Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er is namelijk een reden waarom hij naar een duurdere opel dealer is gestapt, als de verkopende partijd zich valselijk voordoet als een officieele opel merk dealer zou dit feit enkel al voldoende zijn om de koop te ontbinden lijkt mij en voor opel Nederland een rechtzaak te starten wegens misbruik vals voordoen als dealer e.d.
[rquote=1917004&tid=146528&author=Oenatje]zo meet je dat niet.
tank je auto vol.
dagteller op nul.
rijd hem leeg en ga weer tanken.
deel de km’s door het aantal getankte liters[/rquote]
Zo doe ik het ook.
Mark
Laat dat laatste advies maar uit je hoofd, werkt niet tenzij je er ook de nul bij pakt ;-)
Vaak is een goedkope digitale multimeter wel in een doehetzelfzaak te koop (gamma ofzo) voor 10 euro, en je hebt er je leven lang plezier van.Het maakt voor het aangaan helemaal niks uit of de rode en gele verwisselt zijn, pak eens een multimeter en kijk of er spanning op de rode en gele draad staat als het contact aanstaat.
Ik reed met mijn oude astra G 1.6 8 klepper stationwagon 1:13 minimaal, s’omers 1:15,8, nu met de astra H 1.4 16 klepper 1:13,8
Enkel heb ik al wel gemerkt dat de H gewoon weer 100KG zwaarder is geworden, da’s rijden met een dikke schoonmoeder op de achterbank:arguebij conrad is die compo set goedkoper, er zijn geloof ik maar twee verschillende merken sets die er zo in passen, maar de prijs is erg hoog, dan heb ik liever een ring met een clarion of mtx speaker erin zitten omdat je dan 3 weg hebt.
Zie je verkeerd, je koopt een auto wat in je budget valt en als je daarna weer wat gespaard hebt dan begin je met tunen, niet omdat het perse moet maar wel leuk is om te doen.
Dan hoor ik vaak mensen zeggen ach je krijgt er maar 15nm bij, maar als je op 1500 rpm 40 nm hebt en je krijgt er 15 bij dan merk je dat echt wel, het rijdt net even wat soepeler, en dat voor slechts een paar honderd euro.
Da’s heel wat anders dan mijn oldtimer waar ik allerlei kunstgrepen uit moet halen als flowen van de spruitstukken om er iets meer vermogen uit te krijgen.
[rquote=1916086&tid=146528&author=Fearless]Zoals hierboven gezegd wordt kost een chip 250 euro….2 km meer op een liter benzine. Hoeveel moet je dan rijden om die chip er uit te krijgen?[/rquote]
Naast een beetje besparing gaat het natuurlijk om het rijplezier wat iemand er aan heeft, en bij prijzen van 1,75 per liter….
Mark
De meeste mensen hoeven geen pk kanon, zolang hij maar lekker optrekt.
En je moet natuurlijk doen met wat je hebt, je kunt natuurlijk ook meteen iedereen aanraden om een porche 911 te kopen maar daar gaat het niet om, hij vraagt gewoon om wat tips om het net wat lekkerder te laten lopen.de indipender is in het geheel NIET onafhankelijk, een misleidende naam dus (je zult zien dat bij sommige je via independer ineens korting krijgt, er ineens administratiekosten bijkomen bij sommige verzekeraars, geen inzittende verzekeringen bijzit of verhaalbijstand enz).
Woon je in Brabant/zeeland/limburg dan kun je eens kijken bij de zlm, maar zo zijn er meer die goedkoop zijn, even rondsnuffelen op internet bij de maatschappijen zelf.
Een ander filter geeft je iets meer doorlaat, maar of het bij lage toerentallen veel uitmaakt, ik betwijfel het, de luchtflow is zonder de pijpjes namelijk al aardig verbeterd.
De pijpjes zitten erin om ervoor te zorgen dat het aanzuig geluid minder wordt en de luchtstroom precies in het midden van het luchtfilter uitkomt, zwaardere deeltjes slaan tegen de wand aan(vocht en zand) en komen niet in aanraking met het luchtfilter.
