OPCdriver

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,026 tot 1,050 (van in totaal 1,092)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Jullie mening over een 1.6 of 1.8? #17560619

    Ik zou de 1.8 kiezen meer vermogen etc , maar ook 5-gaats velgen keuze en schijven achter , traction control etc. wat je niet vaak op een 1.6 vind , wel een wat zwaardere auto natuurlijk .
    Als je minder toeren wilt maken kun je een iets grotere diameter band overwegen dan zakt het toerental ook , alleen moet je het niet te bont maken natuurlijk anders klopt je snalheidsmeter niet en gaan ze aanlopen in de wielkasten.
    Succes met je keuze:thumbup
    Marcel

    In reactie op: Onderdelen kuisen #17557280

    En veeeeel poetsen met oude doeken of lappen , dit is natuurlijk geen echt geheim , maar laat als eindresultaat wel zien hoeveel tijd en moeite erin gestoken hebt.
    Succes Marcel

    In reactie op: Spruitstuk moertjes aandraaien… HOW TO?? #17557361

    Ps , ik bedoel voor het spruitstuk.:P

    In reactie op: Spruitstuk moertjes aandraaien… HOW TO?? #17557360

    Ordinaire ringsleutel past er ook overheen.:D

    In reactie op: Grotere accu #17557383

    Je kunt ook eens kijken voor een Optima accu deze “gel” accu’s hebben geen gevaarlijke zuren en zijn ook geheel afgesloten , klein qua afmeting maar veel sterker dan een normale batterij.
    Ze zijn daarom ook veel gebruikt in de racerij vanwege al deze eigenschappen.
    Marcel

    In reactie op: Wie gebruikt voor de winter een andere auto #17555861

    Ik rijd zo min mogelijk in de winter en als het toch moet na slecht weer goed wassen (al gaat het wel snel vervelen) , ik zit dus wel weer te overwegen om toch maar een “winterauto” erbij te nemen , alleen wat moet je daarbij voorstellen?
    Marcel

    In reactie op: Dump valve op z20let #17553771

    Hoi , Martijn , er zijn diverse theorieen inmiddels over ontstaan wat wel en niet zou werken en waarom , alleen heb ik er zelf nog geen volledig sluitend verhaal over zodat het begrijpelijk onderbouwd is.
    Ik heb mijn vacuum voor de DV (Bailey) van het punt waar voorheen de carterventilatie zat , dit is het sterkste vacuumpunt want het zit direct achter de gasklep.
    De carterventilatie heb ik (allebei) op een apart K&N filtertje gemonteerd zodat oliedampen niet meer de motoringaan (dit geeft meer volume aan brandstofmengsel)
    De orginele DV (recirculatie valve) heb ik geblokkeerd met een spacer en alle leidingen inclusief vacuumreservoir heb ik verwijdert echter electrisch is het nog wel aangesloten zodat de comp. denkt dat alles er nog zit.
    Ik heb tot op heden geen klachten hierover , voor meer advies kun je je wenden tot de sites van of EDS of Courtenay die een goede montage handleiding hierover geven.
    Succes ermee , Marcel. :cool:

    In reactie op: slick vraagje #17552993

    Heren , ik hoor hier gesproken worden over slicks als ware het gewoon zwart en rond banden stijl.
    Echter een “cirquit” slick is totaal iets anders als een “dragstrip” slick.
    Ik ben redelijk op de hoogte met het dragrace model en deze is dan ook alleen maar voor dit werk geschikt
    deze band is na de “burn out” extreem zacht en kleeft aan de strip zoals dit hoort en heeft een slappe “wang” die zorgt dat de band inzakt en breder wordt bij de start en hoger en smaller groeit bij de finish.
    Er zijn ook zogehete “cheater slicks” dit zijn slicks met een profiel voor de zogehete straatklasses bij het dragracen waar het niet is toegestaan om met een volle slick te rijden , de eigenschappen zijn het zelfde als bij de volle slick al zal je door de groeven natuurlijk ietsje minder grip hebben.
    Een “cirquit” slick is ook vrij zacht maar niet zoals z’n dragbrother en heeft ook die slappe wang niet want anders kom je er geen enkele bocht mee om , “burn outs” kunnen bij dit type banden z’n eigenschappen vernietigen , ze krijgen dan zelfs een soort blaren wat betekend dat hij te heet is geworden , je rijdt deze gewoonlijk warm gedurende de race.
    Ik zou zeggen kies de juiste band voor het juiste doel en veel plezier met het gene waar je aan gaat mee doen. Marcel :agent

