Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door bmwmanu
Deze wagen ben ik vrijdag gaan opladen:P
Weer eentje minder in Nederland:jerryEn ik heb je nog gespot met de Bestelbus met deze kadett erachter op autoambulance:jerry
Kon het topic zo snel niet terugvinden:vertag
22 mei 2009 om 05:38 In reactie op: X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver #17482816Als die defect is ruil je hem maar om:vertag:angel
21 mei 2009 om 20:20 In reactie op: X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver #17482813Ojah glenn ook een handige site:
21 mei 2009 om 20:18 In reactie op: X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver #17482812Hij gaat dan 1x knipperen en dan tellen hoevaak het motorstoringslampje knipert.
dus 1x knipperen en dan 12maal motorstoringslampje is code 12
Code
fout12
Diagnosis aangevangen13
Lambda sensor (open circuit)14&15
motor temperatuur sensor (voltage laag & hoog )16
pingel sensor signaal circuit18
pingel sensor controle systeem19
verkeerd toerental signaal21&22
gasklep positie sensor (voltage hoog & laag )24
wagen snelheids sensor (geen sensor gevonden)25
Injector (voltage laag)28
brandstof pomp relay (contact probleem)29&32
brandstof pomp relay (voltage laag & hoog )33&34
Map sensor (voltage hoog & laag )35
Stappen motor (geen stationair controle)41
EST line coil cylinder 2 & 3 (voltage hoog)42
EST line coil cylinder 1 & 4 (voltage hoog)43
Linear EGR systeem44
Lambda sensor (mengsel te arm)45
Lambda sensor (mengsel te rijk)46
EST lines (voltage high)47
Linear EGR position49
Battery voltage high51
Electronic control unit (memory failure)54
Idle CO potentiometer55
Electronic control unit63
EST line coil cylinder 2 & 3 (voltage laag)64
EST line coil cylinder 1 & 4 (voltage laag)69&71
lucht temperatuur sensor (voltage laag & hoog)75
Torque controle (voltage laag)76
Torque controle (continu)81
Injector (voltage hoog)93
Quad driver module21 mei 2009 om 16:12 In reactie op: X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver #17482809Ey glenn.
Uit een ander topic geleent: (wbt noodloop 4500Toeren)
Zou de krukas of nokkenas sensor kunnen zijn “defect”
Of de stekker van je lmm en stappenmotor of gaskleppositiesensor is omgewisselt
Uitleesstekker in zekering kast:

Paperclip tussen pin 5 en 6 van de stekker die in de zekering kast zit, indien je auto nieuwer is dan ’95

is ie ouder dan pin A en B verbinden met elkaar:

dan kan je via knippercode (knipperen in bepaalde volgorde van het motorlampje). de storingen ophalen.
ojah 3 foutje haha…:angel
Goed bezig daar….:o
Nog 2 .. onee 3:angel foto’s van afgelopen zaterdag.
Bijna helemaal strak:wub



Foto’s van vandaag

Andere kant ook dicht gelast

Bumper opgeschuurd met 80

Andere kant met 80

Strakgetrokken in de ABS plamuur

Gewoon met een soldeerbout met dikke stift idd.:vertag
Gaat perfect.:thumbupLet wel op dat je hetzelfde soort plastic gebruikt (type staat in het onderdeel gegoten) anders zou het kunnen dat het niet goed op elkaar hecht.
En voor het in vorm maken kan je een hitte pistool gebruiken.
Als het plastic warm is kan je het zo in vorm drukken en als het dan weer afgekoeld is behoud het die vorm:vertagDinsdag nog even verder gegaan met cleanen van de voorbumper:


