Opel_Astr@

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 363)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: hallo iedereen #18239010

    Welkom michael :thumbup :jerry
    Gr Robert

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17343129

    @wessaa wrote:

    @Rob-Epe wrote:

    Bijna bij Wessa voor de deur gespot (zaterdag)… een Astra H GTC in Breeze Blue… zeer nette verschijning :thumbup

    ik woon daar niet meer haha, me ouders nog wel! die auto is van een kameraad van me!

    Dat was ik :jerry moest de pa van Wessaa wegbrengen naar de garage

    In reactie op: Najaars meeting Amersfoort 7 Oktober OPN #18072753

    Mooie foto’s

    Was weer een top meeting met veel verschillende opels
    Helaas worden de oldies steeds schaarser maar dat geeft ze dan wel weer meer bekijks op een meeting en dat is dan ook weer een plus punt :thumb

    Heb zelf een aantal filmpjes geschoten

    http://www.youtube.com/watch?v=peN50QeKUyE&feature=plcp
    http://www.youtube.com/watch?v=kSK3XUOkQ50&feature=plcp
    http://www.youtube.com/watch?v=_0EFL0ak-iA&feature=plcp
    http://www.youtube.com/watch?v=VDM8oOdINYw&feature=plcp
    http://www.youtube.com/watch?v=DXxZpWsgrIY&feature=plcp

    Dat zijn wel foto’s van laat in de middag tegen 3uur zon beetje (te zien aan de foto’s), maar was idd zeker een geslaagde meeting

    2 filmpjes van vroeg in de middag van de opkomst :jerry

    http://www.youtube.com/watch?v=X-d8Si8Mduw&feature=plcp

    http://www.youtube.com/watch?v=hEJDZQuv-yU&feature=plcp

    In reactie op: sevenum 2012 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #18013580

    Was zeker gezellig gister en genoeg mensen weer gesproken en veel mooie opels weer maar wat was het warm idd

    Wat filmpjes die wij hebben gemaakt op de meeting :kewlpics

    [youtube:crvuwcte]http://www.youtube.com/watch?v=jN0waurjJRA[/youtube:crvuwcte]

    [youtube:crvuwcte]http://www.youtube.com/watch?v=80rLE5ceAXU[/youtube:crvuwcte]

    [youtube:crvuwcte]http://www.youtube.com/watch?v=V2les6PgvOY[/youtube:crvuwcte]

    In reactie op: OPEL meeting HENGELO #18021016

    Zo en we zijn weer terug.. was zeker gezellig maar wel winderig :jerry

    Foto’s van de mini meeting die gehouden werd in Hengelo.

    Onze cameraman ook bezig :jerry

    En de filmpjes staan op ons Youtube kanaal :D

    http://www.youtube.com/user/DutchBlitzSociety
    Wel even bij kwaliteit voor Full HD 1080p kiezen he :D

    http://www.youtube.com/watch?v=Jbu_5SiltNg&feature=plcp

    http://www.youtube.com/watch?v=3-DKyjosDcM&feature=plcp

    http://www.youtube.com/watch?v=B6tFHUu8BYM&feature=plcp

    http://www.youtube.com/watch?v=LtWt-RLo_D0&feature=plcp

    http://www.youtube.com/watch?v=D_l39ESdlGk&feature=plcp

    http://www.youtube.com/watch?v=wLr8k8S8Vcg&feature=plcp

    In reactie op: OPEL meeting HENGELO #18021008

    Even voor de goede orde :jerry

    De meeting begint morgen (1 Juli) om 14:00??

    En de lokatie is:??
    IKEA Hengelo
    Het Plein 100
    7559 SR Hengelo

    Er staat zo veel slowchat in, dat het niet meer overzichtelijk is (staat ook niet in de startpost) :jerry

    Wij komen met de Dutch Blitz Society crew met de volgende personen langs: :thumb

    1. Andre Heidi
    2. Robert
    3. Patrick
    4. Joas

    Hoop wel dat we het droog houden heel de dag :thumb

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18134228

    @Nn.athal[ii]e wrote:

    <3

    Dit is de oude astra van Jochem Rheebergen… origineel was dit een 1.6 16v.. ..heeft tussendoor ook alweer veel eigenaren gehad.. wel mooi dat hij nog steeds op de weg is :thumb

    De auto was vaak bij NL-POWER te vinden omdat hij daar de webpagina van onderhield toen de tijd

    Nostalgie :wors toen OTD nog bestond hahaha

    zoals beloofd

    Links origineel GM, in het midden Deawoo slot van de achterkant, en rechts ook Deawoo voorkant
    Zoals je ziet mist het deawoo slot het haakje die het opel slot origineel wel heeft om te klep te ontgrendellen.