    In reactie op: zoals beloofd foto´s van mijn astra #17553053

    Welkom trotse Astra bezitter.
    ps . je kunt zo ook op het Astra forum plaatsen alhier.
    M vr gr Marcel.

    In reactie op: c02 #17549625

    Ieder jaar die keuring je wordt er gek van niet?
    Als je de carterafzuiging eraf haalt kun je A; de vacuumnippel afdoppen of B; op deze nippel een slang of dopje met een klein gaatje zetten (niet te groot) je motor krijgt dan wat heet valse lucht en geen carterdampen misschien kun je er zo toch doorheen komen al heb je kans dat de motor electronisch via de lambda dit zelf toch weer gaat bijregelen tot het oude niveau.
    Volgens mij heeft de carter ventilatie zelfs niets te maken met deze uitstoot (brandstof) en kun ook de volgende andere opties overwegen , A ; je sportcat(200 c of 100 c) verwijderen en de orginele terugzetten (niet fijn natuurlijk) of B; naar een ander station gaan waar je waarschijnlijk weer een andere waarde te zien krijgt die mogelijk beter uitvalt.
    In ieder geval succes , ik leef met je mee voor mij is het ook iedere keer weer een verrassing wat nu weer uitkomt.
    Marcel

    In reactie op: remdrukbegrenser #17549710

    Er bestaan er die gebruikt worden in de “Stock-Car” wereld die zijn bedoeld om remdrukverschillen bij te regelen tussen de positie waar je ze tussen zet (voor/achter , links/rechts etc.)
    Je kunt ze ook opzoeken bij “The Worlds Biggest Speedshop” nl Summit Racing Equipment in de States.
    Als je die denkt te kunnen gebruiken heb ik er nog wel 1 voor je.
    groeten en succes.
    Marcel:agent

    In reactie op: Verbruik turbo auto's #17549015

    Da’s erg veel inderdaad , dat is meer het verbruik van een frisse V8 (Camaro/Firebird/Corvette) deze hebben dergelijke verbruikscijfers. Eeh mits niet gechipt , eeh ik bedoel opgevoerd want dan wordt het nog wat minder wat op een tank kunt rijden.
    Je hebt ook geen extreem koele thermostaat of ereen die open blijft waardoor de motor te koud blijft en de injectie meer brandstof hierdoor aanvoerd?
    Marcel

    In reactie op: Zafira opc gebruikt veel motorolie #17546074

    Ik zou de onderste slang die van de turbo naar de intercooler loopt demonteren van de intercoolerzijde , ik denk dat je daar veel (alleen liters?) van je olie gaat terug vinden , mits zoals je zelf al aangaf geen uitwendige lekkage kon vinden , ook kun je veel olie verliezen met een motorschade (bv zuigerveren) maar dat merk je ook snel genoeg door het vermogensverlies en een hoop rook uit je uitlaat.
    De turbo schade is geniepiger (heb ik en vele anderen reeds ondervonden) die wordt langzaamaan nl. steeds erger en dan merk je hem ook niet zo snel , de olie blijft vooral bij korte afstanden ook erg in de “koele” intercooler hangen.
    Ik ben benieuwd wat eruit komt. (bij je onderzoek natuurlijk)
    Succes Marcel.

