Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij mij ook,
Ging naar de bios in eindhoven, zijn smalle pakeerplaatsen en normaal gesproken neem ik mijn calibra niet mee naar de stad, maar nu dacht ik van, wat kan er gebeuren, en JA hoor hoppa een kras erin, je ziet precies waar ze de sleutel erin hebben gezet :swear
origineel gepost door 1llusion
Beste Setup is nog altijd in mijn ogen voor voor 308 MM van de Astra OPC.
In combinatie met je standaard >95 remklauwen van de Calibra V6.Je moet alleen dan een ander bracket voor je klauwen hebben.
Deze kan je bij mathijsen kopen of van een bepaald type saab af rukken.Goede schijven en blokken, doen het hem dan vooral.
want hoe goed deze setup ook is, als je gaat bezuinigen op de blokkies en de schijfies, dan is het nog niks.
Met remmen is het zo dat je nooit beter kan remmen dan dat het slechtste component toe laat.Als je toch bezig ben, gelijk even de klauwen met een revisie setje onderhanden nemen.
Girling is ook een optie, totdat de schijven niet meer leverbaar zijn.
Ook als je snel nieuwe schijven nodig hebt, en je hebt 1 adresje, en die heeft ze even niet, dan staat je wagen een paar dagen tot weken stil. 308 is allemaal origineel fabrieksspul.
makkelijker voor upgrades door tunersbedrijven zoals EBC(Al hoor je daar ook tegenstrijdige berichten over).En wil je beter, dan zal je moeten gaan zoeken naar een speciaal systeem, of de hobbykamer in moeten en kijken welke standaard spullen nog meer PAS TE MAKEN ZIJN.
Het verschil tussen Girling en OPC, en net zo groot als tussen Standaard en Girling.
Schijven zijn nog genoeg aan te komen,
porsche systeem remt nog beter, dus kunnen zo wel doorgaan, maar qua prijs kwaliteit verhouding, ben je voor rond de 250 euro met girlings klaar. en vindt het opc systeem veel te duur, ten opzichte wat je ervoor terug krijgt.
Kijk het zal echt wel beter remmen, maar wanneer gebruik je die extra capaciteit?
Ik zou zeggen probeer het uit he,
Maarja zo vaak kom je er niet :jerry
Whahahahaaaah pwnd ,
:jerry
origineel gepost door robbyrood
Uh, Arjan, mijn Calibra kwam met een beetje sneeuw met een niet werkende 4×4 , de drempel van mijn parkeerplaats niet eens meer op…..had alleen maar wielspin…dus persoonlijk zou ik dan toch iets van tractie controle willen hebben.
Lijkt er op dat de balans (als je ook wel eens met F3 bezig bent geweest) van de Calibra anders is als een Kadett, lijkt dat die meer wieldruk hebben aan de voor kant….Puur kwestie van rustig aan doen, en goede bandjes kan helpen, ben het met je eens dat 4×4 beter is, maar om nu te zeggen en je er niet mee kunt rijden das wel erg ver gezocht. Hij kan misschien overwegen om er een spaire diff. erop te zetten.
Lol dan heb jij toch een aparte v6 gereden, hij zit toch echt rechts en dan naar beneden
Zodra de auto klaar is met de as correctie neem ik contact met je op.
Alvast bedankt
origineel gepost door c-dett16v
ik heb een rol om uit te rollen, die je best ff mag lenen.Is het makkelijk te doen dan?
origineel gepost door XeRo
2 sec zoeken op google… http://www.dreamworkscartuning.nl/uitrollen-wielkasten-zonder-spuiten.htmldie had ik ook al gevonden tnks
dat stjk stjk is hoogstwaarschijnlijk die domme hitteschildjes, die kunnen nogal eens tegen de schijf aanlopen, een heel vervelend geluid, en terugbuigen en het is weg
Dus met andere woorden,
een calibra met een vermomming
Dus even goed lezen wat er in de tekst staat.
