Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2021 om 13:27 In reactie op: Display Opel Astra h station en stuurwielbediening werkt niet #18433267
[img]https://i.postimg.cc/bv5mMP91/diagnostics-org-uk-Displays.jpg[/img]
zoek eens op swissaudio, die vervangt de originele radio en dan heb je meteen alles, navigatie, dvd, telefoon, achteruitrijcamera, veel beter geluid enz enz
ik heb die uit mijn astra nog liggen die heb ik eruit gehaald voordat ik de astra H inruilde
20 augustus 2021 om 09:37 In reactie op: Astra ST 2016 – Elektrisch inklapbare buitenspiegels ? #18432107schakelaar voor de spiegels in het midden zetten en knopje naar beneden indrukken, als je de optie hebt dan klappen de spiegels in, en het symbool op het knopje is ook anders, deze optie zit er niet standaard in bij alle modellen.
Het verbaasde me dat dit niet automatisch gaat bij sluiten van de deuren, er is wel in Duitsland een module te koop om dit automatisch te laten gaan, volgens mij moet je dan ook de schakelaar ombouwen oid.
cruise control doet het ook pas nadat je eerst een keer geremd hebt, dus als die schakelaar op een of andere manier dat niet goed aangeeft werkt je cruiscontrol niet
Die van de eerste link zijn de originele, de logo’s zijn uitwisselbaar omdat ze in Engeland een ander logo gebruiken (griffon) voor opel
er zijn apparaten waar je jouw aanhanger op aan kan sluiten om te testen of alle lampen op de juiste manier zijn aangesloten.
je kunt een aanhanger proberen waarvan je zeker weet dat ze op de juiste manier zijn aangesloten, of die van jou eens bij iemand anders erachter hangen om te kijken of het daar wel goed werkt
in dit geval wordt je koelvloeistof te warm, dit komt omdat de radiateur van de airco voor die van de gewone koelvloeistof zit, zonder airco kan hij het blijkbaar nog net aan maar met airco aan wordt het te warm, ik vermoed dat een van de ventilatoren bij de radiateur niet aanslaat, daar zou ik als eerste gaan zoeken.
de lijsten zijn sierlijsten, de dakdragers komen in gaten die in de deurstijl zitten en met rubbers gewoon op het dak, geen geweldige constructie, er zijn al mensen geweest die hard moesten remmen met hun volle dakkoffer erop en deukjes in het dak kregen, bovendien vind ik zelf dat de dragers te dich op elkaar zitten op deze manier, bij de astra H had ik tenminste de mogelijkheid om ze verder uit elkaar te zetten waardoor je goed een ladder mee kan nemen, dat durf ik echt niet bij de astra K.
originele kun je het beste nemen, daarvan weet je zeker dat ze passen en je krijgt er een momentsleutel bij die er voor zorgt dat je ze niet te hard aandraait, kosten wel 250 euro en de opel dealer kan ze gewoon voor je bestellen.
Niet alle astras hebben een waarschuwing bij een te laag oliepeil, dus bijvullen en in de gaten houden.
Als er een canbus converter tussen zit hoeft de blauwe draad niet gebruikt te worden, maar dat merk je vanzelf anders heb je geen fm ontvangs
de bedienen weet ik niet, deze china kloon is mij onbekend
Het is gewoon een troll, niet op reageren
”ik zit volgens mij niet op een goed forum”
Lijkt me nogal logisch op een opel forum, zoek een mercedes forum en val ons niet lastig met je onzin.
de katalisator weghalen, dat scheelt je al weer wat vermogen
27 juli 2021 om 09:03 In reactie op: Astra K 2021 nieuwe achteras + suizend/fuiltend geluid #18427507Voor een up to date navigatie zul je Android Auto moeten gebruiken, maar dat is wel zonde van het dure navigatie systeem van opel zelf.
deze matten worden gebruikt : https://nl.aliexpress.com/item/4000465629047.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.22ca4c4d8RU3Wu&fbclid=IwAR3ZV3aISXNZtGPXe2jsMwUtGZfE84N_0qTakQCXKW1Sn-obUmA-2uxlB08
en de nieuwe opel is in werkelijkheid een peugot met opel logo, ziet er niet uit en opel zal over een paar jaar wel niet meer bestaan.
op facebook is er een Nederlands astra K forum
25 juli 2021 om 09:27 In reactie op: Astra K 2021 nieuwe achteras + suizend/fuiltend geluid #18427364Er zijn verschillende astra K rijders met tril problemen, zo ook die van ons wat lijkt van rechts voor te komen, geen idee waarom en nog niet de oorzaak kunnen vinden.
