Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Crap , daar wordt je ziek van idd.
Je hoort in iedergeval niet tot het leger van
oops schade , nou laat maar even zitten
repareer het later wel even (maar niet heus).
En nederland is niet gebouwd om er met mooie
auto’s rond te rijden , men kijkt eerder hoe ze
‘m kunnen vernielen , en als je rijdt om je extra
te belasten/bekeuren.
Kortom het leven van een auto liefhebber gaat niet over rozenWelkom hier op het forum , Soul.
Iedere kleur is ok zolang het maar zwart is , niet?:thumbupWelkom op het Opel forum darkangel.
Moet het geen “lieve” hond en “mooie” man zijn?:P[rquote=1894470&tid=144758&author=Silence]Ik heb de oorzaak van de stank gevonden had niets met mn remmen te maken het bleek dat de oliedop los was en dus alle olie eruit was gekomen.
ik kwam erachter toen ik thuis kwam en ineens een berg rook vanonder de kap zag komen, toen snel de motor uitgezet en de kap open gedaan alles zat onder de olie en was dus ook op mn hitteschild en spruitstuk was gekomen en daarop verbrandde het en dat was de lucht die ik rook.[/rquote]
Wel apart dat je een remvoering vervangen melding erbij had.
Als je ‘m in z’n 2 zet en optrekt moet voldoende zijn denk ik.
Heb ik zelf een keer per ongeluk gehad en je fikt erzo je koppeling
100 % uit als je niet oppast.
Een krachtige motor als de Z20LET trek je zo door z’n standaard koppeling
heen oppassen dus.Zet er een boost meter op meten is weten.
Probleem bij de orginele Opelvelgen is dat deze idd hoge ET waardes kennen.
Dat betekent idd dat de velgen meer naar binnen gaan ipv naar buiten wat
vaak mooier gevonden wordt omdat je dan zo’n diepe velgrand te zien krijgt
en je dus goed kunt zien dat je “brede” velgen rijdt.
Veilig is idd om in de buurt v/d orginele waarde te blijven wil je niet in de
problemen komen met insturen of inveren wat dan aanlopen kan.
Wat staat mooi? Is voor ieder verschillend (smaak) en gelukkig maar.Melding remvoering = remblokken op.
Vast zittende remklauw/tang : even voelen aan je velghart
of deze heter is als de andere dan heb je de zijde gevonden
die mogelijk vast zit.
Ook trekt je auto vaak naar 1 kant als je remt omdat je ongelijke
remdruk krijgt bij vastzittende remmen.Je hebt geen open filter en open carterontlucht.?
Check dan je brandstof aan/afvoer leidingen en fuel rail
waar de injectoren in zitten mogelijk zweet er iets en kun
je er beter op tijd bij zij dat het niet meer of erger wordt.100 cell:thumbdownAPK
200 cell::thumbupAPKWat hiervoor al werd gezegt :
Kijken of je een boostmetertje kunt plaatsen om de druk te kunnen checken.Quote ; Tallie GTI ; @OPCdriver, ik zal eens kijken dan , hoe duur zijn die kortere dingen dan en waar te verkrijgen ?
Ik weet niet wie deze leveren kan alleen weet ik dat bij sommige sets dit een probleem kan zijn.
Als het bij jou set goed zit en de stabilisatiestang nergens tegen aankomt en verder goed werkt is er niets aan de hand.Quote Tallie_gt ; @OPCdriver , hoe weet je of je dat kan instellen dan ?
.
Ik weet dit omdat ikzelf de Koni schroefset (chroom) heb gehad en daarvan kon je
het bovenste montage punt v/d stabi’s omhoog en omlaag draaien al naar
gelang je verlagingshoogte.
Bij de Koni sportkit (gele dempers) kan dit bv niet , echter kom je dan evengoed
niet in de problemen want de verlaging (op een OPC) is 30 mm en dan gaat dat goed
maar bij meer zijn de stabi’s te lang en daarom worden kortere aangeraden.
.
Over Verlagen ben ik het helemaal met je eens (ik verlaag ook al mijn auto’s) maar hij
leek mij op het oog zo wel aardig ver verlaagd om toch bij de drempels problemen te krijgen.
Staat wel super hoor , helemaal met die 17″ OPC wheels.Zou kunnen natuurlijk (al hoor je niet veel erover bij de LEL motor)
Zou om te beginnen alle luchtslangen en aanstuur slangetjes
checken of ze nog goed zitten en of er geen scheuren in zitten.[rquote=1891162&tid=144512&author=densonz][rquote=1891072&tid=144512&author=OPCdriver]K&N inleg of “green filter”zijn wel betrouwbaar en voor echt meer
vermogen : chippen.[/rquote]Dat chippen kun je niet gewoon zelf doen toch?[/rquote]
Da’ klopt maar brengt in jou geval waarschijnlijk
wel het meeste vermogen op.
Filtertjes en sportdempertjes werken ook maar leveren
lang niet zo veel op.Goodyear F1 G3D:thumbup
Wel een zomerband natuurlijk.Koni/Eibach set (sportkit) :thumbup
[rquote=1891144&tid=144522&author=jarnostation]heel vet moesr jij ook die kunstof dingen bij voorpoot vervangen voor kortere?[/rquote]
Jij bedoeld de stabilisatie stangen die ook aan de schokdemper zitten en als je flink verlaagd niet meer goed uitkomen idd.
Maar bij sommige sets (vaak schroefsets) kun je deze ook in hoogte aanpassen en hoef je dus geen kortere te regelen.
En over de verlaging ; is dit niet te veel?
Hoe rijdt dit?Als je de orginele aansluitingen gebruikt zou het niet fout kunnen
gaan volgens mij.
De vraag is nu of in jou systeem nog wel de orginele thermostaat
gebruikt wordt.
Feitelijk kun je zonder , alleen duurt het wat langer voordat de olie
op werktemperatuur zit.
Dat is wel belangrijk want olie moet wel op temperatuur zijn
om goed te kunnen functioneren.
Als de olle te koud blijft kun je wel overwegen naar een dunnere
viscositeit over te stappen.
Of natuurlijk alsnog een thermostaat in het systeem plaatsen.K&N inleg of “green filter”zijn wel betrouwbaar en voor echt meer
vermogen : chippen.Met dergelijke maten (vooral achter) is dat niet snel te zeggen ,
denk wel dat het zeer krap kan worden met inveren.
Je kunt zelf checken door er extra gewicht in te leggen en kijken
hoeveel ie omlaag is gekomen en wat je nog overhoud aan veerruimte.Verbruikswaardes staan vermeld in je orginele uitleg/gebruiks-boekje wat bij je auto hoort.
Daar zou hij dan niet te veel van mogen afwijken.
1 op 7 zijn forse waardes die horen meer bij een injectie V8.
1 op 10 lijkt mij meer normaal voor dat type motor.De motor olie wordt gemiddeld zelfs warmer dan je koelsysteem.
Hangt er natuurlijk ook vanaf of je met een thermostaat werkt of niet.LPG nee , nitrous oxide ja (lachgas)
.
Anders een diesel of ander goedkoop rijdend autootje kopen.Dan zou het alleen een pure “racebougie” zijn , iedere moderne bougie
is tegenwoordig standaard ontstoord.
Anders kun je je radio er wel uithalen. -
AuteurBerichten