morgen verder:vertag
Wij als “Dutch blitz society” zullen ook van de partij zijn.
Voorzitter heeft ons ook al aangemeld voor de opel ring:vertagGoed bezig en de velgen staan echt bruut:vertag:wub
Super kadettje weer:wub
Opsomming van alle veranderingen:
Roest
De roestnorm en de bijbehorende gradaties zijn ongewijzigd.
Ook de manier waarop een roestschade moet zijn gerepareerd is grotendeels hetzelfde gebleven. Als er documentatie van de fabrikant aanwezig is waarin staat hoe roestschade gerepareerd moet worden, mag een reparatie straks ook volgens deze documentatie zijn uitgevoerd.Controle van alle motor- en brandstofsystemen
Alle brandstofsystemen moeten worden gecontroleerd op
deugdelijkheid en op eventuele lekkage. Dus niet alleen het
hoofdbrandstofsysteem, maar ook alle andere brandstofsystemen.
Denk bijvoorbeeld aan een kookinstallatie van een
kampeerauto of de brandstoftank voor een koelmotor op een
oplegger. Ook moeten alle tanks, indien van toepassing, zijn
voorzien van een passende tankdop.Stofkap bij LPG-installatie
Op de vulaansluiting van een LPG-installatie moet een
stofkap aanwezig zijn. Deze beschermt de vulaansluiting
tegen bijvoorbeeld zand dat bij het tanken tussen de
afdichting van de terugslagkleppen kan komen, waardoor
deze niet meer goed afdichten. Zit de vulaansluiting
bijvoorbeeld achter de benzineklep, dan hoeft er geen
stofkap aanwezig te zijn.Snelheidsmeter
Er hoeft alleen nog maar gecontroleerd te worden op de
aanwezigheid van de snelheidsmeter. De controle op goede
werking en verlichting van de meter vervalt.Eisen kruiskoppelingen aandrijflijn vervallen
De specifieke eis voor kruiskoppelingen in de aandrijflijn
vervalt. In plaats daarvan geldt nu de eis dat alle onderdelen
van de aandrijflijn deugdelijk moeten zijn en deugdelijk
moeten zijn bevestigd. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor een
homokinetische koppeling van een aandrijfas.Controle fuseekogel
De manier waarop een fuseekogel moet worden
gecontroleerd, wordt niet meer voorgeschreven. De
keurmeester is ervoor verantwoordelijk dat dit op een goede
manier gebeurt. Dat kan bijvoorbeeld zijn in de rijstand van
het voertuig of door de wielen uit te laten hangen. Ook kan
het bij bepaalde constructies nodig zijn de draagarm te
ondersteunen. Het gaat erom dat eventuele speling zichtbaar wordt gemaakt. De manier waarop dit gebeurt kan wisselen.Controle overige draaipunten wielophanging
Bij een volledig onafhankelijke wielophanging geldt de eis dat
de overige draaipunten in deze wielophanging niet meer dan
1 mm speling mogen hebben. Ook mogen er geen contactplekken zijn. De bevestiging van de draaipunten in een semi-onafhankelijke wielophanging en een starre as moet deugdelijk zijn. Dat kan dus ruimer zijn dan bij een onafhankelijke wielophanging.Roestvorming velgen
De velgen van een voertuig mogen niet te veel verroest zijn.Draairichting banden
Als er op de banden een draairichting staat aangegeven, dan
moet de band goed op de velg zitten. De draairichting wordt
meestal aangegeven door een pijl met de tekst ‘rotation’. De
pijl op de band moet de draairichting van de band aangeven
als het voertuig maar voren rijdt.Maataanduiding banden
Op één as moet dezelfde maat banden zijn gemonteerd. De
breedte van de band, de verhouding tussen de bandbreedte en de bandhoogte en de diameter van de velg die op de band staan aangegeven moeten dus links en rechts hetzelfde zijn.Noodwiel
Bij een APK-keuring mag er géén noodwiel op één van de
assen zitten.Speling koppelingen
Alle koppelingen in de stuurinrichting moeten zichtbaar
spelingvrij zijn.Controle stuurbekrachtiger
De stuurbekrachtiger moet goed werken. Dit wordt
gecontroleerd door eerst aan het stuur te draaien als de motor niet loopt en vervolgens nog eens aan het stuur te draaien als de motor wel loopt. Het moet merkbaar zijn dat de stuurbekrachtiger het doet. De slangen van de stuurbekrachtiger mogen niet te veel beschadigd zijn. Dit houdt in dat het wapeningsmateriaal van de slang niet zichtbaar mag zijn.
Ook mogen de slangen niet tegen bewegende onderdelen
aankomen. De stuurbekrachtiger mag geen ernstige lekkage
vertonen. Om dit te controleren moet het stuur bij draaiende
motor in de uiterste stand worden gedraaid.Dikte remschijf
Een remschijf mag niet te dun zijn. Als een remschijf zo
dun is dat er grote kans op af breken is, moet deze worden
afgekeurd.Maximaal toegestane remverschil
Het maximaal toegestane remverschil van de bedrijfsrem,
is in alle gevallen 30%. Het maakt hierbij niet uit op welke
as het verschil zit. Bij een personenauto en een lichte
bedrijfsauto is een remproef op de weg niet meer nodig, als
het verschil op de vooras tussen de 20% en 30% bedraagt.Antiblokkeersysteem (ABS)
De onderdelen van het ABS moeten aan dezelfde eisen voldoen als de andere onderdelen van het remsysteem. Dat betekent bijvoorbeeld dat tanden van het ringwiel van het ABS-systeem niet afgebroken mogen zijn, ook als het controlelampje van het ABS goed werkt.Controle waarschuwingsinrichting remvloeistofreservoir vervallen
De controle van het waarschuwingslampje van het remvloeistofniveau vervalt. Vanzelfsprekend moet nog wel worden gecontroleerd of er voldoende remvloeistof in het reservoir zit.Deuren
De deuren van een personenauto of bedrijfsauto moeten nu
van binnen én van buiten zijn te openen. Het gaat om alle
deuren, met uitzondering van die in de laadruimte. Dit was al
het geval bij aangepaste taxi’s, maar is dus nu een eis voor alle voertuigen.Ruiten
Bij een APK-keuring hoeft niet meer gecontroleerd te worden
