Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
display safe geeft aan dat de anti diefstal beveiliging niet is ingeschakeld, je zult je security code moeten hebben om met de opcom beide weer met elkaar te verbinden(boordcomputer met radio), het is te hopen dat beide apparaten vrijgeschakeld zijn anders kun je dit niet zo maar weer op elkaar aanmelden.
Ja de kwaliteit van de kartonnen standaard speakers is slecht, vooral in de achterdeuren, als je daar een tweeweg systeem van MTX in zet wordt het ineens al een stuk beter, ook voorin is een MTX compo setje te koop, het voordeel is dat het rendement hoger is en ook het frequency bereik lager gaat dan de standaard speakertjes en heel erg duur zijn ze ook niet.
de goedkope china aftermarket radio’s die zien er inderdaad niet uit en zijn kwa geluid ook beroerd, je moet dan gaan naar iets beters als een swissaudio die ik erin had zitten, maar ja die zijn iets duurder dan de goedkope china dingen, voordeel is wel dat je dan meteen navigatie, telefoon enz erin hebt zitten n een hele hoop aansluitingen voor versterkers, ipad, tv enz enz.
ga eerst een aan minuut of 10 rijden, dan ziet hij dat de sensoren niet meer kloppen.
ik heb dat als ik de winterbanden er onder gehad heb(zonder sensoren) en de zomerbanden eronder gedaan heb, dan ziet hij ze pas na een minuut of 10
de batterijen zijn ongeveer na een jaar of 5 op en dan kun je weer 240 euro betalen aan opel om originele nieuwe sensoren erin te zetten, voor de apk zijn ze verplicht anders liet ik die dure krengen er helemaal uit.
meet eens de spanning op de accu met en zonder verlichting aan.
Automatische spiegels is geen probleem, in Duitsland zit een bedrijfje die daar modules voor maakt, moet je enkel geloof ik de schakelaar aanpassen en de module tussen de bedrading solderen.
Voor chiptuning kun je gokken op een piggyback, maar daar ben ik zelf geen voorstander van en met testen van sommige types bleek dat het geen enkel voordeel had.
Het is op de fora ernstig stil rondom dat type, Duitse forum heb ik nog niet gekeken, maar dan zou het op het engelse forum ook wel gezet zijn.
gaat omhoog naar een graad of 70, vervolgens gaat de thermostaatklep open en stroomt het naar de radiateur en komt er een hoop koude koelvloeistof terug waardoor de temp daalt om vervolgens in zijn geheel op te warmen.
De tandwielen van het motortje zullen op elkaar ingevreten zijn, gebeurd vaak, goedkope oplossing is stekker eraf en met een beetje geweld de klep in de buitenlucht positie zetten zodat je enkel lucht vanaf buiten krijgt(heb ik bij onze astra G in de tijd ook gedaan), dan zou het vocht vanzelf weer moeten verdwijnen.
27 februari 2022 om 10:56 In reactie op: Astra H GTC 2008 – antennevoet rubber kapot (GPS) #18458447netjes afplakken en ontvetten, dan soudall fixall zwart gebruiken
Hij zou niet zeik nat van binnen moeten worden, de klep zorgt er enkel voor dat je of lucht van binnen of lucht van buiten aanzuigt, als het nat is binnen zou het heel goed kunnen zijn dat de kachelklep kapot is(bekend probleem bij de astra G) en dan is het natte van je koelvloeistof of het moet zijn dat je met zeik nat condensvorming op de ruiten bedoeld.
met een kleine blusser begin je helemaal niks, dus wat voor een erin zit maakt niet uit, het is enkel omdat het in sommige landen verplicht is.
Er hoeft er voor Nederland niet een in te zitten, maar volgens mij is het in sommige buurlanden wel verplicht, ik heb er gewoon een kleine brandblusser in zitten van rond de 10 euro
6 februari 2022 om 09:15 In reactie op: Storingsvrije achteruitrijlichten, dat doe je zo !!! #18455665dit is de juiste manier, je zorgt ervoor dat de vermogensweerstand die hier als shunt gebruikt wordt koeling kan krijgen
het enige wat ik niet zou doen is de aftappluggen gebruiken, deze staan er bekend om dat ze door trillingen naar verloop van tijd slecht contact kunnen gaan maken, daar het liefst ook solderen.
ik het er ooit eens een blauw filter ingehad die was zonder olie, geen idee meer wat voor merk het was, maar echte merkbare verbetering gaf dat niet, het uithalen van het pijpje wel.
kijk eens in de bovendeksel van je luchtfilter, zit daar het pijpje nog in dan haal die er maar uit, dan wordt de luchtstroom bij lage toeren sneller en dat geeft je iets meer trekkracht onderin.
filters met olie heeft vaak een probleem met de luchtmassa meter.
