opel4ever

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 129)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: @#$#@@##$ #17542037

    Bij mij ook,

    Ging naar de bios in eindhoven, zijn smalle pakeerplaatsen en normaal gesproken neem ik mijn calibra niet mee naar de stad, maar nu dacht ik van, wat kan er gebeuren, en JA hoor hoppa een kras erin, je ziet precies waar ze de sleutel erin hebben gezet :swear

    In reactie op: Volledig remsysteem #17539737

    origineel gepost door 1llusion
    Beste Setup is nog altijd in mijn ogen voor voor 308 MM van de Astra OPC.
    In combinatie met je standaard >95 remklauwen van de Calibra V6.

    Je moet alleen dan een ander bracket voor je klauwen hebben.
    Deze kan je bij mathijsen kopen of van een bepaald type saab af rukken.

    Goede schijven en blokken, doen het hem dan vooral.
    want hoe goed deze setup ook is, als je gaat bezuinigen op de blokkies en de schijfies, dan is het nog niks.
    Met remmen is het zo dat je nooit beter kan remmen dan dat het slechtste component toe laat.

    Als je toch bezig ben, gelijk even de klauwen met een revisie setje onderhanden nemen.

    Girling is ook een optie, totdat de schijven niet meer leverbaar zijn.
    Ook als je snel nieuwe schijven nodig hebt, en je hebt 1 adresje, en die heeft ze even niet, dan staat je wagen een paar dagen tot weken stil. 308 is allemaal origineel fabrieksspul.
    makkelijker voor upgrades door tunersbedrijven zoals EBC(Al hoor je daar ook tegenstrijdige berichten over).

    En wil je beter, dan zal je moeten gaan zoeken naar een speciaal systeem, of de hobbykamer in moeten en kijken welke standaard spullen nog meer PAS TE MAKEN ZIJN.

    Het verschil tussen Girling en OPC, en net zo groot als tussen Standaard en Girling.

    Schijven zijn nog genoeg aan te komen,

    porsche systeem remt nog beter, dus kunnen zo wel doorgaan, maar qua prijs kwaliteit verhouding, ben je voor rond de 250 euro met girlings klaar. en vindt het opc systeem veel te duur, ten opzichte wat je ervoor terug krijgt.

    Kijk het zal echt wel beter remmen, maar wanneer gebruik je die extra capaciteit?

    In reactie op: Volledig remsysteem #17539734

    Ik zou zeggen probeer het uit he,

    Maarja zo vaak kom je er niet :jerry

    In reactie op: Volledig remsysteem #17539732

    Whahahahaaaah pwnd ,

    :jerry

    In reactie op: Calibra C20LET. #17540208

    origineel gepost door robbyrood
    Uh, Arjan, mijn Calibra kwam met een beetje sneeuw met een niet werkende 4×4 , de drempel van mijn parkeerplaats niet eens meer op…..had alleen maar wielspin…dus persoonlijk zou ik dan toch iets van tractie controle willen hebben.
    Lijkt er op dat de balans (als je ook wel eens met F3 bezig bent geweest) van de Calibra anders is als een Kadett, lijkt dat die meer wieldruk hebben aan de voor kant….

    Puur kwestie van rustig aan doen, en goede bandjes kan helpen, ben het met je eens dat 4×4 beter is, maar om nu te zeggen en je er niet mee kunt rijden das wel erg ver gezocht. Hij kan misschien overwegen om er een spaire diff. erop te zetten.

    In reactie op: Schakelweg verkorter #17536501

    Lol dan heb jij toch een aparte v6 gereden, hij zit toch echt rechts en dan naar beneden

    In reactie op: Wielkasten uit laten rollen voor #17539288

    Zodra de auto klaar is met de as correctie neem ik contact met je op.

    Alvast bedankt

    In reactie op: Wielkasten uit laten rollen voor #17539286

    origineel gepost door c-dett16v
    ik heb een rol om uit te rollen, die je best ff mag lenen.

    Is het makkelijk te doen dan?

    In reactie op: Wielkasten uit laten rollen voor #17539285

    origineel gepost door XeRo
    2 sec zoeken op google… http://www.dreamworkscartuning.nl/uitrollen-wielkasten-zonder-spuiten.html

    die had ik ook al gevonden tnks

    In reactie op: Ik hoor iets… #17536531

    dat stjk stjk is hoogstwaarschijnlijk die domme hitteschildjes, die kunnen nogal eens tegen de schijf aanlopen, een heel vervelend geluid, en terugbuigen en het is weg

    In reactie op: ? Nieuwe Opel Calibra #17535526

    Dus met andere woorden,

    een calibra met een vermomming

    Dus even goed lezen wat er in de tekst staat.