of de voorruit en de ruiten links en rechts van de bestuurder
(en als er geen rechterbuitenspiegel is ook de achterruit) zijn
voorzien van onnodige voorwerpen. Denk aan bijvoorbeeld
folie of het tinten van ruiten. Een voertuigeigenaar kan
hiervoor wel door de politie voor worden bekeurd.Spiegels
Er hoeft niet meer gecontroleerd te worden of de linkerbuitenspiegel vanuit het voertuig verstelbaar is. Ook hoeft niet meer gecontroleerd te worden of deze spiegel bij voertuigen van vóór 1975 omklapbaar is.Airbags en Gordelspanners
Airbags en gordelspanners moeten aanwezig zijn, als ze van
fabriekswege zijn gemonteerd. Ook moet het controlelampje
goed werken. Als duidelijk is dat een airbag verwijderd is op
de plaats waar in de auto ‘AIRBAG’ staat vermeld of als het
controlelampje blijft branden of niet werkt, moet hiervan
melding worden gemaakt. Er moet dan op het
APK-keuringsrapport een reparatieadvies worden gegeven.
Het voertuig wordt dus hierop niet afgekeurd.Gasontladingslichten (Xenonlichten)
Als de dimlichten gasontladingslampen (Xenonlichten)
hebben, dan moeten deze lichten een goedwerkende koplampsproei- installatie hebben. Ook mag het dimlicht niet uitgaan als er wordt overgeschakeld van dimlicht naar grootlicht.
Reden is dat het soms even duurt voordat een lamp met
gasontlading op volle sterkte is. Bij overschakelen van groot naar dimlicht, moet het dimlicht eerst nog op sterkte komen,
waardoor er korte tijd weinig licht is. Als na inschakelen het
dimlicht steeds feller wordt, is te zien dat het gasontladingslampen zijn. Dit is ook te zien aan de spanningstransformator voor de gasontladingslampen. Hierop staat een waarschuwingssymbool voor hoge spanning.Handmatige verstelling dimlicht
Als een voertuig een handmatige verstelling voor het dimlicht
heeft, moet deze werken. Dit kan bijvoorbeeld worden
gecontroleerd door op het koplamptestapparaat te kijken of
de licht/donker-scheiding van het dimlicht verschuift als de
handmatige verstelling wordt bediend.Milieuboek vervalt
Het ‘milieuboek’ is komen te vervallen. Voor de auto’s waarop
het milieuboek van toepassing was geldt een CO-percentage
van 4,5% of 3,5%. Welke van deze twee percentages is
afhankelijk van de datum eerste toelating van de auto.
Geen emissietest voor hybrides Auto’s met een hybride aandrijving zijn vrijgesteld van de
emissietest. De stationaire meting van het CO, de lambdameting en de CO-meting bij verhoogd toerental hoeven niet te worden uitgevoerd. Wel moet de auto worden gecontroleerd op de aanwezigheid van een katalysator en een lambdasonde.Regels aanwezigheid kat veranderd per 1 mei 2009
Aanwezigheid katalysator en lambdasonde
De eisen voor de aanwezigheid van een katalysator en een
lambdasonde bij benzinemotoren, zijn veranderd.
Personenauto’s met een datum eerste toelating van na 31
december 1995 moeten een katalysator en een lambdasonde
hebben. Bedrijfsauto´s lichter dan 3500 kg en een datum
eerste toelating van na 31 december 1997 moeten ook een
katalysator en een lambdasonde hebben. Deze eisen gelden
niet als op het kentekenbewijs bij bijzonderheden staat dat de betreffende auto hiervan is vrijgesteld. Bij personenauto’s
toegelaten na 31 december 1992 en bedrijfsauto’s toegelaten na 31 december 1994 moet een viergasmeting worden uitgevoerd als er een katalysator en een lambdasonde is
gemonteerd.Afwijkende eisen viergasmeting
Voor sommige auto’s gelden afwijkende eisen voor de viergasmeting.
De eisen voor deze auto’s staan in een lijst in de
aanvullende permanente eisen. Komt een auto niet voor in
deze lijst, en gelden er afwijkende eisen, dan is voertuigdocumentatie nodig waaruit blijkt dat er voor dat type auto afwijkende eisen gelden.EOBD gebruik
Bij auto’s met een EOBD-systeem mag met een EOBD-scantool het motormanagement worden uitgelezen. Als hierin geen fouten (P-codes) zitten en de Readiness is afgerond, hoeft bij stationair toerental geen CO-percentage meer gemeten te worden. Readiness houdt in dat het EOBD in het motormanagement een aantal controles heeft afgerond en klaar is om uitgelezen te worden. De viergastest, bij verhoogd toerental, moet nog wel met de viergastester worden gedaan. Als er fouten in het motormanagement zitten of de Readiness is niet
klaar moet er nog wel een CO-meting, met de viergastester,
bij stationair toerental worden gedaan.Eisen stabilisatoren
De stabilisatoren van personenauto’s en bedrijfsauto’s moeten goed vast zitten en mogen geen breuken of scheuren hebben.Bandenspanning
De banden moeten de juiste spanning hebben. Dit is de
spanning die in de auto staat of op de tabel van een bandenfabrikant.
Bij een te lage spanning moeten de banden tijdens
de keuring worden opgepompt. De bandenspanning moet op
één as gelijk zijn.De folie zou je kunnen halen bij brezan of een stickerboer.
Maar ik heb het bij mij zelf gespoten.
De deurstijlen ga ik denk ik wel voorzien van folie omdat dat moeilijk afplakken is.
Binnenkort gaat hij weg naar de garage om hem motorisch en technisch verder helemaal fris te maken. (meeste aanbouwdelen aan de motor worden vervangen door nieuwe).
Kan je wel zeggen koop dan een 2liter 16v maar daar ben ik dan nogsteeds een bult geld kwijt om de motor weer helemaal fris te maken en ben ik dus eigenlijk duurder uit.
En een 2liter 8v is gewoon veel robuuster:angelHoop hem dan ook met de zomer eindelijk op de weg te hebben
btw tnx voor de reacties.:thumbup
Erg gaaf exemplaar:vertag
Gister ook nog een begin gemaakt met het cleanen van de voorbumper. moest er toch maar aan geloven:P



