Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Benzine/LPG , je auto start op benzine en gaat dan over op LPG , kan zijn dat je
benzine-injectie gedeelte druk verliest gedurende de tijd als je op gas rijdt en de
auto parkeert , als je de volgende dag weer weg wil rijden moet er weer eerst
bezinedruk opgebouwd worden om de benzine-injectoren goed te laten werken.
Je kunt ook alleen de sleutel een paar keer omdraaien zonder te starten zo kan
de benzinepomp eerst benzinedruk opbouwen en daarna moet er voldoende druk
zijn om de motor op benzine te laten aanslaan.Check die vochtplek ; koelvloeistof is vettig water is dat niet.
En al het veel is is de vloeistof roodachtig zelfs.Typisch voorbeeld van een custom car geheel naar de smaak gebouwd
en dat is dus de smaak van de bouwer/eigenaar.
Helaas en dat zal altijd zo blijven ; smaken verschillen.
Maar hij heeft er wel veel aandacht en tijd in gestoken
(en niet te vergeten geld) en daar heb ik wel respect voor.
Verkopen van een dergelijke auto zal niet meevallen
het blijft een showpiece en dat kunnen veel mensen
niet onderhouden en gebruiken.Auto verkocht?
Super man en aparte oplossing.
Zou het toch iets met niet afsluitende/vervuilde
kleppen moeten zijn geweest.Mijn advies ; LEH turbo kopen met oil restrictor bolt en de LEH model koelmod.
En de software aanlaten passen voor deze andere turbo (is geen opvoerchippen)
EDS (of M-Tech) kan dit voor je doen.
Dan moet het helemaal goed komen met je auto.Maar heb je de bougies ook onderling gewisseld , lijkt echt op een
ontstekkings probleem op positie 1 of een lekke inj. (maar dat is reeds
getest dus)
Eventueel checken van nok- en krukas-sensor of deze nog goed werken.
Je hebt een 16 v dus als je klep open blijft staan is de kans groot dat ie
nu krom is.
Ploffen in de uitlaat is de onverbrande benzine die nu daar ontsteekt.Alleen als de kabels geen koolstofkern bevatten deze is aan slijtage onderhevig.
Ga voor de oudere motoren voor een solid core (koper) en voor moderne motoren
spiral core (rvs kern met fiber omvlechting) deze geven tevens het beste de vonk
door en blijven langer goed en hebben tevens een silicone buitenwand die goed
tegen hitte van uitlaten kan.
ps. de solid core is eigelijk voor pure racedoeleinden en niet toegestaan voor de
openbare weg (verstoort radio en tv ontvangst en pacemakers)Dit is een mooi voorbeeld van het geven van de juiste info.:thumbup
Je probleem zit ‘m dus in cil. 1 deze ontsteekt om de 1 of
andere duistere reden niet.
Kan zijn lekke injector defecte of bougie.
Simpele test = even onderling wisselen met die van een
cil. die wel ok is.
S6 & gr Marcel.Echt nederland van de laatste jaren ; wat op straat staat is ook van een ander.:puke
Daarom huur ik apart een garage/stalling van 250 e erbij om rustig s’avonds te
kunnen slapen en niet bij iedere klap die hoort rechtop te schrikken want denk
erom de politie is er alleen om jou te bekeuren niet om tuig te vangen (veel te link , joh)Dit soort dingen zijn altijd jammer en geven vaak revisie een
slechte naam vooral hier in NL.
Zeker even terug gaan naar het bedrijf die de reviesie heeft
gedaan , misschien valt het mee en is het zo gefixed.
Klinkt alsof er een cilinder niet goed meewerkt ; kan kleppen zijn
die niet goed afsluiten maar kan ook een defecte bougie zijn
of defecte bobine , timing verlopen kan uiteraard ook nog.Luchtslang is hoogstwaarschijnlijk carterontluchting en als deze eraf ligt
heb je een vacuum/lucht lekkage als de slang van het kleppendeksel af
komt zal deze niet zoveel van invloed zijn geweest op de prestaties ,
geeft eerder mogelijk wat oliedamplucht onder de kap omdat ze niet werden
afgezogen.
K&N inleg is een 1 op 1 wissel met het orginele filter.
Had persoonlijk de ervaring dat de K&N 57i wel goed was maar gewoon te
veel lucht en te weinig brandstof kreeg (grotere injectoren en andere openingstijden nodig)
en dit kun je alleen met tuning verhelpen (meten en afstellen)
Speed costs money , so how fast do you want to go?Dbilas heeft ook hele mooie systemen voor diverse Opel modelen en motoren.
