Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Quote:origineel gepost door Spijkcity
Is deze eigenlijk wel in Nederland uitgebracht
in Station of normale uitvoering?Hallo,
Ik denk het niet, er zijn er door Irmscher maar 8 stuks van gemaakt.
Waaronder 3 x een Station, echt zeldzaam dus!
Groetjes, Joche
maar probeer nog wel wat want geloof niet dat het goed gaat komen met dat onderdeelnummer:jerry [/quote]
Hallo,
Als ik het goed is, zit er aan de binnenkant van je paneel een klein stickertje, met de benaming van de lijst en paneel.
Dat kan ik mij nog vaag herinneren, bij mijn ombouw naar leder.
Ik heb hier nog wat panelen liggen van de Vectra Facelift, als ik morgen even tijd heb, zal ik er eens naar kijken of dit ook bij deze het geval is.
Bij het monteren kijk je daar niet naar, dan ben je te druk met het resultaat ;)
Groetjes, Joche
Is heel simpel om ze er van af te krijgen ( en niet zoals Willem zei )
Je neemt een boortje ( 10mm) en boort hem aan de achterkant een klein stukje uit tot het omgekrulde stukje plastic weg is.
Dan valt ie er zo af.
En er weer op met een druppie kit ! [/quote]Hallo,
Kit is goed, plus een ijzeren ringetje, met een klein zelftappertje.
Dan valt die er niet meer af.
Groetjes, Joche
origineel gepost door wim-v6
Rood, is ook wel cool, heel erg audi / seatWillem
En Opel ;):)
Groetjes, Joche
Hallo,
Blauwe leds is voor een ander merk ;) deurspoiler vind ik oerlelijk :puke :puke :puke
Groetjes, Joche
origineel gepost door McLambo
Ik weet wel dat ik niet zo snel meer een Opel van de eerste serie koop bij een nieuw model. Blijkbaar hadden ze de techniek nog niet zo onder controle.Hallo,
Dat zij ik toen ook, 7 jaar geleden toen ik mijn Vectra C kocht :), kinderziektes hou je toch ;)
Nu heb ik toch weer het zelfde gedaan, ondanks de kinderziektes die ook dit model wel heeft, maar spijt heb ik er echt nog niet van :cool: ;)
Groetjes, Joche
origineel gepost door McLambo
Wat mij opvalt is de hoeveelheden zwarte tape en ongelijke lengtes van de kables dichtbij de stekker; net of er al een keer een nieuwe opgezet is.Hallo,
Dat met de ABS stekker kan kloppen, daar is een modificatie voor geweest, dit betreft de eerste type’s van de Vectra C.
De stekker word/werd dan vervangen, ik had er toen ook wel eens last van, ik trok dan de stekker er een keer af en alles deed het dan weer :)
Bij mij ging dan het ABS lampje ook branden, en de auto bleek dan ook vaak niet meer starten!
Ik heb de modificatie toen niet laten doen, omdat de komplete stekker er af werd geknipt, en er een nieuwe weer aan werd geprutst :o :cry ( dat is teminste mijn mening).
Groetjes, Joche
origineel gepost door McLambo
Bedankt voor de tip! ik heb hem nu bij brezan gehaald, met korting (vaste klant) . Is ook SKF. kostte me 230. Mijn pa heeft hem vervangen. Kost me een chineesje:-)toch altijd minder dan de 550 die de opel dealer van me wilde ontvangen :-/
Hallo,
Geen dank, ik heb mijn antwoord nog even aangepast met een Ebay-link, ze zijn nu al aardig goedkoper geworden.
Wel even op de bestelnummer letten, Opel/Vauxhall gebruikt in de latere Vectra’s, namelijk andere stekkers!
Groetjes, Joche
origineel gepost door McLambo
Beste Vectra-Vrienden!Morgen wil ik weer even langs de opel om de foutcodes opnieuw uit te laten lezen, maar als er iemand nog tips heeft, dan ben ik daar zeer dankbaar voor.
Het betreft een Z18XE GTS uit Jan 2003.
Hallo,
Ik denk ook, dat je foutmelding even moet laten ressetten.
Ik hoop het niet voor jouw :wors, maar als je nog eens zo’n lager moet vervangen, kijk dan eens op de Engelse Ebay site!
Daar heb ik destijds ook de achterwiellagers voor mijn Vectra C gekocht, bij een Vauxhall Dealer, deze koste mij toen Euro 180,- inclusief de verzendkosten naar Nederland.
Dit zijn Originele lagers, van Opel/Vauxhall (SKF) ;)
Groetjes, Joche
origineel gepost door OPelc
Je kan er gewoon een andere inzetten als je wilt, maar het kost waarschijnlijk wel tussen de 300 en 500 euro (als je iets op ebay kan vinden tenminste).Hallo,
Zo simpel is dat niet, ligt maar net aan de radio die er in zit!
Groetjes, Joche
origineel gepost door Captain Pervert
Moet je daarvoor het hele dashboard slopen, of alleen een gedeelte?
Zijn er geen ‘3rd party’ producten die je erin kan hangen?Dit zit er nu in:
Hallo,
Het hele dasboard hoef je er niet voor te slopen, maar een kleurendisplay, gaat met deze radio niet lukken!