Toch nog een beetje verdergegaan.
De auto voor het eerst gewassen, zwarte baan op de achterklep en flexwipers gemonteerd:vertag



30 april 2009 om 12:03 In reactie op: Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett #17473574Erg goed bezig nederland wordt weer een mooie GSI rijker:agent
Mooie foto’s:vertag
26 april 2009 om 19:30 In reactie op: Internationale Opel Meeting Klazienaveen 26 April 2009 #17465413Was idd lekker weer.:agent
Wel jmr dat de astra’s (F,G,H allemaal onder 1 prijs vielen en niet per type.. Dat had o.a ik en anderen die ik sprak veel mooier en beter gevonden als er per type een beker was:vertag
Nice foto’s al btw :vertag:D
Maar graag nog meer foto’s zijn er nooit genoeg:jerry
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door custom
:D Merci,Ik kijk uit naar de foto’s van ej D.
Ik zie trouwens dat je uit Apeldoorn komt, de Astra GSi die ik te koop had is daarheen gegaan en ik heb een corsa A van die jongen ingeruild. Misschien zie je hem weleens rijden.. zwarte gsi, standaard, met jap uitlaat.
Zaterdag komen de foto’s ! zit btw zelfs een originele radio in! Deze blijft er btw ook in :agent
hmm er rijd hier idd wel een zwarte gsi met jappendemper ( bij de mac donalds hier staat altijd van die hangjongeren in auto’s ) maar volgens mij heeft die jongen em al een tijdje.. weet je toevallig het kenteken of een deel ervan nog ? :P
Jah die kennen we wel die heeft Erik (1 van onze clubleden) gekocht.

Erik moet jij btw ook wel kennen toch glenn:P
Berry had die rode astra F van hem gekocht
Toen had erik nog een alfa en later die corsa A die hij bij custom heeft ingeruild.Collega van mn werk zei al: Die glenn lag weer een aantal keren onder zn auto dingen te meten enzo….:jerry
Maar harde bijzondere D komt er voor terug glenn met zo’n gedeelde achterklep. (kan je ooit nog ombouwen naar cabrio :P)
origineel gepost door vectra208v
origineel gepost door Aapje
Paar nieuwe foto’s :P



Deze ravage is ook weer opgelost hoor:
dit is 1 van de weinige niet verkleurde gele astra’s die ik gezien heb.
De meeste zijn verkleurd door de zon:agentIs wel een teken van goed onderhoud en goed blijven poetsen.;)
gr.Paul
Misschien komt dat wel omdat de bovenstaande GEEN Annanas Gelb is maar een fellere minder voorkomende kleur geel:jerry
Maar des niet al te min nette auto 1.4??:D
Maar moet mijne wel weer eens polishen:angel
-
AuteurBerichten