Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is de oliedruk sensor, deze staan er bekend om dat ze gaan lekken, en dat kan ineens heel veel lekken worden, laten vervangen voor het laatste type die heeft dat probleem niet,
voor zover mij bekend is het niet mogelijk het om te programmeren.
aansluiten kan wel, enkel moet er dus gemeten worden hoeveel stroom de led trekt voor bijvoorbeeld rem, dat vergelijken met de 21Watt die je normale rem verlichting trekt en dan uitrekenen hoeveel stroom de shunt(hele lage weerstand) op moet nemen om tot hetzelfde stroomverbruik te komen als normale lampen, ik verwacht dat je ongeveer 20Watt aan warmte om moet zetten bij de rem, die warmte moet hij ergens kwijt kunnen dus de shunt zal ergens op een stuk metaal geplaatst moeten worden waar het geen kwaad kan.
Je vermoed het al dit is niet zo maar even te doen, daar gaat tijd in zitten, en als je dan nagaat dat het uurloon 60+ euro is dan worden het dure achterlichten als je die erin wil hebben.
Tja kan van alles zijn, van kapotte slang, waterpomp tot kapotte radiateur, zul je toch moeten gaan zoeken waar het lek vandaan komt, tuinslang erin en gaan zoeken
even contact opnemen met Mitchel
voor het olie verversen en pijl meten moet hij recht staan
Kan vanalles zijn, geimporteerd uit Duitsland doet altijd twijfels oproepen over het aantal daadwerkelijk gereden kilometers.
even laten uitlezen, evt zelf uit china een opcom laten komen dan kun je het zelf uitlezen.
6 februari 2021 om 08:41 In reactie op: Opel astra hatchback 2006 – Distributieketting / Krukas? #18407625als ik het filmpje zo bekijk zit er een hoop roest op het loopvlak van de nokkenas ?
duidelijk is dat de nokkenas niet meeloopt
Het is eigenlijk redelijk simpel, led neemt minder stroom af, dat ziet je canbus dus die denkt er is iets mis ik schakel het uit.
Je moet dus shunts paralel aan de led plaatsen dit zijn lage weerstanden die het vermogen wat je nu niet afneemt omzet in warmte zodat je canbus nog steeds hetzelfde stroomverbruik ziet, deze shunts worden dus bloedheet en moeten ergens opgeschroefd worden zodat ze de warmte kwijt kunnen en niet iets anders in de omgeving laten smelten.
in stand 4 zou hij gewoon volle bak moeten draaien, dan wordt de kachelweerstand helemaal overbrugd.
[quote quote=18407048]Zorg ieder geval voor goed gereedschap, en een veilige opstelling. Een stevige garagekrik en een set assteunen! Ik werk alleen onder de auto met de assteunen er onder, en als back up ook nog de krik. Draai je de wielen er af, leg die dan ook onder de auto. Zorg voor een dopsleutelset, ring en steeksleutels, Schroevendraaiers, setje torx sleutels en of bitjes. rijd eerst even de motor lauw, dan is de olie dunner en loopt hij beter leeg. Ik gebruik als olie opvang altijd een bouwemmer met een vuilniszak er in, met een trechter giet ik die weer leeg in de oude jerrycan. Vervang altijd je afdichtring, of in geval van een koperen ring even roodgloeien stoken en in een emmer water laten vallen, dan is die weer zacht. Nieuwe bougies niet te vast draaien, handvast en nog een klein stukje vaster. Ook oliefilter niet al te vast, anders krijg je hem moeilijk los volgende beurt. En smeer de ring in met olie. Na de filtervervanging weer afvullen met olie tot halverwege de peilstok, en na een paar minuten draaien weer controleren (motor af en even wachten voor je peilt). Luchtfilterhuis goed uitzuigen voor je het nieuwe luchtfilter plaatst, en vergeet je interieur filter niet, kunnen flink vies zijn.[/quote]
Wielen eraf voor olie te verversen ????
