Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@backer :thumbup
vandaag de boel een beetje geschuurd:wub
morgen verder strakmaken


Het lijmpistool moest er toch nog aan te pas komen (veel kit heb ik weer verwijderd)
En vandaag heb ik er glasvezel overheen getrokken:thumbup


Vandaag gat opgevult met raster en afgekit zodat er morgen glasvezel overheen kan:wub
Hopelijk blijft de kit zitten (24 uur uithardtijd) en anders lijm ik het wel vast met een lijmpistool (had ik net zo goed meteen kunnen doen:jerry)

komen wel een keer andere schoentjes onder:vertag
Op het moment had ik weer iets in mn hoofd en het begin is er al:vertag:wub
stootstrip verwijderd en verbindingen kunstof gelast


morgen even wat suply’s halen voor het strakmaken:thumbup
Als het af is zou het ong zo er uit moerten zien:wub
foto van Kadett van forum lid gemod
[/img]



Het zelfde ga ik waarschijnlijk ook aan de voorkant doen, maar eerst kijken hoe het gaat met de achterbumper:thumbup


best wel een verschil tussen
orig veren

4cm verlaging

8cm verlaging

vandaag nog even bezig geweest:wub
Ik heb de 8cm verlagingsveren en veerpoortbrug gemonteerd
Hier het verschil tussen 8cm verlaging, vs 4cm verlaging, vs origineel

verlaagd en omp veerpootbrug gemonteerd






Origineel gepost door ErikB
Ik ben blij dat het zo evolueert…. ‘k Heb net de hele topic doorgenomen en op de eerste pagina’s ging het wel behoorlijk in de foute richting. Maar nu gaat het allemaal dik in orde komen. Goed bezig !!!:wors
Hahahah ja idd de kwaliteit en manier is van beun de beunhaas naar semi prof gegaan:wub
aldoende leert menojah bedankt voor de reacties:thumbup
Origineel gepost door veldhuizen
het is toch gewoon zwarte spuitnevel?? hoe weet je dan of het glad is, je kunt het toch ook wel van een bultje of een kuitje schuren?Je nevelt het zwart om het glad te krijgen maar dat herhaal je een aantal keren.:vertag
Je schuurt de nevel eerst met 280 uit en als je bijna geen zwart meer ziet, nevel je hem weer zwart in en schuur je hem nog heel ligt met 360 of meteen 400 dan schuur je ook niet net een bultje weg ofzo.Origineel gepost door mark
he man lekker bezig, gaat lekker zo, wilde ff tippie geven , zie dat je vrij scherpe rand heb in je grondverf deze is ook lastig weg te schuren, dat kan je zien aan het plaatje waar je gescheurd heb , als je volgende keer weer grondverf spuit kan je beter het papier iets verder weg plakken , of niet zo dicht tegen het papier aan spuiten , schuurt makkelijker en mooier weg…..Ik heb idd te dicht tegen de nevelrand gespoten die ik heb geplakt, en het was ook makkelijker om iets verder weg te plakken:vertag
Het wordt dus zonder spoiler:thumbup
nog wat progress foto’s:P
8cm OMP verlaging binnen gekomen:wub of ik het voor ga monteren (achter zowiezo) weet ik nog niet is wel erg laag:vertag
hier een foto van 4cm verlaging voor tegen 8cm:wub

Deur en scherm in de spuitplamuur (ja antenne is verwijderd :P)


scherm zwart geneveld:vertag

scherm uitgeschuurd:

en deur:vertag

nu nog met de motorkap en achterklep bezig plus sideskirts 1 geheel maken met de body maar dat als laatste.
Dat ken je toch wel:jerry
Dat is deze versterkte stabilisatiestang:vertag voor race gebruik

Deze foto hieronder is dan bij een ford puma maar zo heb je een idee dat deze tussen je ophanging voor komt:thumbup en meer helpt dan de veerpootbrug onder je motorkap.

Kan alleen nog wel leuk worden als je de uitlaatdiameter vergroot:P
Ik zat zo eens na te denken of ik nou de achterklep helemaal strak wil of met een achterspoilertje (ducktail style)
ben er nog niet overuit:hmmzeven een oude voorbeeldfoto gepakt en snelle fotoshop
met spoiler:

zonder spoiler:

animatie:thumbup

Dat zou erg fijn zijn jah:vertag;)
maargoed ‘nog wat :kewlpics voor wat er o.a tussendoor gebeurt is:jerry
nieuwe onderdelen voor de auto:vertag
*racekoppeling , en race drukgroeplager van OMP
*OMP FIA stoel frame rechts
*OMP gordelhaken plus plaat om ze op de middentunnel te lassen voor montage van de 3punts gordels
*OMP veerpootbrug achter (de steigerbuis achter vervalt dan:P)
*OMP veerpootbrug onder voor tussen de poten
*Verstelbare verkorte (race) Koni’s vers van koni met nieuw logoin backorder/nabestelling
*OMP versterkte race drukgroep
*OMP FIA stoel frame links
*OMP 8cm verlagingRadiator vervangen door één van minder gewicht plus meteen het koelcircuitt schoongespoeld en ververst.
(rubbere slangen en expantievat ook schoongemaakt)
:thumbupwielkasten achter binnen aangepast en opnieuw getectyleerd, plus de rest van de auto waarnodig
achteras en trommelremmen ontdaan van vliegroest en voorzien van een nieuwe laklaag.
brandstoffilter vervangen:hmmz
zal vast wel wat vergeten zijn:P
dit is met de 4cm verlagings veren:puke:jerry