Er zat bij mij aardig wat zand in het huis, maar ik verwacht geen enkel probleem zonder de pijpjes anders dan dat er wat meer geluid is en dat vind ik niet erg, dat maakt schakelen op gehoor enkel maar prettiger.
een paar pk meer is altijd meegenomen, maar vooral nm aan trekkracht meer is belangrijk, zeker als het koppel onderin begint, mijnvrouw vond het allemaal maar onzin, tot ik de restrictiepijp eruit haalde en het zelfs haar opviel dat het beter rijdt.
nu nog een keer chiptunen.Ik had aan hetzelfde zitten denken, in een H heb je weinig opbergvakken, een paar extra zou wel handig zijn.
Weet iemand of er aftermarket iets voor is om er een opbergvak in te maken zoals de volkswagen touran het ook heeft ?[rquote=1915254&tid=145097&author=Arjen]Vanmiddag reed ik er langs maar de Opel vlaggen en borden hangen er nog.[/rquote]
maak er eens ene paar foto’s van wellicht dat de topic starter er in de toekomst iets aan heeft.[rquote=1914796&tid=146422&author=No Name]Geldt dit ook voor een astra H of is dat niet dezelfde luchtfilterbox? Lijkt namelijk wel ongeveer alleen niet afgesloten met klemmen maar met torxschroeven…
Zal de auto hierna ook meer gaan verbruiken (ivm de huidige benzine prijzen:P)?[/rquote]
In de astra H kun je zonder problemen de restictie eruit halen naar de kant van de motor, dta heb ik ook gedaan, verbruik bij mijn astra 1.4 stationwagon met 205 banden blijft hetzelfde (1:13,8), het trekken in lagere toeren is verbeterd, en dat was precies de bedoeling, verwacht overigens geen wonderen hoor, maar het loopt net even iets beter, en geeft een klein beetje meer aanzuig geluid bij mij astra H.

Een astra g 1.6szr trekt over het algemeen al niet slecht, het is een 8 klepper met 125nm warabij de trekkracht al bij een laag toerental aanwezig is.
filterelement kun je vervangen voor ene betere, aanzuigbuis verwacht ik niet veel van, ik heb al van mensne gehoord dta het namelijk niet zo makkelijk gaat passen.in mijn H heb ik de restrictie ui thet filterhuis aan de kant van de injectie eruit gehaald, dat scheelde ook iets.
Ach die filters werken toch niet als je echt wil overbrengen dat iemand een E1KEL is bijvoorbeeld of je iemand voor H0ER uit wil schelden.
13 april 2011 om 06:57 In reactie op: Hoe moeten de parkeer sensoren werken bij astra h bj 2005? #17849956Waar koop je zo’n opcom ?
Nee geen enkele reactie van de websites.
Dus als iemand toevallig het zaakje open heeft liggen dan hoor ik het graag.
kost vandalisme dan geen no claim ?
Bij de zlm wel, toen de astra van ons bekrast was koste het 4 schade vrije jaren.klopt, als het een bovag garage is dan moet hij minstens 6 maand bovag garantie hebben bij een dergelijk bedrag tenzij op de aankoop bon duidelijk aangegeven dat de koper er vanaf ziet.
Ik zou het door een jurist even na laten kijken, tevens er iets in zetten dat je wel een top dealerprijs hebt betaald en dat als ze zich niet voorgedaan zouden hebben als merkdealer van opel (met bijbehorende garanties) de prijs een stuk lager geweest zou horen te zijn.
je hebt nu immers geen goed onderhouden dealer auto maar een opgelapt schade exemplaar.Kijk ook even in het boekje of er iets staat over schades, dat moeten ze namelijk aangeven in het boekje, als dat er niet staat heb je ook weer een punt extra.
Ben je lid van de anwb of echtsbijstand neem daar dan even direct contact mee op.
sopje gebruiken ;-)
http://www.happylightshow.de/English/english.htm
Happylightshow Vectra C / Signum (Opel, Vauxhall, Saturn, Holden)Leuk, maar als je een astra H hebt zoals die van ons kun je het helemaal niet in het 2 regelige display aflezen.
Waarschijnlijk met happylighshow wel. -
AuteurBerichten