Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2008 om 16:23 In reactie op: Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden. #17414369
Vandaag naar me ouwe garage geweest waar ik toen een tijd geleden een 2.0 in me vorige vectra in had laten bouwen.
Alles wat nog voor de apk nu moet gebeuren fixt ie :D dus alles gaat goed komen eindelijk !
Heeft wel even wat gehouden :* Achter dragend deel opnieuw laten lassen
* nieuwe ruitenwissers
* ruitenwissermechaniek maken
* nieuwe ruitenwisservloeistof motortje
* Rechtsvoor binnenste en buitenste aandrijfashoes nieuw
* Remblokken voor vernieuwen
* Rechtsvoor binnenscherm gat dicht lassen
* Nieuwe achterveren van KW
* Remlichtknop gemaakt
* Stadslicht nieuw draad trekken omdat het niet meer werkte
* Nieuwe knop voor mistlampen
* en als laatste de middenas voor de overbrenging naar achterwielen verwijderen omdat er in de kruiskoppeling wat speling zit en dat is apk afkeur en ik mocht die verwijderen om zo door de keuring te komen. Ik ga daarna kijken of ik er iets mee kan doen om de speling weg te halen en dan weer de as er tussen plaatsen.Dus al met al nog wel een aardig klusje geweest dan, maar maandag wordt dus in 1 dag gedaan :
* De aandrijfas hoezen worden vernieuwd.
* De middenas verwijderd (zekering 19 eruit natuurlijk, ik leer het al beetje hoe de vec in mekaar zit :P).
* Remblokken vervangen.
* Gat binnenscherm dicht lassen.En dan ben ik zeker weten door de apk.
Ik heb natuurlijk al weer wat aanpassingen gedaan aan de auto en heb ff foto’s gemaakt (excuus voor beetje wazige foto’s maar me vorige vec had me goede mobiel laten sneuvelen omdat die tussen de achterklep kwam:()Voorkant met werkende mistlampen :D


Mooi nieuw detail mn vauxhall teken voorop king:

Versnellingspook uit een vauxhall astra g

Achterkant de originele vec 2000 lichten geplaatst

Mn motorblokkie waar ik best trots op ben met sfi vervanger van mantzel en aanzuigbuis met k&n filter

mooie foto’s en zie veel mooi glimmends daar :kewlpics
zie dat dit wel echt een vette meeting was :kewlpics echt super jammer dat ik er niet kon zijn.
Volgende maand is als het goed is ook nog een goede meeting he, die moet wel lukken denk ik :P23 augustus 2008 om 16:43 In reactie op: Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden. #17414368achja dan kan ik nu wel even de tijd nemen voor de auto, dan weet ik in ieder geval zeker dat alles wel veilig is.
Morgen even nieuwe remblokken voorop zetten en ik moet mijn midden as eraf halen omdat die speling zou hebben volgens de keurmeester en dat is afkeur.
Hij gaf als oplossing de as weghalen en dan moet ik zelf maar weten of ik die er daarna weer opzet (natuurlijk doe ik dat) en probeer die ook gelijk goed te krijgen.
Moet wel de aandrijfasrubbers van de rechter voorkant vernieuwen of zijn de assen van een 2000 hetzelfde als bij de 4×4 aan de voorkant?Ik vind zelf dat als de 4×4 aan staat de auto wel goed weg rijd enzo hoor maar de auto voelt wel zwaarder aan , als ik de zekering 19 weg haal dan blijft de auto wat langer door rollen als ik de koppeling intrap richting het stoplicht bijvoorbeeld en met de 4×4 aan dan is dat wel een heel stuk minder. Maar dat het echt vermogen weg haalt , ik zou zeggen van niet.
Had ook nog een ideetje , ik denk dat je niets wilt veranderen aan de velgen maar vond dit wel een cool idee voor de velgen, is ff snel gedaan voor een indruk, rood randje en een donkerdere tint voor het hart king:.