[quote quote=18455172] @opel-mark: Hey Mark, ik merk dat jij nogal wat kennis hebt inzake Opel, mij lijkt dat toch zo. Ik ben nu sinds 30/12/2021 eigenaar van deze Astra K en daarvoor heb ik een 6 tal maand een Jeep Compass Limited Full Option gehad. Eveneens een 1.4 Turbo opgetuned tot 170pk en 300nM. Bij de jeep kon ik de wagen starten, de deur dicht smijten en de auto sluiten met de afstandsbediening, en dan kon de wagen bij vriesweer lekker warm draaien en ontdooien. Nu bij de Astra lijkt dat niet mogelijk, maar ik heb die vraag ook op het engelse forum gegooid en daar kreeg ik volgend antwoord : Well, to be honest, GeneralMotors sells/sold some of it´s brands with remote start (Buick, Cadillac) and some without (Opel/VX). Deep inside our cars could be remote started as well. Possibly coding a module would do the trick. I can run my car with doors locked (with retrofitted remote start module). This could be also a solution for discussion starter. For stock car the physical locking with key could be the option to try out. Met deze foto erbij. Wat is u gedachte hierover, zou het kunnen ??
[/quote]zal er waarschijnlijk diep geprogrammeerd moeten worden, en de vraag is of je daar wel bijkan, ik vrees dat ze dat ook allemaal dichtgespijkerd hebben.
ik heb er op de fora weinig over gezien, wel opties tegengekomen om automatisch de spiegels in te laten klappen maar voor de rest is er erg weinig over de astra K te vinden kwa aanpassingen.
voor direct meer vermogen kun je denken aan een sportcat of een downpipe zonder kat, heeft alleen maar voordeel als je later wel kan chiptunen.
Mocht ik het horen dan geef ik wel een gil, sommige mensen gebruiken een piggyback met een e88, maar onlangs zijn er rollerbank testen gedaan en daar bleek uit dat de piggyback geen verschil uitmaakte, ze zijn aan het onderzoeken of het niet mogelijk is een e80 op de plek van de e88 te gebruiken.
Er is op facebook een astra K forum.
als je een rec hebt dan moet je speedlock aanzetten in het menu met de opcom, maar niet iedere astra heeft een rec, mijn 1,4 stationwagon uit 2006 had er ook geen.
Op dit moment ken ik nog geen tuner die hem kan programmeren, zelfs eds in Duitsland niet, nog niet bekend wanneer dat wel kan
Vermoedelijk heb jij een E88, en helaas die zijn nog niet te herprogrammeren.
Ja de batterijen zitten in het ventiel gegoten, heel stom want die gaan natuurlijk een keer leeg, het kan ook zijn dat een ventiel niet de correcte druk aangeeft en dan blijf je ook de melding houden.
Voor het inleren van de ventielen kun je een apparaatje bestellen op ali express, die kosten niet veel https://nl.aliexpress.com/item/32807234557.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.3ba6345fRcKYDF&algo_pvid=a4881325-6f17-4f3c-b7b9-aa7b0a879222&algo_exp_id=a4881325-6f17-4f3c-b7b9-aa7b0a879222-22&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2264510424207%22%7D&pdp_pi=-1%3B5.12%3B-1%3B-1%40salePrice%3BEUR%3Bsearch-mainSearch
je kunt in het menu voor 3 standen kiezen, daar hoort een bandendruk bij, na het op juiste druk brengen duurt het even voordat de melding weggaat.
de meting gebeurd door de ventielen, die batterijen erin gaan een jaar of 5 mee en als je dan naar de dealer gaat om ze alle 4 te vervangen krijg je een rekening van 240 euro.
Er blijken verschillende kabelbomen te zijn waarbij de goedkope dus niet de melding doorgeven dat er iets aan de trekhaak hangt.
bij de J zitten kunststof beschermhoesjes die nogal eens smelten, dan komt er water in, water bevriest en zet uit.
Even op het astraK forum op facebook vragen
-
AuteurBerichten