OPCdriver

Aangemaakte reacties

17 berichten aan het bekijken - 1,076 tot 1,092 (van in totaal 1,092)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: schommelend toeren #17509649

    Als je electrisch gaspedaal hebt kan het de steppermotor (gasklepbediening) zijn maar ook heel simpel valse lucht lekkege (vacuumslang los of doorgesleten) of egr (uitlaatgascirculatie) klep defect.
    Even wat hints om je in de richting te brengen.
    Succes Marcel.

    In reactie op: Trekhaak (demontabel) onder zafira A #17509328

    Mag de Zafira OPC wel een trekhaak hebben?
    Mijn Astra OPC boekje vermeld dat dit niet mogelijk is.
    Waarschijnlijk invm het te heet worden v/d motor/turbo.
    Als er toch een trekhaak op gezet wordt vervalt denk ik meteen de
    dealergarantie.
    Ook heb ik de trekhaak voorbereiding (electra kabel en stekker) niet gevonden die ik wel had
    in mijn 2002 Astra sport.
    Marcel

    In reactie op: Dump valve Zafira OPC #17487498

    Het verschil zit hem in de positie van de “valve” bij het orgineel zit deze in het inlaat gedeelt van het turbohuis dit heeft als voordeel simpel te produceren (lees goedkoper) en vooral stiller , de “aftermarket”modelen zijn complexeren (duurder) en maken meer geluid.
    Echter het grootste verschil zit hem in de positie nl de “blow-off valve” komt het best tot uiting wanneer deze zo dicht mogelijk bij de gasklep zit , in deze positie blijft de turbo het best op toeren en wordt minder afgeremd tijdens schakelen dan bij het orgineel en dit is ook weer beter voor het ontlasten van de kwetsbare lagers van de turbo.
    Het is dus niet alleen een afweging van geluid.
    Marcel:agent

    In reactie op: Koude start #17481046

    Vrij veel? ( 1200 of 5000) De eerste is normaal na ongeveer een minuut (als je tussentijds het gas niet aanraakt) valt het toerental terug naar ongeveer 800-850.
    Is dit wat je bedoeld?
    Marcel

    In reactie op: ruiten tinten Astra G Break #17507828

    Ik zou ze op een andere lokatie zetten erom heen snijden zal niet meevallen je houd er meestal spleetjes aan over en het geheel ziet er ook beter uit als er niet iets op zit en daar doe je het toch voor.
    Die “dingen” zijn waarschijnlijk sensoren en die maakt het niets uit als je ze op een ander plekje zet.
    succes Marcel.

    In reactie op: Handrem #17508990

    De achterste remkabels die van de klauwen (links/rechts) naar voren lopen kunnen binnen in deze kabel weleens vastroesten dan kun je ongelijke remvertraginging krijgen , als je zelf handig bent kun je proberen door beetje bij beetje WD40 erin te spuiten en door de handrem aan te trekken en weer te ontspannen los te krijgen (lukt niet altijd) anders de kabel(s) vervangen.
    Je kunt er ieder geval even naar laten kijken zou ik zeggen , het liefst bij iemand met een garagebrug.
    Succes Marcel.

    In reactie op: injectors #17509145

    Staan er geen nr’s op ik denk dat de leden daar meer mee kunnen dan kleurtjes.
    Met nr’s is er geen twijfel meer.
    Marcel:hmmz

    In reactie op: Iemand nog een originele z20let voorpijp te koop? #17492898

    Ik heb er nog 1 alleen heb ik de katalisator er tussen uit gehaald en tervanging (uit m’n hoofd even) 2 verlopen en een recht stuk het moet alleen nog inelkaar gelast worden op de correcte lengte of je kunt er een sportkat voor in de plaats zetten natuurlijk.
    De pijpdelen zijn gebruikt en in nog goede staat en de vervangdelen zijn nieuw ik vraag er 70 E voor dit
    heb ik nl er ook voor betaald.
    gr Marcel

    In reactie op: z20LET probleempje #17483763

    Hallo Martijn , ik had precies hetzelfde wat jij verteld en bij mij was de oliekeering v.d turbo defect waardoor de olie in de slang v/d intercooler terechtkomt en als je verder rijdt komt dit via de intercooler en inlaat in de motor die dit gaat verbranden waardoor hij gaat (blauw) roken.
    Hij rookt niet als hij koud is omdat de olie ook nog koud is die in de intercoolerslang zit naargelang hij opwarmt wordt de olie dunner en vloeibaarder waardoor hij naar boven wordt gezogen/geperst en daarom gaat hij pas later roken en naar olie stinken als je er achter rijdt.
    Ik raad je aan de turbo te vervangen door een H uitvoering (deze zijn verbeterd) je moet je “software” er wel voor aan laten passen.
    Als je verder rijdt met dit probleem kun ook nogeens fikse motorschade oplopen ; olie verbrandt erg slecht in een benzinemotor waardoor deze vrij vlot vervuild (zie je carterventilatie) en gaat detoneren (pingelen ook wel genoemd) ook kan je lambdasonde en katalisator defect raken.
    Al met al dure onderdelen.
    Hou me ten goede ik wil je niet bang maken , ik heb nog niet omtrent deze gevolgschades op het forum gelezen .
    Maar ik heb zelf (zoals zovelen voor mij) de defecte turbo vervangen en heb hierna (nog) geen olielekkage meer ondervonden.
    Je kunt zelf de toestand blijvend controleren door wat je al deed nl. de de onderste slang die tussen de turbo en de intercooler zit er af en toe af halen en nakijken op olie(zoek wel uiteraard het laagste punt v/d slang want daar zul je de meeste olie vinden) .
    Succes Marcel