    Deawoo motor van de voor/achterkant

    Je kan het deawoo slot en de motor onder andere ook monteren op een D kadett, E kadett duhh, Astra F, Astra G, en veel andere opel modellen die hetzelfde slot gebruiken

    Je moet het slot plus de motor van een nexia scoren

    Het slot en de motor past 1 op 1 je hoeft niks aan te passen

    Het slot van een Nexia mist een hoekje in de vergrendeling waardoor hij door het bedienen van de motor uit de vergrendeling wordt gehaald.
    En het motortje schroef je ook zo in de klep..

    Je hoeft alleen de Electra aan te leggen ( – chassis en geschakelde +) en ergens een knop aan de geschakelde +

    Zal straks wel even een foto schieten

    Volgens mij heb ik in mn topic ook nog wel wat foto’s staan http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=45836&start=625

    Onze foto’s :kewlpics








































































































































    JackM83:















































    Was zeker jmr in de ochtend van het weer maar dat is later zeker goedgekomen.. En super gezellig natuurlijk :jerry

    Voor de aanwezigen allemaal bedankt namens het bestuur :thumb

    Nog meer mensen foto’s geschoten :kewlpics

    Gaat vast goedkomen vandaag was het hier meerendeel droog..
    Het weer kan wel stukken beter zonder twijfel maar dat kan je helaas nou net niet veranderen :jerry

    Gezellig :thumb

    Nog 1 nachtje slapen :D

    Nog 3 dagen heb er zin in :jerry

    Voor de mensen die denken waar ligt Teuge.. nou dat ligt net buiten Apeldoorn :thumb

    In reactie op: het dikke kadettjes topic #17326637

    Denk dat mijne ook wel voldoet :wub :jerry

    In reactie op: opel_astr@'s german style kadett project #17311734

    Zo was weer even stil maar de startproblemen zijn verholpen..

    Nieuwe Rotor/Nieuwe Bosch verdelerkap/nieuwe Bosch bougies/Origineel stekkertje voor koeltempsensor.

    Ook een splinternieuwe Waarschuwingsknipperlicht schakelaar gescoord omdat ik dacht dat mijne kapot was omdat de knipperlichten het niet wouden doen.
    Bleek het een geoxideerde zekering te zijn die daardoor geen contact meer maakte :angel

    En een nieuw orig GSI logo in de grill geplaatst :wub

    Plus de spacers (1cm) aan de voorkant gemonteerd.. :vertag

    Zo het probleem is verholpen sinds afgelopen woensdag..

    De stekker die op de temperatuursensor hoort te zitten was door een vorige eigenaar afgeknipt en vervangen door twee amp stekkertje :angel (zie foto)

    Een originele stekker plus flink stuk draad op de sloop gehaald en er tussen gezet. (zie foto)

    De rotor en Bosch verdelerkap vervangen (in de nieuwe zitten 4 contactpunten ipv 2 in de oude)

    En toen was het direct starten en lopen en dat elke keer :thumbup :thumb :jerry

    En jah hoor vannochtend weer eens geprobeert te starten maar nee hoor wil weer niet :fy1
    De bougies zijn allemaal zijknat van de benzine :argue
    Ze zijn nog wel netjes schoon dus de ontbranding is goed.
    Wordt het nu wel een beetje zat zo…
    De accu is 12.24V vol zou dus eigenlijk voldoende moeten zijn..

    Snap er niks van zo heb ik een week nergens meer last van en nu vertikt hij het weer… :hmmz

    Kan ik dus weer beginnen met onderzoek… :angel

    Hij loopt weer :thumb
    En reageerd ook veel beter op het gas (houd niet meer in bij snel gasgeven)
    Vannochtend deed hij alleen nog even moeilijk eerste keer niet starten (na 5sec vond ik het wel genoeg) Tweede keer sloeg hij wel netjes aan.

    Wat is uitgevoerd: :vertag
    Nieuwe Bosch super +3 WR8DC+ Bougies gemonteerd (enkel punts) (de super 4+ 4 punts bougies bewaar ik)
    De verdelerkap nog eens losgehad en de contactpunten waren nog schoon.
    Bougiekabels doorgemeten op Ohm waarde en minimaal tot niets dus die zijn ook goed
    Op de bobine de amp stekkerverbinding opgeschuurd.
    Daarna de sleutel omdraaien en het was starten lopen (binnen 2sec)
    Later die dag nogeens geprobeert en een testritje gemaakt en ging zonder problemen..