De verstelbare Koni’s vers van koni zelf af met nieuwe logo’s:wub
met 4cm verlaging van OMP maar 8cm staat in bestelling:wub
booskijkers er aan gelast:wub


spuitplamuur op de zijkant uitgeklost en is nu babybilletjes glad:wub

zijscherm uitgeklost:wub

en de deur natuurlijk:wub

De andere kant heb ik het achterscherm ook uitgeklost alleen op de wielrand net iets te veel:P

De deur en zijscherm is ook uitgeklost maar moeten nog in een laag spuitplamuur om het mooi egaal te maken:vertag

Als ik de deur zijscherm en motorkap na het spuiten van spuitplamuur ook heb uitgeklost gaan ze in de primer en dan is het een kwestie van met 600 of 800 nat ligt opschuren nadat er een zwarte nevel laag is aangebracht:wub
Hahahaha sebas idd:P
gister prof lasapparaat aangeschaft plus toebehoren voor prof lassen:wub kost wat maar dan heb je ook wat:vertag

Tevens mn astra voorzien van gele verstelbare koni’s met het nieuwe logo vers van de pers
oud:

nieuw:

De zelfde set ligt ook klaar om gemonteerd te worden op de kadett:wub
Als eerste een proefritje gemaakt met de koni’s ingesteld op race stand (oftewel bijna geen vering:vertag) maar dat is dus echt niet te doen op de normale weg je voelt alle hobbeltjes in de weg ookal zie je ze niet:hmmz
Dus heb ik hem maar ietsjes soepeler ingesteld, ik moet wel een beetje fatsoenlijk kunnen rijden:PPaint supply’s zijn ook binnen.
2k donker grijze primer, 1k kunstof primer, twee soorten 2k verharder, en 2k blanke lak, 2x 1.4 en 1x een 1.7 prof spuit, en doosjes van 100stuks van 80,180,280,360,400 3m HOOK-IT droogschuurpads voor de schuurtol:wub
sommigen zullen nu wel denken heb je geld teveel:vertag:P maarjah heb het er voor over het wordt geinvesteerd in goed resultaat:wub
Nog even en we kunnen idd zelf een (prof)spuitbedrijf beginnen:jerry
Vandaag voorscherm aan de andere kant plus deur strak gezet en tijdelijk met knikkerbus in primer gezet:wub
ook prof schuurtol en luchtsleutel 750nm binnen gekregen:wub
morgen komen de paint suply’s:vertag:o
En van’t weekend waarschijnlijk kijken voor een goed lasapparaat:vertag:thumbup



en timmeeh is bezig geweest met het strakmaken van het zijscherm van zijn vectra:thumbup



En nog wat andere foto’s:wub



met zo’n prutscompressortje van 25 liter wordt het niets dus heb ik wat anders aangeschaft:wub:o:jerry

Hahhah weinig zichtbare vooruitgang staat ook op een laag pitje en weinig zin de laatste tijd :hmmz:vertag
Binnenkant wielkasten ontdaan van zand en oude teerbende, hier en daar nog wat vliegroest verwijderd en hij staat nu op bokjes zodat ik makkelijk tussen de achterwielkasten kan komen:D
Alleen effe een andere douche kop voor de spuit halen want 1.5mm is te klein voor spuitplamuur te spuiten op het blik staat 1.8mm:hmmz
@corsa-gsi-a
Dat komt omdat je de aftekening van het plamuur tegen het metaal ziet en als je goed kijkt zie je de banen van de primer knikkerbus (had geen blik met primer voor in de compressor), er moet eerst nog 1 a 2 lagen spuitplamuur op en daarna (waterproof) glad schuren.
@CorsaF16
thnx maaruh als de kadett klaar is heb ik het ook wel even gehad met schuren voor een tijdje:P gaat veel vrije tijd in zittenVandaag de andere kant maar even ongeschuurd en zonder spuitplamuur laag met een rooie knikkerbusje die ik nog had een beetje gespoten om een idee te krijgen:vertag:wub



en twee foto’s van de andere kant die al voorzien is van spuitplamuur:vertag


En als laatste alles stofvrij maken :P:jerry
De andere kant is ook strak en in de primer:wub alleen nog effe een laagje spuitplamuur erover om de schuurkrassen weg te halen en dan glad schuren:o


Nu rest me nog de taak om de naden in de deuren strak te zetten, laswerk (booskijker, achterklep, lekbakje etc) en de binnenkant van de wielkasten achter netjes te maken en tectyleren :vertag
kadett in de spuitplamuur:vertag:wub


Andere kant moet ik nog even mee bezig en daarna zijn de deuren aan de beurt (meteen effe 2x 40cmx7cm schuurblokken besteld en sinds woensdag binnen zodat het strakmaken echt goed gaat ipv met een 20cm schuurblok te schuren:vertag)
merendeel jij gister :angel:P
-
AuteurBerichten



