manier waarop een roestschade moet zijn gerepareerd is grotendeels hetzelfde gebleven. Als er documentatie van de fabrikant aanwezig is waarin staat hoe roestschade gerepareerd moet worden, mag een reparatie straks ook volgens deze documentatie zijn uitgevoerd.

    Controle van alle motor- en brandstofsystemen
    Alle brandstofsystemen moeten worden gecontroleerd op
    deugdelijkheid en op eventuele lekkage. Dus niet alleen het
    hoofdbrandstofsysteem, maar ook alle andere brandstofsystemen.
    Denk bijvoorbeeld aan een kookinstallatie van een
    kampeerauto of de brandstoftank voor een koelmotor op een
    oplegger. Ook moeten alle tanks, indien van toepassing, zijn
    voorzien van een passende tankdop.

    Stofkap bij LPG-installatie
    Op de vulaansluiting van een LPG-installatie moet een
    stofkap aanwezig zijn. Deze beschermt de vulaansluiting
    tegen bijvoorbeeld zand dat bij het tanken tussen de
    afdichting van de terugslagkleppen kan komen, waardoor
    deze niet meer goed afdichten. Zit de vulaansluiting
    bijvoorbeeld achter de benzineklep, dan hoeft er geen
    stofkap aanwezig te zijn.

    Snelheidsmeter
    Er hoeft alleen nog maar gecontroleerd te worden op de
    aanwezigheid van de snelheidsmeter. De controle op goede
    werking en verlichting van de meter vervalt.

    Eisen kruiskoppelingen aandrijflijn vervallen
    De specifieke eis voor kruiskoppelingen in de aandrijflijn
    vervalt. In plaats daarvan geldt nu de eis dat alle onderdelen
    van de aandrijflijn deugdelijk moeten zijn en deugdelijk
    moeten zijn bevestigd. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor een
    homokinetische koppeling van een aandrijfas.

    Controle fuseekogel
    De manier waarop een fuseekogel moet worden
    gecontroleerd, wordt niet meer voorgeschreven. De
    keurmeester is ervoor verantwoordelijk dat dit op een goede
    manier gebeurt. Dat kan bijvoorbeeld zijn in de rijstand van
    het voertuig of door de wielen uit te laten hangen. Ook kan
    het bij bepaalde constructies nodig zijn de draagarm te
    ondersteunen. Het gaat erom dat eventuele speling zichtbaar wordt gemaakt. De manier waarop dit gebeurt kan wisselen.

    Controle overige draaipunten wielophanging
    Bij een volledig onafhankelijke wielophanging geldt de eis dat
    de overige draaipunten in deze wielophanging niet meer dan
    1 mm speling mogen hebben. Ook mogen er geen contactplekken zijn. De bevestiging van de draaipunten in een semi-onafhankelijke wielophanging en een starre as moet deugdelijk zijn. Dat kan dus ruimer zijn dan bij een onafhankelijke wielophanging.

    Roestvorming velgen
    De velgen van een voertuig mogen niet te veel verroest zijn.

    Draairichting banden
    Als er op de banden een draairichting staat aangegeven, dan
    moet de band goed op de velg zitten. De draairichting wordt
    meestal aangegeven door een pijl met de tekst ‘rotation’. De
    pijl op de band moet de draairichting van de band aangeven
    als het voertuig maar voren rijdt.

    Maataanduiding banden
    Op één as moet dezelfde maat banden zijn gemonteerd. De
    breedte van de band, de verhouding tussen de bandbreedte en de bandhoogte en de diameter van de velg die op de band staan aangegeven moeten dus links en rechts hetzelfde zijn.

    Noodwiel
    Bij een APK-keuring mag er géén noodwiel op één van de
    assen zitten.

    Speling koppelingen
    Alle koppelingen in de stuurinrichting moeten zichtbaar
    spelingvrij zijn.