Ik gebruikt trouwens geen photoshop maar mgi photosuite en paint voor mijn shopjes zeg maar
22 augustus 2008 om 13:54 In reactie op: Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden. #17414366ja das juist het rotte , de auto staat hier 20 min rijden vandaan en ik heb geen vervoer, kan wel met de trein maar die gaat niet rechtstreeks maar via een overstap en dan ben ik te laat om hem op te halen of nog te laten keuren/maken. Er is ook niemand die me even snel kan brengen daarheen dus ja dan is dat wel pech en in het weekend wordt er geen apk aangemeld he.
ken er helaas niet bij zijn :mad: auto apk afgekeurt…. had me er zo op verheugd:cry
22 augustus 2008 om 13:46 In reactie op: Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden. #17414364Nou het gaat weer erg lekker met de apk enzo, zoals je leest van het berichtje hierboven had ik alles laten maken, maar nu ben ik dus bij een ander apk bedrijf geweest op aanraden van de lasser.
Ze hebben nu dus de auto weer afgekeurt op de aandrijfas rubber en mijn tussenbak zou speling hebben en een gerotte wielkast en remmen.
Ik vind het maar raar hoor want bij het motorhuis waren de remmen getest op de bank en was goed gekeurd.
Maargoed ik had de auto daar dus vorige week vrijdag heen gebracht met het idee dat hun wel de rubber van de aandrijfas vervangen zouden en voor de rest was alles in orde dacht ik omdat ik het lijstje van het motorhuis had afgewerkt.
Ik belde dus dinsdag naar de garage of ze al wat wisten en kreeg als antwoord : ooh ja we beginnen vanmiddag aan je auto omdat we het nogal druk hadden.
Ik gewacht en weer niks gehoord , vanmiddag gebeld en kreeg te horen dat ze net waren begonnen met keuren :o.
Halfuur later krijg ik dus bericht dat ie is afgekeurd en toen was ik wel beetje chaggo want nu kan ik dus niet naar sevenum toe :mad:.
Om eerlijk te zijn vind ik die keuringen maar raar , de één keurt het goed en de ander vind dat van niet.
Het raarst vind ik nog dat de wielkast rot zou zijn terwijl er eind 2006 toch 2 nieuwe wielkast randen op gelast zijn en ik zie er ook echt niets aan dat het doorgerot zou zijn?
Maargoed iedereen verder veel plezier op sevenum en et is niet anders he king:vectra 2 deurs vec a ziet er wel zéér gaaf uit hoor :o maar ligt het nou aan mij maar krijgt de vec dan niet opeens een beetje een japanse bak uitstraling ?
gr een maffe bertje:cool: [/quote]
Ja ik ben zeker wel van plan om naar goede meetings te gaan natuurlijk :P , ik moet de vec nog wel laten keuren en ik denk dat ik probeer de auto morgen gekeurt te krijgen/naar garage voor kleine reparatie.
Ik weet wel dat er de stuurhuishoezen en de rechtsvoor aandrijfashoes vervangen moet worden en even de bakolie laten verversen (want het motorhuis wou niet eens aan deze vec beginnen:o).
Ik ga morgenavond ook richting belgie voor een meeting van 3 dagen en ik denk dat het ook daar in de buurt is van sevenum.
[fluistermodus] -> een vw meeting .. schaam :angel maar er zijn zeker wel gave auto’s, vind voornamelijk de oude bakkies gaaf (golf 1 etc.)
Je kan me wel verwachten iig op sevenum :D [/quote]cool zie ik je daar wel,,
en heb je toeter al klaar dan zo ja wat was het nu dan??
gr een maffe bertje:cool: [/quote]
Ja ik heb niets gevonden van de toeter, want het stuur is eraf geweest en het stiftje raakt alles goed en et relais ook nagekeken, is ergens een sluiting denk ik en miss weet de garage het zo te vinden.
Ik ga iig nu naar de sloop voor even een vervangend knopje van me mistlampen omdat die niet helemaal lekker werkt :P.
Voor de rest is tie wel goed in orde. Moet toch wel lukken in een week denk ik die kleine dingen?Vanmorgen 6.35 een vectra a in spierwit king: zag er zeer netjes uit en reed richting snelweg a9 vanuit beverwijk de tunnel door naar haarlem.
Had behoorlijk haast denk ik , reed er nog achter eventjes.origineel gepost door crazijbertje
origineel gepost door opel-devil
weer mooie vectra’s erbij :cool:
@ crazijbertje -> strakke vec hoor , ik zou persoonlijk de vec nog ff iets mooier vinden als je het stukje op je grill niet zou hebben.