    Daarstraks de bougie uit cilinder 1 verwijderd en is nog mooi schoon..

    Klopt het trouwens dat een bosch verdelerkap maar twee contactpunten heeft?? 4 lijkt me logischer :angel heb van de Astra GSI van mn broertje de verdelerkap geleend “Ducellier” systeem en daar zitten wel 4 contactpuntjes in.. maarjah die past natuurlijk niet icm de Bosch systeem bougie kabels die ik er nu op heb zitten, of ik moet zn kabels lenen :jerry

    Vannochtend wou hij weer niet starten :fy1 :argue

    Gister start hij ook niet:
    Gister Gecontroleerd:
    -Bougies losgehad: Waren zwart (teveel benzine/slechte ontsteking??)
    -Bougie cilinder 1 en 2 een beetje vochtig
    -Brandstofpomp relais klikt bij aanzetten contact en klikt weer bij uitzetten contact.
    -Brandstofpomp gaat draaien bij starten van de auto
    -Startmotor gaat gewoon normaal rond en dipt niet in.
    -Accu is voldoende vol 12.2V
    -Tank helemaal vol.
    -Zekeringen in orde
    -Als hij loopt staat er rond de 13.5 volt op de benzinepomp

    Acties uitgevoerd:
    -Contactpunten bougies schoongemaakt (zijn wel bosch super 4 en geen standaard 1 punts bougies)
    -Benzinepomp direct op + accu laat de benzinepomp aanslaan (zou dus goed moeten zijn)
    -Benzinepomp gaat gewoon aan bij starten auto.
    -Aansluitingen benzinepomp opgeschuurd (was geoxideerd)
    -Aarde aansluiting accu op chassis kaal opgeschuurd (was iets roestig)
    -Vanaf de versnellingsbak naar de auto loopt een gloed nieuwe aarde kabel dus moet goed zijn.
    -Gaskleppositiesensor losgehad en opnieuw juist gemonteerd (monteren en daarna tegen de klok in draaien totdat je weerstand voelt en daarna vastzetten met de twee boutjes, als je de gasklep dan opent moet hij gaan klikken en als je de gasklep weer sluit ook)
    (had nog een andere gasklep positie sensor van een astra Gsi C20 8v alleem komen de boutgaten niet overeen en ander Bosch nummer)

    Resultaat:
    Hij liep weer naar 6sec doorstarten
    Na een tijdje stationair te laten lopen de auto uitgezet en daarna weer aan en starte naar 3 sec weer netjes.
    Begon toen hij aan het warmdraaien was echter weer iets te schommellen tussen de 750 en 1000rpm.. gas geven loste dat weer even op.

    Actie voor het stationair probleem:
    -Andere stappenmotor gemonteerd (van de astra gsi)
    Resultaat:
    Daar liep hij slechter op dus de oude weer teruggemonteerd.

    De auto uitgezet en een hapje wezen eten om daarna een testritje te maken:
    En jah hoor weer niet starten :hmmz :sleeping :fy1
    Krijg er wat van :angel

    -Weer alle bougies losgehad.
    -Bougies weer zwart en bij Cilinder 1 en twee iets vochtig.. en uit cilinder 1 kwam wat (benzine)damp
    -Alles weer vastgedraait en het relais en de brandstofpomp middels directe plus weer getest)

    Resultaat nog niet starten–
    -Andere werkende brandstofpomprelais aangesloten (geen verschil)
    Toen was ik het zat en ben ik maar even gaan afkoelen thuis :jerry
    Even in de haynes manual gekeken en daar kom ik het volgende tegen:

    Gecontroleerd:
    punt 4:
    -Bougies vochtig? -Ja iets bij cilinder 1 en 2
    -Verdelerkap beschadigd? – zo te zien niet
    -Verdelerkap vochtig? – niet vochtig zat wel een beetje olie aan de buitenkant (schoongemaakt) De contactpunten (zijn er twee) waren wel geoxideerd dus opgeschuurd tot kaal koper
    -Rotor beschadigd kapot?- van de buitenkant niks vreemds te zien.

    Alles weer aangesloten..
    Resultaat: De auto starte weer

    punt 5:
    De bougiekabel (met zon veer) losgehaald en de auto gestart komt echter geen vonk naar het blok als de kabel in de buurt van de cilinder kop wordt gehouden of ik doe het niet goed???
    Misschien bougie losdraaien in de bougiekabel monteren en dan tegen het blok houden dan.. (probeer ik straks na de formule 1 wel)
    Hij moet igg snel en blauw vonken.. Als hij geel en zwak vonkt ligt het aan de ontsteking.