    In reactie op: Bougies misschien ??? Opgelost kan dicht. #17546165

    Voor getunede motoren wordt vaak een “koudere” bougie geadviseerd , voor de Z20LET/LEH is dat bv F5DPOR van Bosch.
    Voor de LEL weet ik niet of deze hetzelfde is , misschien weet een ander lid hier meer van.
    Succes Marcel.

    In reactie op: passen deze velgen onder een astra g staion? #17542660

    Ik denk dat ze aan gaan lopen , 225/40/17 is wel max volgens mij wat je kunt monteren dan niet te veel verlagen en rustig over drempels en andere obstakels en ook niet te zwaar laden.
    Met 17″ zit je veilig bij 215/35/17 en een ET waarde van ik meen 47 of 49 .
    Dit is wat de OPC astra van huis uit heeft en dat geeft geen aanloopproblemen
    Dus ik zou eerst even passen en goed kijken of je dit wel wilt.
    Succes Marcel.:cool:

    In reactie op: Voor de coupe liefhebbers #17542471

    In de UK kijk men hier wat vriendelijker naar dan in Nederland , je zult hier een behoorlijke weg moeten afleggen om dit op kenteken te krijgen.
    Natuurlijk wel een fantastisch project zo’n lichte auto met zo’n motor (LS 1 , 2 of 3 zeg maar 5.7 of 6 ltr oftewel 375 of 400 pk)
    Is ook nogeens een GM motor.
    Ik zou ‘m OOPC noemen. :thumbup:thumbup:thumbup

    In reactie op: aanlopen van 19 " velgen #17540366

    235/35/19 is volgens mij niet orgineel geleverd dat wordt meer 215 of 225 max en dat kan al genoeg problemen geven zoals andere leden al melden bij meerdere passagiers of lading.
    Marcel

    In reactie op: aanlopen van 19 " velgen #17540364

    Het hangt ook een beetje af v/d banden qua breedte en hoogte , maar met 19 inch en ook nog eens verlagen is het wel oppassen geblazen , ET waarde speelt ook een rol 35 is volgens mij nog een behoorlijk eind van de orginele waarde af (47 of 49 1 v/d 2) dus komt je velg/band combinatie een aardig stuk naar buiten (lees richting wielkast)
    Wat is de ET waarde v/d 19″ wielen , want dan kun je een reken sommetje maken nl. meer dan 35 dan gaan ze naar binnen en minder dan komen ze naar buiten.
    Als het kan kun je het beste vooraf even passen dan weet je het helemaal zeker , ik heb hiervan al gekkere dingen gezien (bv hele mooie wielen maar je kon er niet eens mee rijden , zo erg liepen deze aan!)
    M vr gr Marcel

    In reactie op: Het grote z20let nieuwe turbo/chip topic #17539787

    Als je bij EDS je nieuwe h turbo aanschaft zit de “software” aanpassing in bij de prijs , extra kun (tegen meerprijs) je direct “Phase one” erop laten zetten natuurlijk.
    Zijn vriendelijke mensen bij EDS en hebben goede kennis van zaken betreffende turbo Opels.
    Courtenay heb ik alleen mee gemailt en altijd netjes antwoord teruggehad (bij EDS ook trouwens) ik ben er van plan hun 3″ uitlaatsysteem aan te schaffen en wil hem daar zelf gaan ophalen om te zien wat dit voor een bedrijf is.
    De website ziet er goed uit maar ik heb gemerkt dat sommige bedrijven daar meer aan besteden dan aan voorraden en een reeel bedrijfspand met goed gereedschap , service en kennis van het merk Opel.
    Marcel.

    Ah , je hebt de gegevens gevonden van de in mijn ogen betrouwbare Opeltuners.
    Ik heb zelf met een andere bov ook wat van dat soort problemen gehad en dat lag aan de zwakkere veer die in de bov zat , nadat ik deze omgeruild had voor 1 met een sterkere veer was het probleempje weg.
    Al heb ik nogmaals geen probleem nadat ik de bov op mijn eigen manier aangesloten had.
    Het geeft wat meer geluid en de bov wordt directer aangestuurd.
    Maar met de kennis die EDS en Courtenay inmiddels hebben opgebouwd valt natuurlijk niet mee te spotten.
    Over de LEH turbo : die heb ik bij EDS vandaan en mijn comp. en werd daar gratis aangepast voor , incl. de prijs v/d turbo.
    ps. wie levert je 70 mm uitlaat?
    M vr gr Marcel.

