Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat klinkt niet goed, klinkt als een slechte waterpomp, garage laten oplossen want je hebt garantie
balen, wellicht tijd voor een upgrade naar astra K stationwagon ?
gewoon een interval aanhouden van 1 jaar max 20K, niet bezuinigen op de olie, dit omdat er een ketting in zit.
8 november 2020 om 09:35 In reactie op: Opel Astra van 2015 (150PK) trekt niet helemaal soepel op #18396193Wat de plaatser aangaf is exact wat LSPI doet, niet soepel optrekken, een kleine stotteringen geven, de oplossing van de bobine is te verklaren, een bobine met een hogere spanning geeft een grotere/snellere vonk waardoor het mengsel eerder ontbrand en LSPI voorkomt.
bij 2200 toeren gaat de turbo werken, waardoor je meer brandstof verbruikt, vandaar het overschakel advies wat bij je tellers verschijnt, die geeft bij 2000 rpm aan dat je over moet schakelen.
de motoren van de astra K zijn E10 bestendig, maar E10 heeft gewoon door de bio rotzooi minder vermogen.
6 november 2020 om 09:03 In reactie op: Opel Astra van 2015 (150PK) trekt niet helemaal soepel op #18395934ja dit is een vaker voorkomend probleem, en dat heeft ook een naam, LSPI, low speed pingelen, het komt door de manier waarop de wagens gebouwd zijn in een poging ze zuinig en binnen de emissie eisen te laten rijden, dit is ook de reden voor de dexos1 gen2 olie en nu tijdelijk de 0W20 olie, vooral de 1.4T heeft hier last van.
helpt chiptunen, ja, je krijgt meer trekkracht onderin waardoor het probleem minder wordt, helaas is het goed tunen niet goedkoop, kijk het prijslijstje bij EDS maar eens, je krijgt er wel een veel soepeler rijdende auto door, op het astra K facebook forum is er iemand die stage 2 heeft laten chippen en ergens op de 200PK zit met de 1.4T, in theorie is de versnellingsbak niet gemaakt voor hogere trekkracht, maar in de praktijk blijkt het geen probleem te geven, daarnaast gebruik je het maximum vermogen niet vaak.
volgens mij wordt de kettingspanner net als bij de vorige versies door oliedruk aangespannen, dunnere olie is minder druk, dus als na het starten de ratel niet na een paar seconden weg is dan zou ik er na laten kijken, misschien terug naar dexos1 gen2 olie
Dat is vreemd want zelfs als hij in het menu op automatisch staat moet het volgens mij mogelijk zijn het ook handmatig aan te zetten.
Maar als jij pas een paar weken in het bezit bent van de wagen heb je neem ik aan garantie, dus is het een probleem van de garage om het uit te zoeken
Er is een wijziging onlangs uitgegaan van opel dat sommige motoren idd 0W20 moeten krijgen(meestal staat dat ook op de olie vuldop), die olie is dunner.
Of dat dat de oorzaak van de ratel is dat is moeilijk te zeggen
24 oktober 2020 om 09:28 In reactie op: Bandenspanning melding en reset – Opel Astra hatchback okt 2016 #18394180voor minder bestel je op ali express een apparaatje(el-50448) waarmee je het zelf kan doen
Wat is mazout ?
Nee corsa A 1.2i met 160K op de teller
keeringen van de kleppen worden ook meteen mee vervangen als hij toch uit elkaar ligt, maar reken maar dat dit minstens 800 euro gaat kosten
de tweede usb die bij de achter passagiers zit is enkel voor opladen, die geeft geen data door.
er is een andere usb stekker te installeren in de armsteun van een later type, die heeft 2 usb poorten en volgens mij ook nog een plek voor een geheugen kaartje, maar daar hing een flink prijskaartje aan.
voor uitlezen gebruik ik een elm, daar kun je ook meteen meer gegevens mee aflezen als turbodruk enz, ik heb nog geen opcom gevonden die op de astra K werkt
vrijwel zeker de koppakking, exact hetzelfde hadden wij met onze corsa 25 jaar geleden, verlies kvs, witte rook en geen vervuiling van kvs of olie.
ik vraag me af hoe de oliedruk is, maar een niet helemaal goed werkende krukas positiesensor kan ook dergelijke klachten geven, het is een zoektocht naar de vraag wat het precies zal zijn want het kan veel oorzaken hebben zoals ook de eerder genoemde bobine.
Ketting kan inderdaad wel op zijn na 200.000, laten vervangen dus, alles slijt dus ook dat
Ooit een keer gedaan voor een clubgenoot, pokkewerk om het te solderen, doe ik noot meer en dat terwijl ik aardig bekend ben met smd solderen
zijn er mensen die ervaring hebben en een oplossing weten voor het trillen achter bij de astra K, zijn het de schokbrekers ?
er hoort dexos1 gen 2 in te zitten net als bij de astra J en geen dexos 2 zoals in de astra H moet.
een echte opel dealer hoort beter te weten
kan het kwaad, tja ze schrijven het niet voor niks voor, dit ivm lspi
Klopt, dexos1 gen2 is de olie die je nodig hebt, oliefiltertje meteen mee vervangen, online even zoeken naar die olie ipv heel duur bij de dealer kopen
nee start/stop is niet continue uitschakelbaar, de latere modellen hebben een verandering in het systeem ondergaan waardoor het hele anders werkt, zeg maar gerust irritant.
als je gaat verlagen doe dan iets fatsoenlijks als eibach, en 45mm verlagen met originele dempers, het zou zo maar kunnen dat bij een bult(of liever gezegd na de bult) je veren er achter uitkomen omdat de schokbrekers veel te ver open kunnen.
Verstandig, als de ene kant gebroken is dan zal de andere kant ook wel problemen gaan geven, enke schotels vervangen lijkt me een beetje overbodig, maar voor hetzelfde geld waren die beschadigd.
je kunt er in ieder geval voorlopig weer mee vooruit.
het opberg vakje is zo ondiep dat je er totaal niks aan hebt.
ik druk altijd maar een keer het knopje in, overigens kun je in het menu die onzin toeter uitzetten, de knipperlichten geven aan dat hij op slot gaat.
-
AuteurBerichten