    Wat ik wel getest heb is per cilinder de bougiekabel lostrekken dan gaat hij op elke cilinder waar ik hem losdraai slechter lopen dus dat zou positief zijn.

    By far the majority of breakdown and
    running troubles are caused by faults in the
    ignition system either in the low tension or
    high tension circuits.
    2 There are two main symptoms indicating
    faults. Either the engine will not start or fire, or
    the engine is difficult to start and misfires. If it
    is a regular misfire, (ie the engine is running on
    only two or three cylinders), the fault is almost
    sure to be in the secondary or high tension
    circuit. If the misfiring is intermittent the fault
    could be in either the high or low tension
    circuits. If the car stops suddenly, or will not
    start at all, it is likely that the fault is in the low
    tension circuit. Loss of power and
    overheating, apart from faulty carburation
    settings, are normally due to faults in the
    distributor or to incorrect ignition timing.
    Engine fails to start
    3 If the engine fails to start and the car was
    running normally when it was last used, first
    check that there is fuel in the petrol tank. If the
    engine turns over normally on the starter
    motor and the battery is evidently well
    charged, then the fault may be in either the
    high or low tension circuits. First check the HT
    circuit.
    4 One of the commonest reasons for bad
    starting is wet or damp spark plug leads and
    distributor. Remove the distributor cap. If
    condensation is visible internally dry the cap
    with a rag and also wipe over the leads. Refit
    the cap. If the engine fails to start due to either
    damp HT leads or distributor cap, a moisture
    dispersant can be very effective. To prevent
    the problem recurring, a proprietry damp start
    product can be used to provide a sealing
    coat, so excluding any further moisture from
    the ignition system. In extreme difficulty, a
    proprietry cold start product will help to start a
    car when only a very poor spark occurs.
    5 If the engine still fails to start, check that
    voltage is reaching the plugs by disconnecting
    each plug lead in turn at the spark plug end,
    and holding the end of the cable with rubber or
    an insulated tool about 6 mm away from the
    cylinder block. Spin the engine on the starter
    motor. Note Do not operate the starter system
    with the plug leads disconnected in any other
    way to that described, or damage to system
    components may result.
    6 Sparking between the end of the cable and
    the block should be fairly strong with a regular
    blue spark. If voltage is reaching the plugs,
    then remove them and clean and regap them.
    The engine should now start.
    7 If there is no spark at the plug leads, take
    off the HT lead from the centre of the
    distributor cap and hold it to the block as
    before. Spin the engine on the starter once
    more. A rapid succession of blue sparks
    between the end of the lead and the block
    indicates that the coil is in order and that the
    distributor cap is cracked, the rotor arm is
    faulty or the carbon brush in the top of the
    distributor cap is not making good contact
    with the spring on the rotor arm.
    8 If there are no sparks from the end of the
    lead from the coil, check the connections at
    the coil end of the lead. If it is in order start
    checking the low tension circuit. Possibly, the
    points are in bad condition. Clean and reset
    them as described in this Chapter, Section 3.
    9 Use a 12V voltmeter or a 12V bulb and two
    lengths of wire. With the ignition switched on
    and the points open, test between the low
    tension wire to the coil and earth. No reading
    indicates a break in the supply from the
    ignition switch. Check the connections at the
    switch to see if any are loose. Refit them and
    the engine should run. A reading shows a
    faulty coil or condenser, or broken lead
    between the coil and the distributor.
    10 Take the condenser wire off the points
    assembly and with the points open test
    between the moving point and earth. If there
    is now a reading then the fault is in the
    condenser. Fit a new one and the fault is
    cleared.
    11 With no reading from the moving point to
    earth, take a reading between earth and the
    distributor terminal of the coil A reading here
    shows a broken wire which will need to be
    replaced between the coil and the distributor.
    No reading confirms that the coil has failed
    and must be renewed, after which the engine
    will run once more. Remember to refit the
    condenser wire to the points assembly. For
    these tests it is sufficient to separate the
    points with a piece of dry paper while testing
    with the points open.
    Engine misfires
    12 If the engine misfires regularly, run it at a
    fast idling speed. Pull off each of the plug
    caps in turn and listen to the note of the
    engine. Hold the plug cap in a dry cloth or
    with a rubber glove as additional protection
    against a shock from the HT supply.
    13 No difference in engine running will be
    noticed when the lead from the defective
    circuit is removed. Removing the lead from
    one of the good cylinders will accentuate the
    misfire.
    14 Remove the plug lead from the plug which
    is not firing and hold it about 6 mm away from
    the block. Restart the engine. If the sparking is
    fairly strong and regular, the fault must lie in
    the spark plug.
    15 The plug may be loose, the insulation may
    be cracked, or the points may have burnt
    away giving too wide a gap for the spark to
    jump. Worse still, one of the points may have
    broken off. Either renew the plug, or clean it,
    reset the gap, and then test it.
    16 If there is no spark at the end of the plug
    lead, or if it is weak and intermittent, check
    the ignition lead from the distributor to the
    plug. If the insulation is cracked or perished,
    renew the lead. Check the connections at the
    distributor cap.
    17 If there is still no spark, examine the
    distributor cap carefully for tracking. This can
    be recognised by a very thin black line running
    between two or more electrodes, or between
    an electrode and some other part of the
    distributor. These lines are paths which now
    conduct electricity across the cap thus letting
    it run to earth. The only answer is a new
    distributor cap.
    18 Apart from the ignition timing being
    incorrect, other causes of misfiring have
    already been dealt with under the Selection
    dealing with the failure of the engine to start.
    To recap, these are that:
    a) The coil may be faulty giving an
    intermittent misfire.
    b) There may be a damaged wire or loose
    connection in the low tension circuit.
    c) The condenser may be faulty.
    d) There may be a mechanical fault in the
    distributor (broken driving spindle or
    contact breaker spring).
    19 If the ignition timing is too far retarded, it
    should be noted that the engine will tend to
    overheat, and there will be a quite noticeable
    drop in power. If the engine is overheating and
    the power is down, and the ignition timing is
    correct, then the carburettor should be
    checked, as it is likely that this is where the
    fault lies.

