Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
oei 200K, dan wordt het inderdaad tijd zsm het te vervangen, en ook de spanner mee te vervangen
Neem eens contact op met unlimited tuning in Amersfoort, die hebben een rollerbank en weten hoe en wat, de E88 is nog een probleem idd, dus even kijken of dat hij jou erin zit
als hij naar een kant trekt als je het stuur loslaat is hij gewoon niet goed uitgelijnd
je hebt niet toevallig een lekke koppakking waardoor er tijdens het stilstaan een klein beetje koelvloeistof in de verbrandingskamer komt ?
pomp is vervangen dus kan het daar niet aan liggen, als hij gestart is dan loopt hij goed dus dan zou het ook niet aan de injectoren liggen, dus het vermoeden gaat dan uit naar een verkeerde verhouding benzine/lucht wat mij doet denken aan de lucht massa meter, dat is maar een gokje maar dat idee krijg ik.
toch maar eens de compressie nameten
heb je de compressie al eens nagemeten van de cilinders ?
trek de bougies er eens uit en kijk hoe die zijn
bij de oudere types ging het o.a over de zenders in de radio(security code), klok enz, dus werd er eigenlijk altijd standaard bij ieder merk auto een kleine accu in de cigaretten aansteker gestoken zodat bij het uithalen van de accu alle gegevens er gewoon in bleven staan
nee, maar meestal sluiten ze een kleine accu aan op de cigaretten aansteker om evt gegevens vast te houden
ik vermoed het probleem in de koppeling groep, een kapot druklager hoor je meestal wel piepen, het klink alsof de koppeling niet helemaal vrij komt
dealer vraagt er iets van 1200 euro voor, ali express is heel veel goedkoper
stotteren tijdens optrekken, trillen van wat lijkt de banden (maar wat het niet is)
er is een facebook forum voor de astra k
https://www.facebook.com/groups/astrakforumnl/?hc_location=group
niet zo slecht als de astra J
op zich zijn er nog weinig problemen over bekend, ze zijn ook nog niet zo oud, sporadisch een ketting met te veel speling of een versnellingsbak die te veel geluid maakt, koppeling ben ik nog niet tegengekomen, soms een multimedia display wat kapot gaat.
idd niet de snelste en eerlijk gezegd vrijwel geen opties, gewone bekleding enkel navigatie en voor een 2016 die al 110.000 gereden heeft vind ik de prijs nogal aan de hoge kant(warmtewerende voorruit is volgens mij ook standaard) daar mag gerust wel wat van de prijs af.
Dus afdingen en laten chiptunen, dan rijdt het een stuk prettiger zeker als je iets ermee wil trekken.
voor de rest zijn de 3 cilinders zuinige autos
degene met 4 polen zou in theorie een iets betere vonk moeten geven, maakt volgens mij niet zo veel uit in de praktijk, je zou er ook iridium bougies in kunnen doen zoals ik in de astra H ook deed en volgens mij tegenwoordig standaard worden gebruikt in auto’s, die gaan 60.000 km mee.
0W20 is er ivm lspi problemen, het zou dat tegen moeten gaan, maar helaas dat werkt dus niet echt, vooral bij koude motor is het aanwezig
snel knipperen wil zeggen dat er een onverwachte andere belasting op zit, enige wat ik kan zeggen is dat je dus moet gaan nameten wat er aan de hand is, misschien led verlichting, misschien een draadje wat niet goed aangesloten of los zit, misschien corrosie waardoor er geen goed contact meer is.
9 september 2021 om 08:14 In reactie op: Klappend geluid koppeling/versnellingsbak Astra K #18436086Dit is de eerste keer dat ik daar iets over hoor
even laten meten of de afstandsbediening nog signaal uitzend, deze sleutels staan erom bekend dat een contact op de print wel eens los kan gaan en dan geen spanning meer krijgt van de batterij
de plastic beschermhoes die bij de astraJ om het cupje zit van de remzuiger zien niet heel goed bestand tegen warmte en kunnen gaan smelten, maar dan moet je ook wel behoorlijk sportief geremd hebben om die zo heet te krijgen als alles nog in orde was.
ik vermoed eerder dat door roest je remvoeringen niet helemaal los kwamen en door het (beetje) aanlopen het heel erg heet geworden is, dit is een vaker voorkomend probleem bij de astra J
Chiptunen heeft een aantal voordelen, mits gedaan wordt door een kundig persoon, beter verbruik omdat al die eco zooi eruit geprogrammeerd wordt, maar dit hangt natuurlijk ook af van je rechter voet, meer trekkracht bij een lager toerental, laten we eerlijk zijn we gaan niet dagelijks op de Duitse autobahn onze wagen uitlaten, dus meer en eerder trekkracht hebben is wel fijn in het dagelijks verkeer.
Nadelen, ik heb ze nog niet ondervonden.
Laatste versie is nog steeds met de oude kaarten helaas
Er worden geen nieuwe updates meer uitgebracht door opel sinds het in handen is van de Fransen, kaarten zijn er wel maar de Fransen willen ze gewoon niet kopen, net als met onstar wat er niet meer is worden de opel rijders gewoon genaaid door de Fransen.
Dat is dan ook de reden dat na deze opel er geen nieuwe opel-L, streep peugot-L komt hier, ik stap wel over naar een ander merk wat betrouwbaarder is dan de Fransen
-
AuteurBerichten