Groetjes, Joche
Maar een magneet is wel een goed ideetje :thumbup [/quote]
Hallo,
Hou de magneet dan ook even op de spatschermen, je zult verstelt staan ;)
Groetjes, Joche
de c1 heeft een stalen moterkap, de c2 een aluminium kap, dus geen gasveer meer nodig ,minder gewicht he:D [/quote]
Hallo,
De C1 heeft ook een aluminium motorkap ;), die van mij toen in ieder geval wel :):P;)
Groetjes, Joche
Hallo,
Plus nog een navigatie DVD, voor de Opel Insignia ;)
http://link.marktplaats.nl/299036623
Groetjes, Joche
Hallo,
Hier nog een mooie gril:) ;), deze heeft korte tijd in mijn toenmalige Vectra C gezeten ;)
http://link.marktplaats.nl/299050237
Groetjes, Joche
origineel gepost door sw_reijnders
Ik meen dat station’s andere lengte van dempert had . . . maar pin me dr niet op vast.
Tis iig iets om even goed uit te zoeken!!!Hallo,
Dat klopt, de bouwform is totaal anders, deze passen niet op de Sedan of GTS.
Groetjes, Joche
origineel gepost door Green-Hornet
Als je een YH blok(DGI) heb,heb je nergens last vanNiet te vroeg juichen ;), alle 2.2 dus ook de YH hebben/kunnen hier last van krijgen, is een veel voorkomend probleem.
Als je een beetje Duits kunt, moet je maar is op het Duitse MT-forum zoeken.
En zo staan er nog wel meer op:thumbdown
Groetjes, Joche
het is wel helaas zo dacht ook van niet
zie link http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=103307
het was mijn vectra de dvd90 deed het gelijk na het inbouw zonder enige melding en die kwan ook uit een demontage auto [/quote]Hallo,
Die link zegt mij niets, wie zegt mij dat de radio niet eerst vrijgeschakeld is bij het demontagebedrijf, de meeste demontagebedrijfen zijn hier nu wel van op de hoogte.
Ik heb na mijn inbouw van de NCDR-2013, nog een NCDR-2015 met CID + Telematik gekocht, deze was al uitgebouwd en ook netjes vrijgeschakeld.
Deze kwam ook, bij een demontagebedrijf weg.
Groetjes, Joche
origineel gepost door Simaan
Klopt met dat system kon het omdat de radio een eigencode had maar met nieuwe systeem kan dat niet en dat weet ik 100% omdat de radio met de auto samen gekoppeld wordt en niet met en extra radiocode maar gewoon met securtycode maar dit is wat ik weet mischien dat er mensen zijn die een manier hebben uitgevonden wie weetHallo,
De NCDR-2013 en NCDR-2015 hebben geen eigen code hoor, deze zijn gelijk aan de nieuwere radio’s, dus met Security-Code!!!
Daarom staat er bij deze radio’s, ook allemaal xxxx op de Carpas bij de radiocode:)
Groetjes, Joche
opel4all
laast een een paar weken geleden
heb ik voor mijn astra h een cd70 en cid gekocht
waarvan het security code niet bekend was
het lukte gewoon allen het code index werd gedaan met de tech2 meer niet
als je gewoon een compleet set uit 1 auto eruithaal kan je zo in een andere auto plaatsen alleen wat ik al zei de code index moet uitgevoerd worden
en dan klaar is kees [/quote]Hallo,
Dan heb je gewoon een set gekocht die al vrijgeschakeld was, dus was je de Security-Code daarvoor ook niet nodig, omdat die er dus al niet meer inzat.
Daarna heb je hem geprogrameert in je eigen auto, daarvoor ook de Code Index.
Als ik de set nu uit je auto haal/steel:D, dus zonder dat ik de Security-Code ken, krijg ik hem na inbouw in mijn auto niet meer op de Originele manier werkend :thumbdown
Groetjes, Joche
origineel gepost door Simaan
Ik hoop dat je het zeker weet uit mijn ervaring kan dat niet maar zal het morgen direct proberen kijkenn wat de tech2 doetHallo,
Dat weet ik zeker, dit ging toen om een NCDR-2013 met CID, deze kocht ik bij een autodemontagebedrijf.
Deze was niet vrijgeschakeld, ik heb hem toen in mijn Vectra gebouwd en geprogrameerd met de bijgeleverde Security-Code!
Daarna vrijgeschakeld, en geprogrameerd met mijn eigen Security-Code.
Groetjes, Joche
dus met een niet goed gedemonteerde radio kan je nog wel iets?! [/quote]
Hallo,
Ja dat kan wel, maar is omslachtig, dus niet plug and play :thumbdown
Wat wel kan is het volgende, als je bijvoorbeeld een kompleet uitgebouwd systeem kan kopen dus een Navi-Radio + CID/GID display uit de zelfde auto.
En deze is niet vrijgeschakeld, maar je hebt de Security-Code er bij gekregen, dan kun je deze wel vrijschakelen in je eigen auto :thumbup
Daarvoor bouw je het systeem in je eigen auto, je programeert het met de verkregen Security-Code, en zet deze daarna weer terug in levertoestand.
Daarna programeer je hem met je eigen Securiy-Code, zo heb ik dat destijds ook gedaan, met mijn achteraf ingebouwde systeem in mijn Vectra :) ;)
Groetjes, Joche
origineel gepost door c-dett16v
ik heb ook een diesel en het lukte mij met de plaat nog onder de auto!!Ja dit lukt ook wel, maar bij de benzine uitvoeringen kan je zo de dop eraf draaien, en je bent klaar :)
Groetjes, Joche
origineel gepost door speaker
Je moet hem toch loskoppelen met de tech2 ??Hallo Peter,
Ja dit klopt.
Groetjes, Joche
dat is verleden tijd
er zijn nou genoeg bedrijven die het alsnog in afleverstatus kunnen zetten [/quote]Hallo,
Ja dat kan, maar dit kan niet iedereen, en de Opel Dealer doet dit ook niet.
Groetjes, Joche
-
AuteurBerichten