    Iemand misschien de oplossing of ervaring waar dit aan kan liggen? :thumb wordt er een beetje moe van :angel
    Het lijkt iig door de zwarte bougies op een slechte ontsteking en of teveel benzine..
    Dus vervangen:
    verdelerkap? en maakt het dan nog uit welke? Die er nu opzit van bosch is 119Euro bruto :hmmz
    Rotor?
    Bougiekabels?
    Bosch super 4 bougies vervangen voor standaard 1 punts NGK?
    Bobine?

    andere componenten die een boosdoener kunnen zijn:?
    Bepaalde sensoren die kunnen zorgen voor startproblemen?? (Koelvloeistof temp sensor)
    Brandstofdruk regelaar (las ik in een ander topic!!)

    Tnx voor de hulp :thumb

    RN Carcleaning is ook aanwezig met poetsprodukten. :thumb :vertag

    In reactie op: opel_astr@'s german style kadett project #17311733

    Nog wat fotos van zaterdag :D

    De eerste meters zijn ook weer gemaakt..

    Alleen het volgende probleempje misschien dat iemand weet wat er scheeld.
    Kreeg hem gister met geen mogelijkheid aan startmotor draaide netjes en goed rond maar kreeg geen ontsteking (accu was gewoon vol 12.2V).. bij terugdraaien van de sleutel van het contact hoor je ook even dat hij even ontsteking krijgt.
    Benzinepomp stekkers nagekeken/losgehad en Benzinepomprelais stekker losgehad en weer vastgezet.. (niet geluisterd of hij klikt)
    De bougiekabels en andere stekkers ook losgehad.
    multimeter elders opgehaald omdat ik die niet voorhanden had en toen starte hij wel weer.. :hmmz
    Later op de avond nog eens geprobeert en starte na 4sec wel gewoon.

    Alleen als hij goed warm is en je voor het stoplicht staat schomeld hij soms iets in de toeren en als je dan gas wil geven valt hij dood in de toeren en gaat dan heel erg schommellen en valt dan uit..
    Kreeg de auto zo snel ook niet meer aan.. naar de zijkant gedrukt en kreeg hem toen wel aan..
    Hetzelfde had ik toen ik de auto weer thuis had staan en stationair liet lopen.. bij (rustig) gasgeven (rond de 2000 toeren viel me op) valt hij compleet dood en uit.. kreeg hem daarna na 2x starten en uitvallen wel weer aan..

    Iemand een idee? Te weinig benzine imspuiting/te warm/?? :vertag

    Het filter is nu zwart dus valt niet op en er zit hetzelfde gaatjes motief gaas is zoals ook boven in de grill zit.

    De velgen passen niet aan de voorkant zit met de zijkant velg tegen de remklauw aan, dus moet daar nog spacers voor bestellen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 363)