    In reactie op: ? Nieuwe Opel Calibra #17535525

    Een mule is een auto met een neutraal koetswerk (vaak het voorgaande model of een groter/kleiner model) van hetzelfde merk.
    Een mule is bedoeld voor prototypes van nieuwe auto’s. Op de mule wordt de techniek van een nieuwe auto getest. Het neutrale koetswerk dient als camouflage. Dit wordt gedaan omdat de nieuwe auto nog op de markt moet komen en de fabrikant het uiteindelijke verkoopmodel vaak pas wil onthullen als het ook te koop is. Door het een neutraal koetswerk te geven, liefst door het op een veel voorkomend model te laten lijken, hopen de fabrikanten dat autojournalisten de mule niet voortijdig ontdekken.

    In reactie op: Nieuwe aankoop: Calibra V6 DTM #17521514

    weet niet, maar hij is wel van dasmoerf geweest

    In reactie op: vraag c20let #17502053

    origineel gepost door skinsdale
    ik heb geen eds pijpkit lees bovenaan

    Luister kerel ik probeer je te helpen, maar je snapt mijn tekst niet, ik heb het over de air INTAKE mtech eds whatever die zijn hetzelfde en niet die buizen,

    Maaruh succes, zoek het zelf maar op

    In reactie op: Nieuwe aankoop: Calibra V6 DTM #17521508

    Ha, ik zag het al op de terugweg, die gast helemaal op en neer wiebelen, komen we thuis aan, ik zeg meteen, hup die dingen eronderuit.

    Maaruh hoe bevalt de opc?

    In reactie op: Nieuwe aankoop: Calibra V6 DTM #17521505

    origineel gepost door turbootje
    staat netjes , maar vond de dz veel dikker ogen , maar dat is smaak

    Hee,

    Ja kan misschien wel, maar voor elke dag mee te rijden kunnen die dz velgen echt niet hoor.

    Wat een stuiterbak was het zeg met die veerwegbegrenzers, leek wel een kart.

    Hebben we er meteen onderuitgehaald, en met die le mans velgen rijd ide echt lekker straks in de bocht.

    En nu moet pSi nog leren poetsen!

    In reactie op: Nieuwe aankoop: Calibra V6 DTM #17521498

    Denk dat er een bevestigingsdopje loszit, zal dalijk wel eens kijken bij psi, lijkt er wel op

    In reactie op: Nieuwe aankoop: Calibra V6 DTM #17521496

    op welke foto kun je dat zien?

    In reactie op: vraag c20let #17502049

    Lijkt wel een beetje op lekkage,

    Maar je gaat dus van 60 naar 50 mm?

    Misschien dat je van de mtech intake een stuk af moet zagen zodat die ook 60 mm rond word, bij die van eds zit ook een vernauwing op die je eraf kunt halen ale je een dikker buizensysteem erop zet.

    In reactie op: Mijn Calibra (update18 sept) #17516975

    hee is al een voorruitgang, maar zal ik je nog een tip geven, die kunststof strips aan de zijkanten met silliconespray behandelen, daar knallen ze van op en krijgen zo voor een tijdje de orginele donkere kleur erdoor terug.

    In reactie op: Abs lampje #17515619

    Sensor kan de nokken niet lezen, misschien vuil wellichtde sensors schoonmaken en nokken vrij maken van vuil.

    Meestal lost dit het wel op.

    In reactie op: 21-22-23 augustus 2009 Sevenum!! Opel Power Nederland #17448551

    Wij van CDT vonden het een geslaagde meeting.

    Alleen de DJ kan beter een cursus plaatjes draaien nemen, Sjonge jonge wat was die slecht.

    Zaterdag na 1 uur was het beter, maar toen draaide volgens mij iemand anders.

    Verders heb ik van de organisatie vernomen waarom ze zo streng moeten zijn met open vuur. Dus kan dat ook niet getollereerd worden.

    De auto’s op het terrein die rondreden vond ik wel iets hebben, alleen moeten ze zichzelf wel aan de snelheid houden. Beetje duitse meeting taferelen. Tis alleen moeilijk om een flitskast op het terrein te zetten.

    Verders een leuke meeting met leuke auto’s

    heb geen respect voor mensen die roepen dat er geen mooie auto’s op het veld staan. Elke Opel is voor ieders persoon uniek op de wijze dat ze het terrein op komen en dat ze het weekend er blijven.

    Mensen die graag full tuned auto’s willen bekijken, moeten maar naar het over commerciele assen of full speed gaan.

    OPN klasse meeting!king:

    In reactie op: Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur? #17498449

    :)

    In reactie op: vraag c20let #17502044

    Sorry hoor maar ik snap er helemaal niks van, eerst even je zinnen beter maken:wtf

    In reactie op: Turbo hapert tussen 4 en 5 duizend toeren? #17502119

    bougies, afstand niet goed?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 129)