Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
T blijven compromissen Midnight, zeker jammer dat de constructie van voor niet ook achter is gebruikt
Ik weet dat Gore ook kabels maakt voor industrieel gebruik, ik meen voor lasrobots, waarbij kabelbreuk heel lang uitblijft. Zijn gevlochten kabels met een teflon mantel, maar waar die te ‘krijgen’ zijn, ik ben er nog niet achter…Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Andydc heeft het over diesel, dus zal het een externe pomp zijn. Het lijkt of de brandstofdruk het af laat weten. Je zou kunnen kijken of je brandstoffilter niet vervuild is, al weet ik niet of een diesel daar deze symptomen laat zien, ik heb zelf een benzine met dezelfde symptomen en dat was met een nieuw filter opgelost. Benzine is wat dat betreft iets anders. Je kunt ook kijken naar je EGR, of die vervuild is. Laat je vorderingen weten, ok denk graag mee envee leren er ook weer van!! Succes in ieder geval!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe lang ben je ermee bezig geweest Dolby? En heb je gesoldeerd of met knijpschoentjes?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hey Speedswitch, Forté zeg jij? Ik was zoiets al van plan, maar was nig op zoek naar een spulletje wat ècht werkt, dus ben benieuwd!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die krijg je niet in de rubber tule, is te stug in de korte bocht die de kabels moeten maken en de tule is te nauw
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die breuk blijft wel uit hoor, draden weer even tevoorschijn halen en strak inwikkelen met isolatietape, dan kunnen ze nog wel buigen, maar niet knikken….
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gisteren heb ik het brandstoffilter vervangen, en het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Vanmiddag heb ik een proefritje gemaakt en hij geeft geen krimp, ook niet bij 140 km/u… Zal ook de computer even resetten, als het dan weer optreed dan heb ik verse data. En ook eens kijken wat de egr meldingen gedaan hebben
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Thank speedswitch!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Er zitten twee sparingen in de zuiger, als je daar een punttang in zet en gewoon goed knijpt, kun je met er op te drukken de zuigers terugdraaien. Schiet je eraf met je tang dan zit je niet in je rubbers
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[quote=”
Mocht je overigens in de omgeving van Gouda wonen dan wil ik eventueel wel helpen met uitlezen. Heb een op-com, en als je het probleem kunt reproduceren met de laptop eraan kan dat nuttige info geven.[/quote]Dat zou mooi zijn, ik kom uit Zoetermeer dus dat is in de buurt. Bedoel je de op-com erop en dan gaan rijden tot t euvel weer optreed?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ga eerst eens het brandstoffilter vervangen, dat kost de kop niet, zal dan ook ff resetten. Testritje en als ie dan goed blijft opnieuw uitlezen, kijken wat er van over blijft. Hij blijft op de binnenwegen gewoon goed lopen, maar als ik boven de negentig kom dan begint het gedonder. En dan treedt t ook rond de tachtig op. Ga ik dan weer de binnenwegen op met 70 a 80, dan gebeurt er eigenlijk niks vreemds meer…
@Wim het is een naar binnen openende egr met vlakke voet, heeft daar dus geen probleem mee, is wel weer een blindflensje met 1 gatBrandstof filter rond een jaar geleden, zou toch niet alweer vervangen moeten worden? In ieder geval bedankt voor t meedenken.
hey Speedswitch,
Het probleem is niet constant; opeens houd de auto in en zakt terug tot rond de 80 km/u. Even de koppeling in en hij trekt weer door. Als ik zorg dat ik niet boven de tachtig kom is er geen probleem en treed het probleem onderweg ook niet op. Ik heb het probleem eerder gehad en heb toen de egr afgeblind waarna het probleem over was. Wel af en toe een motorstoringslampje, maar je weet waar dat dan vandaan komt. Stationair en in de stad loopt de motor ronduit mooi, nik s op aan te merken. Bougies zien er goed uit, (een is er iets donkerder), dus verder eigenlijk geen problemen.Hier issie dan, m’n meestal trouwe Zaffi, een élégance met X16XEL II

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
10 april 2014 om 20:12 In reactie op: Originele plaats van de servomotor van de cruise-control #18228283Hoi Gose,
Is niet zo heel erg, als je de moeite zou willen nemen toch even te kijken, heel graag. Laat me wel even weten hoe of wat; ik ga morgen ook eens kijken of ik die gaten kan vinden. De info is al waardevol!Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
10 april 2014 om 05:30 In reactie op: Originele plaats van de servomotor van de cruise-control #18228280Aha, dus eigenlijk precies waar bij mij een afgedopte stekker ligt… Is in ieder geval een stekker voor de CC; weet jij toevallig hoe lang die bowdenkabel van de CC is? Ik weet namelijk een CC ergens uit te slopen, maar dat is een Omega dus met een korte kabel… Als ik dan geen lange kabel kan vinden dan is ’t ook zonde van m’n centen. Wat vraag je voor die beugel evt.?
Zou eens kijken naar de slang tussen brandstofpomp en het deksel van de brandstoftank… Die was bij mij gescheurd, gaat je Zaffie heel raar van doen… Als t een klein gaatje (nog) is, kan de pomp geen druk meer opbouwen waardoor de motor in noodloop gaat
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Stuur me ff een pb…
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Hoi harriastra,
Ik weet precies wat je bedoeld, mijn zafira heeft er een. Het is een soort ronde slee waarmee je het reservewiel zo de beugel op je foto opduwd, werkt buiten dat het je reservewiel vasthoud erg makkelijk. Lijkt me weinig te moeten kosten, t is gewoon een stuk plastic. Ik zou gewoon ff op de sloop kijken…Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
AHA!! 1-0 voor Opel-Maus dus, haha!!! Nou mooi dat je probleem is opgelost Dennis! trouwens, zo’n ding heet een bussluis, geen verkeersdrempel… :P
Dennis, brandstofleiding zit in de tank, kijk effe op de rail of je brandstofdruk hebt, zo niet dan is de brandstofleiding in de tank een mogelijkheid, maar dan moet waarschijnlijk wel je tank eronderuit…
brandstofslang in de tank gescheurd….. Onvoldoende brandstofdruk dus inhouden, mm compenseert dit waardoor verbruik hoger word… etc. Was tenminste het geval bij mijn zafira….
Is t nog gelukt? ik heb overigens een lade onder een stoel met hoogteverstelling…
heb m gevonden, voor de liefhebber: 820348, € 12,85 kost de creatie…
Nee, bij mijn weten is dat het geval als je de brandstofdrukregelaar in de tank hebt; dat is bij de x16xel niet het geval. Ik heb een werplaatshandleiding waar ook maar een slang is afgebeeld.
De genoemde slangen zijn ook de slangen die buiten de tank zitten; de slang die ik zoek zit in de tank…
Groet,
Maurice
-
AuteurBerichten