Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo te zien niet verlaagd, en 16” wielen dus ook daar zou extra demping in moeten zitten, er is duidelijk iets niet in orde als hij zo stijf is, misschien dat ze hulpveren geplaatst hebben achter.
Bij die van mij heb ik de achter schokdempers vervangen voor monroe, dat gaf een iets betere wegligging op rotondes, maar bij drempels zou hij er gewoon soepel overheen moeten gaan en ik rij zelfs met 17” dus plattere band.
ga naar een garage waar ze je schokdempers kunnen testen op de trilplaat.
Helaas, 99,9% kans op grote schade
ik vermoed dat een ervan defect is, even kijken opde sloop of je een stel gebruikte kan kopen voor weinig en uitwisselen
soms vraag je wel eens af wat hij ziet, maar constant afgaan is niet goed, het lijkt erop dat een van de sensoren defect is, ik neem aan dat het scherm iedere keer dezelfde sensor aangeeft
Moet je door iemand met een computer aan laten zetten, Mitchel is daar erg bedreven in, die zit op het astra K facebook forum
https://www.facebook.com/groups/astrakforumnl
kan wel, en je hebt een canbus adapter nodig om alles te laten werken, je stuurbediening en meeste schermfuncties werken dan wel, navigatie zit op de radio zelf met het radioscherm
Niet normaal sturen wil zeggen dat je stuurbekrachtiging is uitgevallen en dat wil zeggen dat je dynamo is uitgevallen, dus daar eerst eens naar kijken
Alarm zit er standaard in, moet enkel aangezet worden(werkt dan met de gewone claxon), het enige wat je mist zijn de ultrasoon sensoren en de sirene
helemaal niks doen kan van alles zijn, zelfs dat hij de sleutel niet goed ziet, uitlezen is de enige manier.
Onstar is onafhankelijk van je gps signaal, onstar is door de Fransen gestopt net als navigatie kaartupdates (waardeloze actie van de Fransen)
dus je gps en oude navigatie kaarten zouden het gewoon moeten doen.
ik heb het vermoeden dat jij geen standaard veren meer eronder hebt zitten, maak eens een foto van de zijkant, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om met de 2018 ST trekhaak iets te raken, normaal is het niet, achter kun je het weggedrag wel iets verbeteren door er monroe schokbrekers onder te zetten, dat heb ik ook gedaan maar dat is enkel te merken bij rotondes waar je snel van links naar rechts moet sturen.
Moeilijk te zien op de kleine foto’s maar bij de astra H gaat de oliedruk sensor nog wel eens lekken, om vervolgens plotseling ineens hard te gaan lekken, beter vervangen, voorzichtig met aandraaien want het is aluminium.
er zijn behoorlijk wat instellingen, en sommige instellingen zijn ook nog apart in te stellen bij verschillende sleutels zoals automatische stoelverwarming, binnen temperatuur enz
zou je in het menu in kunnen stellen, maar dan zul je even moeten gaan zoeken waar het zit, is een zgn comming home instelling maar durf niet te zeggen of ze het bij de K zo noemen, vermoedelijk hebben ze in de garage alle instellingen ge-reset bij het herstellen van het scherm.
ik ben zelf geen voorstander van het gebruiken van een motorflush, alle rommel komt in een keer los in het motorblok en kan oliekanaaltjes verstoppen, en dan heb je een hoop gezeik, ik heb dus een vermoeden waar het probleem ontstaan is.
Graag gedaan, moet gerepareerd worden, ik hoop dat je garantie hebt want hele dure reparatie
Nee niet normaal, hij hoort ongeveer halverwege te zitten het gebeurd nog wel eens dat de slave cilinder en leiding erheen kapot gaan, dure reparatie
als hij electronisch overleden is dan vallen er hele strepen uit(daar zit het probleem in de verlijming van de flatkabel met het scherm), dit zijn ‘vlekken’ wat aangeeft dat hij mechanisch overleden is, de vlekken kun je soms iets laten verschuiven door te wrijven over het scherm en deze blijft zichtbaar ook als het scherm uitstaat.
1 september 2022 om 08:29 In reactie op: Astra k 1.4 turbo automaat trekslecht tot de 2500 toeren #18478740De turbo gaat pas werken vanaf 2250 toeren, daarnaast heb je het probleem dat de astra moest voldoen aan de eco norm en dus onderin afgeknepen wordt, als je hem laat chiptunen dan ben je die eco rommel kwijt en trekt hij een heel stuk beter.
helaas lcd mechanisch overleden
distributie ketting is vermoedelijk te ver uitgerekt
100PK bij zo’n zware wagen is niet super, wij hadden de voorganger de astra H 1.4 zonder turbo, die heb ik snel laten chiptunen voor iets meer vermogen want berg op was een ramp, na chiptunen ook nog niet geweldig maar al een stuk beter dan ervoor.
Vandaar dat ik tegenwoordig met de astra K 1.4Turbo rij dat scheelt een hoop.
1.4 astra H zijn redelijk goede blokjes, letten bij roest onder de doppen van de veerpoten onder de motorkap, en voor de rest de normale zaken als iedere auto, ruikt de olie niet verbrand, rook uit de uitlaat, kilometerstand, wanneer is de distributie ketting vervangen(deze rekt nogal bij de 1.4 blokjes) enz enz.
nativiteit ?? Aantal geboortes op 1000 mensen tijdens een jaar ??
Na de astra K is opel geen opel meer, het is Franse rommel geworden, een peugot met opellogo met bijbehorende slechte kwaliteit.
Waterstof is de toekomst niet electrische wagens

Schijnt nogal vaak bij de franse 3 cilinders voor te komen
-
AuteurBerichten