Maar als jij er blij mee bent moet je het er vooral op houden natuurlijk :Ddank je wel alllemaal ben er ook zeer blij mee:wub
ja en die grill blijft zeker heeft ook niemand anders heb ik zelf zo gemaakt,heb het idee beetje van astra grill,en waar kan ik meer foto,s van jou veccie vinden dan?en ook naar sevenum??
gr een maffe bertje:cool:
Ja ik ben zeker wel van plan om naar goede meetings te gaan natuurlijk :P , ik moet de vec nog wel laten keuren en ik denk dat ik probeer de auto morgen gekeurt te krijgen/naar garage voor kleine reparatie.
Ik weet wel dat er de stuurhuishoezen en de rechtsvoor aandrijfashoes vervangen moet worden en even de bakolie laten verversen (want het motorhuis wou niet eens aan deze vec beginnen:o).
Ik ga morgenavond ook richting belgie voor een meeting van 3 dagen en ik denk dat het ook daar in de buurt is van sevenum.
[fluistermodus] -> een vw meeting .. schaam :angel maar er zijn zeker wel gave auto’s, vind voornamelijk de oude bakkies gaaf (golf 1 etc.)
Je kan me wel verwachten iig op sevenum :D4 augustus 2008 om 08:44 In reactie op: Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden. #17414363Ja het is zegmaar een roestgat ter grootte van een vuist precies naast de plek waar je veer het chassis raakt, dat is wel iets waar ze zeker gelijk in hadden dat dat wel even gerepareerd moest worden :D.
Vandaag om 1 uur breng ik de auto naar de lasser toe.
Miss kan ik even een foto’tje schieten ofzo.
Morgen zou die ongeveer klaar zijn en dan rijd ik meteen naar zijn buurman voor een apk, denk dat het nu wel moet lukken hoor.Dikke C :D en mooi plaatje 8+
Ik heb het al gevonden waar het schakelaartje zit ;) was er nog niet achter gekomen dat je die ook kan stellen.
Ik had gewoon een rubber dopje op het knopje gezet zodat het pedaal weer tegen de knop drukte en nu werkt het ook wel weer.
Ik ga nog wel even kijken of ik het ook kan afstellen met het knopje zodat ik dat stukje rubber niet hoef te gebruiken.
Heb liever dat het werkt zoals het eigenlijk hoort.weer mooie vectra’s erbij :cool:
@ crazijbertje -> strakke vec hoor , ik zou persoonlijk de vec nog ff iets mooier vinden als je het stukje op je grill niet zou hebben.
Maar als jij er blij mee bent moet je het er vooral op houden natuurlijk :DIk heb bij mijn 4×4 trouwens ook een vreemd geluid rechtsachter , soort van schrapend geluid als ik iets harder door de bocht naar rechts ga of als ik over een drempel rijd.
Vraag mij af of bij mij misschien ook niet zoiets aan de hand kan zijn dan? En ik denk dat zoiets toch wel te reviseren is?Edit : weet al wat dat was , was iets te laag :P
Ja ik heb nog het originele stuur erin zitten ;), alles aan de vec is eigenlijk origineel, op het verlaagd zijn en de velgen na.
En dat wil ik wel graag houden ook zo :cool:.
Maar ik zal morgen eens naar het stuur gaan kijken want dat zou het best wel eens kunnen zijn (dat stiftje).Ook mijn rechterachterwiel er even af voor een inspectie :P want sinds mijn verbrede stalen velg er op zit hoorde ik iets bij de auto aanlopen tijdens een testritje en zette d’r dus weer heel gauw aan de kant.
Remlichten blijven hangen :
Is gister gemaakt dmv rubber dopje op de knopStadslicht rechts doet niets :
Is vandaag weer in werking door nieuwe draad trekken van de achterlichten omdat daar het stadslicht ook niet werkte, ik heb de + pool van het stadslicht links doorgelust naar de rechtse en toen werkte ook meteen het rechter voor stadslicht ook weer.Mistlampen werken niet :
Bedrading vandaag weg genomenClaxon doet niets (vreemd want voor ik daar was wel)
Werkt soms wel en soms nietlinker en rechterstuurhuishoezen :
Worden vervangen met apk tegelijk.rechter ashoes lek :
Wordt ook met apk samen gedaan.veren gebroken achter :
Gister 2 nieuwe KW veren achter geplaatst.benzineslang uitgedroogd :
Naar mijn inzien is er niets mee aan de hand maar als het een probleem wordt kan dat ook nog met de apk samen.ruitenwisserbladen :
Vandaag vernieuwd.linksachter dragend deel weggerot
a.s. maandag wordt dat bij las bedrijf vernieuwd.Zo te merken gaan al die kleine klusjes dus wel redelijk snel nog. Als alles zo ongeveer meezit dan is de auto volgende week dus apk klaar en dan kan ik rijden in mijn bakkie king:.
