Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 september 2009 om 17:15 In reactie op: Aluminium plaatje voor linkervoet. **UPDATE met foto's* #17517199
Geachte heren alu. plaatjes liefhebbers sinds vandaag op Marktplaats te koop (volgens de aanbieder) een orgineel Opel onderdeel(?) vermeld bij Diverse Autoonderdelen }Opel } Astra H OPC voetplaat links passend voor sportpedalen UNIEK!
De advertentie is geplaatst door Car NeeDz een vrij agresief adverterend en ook reagerend bedrijfje/persoontje (wat ik zelf ondervonden heb) maar het onderdeel ziet er op de foto niet gek uit.
Maar trek je conclusie zelf maar.:agent
MarcelHmm dat zal ik hem nogeens extra navragen volgens mij zijn het 350cc’s maar volgens zijn advertentie zou het volgens “het pakket” inderdaad 470cc’s moeten zijn.
Hartelijk bedankt voor je oplettendheid.
M vr gr Marcel.Nooit iets van Opel gehoord van een “campaign of recal” whatsoever.
Waarschijnlijk monteren ze dan weer zo’n zelfde turbo (die natuurlijk ook weer kapot gaat)
en dan is de garantie over en alle ouwe turbo op.
Ik ben zelf rechtstreeks maar naar EDS gegaan (contact leggen was moeizaam , turbo was en is nog steeds goed)
MarcelIs zeker interessant , ook mijn Z20LET loopt sinds de computeraanpassing (en montage van diverse speciale delen) door M-Tech (met de software van EDS) minder snel en slechter dan orgineel.
Ik zou een gat in de lucht springen als er een “tuner” is die weet waar hij mee bezig is.
Ik hoor nu al zoveel gemengde berichten over diverse bedrijven dat ik me steeds weer bedenk voor ik weer er over denk er heen te gaan.
Ik heb oa gemonteerd ; LEH turbo , K&N 57i filterkit in verkorte aanzuigroute , blauwe silicone slangset (is dikker) voorcatvervanger , Baileys blow-off valve , 350cc injectoren , 3,6 bar brandstodrukregelaar , Dbilas inlaatspruitstuk en Dbilas uitlaatspruitstuk.
Ook komt de EDS intercooler er nog bij en later hoop ik het geheel af te maken met het 3 inch uitlaatsysteem wat Courtenay aanbied.
Marcel.Kijk even bij de site van Courtenay (welbekend denk ik) deze verkopen complete kratmotoren (Z20LEH) nieuw dus uit de doos , ze doen de inbouw er ook nog bij : totaalbedrag 6000 pond.
Ik denk dat als je alleen de motor van ze wilt er best over de “price” valt te praten.
En je hebt gelijk een sterkere en moderne motor dan je oude Z20LET.
Veel succes en meer geluk
Groeten Marcel.Zo te horen mist je motor 1 cyl. , kijk 1 voor 1 je bougies na degene die niet schoon is (zwart of dichtzit met vervuiling) is dan degene die niet vonkt , het kan ook een zwakke bougiekabel zijn en niet aan de bougie liggen , probeer de vuile bougie schoon te maken verwissel hem met een cil. waar je een schone bougie uithaalde , zo kun je kijken of het aan de bougie lag of aan de kabel eventueel.
Er zijn meerdere storing die mogelijk deze “effecten” geven maar dit is 1 van de eenvoudigste om zelf te checken.
Succes Marcel.Je kunt inderdaad de veer uit je recirculatieklep (dumpvalve in de turbo) halen en de ruimte die hij dan vrij heeft opvullen met een busje (ik weet de lengte ervan niet meer) zodat hij volledig afsluit dan kun je de gehele vacuumleiding verwijderen om het onder de kap een beetje netter te maken.
Trouwens zijn er ook bedrijven/tuners die zeggen dat je de recirculatieklep en de blow-off valve het best in combinatie kunt gebruiken , je hebt dan wel minder afblaasgesis maar men zegt dat je minder kans hebt op luchtmengselstoring .Goed bezig 1000 km en al schade gereden.:thumbup
Welkom bij de kapotte turbo-club volgens mij rijdt er geen 1 Z20LET nog met een orginele turbo rond (degene die dat nog wel doen dat waarschijnlijk binnenkort ook niet meer)
Opel had eigelijk een “recal” op dit probleem moeten doen , sommige dealers geven wel extra korting op de reparatie om de klant wat tegemoet te komen.
De dealer rekent dat bedrag vanwege garantie (die hoor je wel op het nieuwe onderdeel te krijgen) en uiteraard de arbeidsuren die er mee gemoeid zijn.
Er zijn denk ik diverse tuners die het klusje al dan niet met garantie ook wel kunnen uitvoeren (M-tech of EDS bv)
Succes Marcel.10 september 2009 om 17:35 In reactie op: krakend geluid bij naar rechts sturen opel sintra #17483118Wiellagers of aandrijfas (laten) controleren.
Is niet gevaarlijk behalve voor je portemonee.
Succes MarcelGeen fabrieksfout? Of heeft hij klem gezetten (je zei dat je auto total loss gereden had) en is ie doorgescheurd.
Marcel.Revisie bedrijf Dymo-Track in Cruquius 0235293588 En Dymo-Tuning in Sassenheim kan JE zuigers Clevite lagers en ARP bouten leveren tegen redelijke prijzen 0252223001.
Succes Marcel.Mooie auto lekker weinig km’s ook nog , zal dus nog lekker strak rijden.