    In reactie op: Intercooler? #17506102

    Thanx , ik heb ze onmiddelijk gemaild omtrent deze vragen en heb keurig antwoord gehad , de intercooler zier er wel niet zo mooi uit als bij de H versie maar zit wel meer in de rijwind en is gelast en monteerbaar zonder te hakken of te zagen.
    Ook de uitlaat van deze jongens is super ook weer direct monteerbaar inplaats v/d orgi.
    Nu alleen nog even sparen , de pond staat ook nogeens laag dat maakt het nog interessanter.
    Ook geven ze nogeens goeie tips (aansluitpunt “blow-off valve) dit heb ik ook direct gewijzigd alleen moet ik het nog testen belasting
    Marcel:

    In reactie op: Intercooler? #17506100

    Bedankt Youri , het een indrukwekkende site alleen kan ik niet goed van de foto’s afhalen of deze cooler voor een G of H is.
    Hij is wel wat ik zoek qua uitvoering (mooi afgelast)en passend zonder gezaag en gehak.
    Ik heb ook een fantastisch uitlaatsysteem gezien (76mm) als dit niet “flowed” weet ik het niet meer.
    Ik ga in ieder geval deze mensen er wat meer over vragen , nogmaals bedankt
    Marcel.

    In reactie op: Intercooler? #17506098

    Ga ik zeker doen , ik wil nl een intercooler die de orginele vervangt en waarbij ik mijn airco niet hoef op te geven.
    Ik heb hem nu ook van Dbilas gezien en die vindt ik persoonlijk niet interessant hij is nl gefelst ala een koelvloeistof radiateur en die hebben de neiging nog wel eens de druk niet aan te kunnen.
    Het liefst dus gelast zoals orgineel of EDS hem leveren kan maar deze is wel kostbaar.
    Marcel.

    In reactie op: plaats ouwe dv z20let #17491625

    Ik heb een Bailey via M-tech en de orgi afgesloten (volgens de beschrijving) door een “spacer”in plaats v/d veer gezet , bij de set zit een schroef die je in het vacuumgat er in moet schroeven zodat de dumpvalve niet meer opengedrukt kan worden die heb ik dus vervangen door de “spacer” en dit geeft het zelfde effect alleen is wat netter in de afwerking vind ik.
    Op deze manier functioneerd mijn dump-valve tot op heden nog steeds naar wens.
    Succes Marcel.

    In reactie op: voorstellen newbies #17503915

    Iedereen is verschillend en ook beleven we deze hobby per persoon(en) anders , vanuit mijzelf gesproken ; ik was niet op de hoogte van dit beleeftheidsprotocol dit is mijn eerste inschrijving bij een forum.
    Dit was alleen omdat er een massa info op te vinden was en er interessante dingen werden uitgewisseld.
    Ik kan mij voorstellen dat de “oudgedienden” bepaalde gewoontes normaal vinden , deze zijn al of niet voor iedereen even duidelijk of je moet dit vooraf verduidelijken of anders verplicht stellen , ik denk persoonlijk dat ieder forumlid zich moet en zal ontwikkelen en dan kun je volgens mij pas zeggen wat je aan iemand hebt.
    Dit forum vind ik persoonlijk interessant vanwege z’n diversiteit , er is voor ieder wat als het maar met Opel te maken heeft.
    “keep up the good work”
    Marcel.

    In reactie op: vraag over sprinten #17474553

    Je kunt je ook melden bij de officiele dragrace organisatie van Explosion via eXplosionDragracing.com
    Je kunt daar je eigen via je index (tijd die je zelf denkt te rijden) meedoen zodat je meer kans hebt te winnen dan wanneer je in een “heads up” klasse uitkomt.
    Ook kun je daar meekijken in de keuken van de zwaardere categorieen (soms tot 8000 pk)
    En pas op het werkt verslavend na 1 keer wil je niet meer stoppen!
    Succes als je mee gaat doen bij welke club/vereniging dan ook.
    Marcel

    In reactie op: 2 weken apk na overschrijven #17488640

    Je krijgt trouwens automatisch na die twee maanden je eerste boete voor het niet APK zijn.

    In reactie op: Intercooler? #17506096

    Oja . even voorstellen ik ben Marcel en heb voor deze OPC al diverse Opels gereden van B Kadett tot E en div. Astra’s sport en nu dus de OPC.

17 berichten aan het bekijken - 1,076 tot 1,092 (van in totaal 1,092)