Wat ik wel een bijzonderheid vind van de auto is dat de 4×4 gewoon werkt en niet stuk is want hij staat gewoon steeds aan zodra ik de auto start (is wel een meevaller).Ja dat zou ook best zijn als ze het zo rekenen want uurloon daar is ook niet echt weinig, vind sommige dingen alleen een beetje slordig.
Maar het gaat goed komen met de auto hoor ;).
a.s. maandag kan de auto naar de lasser toe en dan is alles verder gefixed wat hun op het lijstje hadden staan :DJa ik kon ook al niets beginnen ertegen, ik liet alles zien van de verkeerswegen wet , omdat hun rond bazuinde dat je geen uitstekende delen mag hebben en ik had voor 2,5 cm en achter 1,5 cm uisteken dus dat was binnen de richtlijnen maar ik mocht wel mooi de keuring betalen en helemaal naar volendam daarvoor. Maar kreeg natuurlijk niets vergoed want het enigste wat ze zeiden was : nou je hebt je papieren toch weer terug ? dan is het toch goed? maar ondertussen letten ze er niet op dat ik daardoor wel weer wat geld kwijt ben terwijl dat niet nodig was als hun het wetboek konden.
origineel gepost door sw_reijnders
Dat lasbedrijfje lijkt me inderdaad de beste oplossing voor je rotte delen.
Laat nog maar eens door een ander bedrijf kijken waar de rotte plekken zitten,
want met een hamer en een schroevendraaier kun je overal wel een gat in meppen en zeggen dat tie rot is.En voor het keuren zou ik gewoon vragen of je er gewoon bij mag zijn tijdens het keuren.
Laat ze dan maar eens tijdens het keuren uitleggen en laten zien waarom ze bepaalde zaken afkeuren.Dat is wel een goed idee ja, want ik had zelf een papiertje erbij gegeven wat zeker zou moeten gebeuren met de apk en dat hadden ze dus goed gekeurd, vooral over de schijven met blokken verbaasde ik mij dat dat wel goed werdt gekeurd. Morgen ga ik langs dat bedrijf even een bezoekje brengen :cool: hopen dat ze snel tijd hebben.
De remlichten werken ook alweer , rubber dopje op de schakelaar gezet zodat het pedaal weer goed tegen de knop duwde.
Zijn wel veel kleine klusjes die zo opgelost zijn.
En dan te bedenken dat de opel garage dus mij wijs maakte dat alles zo beetje rond de 2000 euro zou gaan kosten terwijl alleen het dure en echte werk het las gedeelte is.Ja dat klopt je weet niet hoeveel er zit maar ik wil het wel graag gemaakt hebben (is verder vrij weinig met de auto en is zonde om hem te laten staan)
Ik heb net een bedrijfje hier in de buurt gevonden die las reparaties doet aan auto’s.
Is voor mij 10 min rijden, ik ga morgen denk ik even kijken of hun wat kunnen betekenen voor mij.
Als ik het zo zie lijkt het me wel een prima bedrijf voor dit soort dingen.>>link bedrijfnee , ik ben met de vec niet op vakantie geweest, en er is niet echt een electrisch probleem denk ik, van de remlichten moet ik gewoon even de schakelaar nakijken denk ik.
Er zitten achterop nu al 2 nieuwe veren dus dat is gefixed.
Voor het stadslicht moet ik even 2 nieuwe draden trekken vanwege draadbreuk (trek van de andere lamp gewoon een aftakking zodat het werkt).
Claxon draden even opnieuw aansluiten want hij werkt zeker weten wel.
Ik kan alles zelf wel fixen verder.
En net gekeken met de zekering 19 erin en de 4×4 gaat gewoon aan dan :D (das nog een meevaller dan).Alleen is het las gedeelte wel een aandachtpunt omdat een dragend gedeelte is.
Wie hier op het forum weet daar iets voor dan? -
AuteurBerichten