Welkom bij de Opel-elite club. :angel
Marcel.Vervelende kwestie zeg , als de motor eerst enige tijd zonder problemen gedraaid heeft kan het mogelijk fout gegaan zijn met de spanner deze heeft een speciale afstelling om de riem te spannen nl. 1 voor een nieuwe en ook voor als de oude riem weer wordt teruggeplaatst.
Ik draai zelf de motor na montage meerdere malen met de hand rond , als de afstelling niet goed zou zijn draait ie simpelweg niet rond en weet je genoeg (en het is inderdaad zo gebeurd als je even niet oplet)
Ook is het raadzaam om de meelooprollen en spanner te vervangen het is niet zozeer de riem die kapot gaat maar de rollen zijn erg goedkoop en kwetsbaar en moet je met de riem altijd vervangen (vooral degene die rechtsonder het uitlaatnokkenaswiel zit krijgt het behoorlijk voor z’n kiezen heb ik gemerkt)
Je kunt denk ik moeilijk bewijzen gaan vinden als dit alles correct (rollen en afstelling) is gedaan ik zou tot een vergelijk proberen te komen en dan is meestal alles weer snel vergeten en iedereen happy.
Succes Marcel.Ik heb eventueel nog een oem turbouitlaatspruitstuk (ongeveer 35000 km oud) als je de oude turbo wilt blijven gebruiken.
Anders je “software” laten updaten bij M-Tech of EDS bv en de H versie nemen.
Succes Marcel.Ik heb deze set bij rond de 32000 km gemonteerd maar heeft me niet gered van een defecte oliekeering en dus een andere turbo , echter het is wel een goed idee om het te monteren want het een verbetering voor het koelsysteem van de turbo zowiezo.
ps. het is geen simpele montage zoals de leverancier meld! Je zal er je turbo voor moeten demonteren anders gaat het echt niet.
Dus als je de turbo vervangt kun je de koelingsset prima monteren
De eerste turboversie (astra g en zafira b bv) zijn erg snel met het geven van turboproblemen zoals je zelf al gelezen hebt , controleer of de uitgaande slang v/d turbo naar de intercooler olie bevat zoja dan hangt het een beetje af van hoeveel maar als je olie tegenkomt kan dit het begin zijn van dit inmiddels overbekende probleem.
Marcel.
Dus als je de turbo vervangt kun je de koelingsset prima monteren.Na 30.000! bemerkte ik olie in de inlaatzijde v/d turbo en later (3 a 4000 km) liep de olie aardig door in de slang naar de intercooler en in de intercooler zelf , ik heb niet gewacht tot dit erger werd en de turbo vervangen door de bij iedereen bekende H-versie en het probleem is tot op heden weggebleven.
:vertag Marcel.Te laat , ik heb het “drukvat” gedemonteerd en het electrische gedeelte laten zitten en dit geeft geen storingen , de Bailey krijgt nu een vacuumsignaal van het punt vlak achter de gasklep (het hoogste vacuum) en geeft wat meer geluid dan wanneer ik hem van het orginele (drukvat) vacuumplek aftakte .
(wordt vervolgd)
Marcel.Hoi Martijn , ik heb er nog 1 voor je beschikbaar omdat ik andere slangen op mijn Z20LET gezet heb , hij is afkomstig van M-Tech dus van goede kwaliteit alleen niet hoog gepolijst maar zwart met een blow-off valve aansluiting (maar die kun je ook makelijk afdichten indien niet nodigen) en alle aansluitmateriaal zoals 2 verbindingsstukken.
kst 85 E.
MarcelIk kwam zelf met de orginele (die later olie ging lekken) zo rond de 12 psi maximaal ofwel 0,8 bar.
Dit als piekdruk en gemiddelt was het 8 psi ofwel 0,55 bar.
gr MarcelEr staan ook nr’s op daar kun je meer mee dan kleurtjes bv; bij de orginele Z20LET injectoren van mij staat het Bosch nr 0280 156 021 en de uitgang is 4 gaats.
Bij M-Tech kun je dan zien wat voor injector dit bv. is.
Maar een goede tuner zal dit ook kunnen lijkt mij.
En oja kleurtjes ; die van mij zijn orgineel donkergrijs!!??gr Marcel
Weer wat erbij geleerd , Wim bedankt was altijd in de veronderstelling dat het precies vice-versa was.
In ieder geval heeft “Twins” voldoende info nu.
Marcel:hmmzSorry, vergeet motor en model te vermelden ; Z20LET Astra OPC II.
MarcelApart hoor, mijn instructie boekje vermeldt toch echt dat het niet is toegestaan om de auto ermee uit te voeren (Astra opc 2003 turbo)
Hoewel hij wel past (zelf geprobeert en gaat prima) ik moest hem alleen wat uitshimmen om hem niet tegen de bumper te laten komen.
Ik heb hem er later toch maar weer afgehaald en onder mijn toenmalige Astra sportje gemonteerd.
MarcelDit klinkt alsof je auto in een noodloop programa loopt.
Dit is om met een ernstig probleem toch bij een garage te komen
om hem daar te laten controleren op het probleem.
Als je lang ermee doorrijdt breekt de smering af door de overvloed
aan brandstof , ruik maar aan de olie van je peilstok deze ruikt dan
meestal sterk naar benzine.
Ik ken de F serie niet zo goed misschien kun je nog andere reacties met
meer duidelijkheid nog verwachten maar dit is wat ik ervan zou zeggen
Succes Marcel. -
AuteurBerichten