Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Om te beginnen maar even een driedeurs nemen , ziet er direct al een stuk
sportiever uit zonder mods.Heb je daar interesse in ?
Schaap in wolfskleren zou ik zeggen , 75 pk in een sportief pakje.
Dat gaat snel vervelen vrees ik , je wordt zo’n beetje nog net niet
zoek gereden door een brommobiel.Als het niet anders kan kun je wel een paar dagen zonder immers
zaten er vroeger helemaal geen interieur filters in auto’s.
Maar je schrikt wel even als je zo’n filter vervangt met wat er allemaal
voor stof en vuil inzit , daarom is het raadzaam deze regelmatig en
anders zeker op tijd te vervangen , het gaat immers niet om je motor
maar je eigen gezondheid.Lijkt mij iets van de fabrikant waar vaak productie datum
mee aangegeven worden , deze worden gebruikt bij
garantiegevallen om te kunnen zien hoe oud iets is of van
welke productie lijn iets kwam.
Maar blijft een gok van mijn kant.Lijkt mij dan ook een bizare maat voor een Astraatje (dit heb ik rondom
op m’n Camaro met 275/45/17).Ziet er piekfijn uit met (mijn ex) Roose set en een beetje “sludge”
in die breatherslang kan komen door korte ritjes dan warmt niet
alles voldoende op en kan dit voorkomen , gaat vanzelf weer weg
bij langere ritjes.25 februari 2011 om 19:26 In reactie op: zafira a opc verlaagd..remklauwen gelakt..zomervelgjes er we #17821203De Eibachs zijn super want ze werken progresief (stugger naarmate ze inveren)
dit hebben niet alle verlagingsveren die daardoor te ver door kunnen veren en
je kans hebt van alles te raken (banden,wegdek etc)Schijnt bij M-Tech stukken goedkoper te zijn (169 e gelezen in een ander topic)
Even eerst een goeie conclusie doen zodat je zeker weet dat het
aan het spruitstuk ligt , dan een vervangende regelen en de bouten
pakkingen vernieuwen.
En voor het losdraaien ervan goed schoonborstelen en inspuiten (WD40 bv)
Als de oude tapeinde er nog wat uitsteken kun je misschien een taptrekker
gebruiken om de tapeindresten eruit te draaien , echter als ze afbreken tot
aan de kop zit je aan uitboren etc.
Kortom kan meevallen kan tegenvallen.
gr & S6 Marcel.Beviel ie zeker toch niet helemaal:(
Is weer interessant voor iedereen die dit herkent denk ik.
Overigens kan je wel merken dat het weer Pasen wordt ,
paaseieren duiken overal weer op , lol.Die lekkage die op jou foto zichtbaar is = heel gering (schat zomaar een paar druppels)
maar strekt zich al gauw uit tot de bekende olievlek omdat dat nou eenmaal een
eigenschap van olie is echter gaat dit ook op voor koelvloeistof (ook vettig).
Kan natuurlijk ernstiger zijn als dit niet zichtbaar achter het beugeltje verder doorlekt.Wat is er dan allemaal vervangen?
Weet je 100% zeker dat de lekkage olie is en geen koelvloeistof
want je koelleiding ziet er ook niet echt fris meer uit.Wiel per kant even met een krik vrij zetten en kijken welke kant
aanloopt en misschien (maar denk het niet) kun je direct iets zien.
Anders daarna wiel eraf halen en dan met en zonder de trommel kijken.
gr & S6.Zolang je geen Chopshop Leepoe afmetinging neemt hoeft het
geen problemen te geven.22 februari 2011 om 16:16 In reactie op: intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm.. #17821765Da’s een aardige bouwdoos , ben benieuwd of je het er allemaal
netjes in krijgt , je bent iedergeval goed voorbereid.
En hoeft zo te zien niet je orginele koelerpakket naar achteren
te plaatsen wat ik oa bij mijn EDS versie niet echt fijn vond , al
hoefde ik niet mijn orginele koelfans te vervangen wat ik weer
wel goed vond.Torco racing oil is het voor mij en dan de full syntheet 5W-50.
Wordt natuurlijk veel in de amerikaanse racerij gebruikt
Duur ja moeilijk , verkrijgbaar ja (zelf imp.) maar tot nu toe
geen klachten erover.Bij mijn vader z’n Peugeot merk ik dit ook maar niet
bij mijn toenmalige OPC (ook elektr. gasp.).Probleem is dat je niet zeker weet of het in de pook of
kabels of schakelmechanisme op/in de bak zit.
Of zelfs de synchro’s dan wordt het allemaal nog
minder fijn.Ben ook wel benieuwd of het opgelost is hierna , is immers een
bekend kwaaltje van deze transmissie.Welkom hier op het Opel forum Guido , laat het nu maar zomer worden niet?
EGR klep op Z20LET???
[rquote=1874067&tid=143094&author=blue.gsi]mijn astra g 1.6 8v station heeft ook bouten met veren achter dus dat is het zelfde en alles is pas te maken toch?[/rquote]
Ik weet niet de afstanden tussen de bouten of
deze gelijk zijn bv.
MAAR…
Waar een wil is is een weg , ok?gr & S6
Welkom hier op het Opel forum , alleen als je goed had gekeken
had je ook gezien dat we een apart voorstel forumdeel hebben.
Geen drama natuurlijk , veel plezier verder alhier in de toekomst. -
AuteurBerichten