bougies handvast ??? nou daar gebruik je een momentsleutel voor
[quote quote=18406642]Mijn astra k is van 2016 , 150 pk[/quote]
die van mij uit 2018, 150PK 1.4T
maar er zijn verschillende motortypes die verschillende soorten olie nodig hebben, er is ergens een lijstje van te vinden op het astra K forum op facebook.
voor het aftappen van de olie is het handig een speciale bak met tuit te kopen, dan kun je de olie weer netjes in een oude fles gieten en naar de milieustraat brengen.
bij mij staat op de dop 0W20
Klopt, nu moet er 0W20 in, de reden waarom een dealer zo absurd duur is komt omdat ze voor hun personeel meer dan 100 euro per uur in rekening brengen, een lokale garage rekent meestal de helft.
Bij mijn astra H deed ik de laatste jaren het onderhoud ook zelf, luchtfiltertje, interieur filter, olie, oliefilter en bougies is iets wat je standaard allemaal zelf kan doen.
in de gaten houden hoe dik de remvoeringen en remschijven zijn en dat was het wel zo’n beetje, voor APK ging de wagen naar de lokale garage en voor 40 euro was hij dan weer voor een jaar gekeurd als er niks geks aan de hand was.
Met de astra K laat ik het nog wel even over aan de garage, ben er nog niet uit of dat de vreselijk dure dealer wordt, vroeger had je 7 jaar garantie, maar omdat de vorige eigenaar een maand te laat een keer voor de beurt bij de dealer was is die garantie bij mij niet meer heb ik al te horen gekregen.
20 januari 2021 om 12:09 In reactie op: Sigarettenaansluiting vervangen door USB aansluiting… #18405489Hij heeft 3 aansluitingen, een + een – en een geschakelde draad voor de verlichtingsring
Voor zover mij bekend zijn er nog helemaal geen nieuwe kaartupdates, laatste was van 2018 geloof ik
te brede banden geven problemen met grip bij nat weer, ik zou dus niet snel te breed gaan
De stationwagon staat weer zeker 3cm hoger dan de gewone astra H
kijk even in je audio systeem of de speakers niet ingesteld staan op enkel voorin.
en bij opel nederland kun je opvragen welke zaken in je auto zitten, dan krijg je een hele lijst incl opties te zien.
Een zo groot steentje daartussen, ik zeg compleet verzonnen, ten eerste zit de remschijf/klauw in het wiel en wordt rondom beschermd, daarnaast is de ruimte tussen schijf en rempads zo klein dat daar nooit zo’n groot steentje tussen kan komen, ik kan dus niet anders concluderen dat het in mijn ogen om pure oplichting gaat
Er horen gewoon speakers in de achterdeuren te zitten volgens mij, je had enkel de keuze tussen gewone speakers en premium speakers
knop naar beneden indrukken van de spiegels als de schakelaar niet op linker of rechter spiegel staat.
Het is mij een raadsel waarom opel dit niet automatisch laat gebeuren bij het sluiten van de deuren, nu moet je er een extra module voor kopen van een 3e partij om dat te laten werken.
10 december 2020 om 10:50 In reactie op: Astra H, wie kan mij helpen om trekhaak “in te leren” ? #18401214het inleren van de trekhaak heeft enkel als gevolg dat je parkeersensoren uitgezet worden als er een aanhanger achter zit, een andere instelling heb ik met de opcom nooit kunnen vinden.
scheuren van membraam kan duiden op hele goedkope speakers, maar meestal vocht
ik heb er ook de premium speakers in zitten nog geen last gehad, maar ik vraag me af jij zegt kapot gaan, wat gaat er kapot, scheurt het membraam, verbrand de spoel ?
Het schakelen in een K hoort als boter te gaan, alles wat jij aangeeft doet mij vermoeden dat er een kopppelings probleem is
-
AuteurBerichten