De achterkant is wat lawaaiig, er zijn er een aantal die zelfklevende dempende matjes op ali express hebben gekocht om het geluid tegen te houden en dat schijnt goed te werken.
Al met al is de bouwkwaliteit nadat opel in Franse handen kwam nog bedroevender, net als geen kaartupdates meer voor je navigatie, geen onstar meer terwijl je daar toch flink voor heb moeten betalen.
voorzichtig rondkijken of je geen K kan kopen, de astra J hebben wij overgeslagen vanwege de vele problemen die er zijn.
Tja daar begint het al, opel dealer, die moet zijn veel te dure personeelskosten betalen een hoop bla bla enz enz, ga naar een goede lokale garage en vraag daar eens wat het gaat kosten.
in de jaartallen ervoor gebeurde het enkel als hij in zijn vrij stond en de koppeling omhoog was, veel beter, het start stop systeem op een andere manier is volgens mij ook nog eens gevaarlijk, motor uit is geen rem of stuurbekrachtiging
Kiekert ???
Als je de module zoekt van de afstandsbediening/cv die zit ergens bij de passagierkant rechts voor.
Nadat opel overgenomen werd door de Fransen werden alle opel bezitters genaaid, bijvoorbeeld geen onstar meer en navigate kaarten worden niet meer geupdate, daar sta je dan met een auto van een jaar oud of ouder, wordt simpel gezegd u valt maar dood, kaarten worden nog wel gemaakt maar de Franse opel weigert ze te kopen, nieuwe opel is ook een peugot met opel logo dus velen keren opel nu de rug toe en over een paar jaar zal het wel helemaal verdwijnen
2 din of dubbeldin slaat op de grote van de radio, ouderwetse radio is 1din, dus smal, 2din is dus vierkant.
om de radio goed te laten werken moet er een canbus adapter tussen zitten, canbus wil zeggen dat alles aangestuurd en gecontroleerd wordt door een computer, zie die dat er iets niet klopt dan zet de computer het uit bijvoorbeeld.
van het opel scherm zijn er 4 verschillende modellen waarbij het duurste het kleurenscherm is, de originele radio zit gekoppeld aan het scherm met een code als anti diefstal beveiliging, wil je een andere originele opel radio erin zetten dat moet je met een opcom en een laptop het scherm en radio afmelden en de nieuwe radio weer aanmelden, in jouw geval komt er een ander merk radio in, dan hoef je niks te doen, enkel maakt dat wel je opel radio onverkoopbaar, maar meestal haal je de radio er toch uit bij verkoop en zet je de opel radio er weer in.
ik heb jarenlang rondgereden met een originele swissaudio, die heb ik nog liggen want dat vond ik te duur om er in te laten zitten bij inruil, hetgeen in jouw advertentie is een goedkope china namaak, probleem is vaak dat het geluid bij de goedkope modellen niet echt geweldig is, dus het is een gok hoe die uit jouw advertentie klinkt.
even kijken welk type je hebt voor de juiste olie

jouw verbruik e.d. zoals in het opel scherm aangegeven wordt is onafhankelijk van de radio, het is enkel de vraag of jouw stuurwielbediening werkt op de radio, en de vraag is of je met de radio bijvoorbeeld de klok op het opelscherm in kan stellen anders moet je daar de opcom voor gebruiken.
Je moet in ieder geval je oude radio niet afmelden anders krijg je iedere keer de melding display safe te zien.
die melding is slechts een indicatie, hangt af van hoe vaak je hem gestart hebt enz, maar als je vele kleine stukjes rijdt dan komt er vocht in de olie, bij lange ritten verdampt deze en daalt het oliepijl, en dan sta je ineens op je vakantieplek zonder de juiste olie, als je besluit om het niet te vervangen dan wel een liter extra olie meenemen.
ik denk dat het probleem zit in de speling bij het asje en het knopje, bij mij steekt de sleutelbaard ook iets buiten de behuizing en dat was al toen ik hem kocht en hij pas 2 jaar oud was.
-
AuteurBerichten