Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Iedere week olie controlleren, da’s standaard bij een wat oudere wagen, in jouw geval zou ik even iedere dag controlleren voor de zekerheid.
15 maart 2011 om 18:54 In reactie op: hoe maak ik bij een Astra H station een 12V contactdoos acht #17826394Tenzij ze de nen normen veranderd hebben sinds ik van school af ben(gebeurd regelmatig) is het altijd nog zo dat bij een flexibele meerarderige kern altijd een stap lager gekozen moet worden.
Ik heb overigens ook geen 12V in de baggageruimte van mijn astra H stationwagon zitten.
Mark
15 maart 2011 om 18:44 In reactie op: hoe maak ik bij een Astra H station een 12V contactdoos acht #17826392Bij 230 volt heb je een massieve kern, bij 12V auto’s gebruik je een flexibele(meeraderige) kern en is de max stroom die je er veilig doorheen kan voeren lager(is overigens ook zo als je op 230V een flexibele(meeraderige) kern gebruikt.
dus als je een 12V aansluiting achterin de astra maakt die afgezekerd is met 10A moet je 1,5 kwadraat gebruiken, ook goed opletten of de draad niet ergens tegenaan schuurt want dat kan op den duur kortsluiting veroorzaken.
Mark
dorpel sierstips besteld.
Ben benieuwd of het er een beetje netjes uitziet als het er straks opzit.
En met plastishine de bestuurdersdeur onder handen genomen, dat was wel nodig ook.[rquote=1891147&tid=144515&author=Astra_DLS]Geen idee wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb.. Wat gebeurt er als je dat niet doet?? Slechte remwerking valt blijkbaar we mee :)[/rquote]
Het wordt altijd vervuild met o.a. vocht, gevolg corrosie en dan krijg je ineens dat je remmen maar gedeeltelijk werken of heel erg slecht, slijtage aan remclininders enz.tijdig vervangen dus.
Goedkope banden hebben nadelen, ze zijn meestal niet slijtvast(dus eerder vervangen en dus toch duur) maar ook bij bijvoorbeeld nat weer hebben ze vaak minder grip, dus beter iets goeds nemen(ik heb ook wel eens wat goedkope prut eronder gehad), de michelin energy saver is hier al genoemd en ook ik heb daar goede ervaringen mee, nu ligt er onder de astra H Michelin primacy HP onder en daar ben ik ook tevreden over.
Beter meteen een goede band eronder leggen.
nee hier geen resultaat, wel na 6 sec de settings knop ingedrrukt houden een bliep maar welke knop ik ook probeer helemaal niks, ook de BC knop doet niks dus dan zal er bij mij wel niks inzitten.
Er zit een cd30 in, ik kon daar op het forum geen verborgen instellingen van vinden, maar het kan zijn dat ik niet op de juiste plek gezocht heb ?
Dus als iemand wat weet hoor ik dat graag.
[rquote=1889291&tid=144172&author=Barrythefirst]

Zal ik maar de eerste zijn die een foto plaatst om af laten zeiken
Kom maar op want ik kan WEL tegen kritiek
ps: Ik vind niet dat de man van de “overdreven” Astra
beledigd is maar het zal wel aan mij liggen[/rquote]Waardeloos, er stond veel te veel wind op die plek :jerry
commandant 4 zou ik niet met een polijstmachine gebruiken, niet tenzij je op het kale metaal wilt eindigen :P
Vandaag een andere 2e hands astra gehaald, de 1999 stationwagon had 200.000 gelopen, de nieuwe maar 56.000
Nog wel even een lakstiftje halen om hele kleine plekjes bij de werken, helaas is het gene standaard kleur bij motip wat zo in de schappen ligt dus een paar daagjes wachten….
11 maart 2011 om 15:30 In reactie op: hoe maak ik bij een Astra H station een 12V contactdoos acht #178263891,5 kwadraat max 10 A
Controilleer je accu spanning eens tijdens het starten, een slechte accu met ineenduikende spanning kan dit tot gevolg hebben, laat je namelijk de sleutel terugkomen dan stopt de startmotor en gaat de spanning weer omhoog en start hij
[rquote=1883808&tid=143905&author=bjornspiering]@jojonopel, dit is de eerste keer dat ik die slagmoersleutel heb gebruikt! en van te voren hebben we hem gesmeerd zoals het hoort via dat ene kanaaltje weer de olie in moet hiervoor hebben ze speciaal zoon tubetje bij geleverd. het is wel raar dat die nu al de geest gaf na die 12 bouten dat mag toch niet gebeuren?[/rquote]
Tja daar zal de prijs ook wel naar zijn.