    Controle stuurbekrachtiger
    De stuurbekrachtiger moet goed werken. Dit wordt
    gecontroleerd door eerst aan het stuur te draaien als de motor niet loopt en vervolgens nog eens aan het stuur te draaien als de motor wel loopt. Het moet merkbaar zijn dat de stuurbekrachtiger het doet. De slangen van de stuurbekrachtiger mogen niet te veel beschadigd zijn. Dit houdt in dat het wapeningsmateriaal van de slang niet zichtbaar mag zijn.
    Ook mogen de slangen niet tegen bewegende onderdelen
    aankomen. De stuurbekrachtiger mag geen ernstige lekkage
    vertonen. Om dit te controleren moet het stuur bij draaiende
    motor in de uiterste stand worden gedraaid.

    Dikte remschijf
    Een remschijf mag niet te dun zijn. Als een remschijf zo
    dun is dat er grote kans op af breken is, moet deze worden
    afgekeurd.

    Maximaal toegestane remverschil
    Het maximaal toegestane remverschil van de bedrijfsrem,
    is in alle gevallen 30%. Het maakt hierbij niet uit op welke
    as het verschil zit. Bij een personenauto en een lichte
    bedrijfsauto is een remproef op de weg niet meer nodig, als
    het verschil op de vooras tussen de 20% en 30% bedraagt.

    Antiblokkeersysteem (ABS)
    De onderdelen van het ABS moeten aan dezelfde eisen voldoen als de andere onderdelen van het remsysteem. Dat betekent bijvoorbeeld dat tanden van het ringwiel van het ABS-systeem niet afgebroken mogen zijn, ook als het controlelampje van het ABS goed werkt.

    Controle waarschuwingsinrichting remvloeistofreservoir vervallen
    De controle van het waarschuwingslampje van het remvloeistofniveau vervalt. Vanzelfsprekend moet nog wel worden gecontroleerd of er voldoende remvloeistof in het reservoir zit.

    Deuren
    De deuren van een personenauto of bedrijfsauto moeten nu
    van binnen én van buiten zijn te openen. Het gaat om alle
    deuren, met uitzondering van die in de laadruimte. Dit was al
    het geval bij aangepaste taxi’s, maar is dus nu een eis voor alle voertuigen.

    Ruiten
    Bij een APK-keuring hoeft niet meer gecontroleerd te worden
    of de voorruit en de ruiten links en rechts van de bestuurder
    (en als er geen rechterbuitenspiegel is ook de achterruit) zijn
    voorzien van onnodige voorwerpen. Denk aan bijvoorbeeld
    folie of het tinten van ruiten. Een voertuigeigenaar kan
    hiervoor wel door de politie voor worden bekeurd.

    Spiegels
    Er hoeft niet meer gecontroleerd te worden of de linkerbuitenspiegel vanuit het voertuig verstelbaar is. Ook hoeft niet meer gecontroleerd te worden of deze spiegel bij voertuigen van vóór 1975 omklapbaar is.

    Airbags en Gordelspanners
    Airbags en gordelspanners moeten aanwezig zijn, als ze van
    fabriekswege zijn gemonteerd. Ook moet het controlelampje
    goed werken. Als duidelijk is dat een airbag verwijderd is op
    de plaats waar in de auto ‘AIRBAG’ staat vermeld of als het
    controlelampje blijft branden of niet werkt, moet hiervan
    melding worden gemaakt. Er moet dan op het
    APK-keuringsrapport een reparatieadvies worden gegeven.
    Het voertuig wordt dus hierop niet afgekeurd.

    Gasontladingslichten (Xenonlichten)
    Als de dimlichten gasontladingslampen (Xenonlichten)
    hebben, dan moeten deze lichten een goedwerkende koplampsproei- installatie hebben. Ook mag het dimlicht niet uitgaan als er wordt overgeschakeld van dimlicht naar grootlicht.
    Reden is dat het soms even duurt voordat een lamp met
    gasontlading op volle sterkte is. Bij overschakelen van groot naar dimlicht, moet het dimlicht eerst nog op sterkte komen,
    waardoor er korte tijd weinig licht is. Als na inschakelen het
    dimlicht steeds feller wordt, is te zien dat het gasontladingslampen zijn. Dit is ook te zien aan de spanningstransformator voor de gasontladingslampen. Hierop staat een waarschuwingssymbool voor hoge spanning.