Dit zijn oa. de Flowmaster sets voor Opel/Vauxhall.
http://www.dbilas-dynamic.de
De site geeft jammer genoeg niet zoveel voorbeeldfoto’s
maar als je via google zoekt kun er meer vinden denk ik.Alleen op een rollenbank kun je erachter komen of je erop achteruit ben gegaan
of niet , de verschillen zijn te klein om echt met het “seat of the pants”gevoel
te meten.
Mogelijk kan ook zijn dat je motor nu wel meer lucht krijgt maar niet voldoende
brandstof (hoewel hij dat wel zou behoren bij te regelen via de lambda) ook
hiermee weet je het pas zeker door een uitstootmeting bv. te doen.Daar zit de cilinderkop kan een hydaulische klepstoter defect zijn.(tikt snel ritmisch mee)
Of een gebroken klepveer maar dat heb ik nog niet eerder
gehoord bij een Opel.
Maar deze brommen alletwee normaliter weer niet.
Het kan ook zelfs een vacuum lek zijn (brommen) dus check diverse luchtleidingen in de buurt v/h geluid.
Je kunt ook even de bougies controleren door ze eruit halen en
kijken of je onderling verschillen ziet (zwarte roet/olie/benzine etc)
En dan direct een compressie test doen (indien je de spullen ervoor hebt of misschien een behulpzaam lid).
S6 en gr MarcelEven Efka Import te Zandvoort mailen ; info@efkaimport.nl <info@efkaimport.nl
Is nl. een fout in de Koni catalogus.Oliedruk nog goed , temperatuur nog normaal? (lagers)
Loopt het getik mee met het toerental v/d motor? (lagers of nokvolgers)
Welk type motor gaat dit?[rquote=1882636&tid=135897&author=Nickn]godver..
had beter deze topic eerst gelezen.. :( heb 2 dagen geleden een k&n 57i konische luchtfilter gestoken..
hopelijk gaat m’n blok er niet aan kapot!![/rquote]
Geen drama , K&N (vind ik) is geen slecht product de open
filters moet je wel in de gaten houden en regelmatig goed reinigen en dat doen de sommige niet en dan kan je in de
problemen geraken.
Deze mensen hadden dan beter voor de inleg versie kunnen gaan die heeft aanmerkelijk minder aandacht nodig.De meeste sets komen uit op de orginele plaats van het filter.
Dit is qua warmte niet zo gunstig natuurlijk , je kunt er wel via
buizen koele/koude lucht naar toe geleiden of een apart huis
voor ontwerpen maar dat kost wat meer werk en tijd.Ach joh , de Opel dealer is prima alleen moet je zelf het heft (goed meedenken)
in handen houden anders kan het aardig uit de hand lopen ja , denk dat een
hoop mensen dit al een keer meegemaakt hebben (ikzelf incluis).
De OPC auto’s zijn altijd wat onbekende voertuigen voor de dealer (er zijn er
echt niet zoveel en hoeveel gaan er naar de dealer?).
Dus zijn dit soort fora (maar ook de engelse en duitse versies) raadzaam om door te
lezen op dit soort technische problemen.Universeel ; hoe ga je die eronder friemelen als je een OPC demper eral
niet (mits aangpast) eronder krijgt?
Zou echt een vervangingssportdemper zoeken in jou geval = nl. 1 op 1 wissel.
Weet je zeker dat alles past en dat de demper ook binnen geluidsnormen valt
omdat ze vaak een eu keur merk hebben.Heb nog een dikke ’94 Z28 Camaro (ook GM) staan in die kleur als iemand interesse heeft?
Idd , opnieuw uitlezen (helaas) of je kunt zelf een uitlees comp. kopen via mplaats
die kosten nog geen 40 e en dan kun je hem zelf uitlezen.
Het zou , maar dat weet ik ook niet meer of dat nog voor jou bouwjaar van
toepassing is , kunnen zijn dat je een massaprobleempje hebt en dan krijg je
ook allerlei rare spookstoringen er was hier op het forum alweer een tijdje terug
ook een topic over.
Het ging over een verbinding waar bij de dealer ook een terugroepactie op is geweest.
De verbinding is een bruine (massadraad) die in de draadboom zit tussen de accu en
de cilinderkop.
Ik hoop dat andere forumleden dit topic zich ook kunnen herineren en je zo verder
kunnen helpen.(ik ga ook nog kijken of ik het vinden kan voor je)Eeh , en niet schoonmaken maar gewoon vernieuwen , er zit nl.
een ongelofelijke hoeveelheid vuil en fijnstof in deze filters die je
niet binnen in de auto of nog erger in jezelf wilt krijgen.Ik ben in mijn garantie controleur verleden wel gekkere dingen tegengekomen
wat dacht je van een opgerold briefje met de datum etc. in je hoofdsteun die
je via een klein gaatje eruit kunt peuteren bv. -
AuteurBerichten