Een mule is een auto met een neutraal koetswerk (vaak het voorgaande model of een groter/kleiner model) van hetzelfde merk.
Een mule is bedoeld voor prototypes van nieuwe auto’s. Op de mule wordt de techniek van een nieuwe auto getest. Het neutrale koetswerk dient als camouflage. Dit wordt gedaan omdat de nieuwe auto nog op de markt moet komen en de fabrikant het uiteindelijke verkoopmodel vaak pas wil onthullen als het ook te koop is. Door het een neutraal koetswerk te geven, liefst door het op een veel voorkomend model te laten lijken, hopen de fabrikanten dat autojournalisten de mule niet voortijdig ontdekken.weet niet, maar hij is wel van dasmoerf geweest
origineel gepost door skinsdale
ik heb geen eds pijpkit lees bovenaanLuister kerel ik probeer je te helpen, maar je snapt mijn tekst niet, ik heb het over de air INTAKE mtech eds whatever die zijn hetzelfde en niet die buizen,
Maaruh succes, zoek het zelf maar op
Ha, ik zag het al op de terugweg, die gast helemaal op en neer wiebelen, komen we thuis aan, ik zeg meteen, hup die dingen eronderuit.
Maaruh hoe bevalt de opc?
origineel gepost door turbootje
staat netjes , maar vond de dz veel dikker ogen , maar dat is smaakHee,
Ja kan misschien wel, maar voor elke dag mee te rijden kunnen die dz velgen echt niet hoor.
Wat een stuiterbak was het zeg met die veerwegbegrenzers, leek wel een kart.
Hebben we er meteen onderuitgehaald, en met die le mans velgen rijd ide echt lekker straks in de bocht.
En nu moet pSi nog leren poetsen!
Denk dat er een bevestigingsdopje loszit, zal dalijk wel eens kijken bij psi, lijkt er wel op
op welke foto kun je dat zien?
Lijkt wel een beetje op lekkage,
Maar je gaat dus van 60 naar 50 mm?
Misschien dat je van de mtech intake een stuk af moet zagen zodat die ook 60 mm rond word, bij die van eds zit ook een vernauwing op die je eraf kunt halen ale je een dikker buizensysteem erop zet.
hee is al een voorruitgang, maar zal ik je nog een tip geven, die kunststof strips aan de zijkanten met silliconespray behandelen, daar knallen ze van op en krijgen zo voor een tijdje de orginele donkere kleur erdoor terug.
Sensor kan de nokken niet lezen, misschien vuil wellichtde sensors schoonmaken en nokken vrij maken van vuil.
Meestal lost dit het wel op.
24 augustus 2009 om 10:50 In reactie op: 21-22-23 augustus 2009 Sevenum!! Opel Power Nederland #17448551Wij van CDT vonden het een geslaagde meeting.
Alleen de DJ kan beter een cursus plaatjes draaien nemen, Sjonge jonge wat was die slecht.
Zaterdag na 1 uur was het beter, maar toen draaide volgens mij iemand anders.
Verders heb ik van de organisatie vernomen waarom ze zo streng moeten zijn met open vuur. Dus kan dat ook niet getollereerd worden.
De auto’s op het terrein die rondreden vond ik wel iets hebben, alleen moeten ze zichzelf wel aan de snelheid houden. Beetje duitse meeting taferelen. Tis alleen moeilijk om een flitskast op het terrein te zetten.
Verders een leuke meeting met leuke auto’s
heb geen respect voor mensen die roepen dat er geen mooie auto’s op het veld staan. Elke Opel is voor ieders persoon uniek op de wijze dat ze het terrein op komen en dat ze het weekend er blijven.
Mensen die graag full tuned auto’s willen bekijken, moeten maar naar het over commerciele assen of full speed gaan.
OPN klasse meeting!king:
6 augustus 2009 om 08:41 In reactie op: Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur? #17498449
:)
Sorry hoor maar ik snap er helemaal niks van, eerst even je zinnen beter maken:wtf
bougies, afstand niet goed?
-
AuteurBerichten