    Handmatige verstelling dimlicht
    Als een voertuig een handmatige verstelling voor het dimlicht
    heeft, moet deze werken. Dit kan bijvoorbeeld worden
    gecontroleerd door op het koplamptestapparaat te kijken of
    de licht/donker-scheiding van het dimlicht verschuift als de
    handmatige verstelling wordt bediend.

    Milieuboek vervalt
    Het ‘milieuboek’ is komen te vervallen. Voor de auto’s waarop
    het milieuboek van toepassing was geldt een CO-percentage
    van 4,5% of 3,5%. Welke van deze twee percentages is
    afhankelijk van de datum eerste toelating van de auto.
    Geen emissietest voor hybrides Auto’s met een hybride aandrijving zijn vrijgesteld van de
    emissietest. De stationaire meting van het CO, de lambdameting en de CO-meting bij verhoogd toerental hoeven niet te worden uitgevoerd. Wel moet de auto worden gecontroleerd op de aanwezigheid van een katalysator en een lambdasonde.

    Regels aanwezigheid kat veranderd per 1 mei 2009

    Aanwezigheid katalysator en lambdasonde
    De eisen voor de aanwezigheid van een katalysator en een
    lambdasonde bij benzinemotoren, zijn veranderd.
    Personenauto’s met een datum eerste toelating van na 31
    december 1995 moeten een katalysator en een lambdasonde
    hebben. Bedrijfsauto´s lichter dan 3500 kg en een datum
    eerste toelating van na 31 december 1997 moeten ook een
    katalysator en een lambdasonde hebben. Deze eisen gelden
    niet als op het kentekenbewijs bij bijzonderheden staat dat de betreffende auto hiervan is vrijgesteld. Bij personenauto’s
    toegelaten na 31 december 1992 en bedrijfsauto’s toegelaten na 31 december 1994 moet een viergasmeting worden uitgevoerd als er een katalysator en een lambdasonde is
    gemonteerd.

    Afwijkende eisen viergasmeting
    Voor sommige auto’s gelden afwijkende eisen voor de viergasmeting.
    De eisen voor deze auto’s staan in een lijst in de
    aanvullende permanente eisen. Komt een auto niet voor in
    deze lijst, en gelden er afwijkende eisen, dan is voertuigdocumentatie nodig waaruit blijkt dat er voor dat type auto afwijkende eisen gelden.

    EOBD gebruik
    Bij auto’s met een EOBD-systeem mag met een EOBD-scantool het motormanagement worden uitgelezen. Als hierin geen fouten (P-codes) zitten en de Readiness is afgerond, hoeft bij stationair toerental geen CO-percentage meer gemeten te worden. Readiness houdt in dat het EOBD in het motormanagement een aantal controles heeft afgerond en klaar is om uitgelezen te worden. De viergastest, bij verhoogd toerental, moet nog wel met de viergastester worden gedaan. Als er fouten in het motormanagement zitten of de Readiness is niet
    klaar moet er nog wel een CO-meting, met de viergastester,
    bij stationair toerental worden gedaan.

    Eisen stabilisatoren
    De stabilisatoren van personenauto’s en bedrijfsauto’s moeten goed vast zitten en mogen geen breuken of scheuren hebben.

    Bandenspanning
    De banden moeten de juiste spanning hebben. Dit is de
    spanning die in de auto staat of op de tabel van een bandenfabrikant.
    Bij een te lage spanning moeten de banden tijdens
    de keuring worden opgepompt. De bandenspanning moet op
    één as gelijk zijn.

    In reactie op: opel_astr@'s german style kadett project #17311647

    De folie zou je kunnen halen bij brezan of een stickerboer.