Overigens wielbouten vastzetten doen we met een momentsleutel en niet met een luchtsleutel.Ik gebruik al jaren een hitachi slagsleutel, op 220V veel makkelijker dan de luchtslang achter je aan slepen, voor vastzetten altijd de momentsleutel en een klein beetje koperpaste op de bout.
20 euro per 5 minuten, da’s een uurloon van 240 euro….
9 maart 2011 om 17:54 In reactie op: Astra G 1.6 vs 1.8 vs 2.0 stil in de auto ? zelfde kwestie – #17688174De astra-G 1.6 8V station wagon is in iedergeval stiller dan de nieuwere astra-h 1.4 16V.
De laatste keer dat ik er een uit liet lezen in een garage was ik ook 10 euro kwijt, die snapon uitlees apparaten schijnen nogal duur te zijn.
Klopt, geel is geheugen draad die op constant 12V hoort te staan en rood is de geschakelde +, verbind rood met geel dan doet de radio het ook ook al zit er geen sleutel in het contact.
Mark
Ja naar auto’s in het buitenland had iknog niet gezocht, de aanschaf prijzen zijn daar geloof ik ook wel anders dan in Nederland.
We zullen volgende week eens kijken hoe de 1.4 wat snelweg kilometers vind, en over een paar weken nemen we hem mee naar Duitsland voor een paar dagen vakantie dus wellicht in de buurt van eds :hmmz
Mark
Duitsland, leuk, zelfs als de kilometerstand klopt (betwijfel dat sterk gezien 9300km per jaar in Duitsland) moet je rekenen op bpm, invoerkosten e.d. en is het een particulier waar je dus je eigen auto niet in kan ruilen, geen garantie enz enz.
Soms lijkt het gras groener, maar……
die eds lijkt me wel wat, voor 250 euro met rollerbank test, dat vind je niet in Nederland
Mark
Nou als je de sites van de chiptuning bedrijven leest zijn ze wel te tunen, tussen de 10 en 13PK winst en meer koppel.
Dat laatste is voor mij belangrijk, ik hoef niet met 180 over de snelweg te gaan maar een beetje vlot van zijn plek is wel makkelijk, alles natuurlijk in verhouding.[rquote=1886249&tid=143999&author=Barrythefirst]Het staat er toch echt “dus maar voor een 1.4 gegaan” daaruit maak ik op dat
hij nu een 1.4 heeft gekocht (Toch ??)(Tuurlijk had het een 2.0t 147KW moeten zijn maar nu zijn we te laat om hem over te halen)[/rquote]
Ja een 2.0T had heel leuk geweest, maar voor 10.000 euro zul je die niet tegenkomen.
Mijn doel was een astra op benzine met niet te veel kilometers, de enige die ik tegenkwam ga ik a.s. Zaterdag ophalen, helemaal uit Limburg, 56.000 op de teller uit 2006 dus daar zou ik weer een jaar of 10 mee vooruit moeten kunnen (tenzij mijn vrouw hem totalloss rijdt).
Helaas geen onbeperkt budget anders wist ik het wel.
Zaterdag maar eens kijken of hij een beetje vooruit wil na wat snelweg kilometers, anders lokt de chiptuning wel ergIk woon in Brabant, ben al maanden aan het zoeken maar niks, dus maar voor een 1.4 gegaan, als ze met chiptuning de trekkracht op een lager toerental kunnen laten beginnen dan ben ik al tevreden, het hoeft geen pk kanon te worden, maar van 125nm naar 150nm scheelt al enorm in rijplezier.
De weinige 1.6 stationwagens die er zijn (en de nog zeldzamere 1.8) kosten snel 1500 euro meer.
Chiptunen iets van vanaf 300 euroEr zijn wel adresjes met chiptuning die het vermogen omhoog brengen naar 102PK, belangrijkste is voor mij de trekkracht, als ik in de zomer met aanhanger en fietsen op vakantie ga wil ik nog wel vooruit kunnen komen, die 90PK is voldoende enkel ik wil meer trekkracht bij lagere toerentallen dan wat hij nu is
kreeg een (smoesje?) te horen dat het van een ouder echtpaar is geweest, maar dan nog, vergeleken met een astra G 1.6 8V en een astra F 1.6 8V vond ik de 1.4 16V wat langzaam optrekken.
Mocht het me niet bevallen dan wordt hij gechiptuned, maar wellicht dat er ergens een restrictie in het luchtfilterhuis oid zit of iets anders wat makkelijker te veranderen is, open luchtfilter heeft geen nut. -
AuteurBerichten