    Als het goed is moet dit geen storingen geven , althans ik heb daar geen last van.
    Ik trek het signaal direct achter het gasklephuis vandaan voor de Baileys bov en heb alle slangen behalve degene die naar de electriche klep gaat , die heb ik electrisch aangesloten gelaten (zo denkt de comp. dat ie nog wat doet) en de uitgaande vacuumaansluiting afgedopt en al de slangen en het vacuumreservior zijn uit het systeem gehaald.
    Dit ruimde lekker op en heeft tot op heden geen storingen laten zien.
    Ook is het vacuumsignaal sterker waar het nu zit (achter de gasklep)
    Als je de leiding gebruikt voor je bov van het orginele omloopventiel schijnt dit het lucht/brandstofmengsel ongunstig te beinvloeden je motor kan er met een te arm mengsel van gaan lopen en kan ook het traction control lampje:mad: gaan branden (kijk bij Courtenay die geven ook aan dat het beter is om vacuum te trekken van het punt v/d brandstofdrukregelaar , ook melden ze dat ze het orginele omloopventiel werkend laten trouwens)
    Jammer dat je zo ver weg zit anders mag je rustig een keer bij mij in de garage komen kijken hoe het bij mij zit.
    Ik zou zeggen lees de Courtenay of EDS aanwijzing hierover dan zit je zeker “safe”.
    Succes Marcel

    In reactie op: Mijn nieuwe (2ehands) Astra #17535911

    Zeker niet verkeerd , en zal menigeen op het verkeerde been zetten (OPC) mits hij je trommeltjes achter niet ziet.
    Mooi kleurtje ook nog voor de verandering en niet al te overdreven spoilersetje ook.:thumbup
    Marcel.

    In reactie op: even voorstellen #17533282

    Om je voor te stellen is er apart “forum” , maar ondanks dit evengoed welkom.:)
    Marcel

    Phoe , wat een pech zeg , de firma Autotechnica is mij welbekend leveren probleemloos orginele en imitatie onderdelen en adviseren er ook bij.:thumbup
    Jou geval is hun misschien wat te lastig geweest , de schokdemper heeft veel extra losse delen.
    Het tunings bedrijf laat het in mijn ogen er een beetje bij zitten dat abs/esp draadje zie je idd zo over het hoofd en heb je zo kapot getrokken als je het vergeet.
    Ik zou proberen de connector open te werken (nee heb je al) en zo nog proberen een aansluiting te maken.
    Over garantie en reparatie ben van het bedrijf afhankelijk (of je moet een rechtzaak willen beginnen) dat wordt geen fijne oplossing als ik het zo hoor , ze zijn er wel verantwoordelijk voor de de reparatie goed verloopt en als dat met onderdelen gebeurd die in hun ogen niet deugen hadden ze er niet aan moeten beginnen lijkt mij.:thumbdown
    Als het helemaal spaak loopt wil ik je ,gezien je lokatie wel even helpen door ernaar te kijken misschien is er nog wat aan te doen ik ken de ophanging redelijk goed en heb nog wat delen ervan liggen.:hmmz
    Succes Marcel

    In reactie op: raar geluid na starten astra h #17530988

    Svp , even aangeven met wat meer gegevens Bjr , Km stand , motortype autom/schakel.
    Het zou bv de aandrijfriem en dan specefiek de spanrollen kunnen zijn , maar dan moet je aangeven uit welke hoek dat geluid komt.
    Succes Marcel.

25 berichten aan het bekijken - 1,026 tot 1,050 (van in totaal 1,092)