    Maar ik heb het bij mij zelf gespoten.

    De deurstijlen ga ik denk ik wel voorzien van folie omdat dat moeilijk afplakken is.

    Binnenkort gaat hij weg naar de garage om hem motorisch en technisch verder helemaal fris te maken. (meeste aanbouwdelen aan de motor worden vervangen door nieuwe).

    Kan je wel zeggen koop dan een 2liter 16v maar daar ben ik dan nogsteeds een bult geld kwijt om de motor weer helemaal fris te maken en ben ik dus eigenlijk duurder uit.
    En een 2liter 8v is gewoon veel robuuster:angel

    Hoop hem dan ook met de zomer eindelijk op de weg te hebben

    btw tnx voor de reacties.:thumbup

    In reactie op: Kadett GSI 20SEH TE KOOP #17479466

    Erg gaaf exemplaar:vertag

    In reactie op: opel_astr@'s german style kadett project #17311643

    Gister ook nog een begin gemaakt met het cleanen van de voorbumper. moest er toch maar aan geloven:P

    In reactie op: opel_astr@'s german style kadett project #17311642

    Toch nog een beetje verdergegaan.

    De auto voor het eerst gewassen, zwarte baan op de achterklep en flexwipers gemonteerd:vertag

    Erg goed bezig nederland wordt weer een mooie GSI rijker:agent

    In reactie op: Foto's Klazienaveen 2009 #17479361

    Mooie foto’s:vertag

    Was idd lekker weer.:agent

    Wel jmr dat de astra’s (F,G,H allemaal onder 1 prijs vielen en niet per type.. Dat had o.a ik en anderen die ik sprak veel mooier en beter gevonden als er per type een beker was:vertag

    Nice foto’s al btw :vertag:D

    Maar graag nog meer foto’s zijn er nooit genoeg:jerry

    In reactie op: D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen #17417407

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door custom
    :D Merci,

    Ik kijk uit naar de foto’s van ej D.

    Ik zie trouwens dat je uit Apeldoorn komt, de Astra GSi die ik te koop had is daarheen gegaan en ik heb een corsa A van die jongen ingeruild. Misschien zie je hem weleens rijden.. zwarte gsi, standaard, met jap uitlaat.

    Zaterdag komen de foto’s ! zit btw zelfs een originele radio in! Deze blijft er btw ook in :agent

    hmm er rijd hier idd wel een zwarte gsi met jappendemper ( bij de mac donalds hier staat altijd van die hangjongeren in auto’s ) maar volgens mij heeft die jongen em al een tijdje.. weet je toevallig het kenteken of een deel ervan nog ? :P

    Jah die kennen we wel die heeft Erik (1 van onze clubleden) gekocht.

    Erik moet jij btw ook wel kennen toch glenn:P
    Berry had die rode astra F van hem gekocht
    Toen had erik nog een alfa en later die corsa A die hij bij custom heeft ingeruild.

    In reactie op: D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen #17417400

    Collega van mn werk zei al: Die glenn lag weer een aantal keren onder zn auto dingen te meten enzo….:jerry

    Maar harde bijzondere D komt er voor terug glenn met zo’n gedeelde achterklep. (kan je ooit nog ombouwen naar cabrio :P)

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18131476

    origineel gepost door vectra208v

    origineel gepost door Aapje
    Paar nieuwe foto’s :P




    Deze ravage is ook weer opgelost hoor:

    dit is 1 van de weinige niet verkleurde gele astra’s die ik gezien heb.
    De meeste zijn verkleurd door de zon:agent

    Is wel een teken van goed onderhoud en goed blijven poetsen.;)

    gr.Paul

    Misschien komt dat wel omdat de bovenstaande GEEN Annanas Gelb is maar een fellere minder voorkomende kleur geel:jerry

    Maar des niet al te min nette auto 1.4??:D

    Maar moet mijne wel weer eens polishen:angel

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 363)